Hoofdmenu

Benelli Tornado 1130

Gestart door Busaberke, 08 november, 2005, 15:10:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Busaberke

In de aanloop naar Milaan duiken er weer nieuwe modellen op. Volgens een Italiaanse site kunnen we ons alvast gaan verheugen op een dikkere versie van de Tornado, zeg maar met de 1130cc motor van de TnT erin. In ieder geval blijkt dat de overname door de Chinezen de creativiteit niet belemmerd heeft!



bron: www.oliepeil.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

May Day

Nou zeg, wat creatief......

We hebben een sportfietske met 900 cc. Laten we nu ook toevallig een 1130 cc blok hebben van de TNT...

laten we eens heel creatief doen en dat blok eens in dat sportfietske hangen  :banghead4rv:
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

DeWitte

doet toch iedereen :? en wees eerlijk als je een potent (uitgerijpt) blokkie hebt, waarom niet in dat sportfietske hangen :roll: tis toch big busines of denk je dat al die producenten ons alleen maar een plezier willen doen met een nieuw modelletje :?

iig ik vin um lelijk :cry: nicht mein tuup...
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

brit

idd, de italianen zijn nog steeds de beste designers wat mij betreft

Karin

Ik vind hem ook mooi.  :lol:

Bakkertjedeeg

Mooi fietske, maar ik zie overeenkomsten met Ducati (topkuip en spiegels) en yamaha (tank en achterbrug).

brit

zoals dwars reeds aanhaalde in dit topic zullen er altijd wel overeenkomsten zijn.

maar in dit geval is benelli wel de voortrekker want de tornado werd een eerste maal voorgesteld in 2000 (met het 900 cc blok). in dat jaar reed ducati nog op haar oude 9 en 7 reeks rond en was yamaha nog haar r1 aan het 'herdenken'. in 2002 werd de motor in productie genomen nadat hij er reeds een half seizoen in het wk superbike op had zitten. op het vlak van styling is de motor tot nu toe onveranderlijk gebleven, enkel het kleurenpalet wijzigde met de jaren. de productie in 2002 werd meteen gelanceerd met een limited edition die een slordige 41000 euro moest kosten. het ding had toen 144 pk uit 898 cc. 3 jaar later zijn deze waarden onveranderd maar moet men nu wel 1000 euro meer op tafel leggen voor de 'limited edition' :roll:

May Day

Citaat van: "Dwars"doet toch iedereen :? en wees eerlijk als je een potent (uitgerijpt) blokkie hebt, waarom niet in dat sportfietske hangen :roll: tis toch big busines of denk je dat al die producenten ons alleen maar een plezier willen doen met een nieuw modelletje :?

iig ik vin um lelijk :cry: nicht mein tuup...
Tuurlijk doet iedereen dat, maar die roepen dan niet:
CiteerIn ieder geval blijkt dat de overname door de Chinezen de creativiteit niet belemmerd heeft!
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

DeWitte

denk dat BusaBerke eerder wil aangeven dat Benelli toch na de overname snel iets nieuws brengt :wink: En wat is al creatief? wat ik als zodanig bestempel hoeft in jouw beleving niet zo te zijn. Toch? 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Citaat van: "Dwars"denk dat BusaBerke eerder wil aangeven dat Benelli toch na de overname snel iets nieuws brengt :wink: En wat is al creatief? wat ik als zodanig bestempel hoeft in jouw beleving niet zo te zijn. Toch? 8)

Het is niet het artikel/opmerking van Busaberke maar van oliepeil.nl  :wink:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away