Hoofdmenu

Zoektocht

Gestart door De Sjeng, 20 november, 2012, 11:02:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

De Sjeng

Het is hier maar ééérg stil. Eens kijken of ik nog een paar hulpvolle reacties kan uitlokken. En weer wat leven in de brouwerij

Zoals jullie mogelijk al gelezen hebben. Gaat mijn Rebel Bobber in de verkoop. Om plaats te maken voor(goedkope) een all-road. Voor in de wintermaanden.
Voorwaarden moeten zijn;
-Stukje offroad mee kunnen.
-Er moet ook (flinke stukken)autoweg gereden kunnen worden.
-Betrouwbaar
-betaalbaar.

Ik ben op het internet al eens op zoek geweest. En kwam bij de volgende opties.
-Bmw F650
-Honda transalp
-Suzuki Dr Big 800.
-Honda dominator 650
-Suzuki Dr 650

Waarbij de de bmw f650 tot nu toe de voorkeur heeft echter het nadeel heeft, dat hij nog redelijk duur in aanschaf is(in verhouding) en vaak al behoorlijke km standen(geen idee wat deze maximaal lopen)
De dominator en de DR650 vallen in de eerste instantie af, gezien (de reacties op internet) niet echt geschikt zijn om (lange) stukken autoweg te rijden.

Iemand ervaring met betreffende motoren? en wat is wijsheid?
God Forgives, I Don't

karz

En suzuki DR 800 big ? 

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

thedutchrockstar

Mijn F650 heeft al meer dan een ton dr op en rijdt nog als een trein... kan er alleen goede woorden over spreken!
Echter gezien de hoeveelheid snelweg zou ik toch gaan voor de Dr Big 800, die extra PKtjes zul je echt merken, om de grote van de tank maar even te verzwijgen...
Maar goed ik heb alleen ervaring met de (oude) F650 en kleiner vermogen fietsjes
2 wheel madness

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

Citaat van: DeWitte op 20 november, 2012, 14:24:35
Transalp :worship-cool:

Dit zijn reacties en ervaringen waar ik iets mee kan. :cry:
God Forgives, I Don't

m@rtijn

ik vind de transalp inderdaad geweldige motor. Eigenlijk voor alles geschikt.
Ik heb er in de bergen heerlijk bochten meegereden en vorige week op een transalp met noppenbandjes heerlijk door de modder gecrost.
Super betrouwbaar, lekkere koppel...topmotor...

Ik heb ook een Suzuki V-strom gehad. Zelfde verhaal. Ook een heerlijke motor. Met z'n V-twin altijd koppel. in 650 uitvoering geweldig soepel.
Is wellicht iets minder geschikt voor de modder. Heeft kleiner voorwiel dan de transalp...maar hoe hardcore wil je gaan!!

Ik heb toevallig zelf een 650 GS (erbij) gekocht recent. Tja...super wendbaar, voldoende power, in GS uitvoering geschikt voor onverhard. Voor de echte modder moet je de Dakar uitvoering zoeken (maar die zijn duur).

Mocht je een keer willen rijden op de 650 GS laat maar weten. Ik woon in Mestreech!


off-line

thedutchrockstar

als op een 98 funduro wil ik woon in Meerssen :P

Nu nog een transalp?
2 wheel madness

DeWitte

Citaat van: De Sjeng op 21 november, 2012, 06:53:39
Citaat van: DeWitte op 20 november, 2012, 14:24:35
Transalp :worship-cool:

Dit zijn reacties en ervaringen waar ik iets mee kan. :cry:


Ja wat verwacht je dan? Dat wij voor je kiezen, ga er op rijden en maak je eigen keuze. Ik geef aan dat voor hetgeen jij vraagt de Transalp een goede keuze is.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

#8
Citaat van: DeWitte op 21 november, 2012, 08:54:34
Citaat van: De Sjeng op 21 november, 2012, 06:53:39
Citaat van: DeWitte op 20 november, 2012, 14:24:35
Transalp :worship-cool:

Dit zijn reacties en ervaringen waar ik iets mee kan. :cry:


Ja wat verwacht je dan? Dat wij voor je kiezen,

Nope... Ik hoopte op wat meer ervaringen, voor/nadelen betreffende motoren enz. En zo de keuze uit te dunnen. Tevens wat meer leven in de brouwerij. Het is erg stil/dood hier. En als ik niet kan rijden(wat ik op moment wel nog doe) moet ik toch motorgerelateerde alternatieve hebben wa? Het is mij nu nog te vroeg om de long way down/round (weer) te gaan kijken. En de complete serie Soa heb ik al pas achter de kiezen(muv seizoen 5)
God Forgives, I Don't

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

thedutchrockstar

2 wheel madness

m@rtijn

Citaat van: DeWitte op 21 november, 2012, 08:54:34
Citaat van: De Sjeng op 21 november, 2012, 06:53:39
Citaat van: DeWitte op 20 november, 2012, 14:24:35
Transalp :worship-cool:

Dit zijn reacties en ervaringen waar ik iets mee kan. :cry:


Ja wat verwacht je dan? Dat wij voor je kiezen, ga er op rijden en maak je eigen keuze. Ik geef aan dat voor hetgeen jij vraagt de Transalp een goede keuze is.

Hub, het is toch leuk om beetje over motors te beppen! Natuurlijk moet iedereen zijn eigen keuze maken. Dat doet je echt wel zelf. Zoveel mensen zoveel meningen...

Dus...een beetje advies kan nooit kwaad...
off-line

DeWitte

Zoals gezegd, de Trans-Alp is imo een ondergewaardeerde V-twin motor die ontiegelijk goed doordacht in elkaar steekt (Honda?) oer-degelijk is, zuinig en voor alle soorten wegen geschikt is. Een F650 hebben we ook al eens in de stal gehad, maar dat was niet mijn ding, ik zat er niet lekker op, reed ook niet fijn.  :? Imo een damesbrommer, zonder iemand te na te willen treden. Beemers heb ik iig door schade en schande afgezworen. Daarentegen een XT600/660 (die niet op het lijstje staat) kan ik ook alleen maar aanbevelen, maar een 1 cilinder is nou eenmaal ietwat eerder aan revisie toe.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

#13
Thanx!! Dit is informatie waar ik iets aan heb. Maar BMW afgezworen? Deze staan toch bekend als "über" betrouwbaar?
De Yamaha staat er idd niet bij, maar hoort er wel in thuis. Desalniettemin ben ik een beetje huiverig(onterecht?) revisies va 35dkm zijn niet vreemd. Terwijl er f650 met 100dkm niet vreemd zijn. En ook de transalp zijn hoge km standen bekend.
En idd de f650 is een dames brommertje. Maar een beetje pimpen en het ziet er al anders uit.
De Dr Big is ook een optie, echter minder goede ervaringen qua techniek, en geen idee qua hoge km standen. Je vind ze weinig op marktplaats.
Tot nu toe neig ik nog het meeste naar een transalp of f650. Maar moet eerst mijn rebel kwijt.( maar loopt geen storm) het is ook niet het seizoen om je motor te verkopen.

God Forgives, I Don't

De Sjeng

Citaat van: thedutchrockstar op 21 november, 2012, 13:17:17
Sons of Anarchy :)

Idd de best serie ever!! Ik heb alle seizoenen meermaals gezien. En zelfs mij betere helft vindt hem geweldig. Kan niet wachten dat seizoen 5 uitkomt.
God Forgives, I Don't