Column: echte motorrijders?

Gestart door Hakinnen, 10 november, 2005, 04:10:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Desmo-devil

Geweldig stuk.
En ik moet toch zeggen als ik mezelf objectief observeer, ik kom in de buurt .............!

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

standuc

:shock:
Super Hakki...................................

Maar ik weet waar jij je inspiratie opdoet :nana9oi:

Machtig stukje. :thumbsup:

Hakinnen

Citaat van: "hayasjeelski"
Citaat van: "Hakinnen"De scheurende schone

hummmz, dit kan ook weer volledig verkeerd begrepen worden :twisted:
maar t bekt in elk geval wel goed

Hahaha,...viel mij inderdaad ook later in,

"scheurende" schone,....beetje dubbelzinnig  :mrgreen:

Had eerst "raggende schone" , klonk niet en moest toen idd  aan zo'n suske en wiske titel denken en maakt er "scheurende" van..



Alé, we zullen wel zien, u hoort nog van mij

DeWitte

Citaat van: "standuc"Maar ik weet waar jij je inspiratie opdoet :nana9oi:

enne welke winkel is dat da ?? :angel:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

rvs_gps

Ben je niet de Harley rijder vergeten ??? Deze valt toch buiten elke categorie.
Daar kun je vast wel wat mee. :wink:

Hakinnen

Deel twee....Under construction..maar het valt niet mee...


komt goed tzt hoop ik

"Scheurende schonen"

"CONTRATTO KARIN PREVEDE LA CONSULENZA, LA MODIFICA RIGUARDO TARATURE AMMORTIZZATORE, FORCELLA, IMPOSTAZIONE DELLE GEOMETRIE LA RIPARAZIONE PER EVENTUALI CADUTE INCLUSI RICAMBI DI NOSTRA PRODUZIONE, DURANTE TUTTO IL YAMAHA fAZER 600WEEKEND. LA MANUTENZIONE,  DA EFFETTUARSI NELLA KARIN GIORNATA DI GIOVEDÌ OPPURE DA CONSEGNARE DOPO LA GARA PER LA RICONSEGNA LA SETTIMANA SUCCESSIVA".......... :roll:  :wink:

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"Deel twee....Under construction..maar het valt niet mee...


komt goed tzt hoop ik

"Scheurende schonen"

"CONTRATTO KARIN PREVEDE LA CONSULENZA, LA MODIFICA RIGUARDO TARATURE AMMORTIZZATORE, FORCELLA, IMPOSTAZIONE DELLE GEOMETRIE LA RIPARAZIONE PER EVENTUALI CADUTE INCLUSI RICAMBI DI NOSTRA PRODUZIONE, DURANTE TUTTO IL YAMAHA fAZER 600WEEKEND. LA MANUTENZIONE,  DA EFFETTUARSI NELLA KARIN GIORNATA DI GIOVEDÌ OPPURE DA CONSEGNARE DOPO LA GARA PER LA RICONSEGNA LA SETTIMANA SUCCESSIVA".......... :roll:  :wink:

komt tzt ook in het Nederlands, mag ik hopen ?  :roll:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"Deel twee....Under construction..maar het valt niet mee...


komt goed tzt hoop ik

"Scheurende schonen"

"CONTRATTO KARIN PREVEDE LA CONSULENZA, LA MODIFICA RIGUARDO TARATURE AMMORTIZZATORE, FORCELLA, IMPOSTAZIONE DELLE GEOMETRIE LA RIPARAZIONE PER EVENTUALI CADUTE INCLUSI RICAMBI DI NOSTRA PRODUZIONE, DURANTE TUTTO IL YAMAHA fAZER 600WEEKEND. LA MANUTENZIONE,  DA EFFETTUARSI NELLA KARIN GIORNATA DI GIOVEDÌ OPPURE DA CONSEGNARE DOPO LA GARA PER LA RICONSEGNA LA SETTIMANA SUCCESSIVA".......... :roll:  :wink:

komt tzt ook in het Nederlands, mag ik hopen ?  :roll:

yep,
en in het zuid-duits (bayerisch?)


