Doorrijder , of niet ?

Gestart door De Sjeng, 29 november, 2012, 18:18:50

Vorige topic - Volgende topic

Motzippaldy

Proud on the South  

De Sjeng

Afgelopen dagen weer wat gereden, temperaturen zijn mild, tot nu toe weinig regen gehad. Nog nooit zo laat in het jaar gereden. Pratjbike ziet uit als een varken, maar daar is hij ook voor(vandaar ook nog geen foto)
Happy met mijn alpje  :yes6rs:
God Forgives, I Don't

Motzippaldy

Proud on the South  

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

thedutchrockstar

gister en vandaag nog ff wat gereden,
Zelfs een klein stukje 'offroad'
2 wheel madness

Joepie1958

het doorwaaipak kan weer uit de kast :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Desmo-devil

Zo , net nog een flink stuk gereden op de bike, heerlijk temperatuurtje en droog. Was goed te doen. Wat wil je nog meer op de laatste dag van het jaar. Hopelijk een voorbode voor vele kilometers in het nieuwe jaar. Eine goeie roetsj allemoal !!!   :mrgreen:

d'r Blieje

Vandaag de 1e sneeuw onder de wielen gehad in Koningsbosch !!!

'T was niet veel maar toch...
Blieve lache...8)

De Sjeng

Vandaag ook nog gereden, maar was toch f*cking koud  :yes6rs:
God Forgives, I Don't

Joker

Ik ga hem nu toch maar een jasje aan doen en aan de druppellader hangen . ze voorspellen namelijk niet veel goeds.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

d'r Blieje

Citaat van: De Sjeng op 14 januari, 2013, 18:40:36

Hendig koud auw hoer!
Vanmorgen met windstopper onder de jas bleven mijn handen aangenaam. Op de terugweg, het zonnetje scheen, geen windstopper... en na 10 km dus ook koude jatten, en dan moet ik er nog 35  :( Tjonge jonge wat kan die kouw bijten.
Blieve lache...8)

Motzippaldy

Citaat van: De Sjeng op 14 januari, 2013, 18:40:36

:stupid:

Vanmorgen was -6  :cool:
Proud on the South  

d'r Blieje

Heb mijn mening over doorrijden de laatste weken bijgesteld!

Op 23 januari door de sneeuw naar het werk geprutteld. Je houd rekening met je snelheid en remweg (uitloop). Houd de koekblikken extra in de gaten. En dan 10 mtr. voordat ik bij Vekoma de poort in kon rijden plat op de bek!
Ik liet de motor uitlopen om de laatste kruising over te steken, ik dacht alleen nog maar aan gas geven en de achterkant breekt uit. Ik had mijn voet nog op de steps en heb de Trans Alp maar met mijn knie opgevangen...
Tijdens het vallen hoor ik nog iets kraken in mijn knie en denk: niet meer tegenhouden, gewoon laten gaan. Maar het kwaad was al geschied! De huisarts hield het op een kneuzing, maar na twee weken met een stijve knie te hebben rondgelopen heeft de fysiotherapeut er weer wat van gemaakt. De kneuzing was er al gedeeltelijk uit maar de spieraanhechting heeft nog wat werk nodig. Al met al ben ik er goed vanaf gekomen, maar het zet je aan het denken.

Het was op dat stuk weg zo glad dat je geen enkele controle over je motor kon houden. Toen ik plat ging schoof de achter mij rijdende auto langs me door (met ABS). Heeft me nog geholpen om de brommert rechtop te zetten. Er zijn bij sneeuw teveel dingen die je niet onder controle hebt: zeker de koekblikjes. Maar nu was ik het helemaal zelf!

Ligt het aan de leeftijd? (ga richting Abraham) Heb ik 300.000 km (natuurlijk niet allemaal in de winter) geluk gehad?
Ik weet niet wat me aan het denken heeft gezet. Ik heb in ieder geval nog nooit zo'n glad stuk weg gehad. En nu was het maar stapvoets...

Blieve lache...8)

karz

Precies, maar iedereen die dat niet overkomt blijft toch een grote waffel houden.
Sinds ik een keer vanuit stilstand, winterbanden en alles bij +3 graden toch gewoon van de weg afschoof weet ik wat gladheid is en hoe machteloos je bent.
En dat heeft niets met materiaal of skills te maken.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.