Sneeuwrijden ??

Gestart door Desmo-devil, 27 november, 2005, 16:18:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

Afgelopen zaterdagmorgen reed ik op de besneeuwde A2  met mijn auto.
Ik reed ongeveer 80 km/h en vroeg me af of dat wel verantwoord was , toen ik werd ingehaald door een spiksplinternieuwe Honda Goldwing met alle toeters en bellen. Die man zat erop alsof er helemaal geen sneeuw en ijs op de weg lag, lekker relaxed. Ik was stomverbaasd.
Rijden jullie ook wel eens onder deze omstandigheden ? Is dit verantwoord of gewoon heel naief ?
Ik kan me voorstellen dat je lekker gaat spelen in de sneeuw met een oude crossbak of zo, maar met een machine van 300 kg en van een eurootje of tig ????

Herr Tod

De eerste keer met de motor was afgelopen vrijdag. Hier en daar lag sneeuw op de weg waar ze nog niet lang geleden gestrooid hadden of waar weinig verkeer komt. Zoveel mogelijk met het gewicht sturen en de motor trekkend houden. De meeste auto's reden maar 40 terwijl 80 daar zonder problemen mogelijk was. Als je op een ijsbaan komt dan maakt het volgens mij alleen voor de schade iets uit hoe hard je reed, op de waffel ga je toch.

Met de brommer heb ik wel vaker door de sneeuw gereden, maar die heeft 3 inch bandjes dus dat gaat stukken beter. Hoewel ik die ook op de grond had gelegd toen ik op de plaatselijke schaatsbaan van Colmont kwam :roll:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


karz

Heb vandaag een stukje gereden met de vf , maareh als ik boven de 60 uitkwam begon hij van achteruit te slingeren. Was wel op een weg met een bord 'slipgevaar' , maar ik ben toch maar snel naar huis gereden en heb de auto gepakt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

Dat sneeuwrijden doe ik niet meer.
Met een Busa is dat zoiets als met losse handen op een rodeo stier gaan zitten.

Tijdens mijn studie-tijd (en autoloze tijd) heb ik het wel eens gedaan, maar dat was alleen omdat het moest.

Nee, ik heb al genoeg spannende momenten beleefd.
Als het sneeuwt pak ik het heerlijke Zweedse koekblik!  :mrgreen:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"Dat sneeuwrijden doe ik niet meer.
Met een Busa is dat zoiets als met losse handen op een rodeo stier gaan zitten.

Tijdens mijn studie-tijd (en autoloze tijd) heb ik het wel eens gedaan, maar dat was alleen omdat het moest.

Nee, ik heb al genoeg spannende momenten beleefd.
Als het sneeuwt pak ik het heerlijke Zweedse koekblik!  :mrgreen:

tocht ut in die scania niet met die 2 slecht sluitende deuren ??? :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

AngelInMe

Als het sneeuwt of glad is ga ik echt niet met de motor weg en niks met 2 wielen trouwens, dus ook niet de fiets (nare ervaringen mee :roll:)

B-Witch

Citaat van: "AngelInMe"Als het sneeuwt of glad is ga ik echt niet met de motor weg en niks met 2 wielen trouwens, dus ook niet de fiets (nare ervaringen mee :roll:)

:stupid:
Ben in mijn Puch tijd een keer tegen de vlakte gegaan doordat er ijs op de weg lag, en dat was niet echt een leuke ervaring! Dat wil ik zeker niet herhalen met de motor
You may own the bike, but the bike possesses you.

AngelInMe

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "AngelInMe"Als het sneeuwt of glad is ga ik echt niet met de motor weg en niks met 2 wielen trouwens, dus ook niet de fiets (nare ervaringen mee :roll:)

:stupid:
Ben in mijn Puch tijd een keer tegen de vlakte gegaan doordat er ijs op de weg lag, en dat was niet echt een leuke ervaring! Dat wil ik zeker niet herhalen met de motor

Kan pijnlijk zijn :roll:

Ik 2 jaar terug 3 keer achtermekaar met de fiets, bocht na bocht dus :oops: na de 3e keer ben ik maar naar huis gelopen en moest ik ook nog naar het ziekenhuis voor een foto van mn pols :shock: gelukkig niks ernstigs...

Busaberke

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"Dat sneeuwrijden doe ik niet meer.
Met een Busa is dat zoiets als met losse handen op een rodeo stier gaan zitten.

Tijdens mijn studie-tijd (en autoloze tijd) heb ik het wel eens gedaan, maar dat was alleen omdat het moest.

Nee, ik heb al genoeg spannende momenten beleefd.
Als het sneeuwt pak ik het heerlijke Zweedse koekblik!  :mrgreen:

tocht ut in die scania niet met die 2 slecht sluitende deuren ??? :twisted:

Nee hoor! dankzij de overvloed aan Zweeds staal, gecombineerd met typisch Zweedse optimale engineering op het gebied van afdichtingen en verwarming merk je er HE-LE-MAAL niks van.

