Ducati in de problemen?

Gestart door Busaberke, 15 november, 2005, 10:36:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Ducati verkoopt meer motoren. Da's mooi, denk je dan. Helaas maken ze wel steeds grotere verliezen waardoor "herstructurering" nodig gaat worden. In 2005 werd al 16 miljoen euro verloren en dat terwijl er van de schitterende Sport Classics vooraf al 3500 verkocht werden. In de USA stegen de verkopen weliswaar met 21 procent maar in alle andere grote markten daalden de verkopen. We hebben hier geen reet verstand van geld maar riepen al wel eerder dat de nieuwe 999 geen verbetering van de 916-serie is. Zou dat nu de reden zijn dat...?

bron: www.oliepeil.nl

http://today.reuters.com/news/newsArticleSearch.aspx?storyID=244340+11-Nov-2005+RTRS&srch=ducati
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Gummi-Kuh

De ontwerp afdeling bij DUCATI zit in ieder geval ook niet stil...
De HyperMotard:

URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

Busaberke

Er is een nieuwe investeerder gevonden bij Ducati. De grootste investeerder, Texas Pacific Group, wou zijn aandelen graag overlaten en heeft daar nu een kandidaat voor gevonden in Investindustial Holdings. Ducati is gelukkig, daar ze Investindustrial graag als partner zouden hebben bij de herlancering van hun merk. De nieuwe investeerders moeten ervoor gaan zorgen dat Ducati de zekerheid heeft om te groeien en zich toe te leggen op de ontwikkeling van nieuwe modellen. Het voorakkoord, want momenteel is het dat nog steeds, moet nog worden goedgekeurd door de banken waar Ducati mee samenwerkt.

bron: www.motoren-toerisme.be
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Ik heb er zo mijn eigen theorie over.

Ducati verkoopt weliswaar ieder jaar meer motoren maar maakt desondanks toch verliezen.

Eén van de redenen daarvoor is het werkelijk gigantische marketingbudget wat de fabriek gebruikt. dure beurstanden, dure catalogussen en folders en megaveel advertentie ruimte in de motormagazines in met name de USA en de zuid europese landen.

De hoofdreden imo is de deelname aan de competitie op hoog niveau.
Ik kan me voorstellen dat deelname aan het wk superbike op de manier waarop ducati dat doet weliswaar erg kostbaar is maar tegelijkertijd ook een waardevolle investering.  de vele overwinningen van het merk in hetr verleden in de superbike zorgen toch maar mooi voor een nieuwe schare ducati rijders en liefhebbers.
Blijft over het feit dat het voor een kleine europese fabriknat als Ducati toch de nodige financiele aderlatingen moet kosten om op dat niveau voor de overwinning mee te kunnen draaien.

Als er vervolgens gekeken wordt naar de motoGP klasse en de deelname daaraan dan zal het duidelijk zijn dat dat ieder seizoen een bak geld kost waar je akelig van wordt.  Capirossi en Gibernau kosten al een bak geld en de research voor de desmoseidicci eveneens.  de vele reiskosten nog even buiten beschiking gelaten

Ducati wilt dus als kleine fabrikant meedingen met de grote jongens uit japan en dat maar liefst in de twee zwaarste en duurste klassen in de motorsport competitie.

imo geven ze gewoon teveel geld uit daar in bolonga.  er komtgenoeg binnen , het wordt er echter meteen weer uitgegooid.

brit

Citaat van: "Hakinnen"Als er vervolgens gekeken wordt naar de motoGP klasse en de deelname daaraan dan zal het duidelijk zijn dat dat ieder seizoen een bak geld kost waar je akelig van wordt.

inderdaad. dat merk uit beieren had ook een motogp-project op poten staan maar het werd dit jaar afgevoerd wegens te duur.

wat is de return trouwens van de motogp? technologie? eerder miniem. er worden geen grote uitvindingen meer gedaan.

wat heb je aan motoren zien rijden die niet herkenbaar voor je zijn, dit in tegenstelling tot het wk superbike en supersport. toch veel leuker als bv gsx-r rijder je machine daar op het circuit te zien rondhossen (weliswaar nog wat meer opgefokt).

standuc

De return van de MotoGP is voor Ducati een nieuwe motor met het blok uit de MotoGP, een V4 dus. :D
Het blok is gepresenteerd tijdens WDW2004 en de eerste bike wordt tijdens WDW2006, WorldDucatiWeek voor de leken, uitgeleverd of gepresenteerd.
Deze techniek vloeit dus wel rechtstreeks voort uit de MotoGP.
Of het een kassucces wordt blijft uiteraard de vraag. :yes6rs:
Ik ben benieuwd, ik ga dit meemaken daar in Misano ergens in juni waarschijnlijk. :thumbsup:

brit

tja, je hoeft toch niet deel te nemen aan de motogp om een nieuw motorblok te ontwikkelen :roll:

anders zouden er maar bitter weinig nieuwe motorblokken van de band rollen toch?

standuc

Klopt maar zo'n blok uit de MotoGP spreekt wel meer aan denk ik.
Maar of dat de onkosten zal gaan dekken...................?
Hoop van wel. :yes6rs:
Laat anders die Hypermoto maar komen :worship-cool:

May Day

Voor ducatisten maakt de onderhoudsinterval inderdaad niet zo veel uit heb ik begrepen, dus die willen dan wel een blok uit de gp ja.  :rofl:
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

standuc

Klopt helemaal................ :nana9oi:
Mij maakt dat niks uit.