Pocket Bike Project van Busaberke

Gestart door Busaberke, 06 december, 2005, 22:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Citaat van: "Busaberke"Soow .......
vandaag heb ik een uitlaat besteld, de Proma CC.



Het is niet de allerbeste uitlaat die er te koop is, maar wel redelijk betaalbaar, en hij is mooi in het ontwerp in te passen.
Ik vind die terugloop pijpjes echt niet mooi, de vorm gaat voor de functie!  :wink:

En ach, voor een jochie van 3 zal ' ie het best aardig doen!  :twisted:
M'n Handen jeuken i.i.g. al om te beginnen met het passend maken van die pijp!  8)


Proma, heb ik ook nog gehad, is wel een grote pijp voor zo'n klein fietsje.
Op de grote bocht zit ook een 'stelschroef' voor beter trekken/ harder lopen als ik me het goed herinner. Was er niet zo kapot van, een Leo of een forza marmita liep beter. Promo heeft wel een geciviliseerd geluidje.
Je hebt ook van die kleine 'dikke bocht' uitlaten voor vespa ciao's heb ik ook ooits een gehad, die zijn zo lang als je blok zeg maar, en dan gewoon zo'n aansluiting voor een puch cilinder erop gelast voor bevestiging. Maar met die 'stinger'  erafhalen kom je ook al een heel eind.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik de Proma er onder gehangen.
Dat was niet gemakkelijk, ik heb het kreng in 4 stukken moeten slijpen, om de delen vervolgens onder andere hoeken weer aan elkaar te lassen.

De orginele Proma uitlaat:



Enfin, zo zit ' ie er nu onder:




Met het plastic er op begint het al ergens op te lijken:



Nu ga ik mij met de clip-ons en de voetsteunen bezighouden.
Zodra die (en nog 101 kleine afwerkpuntjes) gereed zijn, kan er een testrit gemaakt worden.  :shock:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

waarschijnlijk heb je er zelf al aangedacht :wink: mss ook een hitteschildje voor die uitlaatbocht :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

WOW :shock:  dat ziet er vet uit  8)

Heb jij dat dunne spul zelf kunnen lassen ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

Citaat van: "Dwars"waarschijnlijk heb je er zelf al aangedacht :wink: mss ook een hitteschildje voor die uitlaatbocht :?:

Daar zit ik nog ff over te twijfelen.
Zo'n schild verstoort de "racer-vorm"  behoorlijk, maar is natuurlijk wel een must voor de kids.
Dus het zal er uiteindelijk wel op komen.  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Citaat van: "karz"WOW :shock:  dat ziet er vet uit  8)

Heb jij dat dunne spul zelf kunnen lassen ?

Ja, maar ik heb het ff op het werk gedaan, zodat ik het CO2 kon lassen, 1mm wanddikte is idd nauwelijks te lassen dmv electrodes.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Supergoed bezig Robert, ziet er heel goed uit, en ga zo door, of zoals een hele bekende wegracecoureur altijd zij, "We zullen doorgaan, altijd doorgaan"
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

wasda niet Ramses Shaffy die dat zong?? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Dwars"wasda niet Ramses Shaffy die dat zong?? :mrgreen:

Ook ja, maar veeeeel later, :wink:  :wink:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Schmetzke

:worship-cool:  :worship-cool:

Komt er ook nog een leuk cilindertje onder?

Ik kan je de 65cc MetraKit aanraden, goedkoop en doet het héél goed icm een Proma Circuit.

Of natuurlijk een Zundappcilinder eronder :mrgreen: maar dan moet je bij Q zijn  8)

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

HET WAS WEER EEN VUCHTBAAR WEEKEND!

Allereerst had BoxerQ mij een paar mooie RVS pijpjes geregeld t.b.v. de clipons!  8)

Vervolgens werden er per post twee wonderschone voetsteuntjes uit Ruurlo bezorgd, bedankt Tonnie!  8)



De clipons zijn gisteren al gereedgemaakt om te lassen:



En ja, ze moeten idd nog ingekort worden ........ :mrgreen:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

WhomBom

vet, zon gashendel zit ook op mijn dapp, is voor de kids misschien beter om er om te beginnen een gewone op te zetten.....

hiermee heb je met een 15mm bing ongeveer een kwart slag gas ofzo (lees; eraan kome=vol gas)
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Busaberke

De vorige week zijn de clip-ons gelast.
Dankzij een donatie van Boxer-Q  :worship-cool:  heb ik ze helemaal uit RVS kunnen maken.
Straks worden ze netjes gepolijst en heb ik echte bling-bling clip-ons!  8)

De hele kabel handel zit er intussen ook al op:


Vervolgens heb ik voor de zekerheid het Puch blokje ff uit elkaar gehaald.
Ik zet overal nieuwe pakkingen en keerringen in, dat scheelt weer in de kans op toekomstige lekkages.
Verder zaten er akelig lange draadeinden in het blok, die als tapeind dienden  :?  die gaan er dus ook uit.

De cilinder, zuiger en het gehele draaiend gedeelte is nog toppie !
Daar doe ik verder niks aan.  8)
Ik wil wel nog even onderzoeken of ik op eenvoudige wijze de ergste aanslag van het alu. kan wegpoetsen, anders laat ik de handel ff glasparelen, dat staat toch veel netter.

Oude tijden herleven tijdens het sleutelen aan zo'n brommer blokkie, leuk is dat!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Citaat van: "WhomBom"vet, zon gashendel zit ook op mijn dapp, is voor de kids misschien beter om er om te beginnen een gewone op te zetten.....

hiermee heb je met een 15mm bing ongeveer een kwart slag gas ofzo (lees; eraan kome=vol gas)

klopt!
Het blijkt achteraf niet zo'n goede keuze want het hendel draait ook erg zwaar.
Wellicht dat ik deze bewaar voor de volgende PB, en er een andere op zet.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009