Je moet zo'n Saab natuurlijk niet gaan vergelijken met een Italiaanse rammel-Alfa, die worden n.l. gemaakt van platgeslagen sardienen blikjes hè ............ :mrgreen:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

jaja ik zeg alleen maar Slopel Vectra :twisted:

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"jaja ik zeg alleen maar Slopel Vectra :twisted:

:mrgreen:

zegt me niks ...........   :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

vele onderdelen waaronder de bodemplaat, onderstel etc. van de Scania Vabis en de Slopel Vectra zijn exact gelijk; Gevolg van een samenwerkingsverband tussen beide fabrikanten :yes6rs:

ech wel :rofl:


mja Alfa en Fiat bijv ook :oops:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Zwerver

Omdat ik voor mijn werk nog vaak op kantoor moet zijn in Tilburg,
maar er de voorkeur aan geef om in Oud Valkenburg te wonen, moet ik dus enige keren per week op en neer reizen.
Ik heb geen auto of autorijbewijs, en kan dus "kiezen" uit de motor of het
openbaar vervoer.
Openbaar vervoer kost me in de meest ideale omstandigheden zo'n 2 1/2
enkele reis, dus alleen een optie wanneer er echt niet te rijden valt.
Meest ben ik dus eigenwijs genoeg om het eerst met de motor te proberen, en tot nog toe (sinds 1989) is dat nog steeds goed gegaan.



De laatste jaren heb ik voor de wintertijd een iets lichtere en goedkopere
Japanse off-road naast de GS. Tussen de file doorrijden in de winter betekent vaak dat je in de wat dikkere sneeuw tussen de rijbanen moet rijden, en dat gaat met een iets lichtere fiets op stevige noppen toch makkelijker. Ook bij glijpartijen is zo'n lichtere motor wat makkelijker dan de zware gs; vorig jaar terug naar huis van het Elefantentreffen
wilde er in Eupen een auto per se nog even voor me de weg op vanuit een parkeervak, en bergaf of een witte weg (was net flink aant sneeuwen geweest) ga je dan aan de glij wanneer je even je achterrem aanraakt.
De gs had ik in die omstandigheden denk ik niet overeind weten te houden, met de XTZ ging dat zonder al te veel moeite.

Echter gebeurt het me ieder jaar wel een keer of wat dat ik de met de gs onderweg ben en verrast wordt door de sneeuw, zoals ook afgelopen vrijdag, toen het bij vertrek uit Tilburg al behoorlijk begon te sneeuwen en de autobaan tot Eindhoven al aardig wit was.

Onverantwoord? Ja, gedeeltelijk wel; ook al rijd je zelf voorzichtig, je kunt nooit iedere verborgen gladde plek voorzien, en ook het soms rare wegggedrag van koekblikkers is niet altijd te voorspellen.

Dus heb je een goede alternatieve keuze voor een motor met sneeuw en gladheid, dan zou ik die zeker benutten en de motor binnen laten.
Wil je wat sneeuwpret, koop dan een oud 1cylinderoffroadje met een paar lekkere noppen; wanneer het Vijlenerbos bij teveel sneeuw wordt afgesloten kan het daar erg leuk zijn!
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Busaberke

Citaat van: "Zwerver"Ik heb geen auto of autorijbewijs, en kan dus "kiezen" uit de motor of het
openbaar vervoer.
Openbaar vervoer kost me in de meest ideale omstandigheden zo'n 2 1/2
enkele reis, dus alleen een optie wanneer er echt niet te rijden valt.
Meest ben ik dus eigenwijs genoeg om het eerst met de motor te proberen, en tot nog toe (sinds 1989) is dat nog steeds goed gegaan.

Citaat van: "Zwerver"
Onverantwoord? Ja, gedeeltelijk wel; ook al rijd je zelf voorzichtig, je kunt nooit iedere verborgen gladde plek voorzien, en ook het soms rare wegggedrag van koekblikkers is niet altijd te voorspellen.

Geert, overweeg anders eens een snowmobiel voor in de winter  :wink:
De Ghost Rider doet daar nog leuke dingen mee in de zomer!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

The Dominator

Citaat van: "Zwerver"

Dus heb je een goede alternatieve keuze voor een motor met sneeuw en gladheid, dan zou ik die zeker benutten en de motor binnen laten.
Wil je wat sneeuwpret, koop dan een oud 1cylinderoffroadje met een paar lekkere noppen; wanneer het Vijlenerbos bij teveel sneeuw wordt afgesloten kan het daar erg leuk zijn!


das wat ik zegt :mrgreen: (1 cylindertje heb ik al, nu nog de noppen)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl