MotoGP toekomst Barros in het geding

Gestart door Busaberke, 13 december, 2005, 10:34:33

Vorige topic - Volgende topic

Busaberke

11-12-2005

Alex Barros sprak over zijn toekomstverwachtingen in de MotoGP in de Redaçao SporTV show op de Braziliaanse zender Globocast.  

Op zoek naar een zitje voor 2006 onthulde de Braziliaanse veteraan dat hij diverse aanbiedingen heeft en overweegt om over te stappen naar een andere categorie.

"Ik denk dat ik voor het einde van deze maand zal moeten beslissen. Gezien mijn leeftijd en mijn ervaring ben ik ervan overtuigd dat ik niet alleen maar vulling voor de grid ben,"
verklaarde de zevenvoudig GP winnaar Barros.

De 35-jarige coureur behaalde in het begin van het seizoen nog de overwinning in Estoril in Portugal en is op dit moment in Brazilië om te herstellen van een kleine operatie. Barros debuteerde in de GP in 1986, in the 80cc categorie. In de koningsklasse van de motorsport is hij actief sinds 1990 en heeft hij onder andere gereden voor Cagiva, Suzuki, Yamaha en Honda.

bron: racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Bakkertjedeeg

Er zijn geluiden dat hij bij Ten Kate langs Tose gaat rijden. Muggas zou op zijn beurt worden ondergebracht bij Klaffi, welke op dit moment nog maar 1 rijder hebben. Lijkt me wel gaaf.

DE SENIOREN SBK

Busaberke

Citeer28-12-2005
Alex Barros en Rubén Xaus hebben beide recentelijk kenbaar gemaakt dat ze het MotoGP wereldkampioenschap zullen gaan verlaten en zich volgend jaar gaan richten op een nieuwe uitdaging.

De Braziliaanse veteraan Barros was, met zijn zestiende seizoen in de 500cc/MotoGP categorie, in 2005 de meest ervaren rijder in de koningsklasse. Barros wist zeven overwinningen te behalen in zijn GP carrière, waarvan de laatste in april 2005 tijdens de Portugese GP in Estoril. Ondanks deze overwinning was het seizoen 2005 een teleurstellend jaar voor de Braziliaan waarin hij als achtste wist te eindigen. Barros heeft bekendgemaakt dat hij volgend jaar in de WSBK uit zal gaan komen en een serieuze poging wil gaan doen naar de titel.

bron: racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Hakki weet waar Barros rijdt in 2006 , vindt het wel erg tof.

en................ook waar Biaggi hoogstwaarschijnlijk rijdt... :roll:  8)

Maaruh...mag het niet zeggen...

:D  

de sbk wordt spannender dan ooit.........fuck motoGP

:wink:

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"Hakki weet waar Barros rijdt in 2006 , vindt het wel erg tof.

Barros TKR of Klaffi
Biaggi Corona of een Duc

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Hakinnen"Hakki weet waar Barros rijdt in 2006 , vindt het wel erg tof.

Barros TKR of Klaffi
Biaggi Corona of een Duc

Tsja...biaggi.

zie nu dat er inderdaad links en rechts een "nieuwtje" staat dat Max in gesprek zou zijn met de corona boys, meneer Batta.

Ik heb dus weer es wat anders gehoord.

Corona . Alstare zou met drie fietsen rijden.  Corser / Yukio en als derde fiets met Foret.

Biaggi zou samen met Barros in een "" sateliet TKR " team rijden op de blade

Het gonst van de geruchten dus..........

Weet het niet met Max.  hij krijgt natuurlijk heel wat negatieve kritiek over zich heen de laatste tijd maar toch is het wel een hele goede rijder natuurlijk.  denk niet dat ie al compleet heeft afgedaan.  Max zijn probleem is imo zijn motivatie en zijn "attitude".
Denk dat Max met zijn "steriele" rijstijl in de SBK waar toch veel rauwer gereden wordt dan in de MotoGP het moeilijk gaat krijgen.  Zal daar echt moeten vechten voor elke centimeter asfalt, zeker met het startveld zoals we dat volgend jaar te zien zullen krijgen. Als max één van de beste en snelste motoren krijgt zal ie vooraan kunnen zitten. Max is snel als "ie los is".  Als ie echter net achter de kopgroep zal zitten en strijd moet gaan leveren met zeeeeeeeeer gemotiveerde bijters als een Toseland , Nanneli of een Haga kan ie het vergeten en legt ie het af.  Iemand als Haga heeft sche*t aan "de Meneer Biaggi status"en zet 'm domweg aan de kant.

we zullen zien, het wordt iig zeer spannend in 2006 denk ik zo

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"

Barros TKR of Klaffi
Biaggi Corona of een Duc

Tsja...biaggi.

zie nu dat er inderdaad links en rechts een "nieuwtje" staat dat Max in gesprek zou zijn met de corona boys, meneer Batta.

Ik heb dus weer es wat anders gehoord.

