2013 Moto Guzzi California 1400

Gestart door DeWitte, 10 november, 2012, 16:49:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Volgende week dinsdag zal Moto Guzzi, tijdens de EICMA op de stand van moederbedrijf Piaggio, voor het eerste de nieuwe 2013 Moto Guzzi California 1400 aan pers en publiek presenteren. Door het Italiaanse bedrijf zijn al diverse malen videobeelden en niet-officiële foto's gelekt, maar nu is voor de eerste keer officieel beeld van de Touring -versie vrijgegeven. Daarnaast zijn er ook al technische gegevens bekend gemaakt van deze voor de fabriek cruciale machine. Hoofdpunten daarin zijn de dwarsgeplaatste 90-graden V-Twin, 1.380 cc, 4 kleppen per cilinder, 96PK bij 6500 toeren, 120 Nm bij 2750 toeren. ABS, traction control en ride-by-wire. Vooral het nieuwe motorblok met vier kleppen zal belangrijk worden voor de toekomst van Guzzi, dit moet immers de basis zijn voor alle nieuwe modellen van de nabije toekomst.


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil


karz

 :schater: .

Moa ik vind hem niet superlelijk.  Ik vind alleen omgedraaide plastic boterhammetrommeltjes als kleppendeksel zo jammer.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joker

Ik vond de 1e types nog steeds de mooiste
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

HD4ever

Da's al beter dan die 'crossbrommertjes' die ik hier vaak voorbij zie komen.  :schater:
Leuke motor. Nu nog een bagage rekje voor wat extra tassen en de 14 daagse vakantie trip kan beginnen  :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

@Nippon

wat een mooie brommer  :?

lijkt wel een bruidsjurk   :-X

SuzukiLimburg

Als je er een beetje scheel naar kijkt (zoals ik) dan lijkt het net alsof het twee motoren zijn die aan elkaar zijn geplakt. Zowel het zadel als de witte en zwarte afdekking eronder houden namelijk abrupt op bij de zelfde verticale lijn.

Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Nieuwe Moto Guzzi California 1400 vanaf 1 december bij de dealer   
   
Nauwelijks een week geleden trok Moto Guzzi op de EICMA in Italië het doek van de compleet nieuwe California 1400, die voor het eerst in twee versies (Touring & Custom) verschijnt. Lang hoeven liefhebbers niet op de nieuwste Guzzi te wachten, want vanaf 1 december staat de California 1400 Touring ABS al bij vier officiële Nederlandse Moto Guzzi-dealers. De prijs? Als Touring ABS is de California 1400 leverbaar vanaf € 21.990,-.
Klassieke stijlkenmerken tekenen California Touring ABS

Mikt de California 1400 Custom ABS op de fans van het harde en pure design van een echte cruiser, daar dingt de Touring ABS naar de hand van fans van de klassieke Guzzi. Geheel in de traditie van de zeven voorgaande California-generaties onderscheidt de Touring ABS zich bovenal door zijn comfort, de optimale zitpositie dankzij het aerodynamisch gevormde windscherm dat de berijder en bijrijder volledig beschut tegen rijwind, en de bagagemogelijkheden die de klassieke California zo kenmerken. De vele verchroomde details benadrukken de klassieke styling van Moto Guzzi en onderscheiden de Touring ABS bovendien van de Custom-versie.
Koppelsterk 1400 Quattrovalvole motorblok

Onder de stijlvolle body van de Touring ABS gaat de grootste tweecilinder schuil die ooit in Europa werd gebouwd, met een explosief koppel van 120 Newtonmeter bij slechts 2.750 tpm en een vermogen van 71 kW/96 pk. Compleet nieuw is ook de wijze waarop de 1.380cc krachtbron, een doorontwikkelde versie van de populaire 1.200cc 90o V-twin 'Quattrovalvole', is opgehangen. Onder de noemer 'Elastic Engine' is het blok bevestigd op 'elastische' steunen die de motor de mogelijkheid bieden om rond zijn eigen zwaartepunt te bewegen, waarbij de vibraties die daardoor ontstaan door de steunen en de speciale rubbers en dempers vervolgens worden weggefilterd. De California 1400 is de eerste motorfiets in de custom klasse die is voorzien van MGCT tractiecontrole en multimap Ride by Wire technologie. Die biedt de berijder de mogelijkheid om drie verschillende vermogenscurves te selecteren: Turismo, Veloce en Pioggia.
Vanaf december leverbaar

Lang heeft de nieuwe California 1400 er niet over gedaan om zijn weg van de EICMA naar de dealers te vinden. 1 december staat de California Touring ABS namelijk al in de Nederlandse Guzzi-showrooms, met een prijskaartje van € 21.990,-. Daarvoor beschikt de Touring ABS standaard ondermeer over een windscherm, alarm, ABS, MGCT tractiecontrole, chroomdetails en koffers met een inhoud van 35 liter. De 'evil twin' van de Touring ABS, de Custom ABS, volgt begin 2013.
Officiële Moto Guzzi-dealers in Nederland waar de 1400 California Touring ABS vanaf 1 december te bewonderen is:

Teo Lamers Motorrijwielen - Nijmegen
Niwa Motorservice - Zwaagdijk
Roke Motoren - Mijdrecht
Motorcentrum Rijen – Rijen
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away