:wink:

Karin

Citaat van: "Hakinnen"Deel twee....Under construction..maar het valt niet mee...


komt goed tzt hoop ik

"Scheurende schonen"

"CONTRATTO KARIN PREVEDE LA CONSULENZA, LA MODIFICA RIGUARDO TARATURE AMMORTIZZATORE, FORCELLA, IMPOSTAZIONE DELLE GEOMETRIE LA RIPARAZIONE PER EVENTUALI CADUTE INCLUSI RICAMBI DI NOSTRA PRODUZIONE, DURANTE TUTTO IL YAMAHA fAZER 600WEEKEND. LA MANUTENZIONE,  DA EFFETTUARSI NELLA KARIN GIORNATA DI GIOVEDÌ OPPURE DA CONSEGNARE DOPO LA GARA PER LA RICONSEGNA LA SETTIMANA SUCCESSIVA".......... :roll:  :wink:

Grijnssss....er valt gewoon niet zoveel "aan te merken" op vrouwen die motorrijden. Die zijn gewoon leuk.  :mrgreen:  :rofl:

B-Witch

You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

zal ik deze hier neer planten: mss motiveerd dit Haki om weer eens aan de slag te gaan en niet op de bank te gaan liggen oppe zondag :angel:

CiteerVan Brempt en Motorcycle Action Group brengen profiel motorrijders in kaart


--------------------------------------------------------------------------------


Bron : Kabinet van Kathleen Van Brempt, Vlaams minister van Mobiliteit, Sociale Economie en Gelijke Kansen
Datum : 24-04-2006
Tekst : "Als je een motorrijder bent, is de kans groot dat je een mannelijke arbeider bent van rond de veertig, dat je geen specifiek motorrijbewijs hebt en dat je de laatste 5 jaar betrokken bent geweest bij minstens één valpartij of ongeval." Dat zei Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt bij het bekendmaken van de eerste resultaten van een onderzoek naar het profiel van de motorrijder in Vlaanderen. Ze deed dit vandaag, 24 april, tijdens de lancering van een campagne rond motorrijders.

De bevraging gebeurde door leden van de Motorcycle Action Group (MAG) in samenwerking met het Instituut voor Mobiliteit (IMOB) en in opdracht van minister Van Brempt. 1021 motorrijders werden tussen 27 maart 2005 en 21 september 2005 face-to-face bevraagd in benzinestations en tijdens drie evenementen. Het aantal motorfietsen is de laatste jaren sterk toegenomen. In 2005 waren er 7,3% meer ingeschreven motorfietsen dan het jaar daarvoor. De populariteit van het motorrijden als vrijetijdsbesteding en als vervoermiddel voor het woon-werkverkeer blijft groeien. Motorrijders zijn heel kwetsbaar in het verkeer, dit blijkt ook uit de ongevallencijfers. Uit de meest recente cijfers (van 2004) blijkt dat het aantal dodelijke ongevallen stagneert. In 2002 waren er 164 dodelijke ongevallen, in 2003 133 en in 2004 137. Dit type van weggebruiker verdient vanuit het beleid extra aandacht.

De belangrijkste conclusies: dé motorrijder is een arbeider van 40 jaar

De meeste motorrijders zijn mannen (89%). En dan vooral dertigers en veertigers. Het aandeel arbeiders(52%) is bij motorrijders beduidend hoger dan bij de totale groep Vlamingen tussen 18 en 60 jaar (27%). Het aandeel bedienden (37%) en zelfstandigen (11%) ligt in verhouding veel lager (resp. 58% en 15 %). Vrouwen rijden beduidend vaker met een cilinderinhoud lager dan 1000cc (87% vrouwen tav 53% mannen).

Slechts 1 op 5 motorrijders heeft een specifiek motorrijbewijs. Meer dan de helft van de respondenten (525 van de 1021) hebben ofwel trainingslessen ofwel een vervolmakingscursus gevolgd. Het merendeel van de bevraagden (72%) vindt dat deze trainingslessen geholpen hebben om een betere piloot te zijn. Een groot deel van de respondenten nl. 39% heeft minder dan 5 jaar ervaring met de motorfiets.

