Pocket Bike Project van Busaberke

Gestart door Busaberke, 06 december, 2005, 22:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Mooi. Hoe hard gaat zo'n ding eigenlijk ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Busaberke

@ Tonnie:
Klopt helemaal,  het is allemaal net wat interactiever dan "gezellig" samen met je zoon langs de waterkant naar een dobber zitten te staren o.i.d.  :yes6rs:

@ QuattroFrits:
het ligt meer aan de kleding, voor de juiste houding zijn soepelere schoenen en broek eiegenlijk een vereiste.

@ karz:
kom de volgende keer gerust even langs, toeschouwers hebben gratis toegang.

@ Desmo-devil:
het nog steeds hè, er rijden zat volwassenen (erg snel) op die krengen rond.

@ Joker:
op dit moment gaat de mijne zo'n 40 tot 45 km/h met de standaard 12mm carb. , een aangepast luchtfilter en iets grotere sproeier.
Dat heb ik de afgelopen jaren bewust zo gehouden i.v.m. de onervarenheid van de kids.
Nu wordt het tijd om het ding een beetje op te gaan voeren, er zit al een expansie uitlaat onder, dus met andere sproeiers, tandwielen carburateurs en/of grotere cilinders is nog heel veel winst te behalen.
Aangezien het verschil in wieldiameter t.o.v. een Puch bromfiets gecompenseerd is dmv de tandwielverhouding, is een topsnelheid van 80 tot 90 km/h goed haalbaar.






Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Joep

Sjiek Baer. De jong fijn tuffen en laot Pap mer pongele.

Trouwens gein gezeiver euver de melkboer, det is d'r duudelik eine van dich  :lol:

Busaberke

#199
We hebben recentelijk de pocketbike hobby op een hoger plan getild.
Dit jaar heeft het 50cc cilindertje plaats moeten maken voor een 70cc versie met bijbehorende 19mm carb.  :cool:
Verder is de koppeling, ontsteking en uitlaat aangepast aan de nieuwe setup en de standaard profielbandjes zijn vervangen door slicks voor meer grip.

Recentelijk zijn we een paar keer gaan rijden in Stein, en junior begint aardig aan de hogere snelheden te wennen.
Door de hogere bochtensnelheden en bijbehorende hellingshoeken heb ik kortere voetsteunen moeten monteren.
E.e.a. resulteert nu al in leuke inhaalacties op sommige kereltjes met beduidend duurdere bikes  :mrgreen:

Maar er is nog veel winst te halen op de echte snelle gasten, die rijden ca. 5 sec. per ronde sneller.
De volgende stap is het verder verbeteren van de zithouding.
De voeten moeten gekanteld op de stepjes gezet worden en de knieën moeten nu echt aan de grond in de bochten om nóg sneller rond te kunnen gaan, want de bike kan niet veel platter meer gaan.

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

QuattroFrits

Dat ziet er allemaal zeer gelikt uit.
Prachtig filmpje en zeker die perfecte inhaalacties in de bochten.  :worship-cool:
Ga zo door junior.  :thumbsup:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Toledo

BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Busaberke

#205
Dit weekend hebben we weer progressie geboekt.  :cool:
Na enige experimenten met de overbrengingsverhouding is de acceleratie weer een stukje verbeterd.
Het resultaat is meteen duidelijk: de echte snelle gasten "vliegen" er nu niet meer zo gemakkelijk langs als voorheen.
Dit is ook zichtbaar op de stopwatch, we hebben weer 2 seconden van de rondetijd afgesnoept.  :yes6rs:
Helaas begint nu de ontsteking het moeilijk te krijgen door de hogere toerentallen, wellicht moet ik gaan overstappen naar een elektronische variant.

Verder zijn de voetsteunen verplaatst, zodat het makkelijker wordt om in de bochten met de knie aan de grond te rijden, en de eerste knee downs zijn inmiddels een feit.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Dvko7in5Ksg
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

R-yen


QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Joep