"Vrijheid" wordt als het meest positief aspect van het rijden met de motorfiets ervaren, 34% van de respondenten gaf dit als antwoord. Andere vaak genoemde aspecten zijn "Mobiel" en "ontspanning" (respectievelijk 22% en 20%). Als meest negatieve aspect van het rijden met de motorfiets gaf 28% van de respondenten "de andere weggebruiker" als antwoord.

19% van de mannelijke bevraagden (tegenover 6% bij de vrouwen) gebruikt altijd de motorfiets om naar het werk te gaan. Bij de vrouwelijke bevraagden gebruikt 54% (tegenover 36% bij de mannen) nooit de motorfiets om naar het werk te gaan.

1 op 3 motorrijders laatste 5 jaar betrokken bij ongeval

Eén op drie (31%) van de respondenten verklaart in de afgelopen 5 jaar met de motorfiets betrokken te zijn geweest in minstens één ongeval (15%) of een valpartij (19%). Dit is een opmerkelijk hoog aantal in vergelijking met automobilisten. Bij 61% van de ongevallen waren er gekwetsten.

36% van de respondenten heeft ooit een verkeersboete gehad die verband hield met het rijden met de motorfiets en 6% een veroordeling van de verkeersrechtbank. Het rijbewijs werd bij 86 (8%) van de 1021 respondenten al eens ingetrokken. 86% van de respondenten geeft "te snel rijden" als oorzaak van de verkeersboete. Oudere respondenten hebben minder vaak een boete dan jongere respondenten, ongeacht de rijervaring. Bevraagden met meer jaren rijervaring hebben vaker een boete gehad.

Aandacht voor opleiding Van Brempt: " Dit onderzoek toont aan wat ook de ongevallencijfers aangeven: de motorrijder is een weggebruiker die op het vlak van verkeersveiligheid bijzondere aandacht verdient. Opleiding is daarbij ontzettend belangrijk. Slechts 1 op 5 motorrijders heeft een specifiek motorrijbewijs. Er is behoefte aan meer training en opleiding. Dat concluderen we ook uit de screening van rijvaardigheid en stuurvaardigheid van motorrijders. Tijdens die screenings werden ernstige gebreken gesignaleerd, vooral bij mensen die de moto occasioneel gebruiken."

Deze resultaten zijn een eerste stap in een groter geheel. Momenteel loopt er ook een diepteonderzoek op basis van 250 ongevallenanalyses met motorrijders. De resultaten van dat onderzoek zijn voor het najaar. Het volledige onderzoek is vanaf 2 mei te vinden op www.imob.uhasselt.be.

Persinfo:
Sara Vercauteren, woordvoerster minister Van Brempt
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

alleeh, in het kader van beter goed gekopieerd als slecht zelfgemaakt:

CiteerNee, voor lange afstanden is motorrijden niet echt de comfortabelste vorm van vervoer. Rugpijn, lamme handen, zere knieën en een kont als van een baviaan heb je al snel als je flink doorkachelt. Oké, als je het verstandige advies opvolgt om per twee uur een kwartier te stoppen, is er niets aan de hand. Maar verstandige adviezen zijn aan een ander soort mensen besteed. Aan brave borsten die appeltjes eten, meedoen aan Avro's ochtendgymnastiek en reizen met de trein.

Motorrijden heeft met verstandigheid niet veel te maken. Vooral niet als je met een paar maten op pad bent. Dan spelen heel andere zaken een rol. En die komen kort gezegd hierop neer: wie het eerst wil stoppen, is een mietje, een wijf. Een echte motorrijder geeft nog liever toe dat hij in tranen uitbarstte bij The Sound of Music. Dus je rijdt door, want je moet verder.

Toeristische routes over bochtige weggetjes zijn het ergst. De snelheid en het verbruik zijn dan zo laag, dat je met een beetje serieuze tank makkelijk 400 km haalt. Je kunt dus zes uur achter elkaar doorrijden. Onverstandige mensen, zoals wij, doen dat dan ook. Maar al na twee uur schreeuwt je bloed om nicotine, is het comfortzadel in een spijkerbed veranderd en zijn je vingers te gevoelloos om het hevig jeukende scrotum te krabben. Maar je stopt niet, want je moet door.

IJlend maak je jezelf wijs dat het ergens goed voor is: voor je mentale hardheid, voor je zelfrespect, voor het vergroten van je blaas. Maar op een zeker moment houden de pijntjes op. Het is alsof je lichaam zegt: 'Bekijk het maar, ik waarschuw niet langer.' Je raakt dan in een niet onprettige trance. Het wordt stil om je heen. Je geniet weer. En je hebt het reactievermogen van een olietanker. Er moet nu geen truck met oplegger oversteken, want dan kunnen ze bij de familieberichten zetten:

Hij wilde dwars door een vrachtwagen rijden. Hij kwam halverwege.

Zonder overstekend verkeer, hou je dat gevoel een uur of twee vast. Daarna doet je lichaam nog een laatste beroep op je verstand door alle ellende verhevigt terug te laten keren. Bonkende pijn, schrijnende jeuk, dode vingers. Eindelijk komt er enige ruimte voor zelfkritiek: Had ik maar dikkere kleding aangetrokken! Was ik maar eerder gestopt! Had ik mijn kont maar beter afgeveegd!

Maar dat komt meestal op het moment dat je met een vrijwel lege tank de asfaltoase, het tankstation, in het zicht krijgt. Daar gooi je 24 liter in de tank en leeg je vijf minuten lang ononderbroken de blaas. De sigaret die je opsteekt, brengt je aan het wankelen. Vervolgens val je in een korte, diepe slaap op een picknickbank. Na een uur ben je op weg naar het volgende tankstation.

Dat schiet dus niet op. Maar dat maakt niet uit. Je kunt jezelf onder ogen blijven zien, want je bent niet voortijdig afgestapt.

Hoelang je dat volhoudt? Naar Rusland ging het van de zomer drie weken goed. Toen kwamen doktoren erachter dat het doorrijden en negeren van alle ongemakken bij mijn maat had geleid tot een trombosebeen en bij mij tot een longontsteking. Na een operatie en een hoop pillen, moesten we op de terugweg om het uur stoppen. Doktersvoorschrift.

Wij blijven ondertussen stug ontkennen dat we slappelingen zijn. Ons lichaam, ja. Dat is een mietje. Niet wij.

Jan Dirk Onrust  
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

ik werd net rechts ingehaald door een Pan-rijder (zonder licht!) vlak voordat ik een rotonde wil opsteken. dus ik trek bij en vraag um waar die wereld-actie op sloeg? ik zat vlgs hem te suffen :shock: en was voor hem DE reden om iemand rechts (let wel) in te halen: Heb um maar voor domme sukkel uitgemaakt en heb de Vara de sporen gegeven (ja er kwamen bochten en toen zag ik um nie meer)

wat ne debiel"echt geen Echte Motorrijder imo..........

mij beschuldigen van "zitten te suffen" :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: "Dwars"ik werd net rechts ingehaald door een Pan-rijder (zonder licht!) vlak voordat ik een rotonde wil opsteken. dus ik trek bij en vraag um waar die wereld-actie op sloeg? ik zat vlgs hem te suffen :shock: en was voor hem DE reden om iemand rechts (let wel) in te halen: Heb um maar voor domme sukkel uitgemaakt en heb de Vara de sporen gegeven (ja er kwamen bochten en toen zag ik um nie meer)

wat ne debiel"echt geen Echte Motorrijder imo..........

mij beschuldigen van "zitten te suffen" :rofl:

Ik kom dagelijks van die figuren die dit soort stunts uithalen :evil: soms vraag ik me wel eens af of ze eerst op hum bek moeten gaan voor dat ze wakker worden :?
Smells like rubber