Corona . Alstare zou met drie fietsen rijden.  Corser / Yukio en als derde fiets met Foret.

Biaggi zou samen met Barros in een "" sateliet TKR " team rijden op de blade

Het gonst van de geruchten dus..........

Weet het niet met Max.  hij krijgt natuurlijk heel wat negatieve kritiek over zich heen de laatste tijd maar toch is het wel een hele goede rijder natuurlijk.  denk niet dat ie al compleet heeft afgedaan.  Max zijn probleem is imo zijn motivatie en zijn "attitude".
Denk dat Max met zijn "steriele" rijstijl in de SBK waar toch veel rauwer gereden wordt dan in de MotoGP het moeilijk gaat krijgen.  Zal daar echt moeten vechten voor elke centimeter asfalt, zeker met het startveld zoals we dat volgend jaar te zien zullen krijgen. Als max één van de beste en snelste motoren krijgt zal ie vooraan kunnen zitten. Max is snel als "ie los is".  Als ie echter net achter de kopgroep zal zitten en strijd moet gaan leveren met zeeeeeeeeer gemotiveerde bijters als een Toseland , Nanneli of een Haga kan ie het vergeten en legt ie het af.  Iemand als Haga heeft sche*t aan "de Meneer Biaggi status"en zet 'm domweg aan de kant.

we zullen zien, het wordt iig zeer spannend in 2006 denk ik zo

Het wordt idd errug gaaf het SBK 2006. :worship-cool:  :worship-cool:

Wat ik totaal niet kan rijmen is dat sateliet team van TKR met Biaggi. Honda en Biaggi gaat nooit meer hand in hand. No doubt.

Verder is er nog 1 zetel bij Klaffi. Barros of Muggas (waarvan ik nog niks officeel definitiefs van heb gehoord). Indien Muggas, dan Barros bij TKR.

Busaberke

Dus Suzuki en Hondi zijn de messen alvast aan het slijpen..........  :twisted:

En zó moet dat!  :thumbsup:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Bakkertjedeeg

Klaffi dus toch....

Met de inlijving van Alex Barros is teammanager Klaus Klaffenböck er wederom in geslaagd om voor een indrukwekkende verrassing te zorgen.  

Met 15 jaren ervaring in de koningsklasse van de motorsport behoort de Braziliaan tot de meest succesvolle en ervaren coureurs in de MotoGP.
Gedurende de laatste twee jaren reed Alex Barros voor Honda. Het seizoen 2004 sloot hij af op een vierde positie in het algemeen klassement. In 2005 behaalde Alex voor het Team Camel Honda in de MotoGP een raceoverwinning en stond hij aan het eind van het seizoen op een 8e plaats.

Teammanager Klaus Klaffenböck:
"Alex is echt mijn droomkandidaat. Hij heeft ontzettend veel ervaring, een enorme inzet en hij brengt een frisse wind in het Superbike kampioenschap. De onderhandelingen zijn al in een vergevorderd stadium en zullen snel afgesloten worden.
Met de inlijving van Alex Barros lopen we overigens alweer met de neus vooraan. Het startveld van de MotoGP wordt steeds kleiner. Het Superbike wereldkampioenschap wordt echter steeds interessanter en wij zijn erbij! Anderen die vanuit de MotoGP overgestapt zijn, zijn Troy Bayliss, Roberto Rolfo, Fonsi Nieto, Norik Abe, Franco Battaini. Ruben Xaus en Max Biaggi zullen er ook bij zijn."
Max Neukirchner wordt de teamgenoot van Alex Barros. De Duitse ster baarde gedurende de afgelopen jaren al veel opzien in het wereldkampioenschap. In 2004 werd Max Neukirchner in de Supersport categorie Nieuwkomer van het Jaar. Vorig jaar kwam Max op een Klaffi Honda Fireblade naar het wereldkampioenschap Superbike en behaalde in Phillip Island gelijk een podiumplaats en werd 12e in het algemeen klassement.

Op 25 februari start voor het Superbike wereldkampioenschap in Doha/Qatar het nieuwe seizoen. Al in januari zal het Klaffi Honda Team met Alex Barros en Max Neukirchner beginnen met het testen op de nieuwe Klaffi Honda Fireblade.

BRON: Team Klaffi Honda

Hakinnen

yep, had het ook al gelezen.

Klaffi voor Baros

Motzippaldy

Ik vind dit schandalig  :guns:  Barros & Honda  :fuckyou:  :cum:  :violent:

MotoGP refugee Alex Barros has been confirmed as a rider for Klaffi Honda in the Corona Extra Superbike World Championship in 2006, but his arrival means there is no longer a race seat for Max Neukirchner.

The team's official website confirms the news with insufficient budget to run both riders - which was orginally thought to be the plan - the reason cited for Neukirkner's departure. The squad is supported by money from Honda, and the Japanese manufacturer supports the placement of Barros at the team, but negotiations for an increase in budget to retain Neukirchner did not come to fruition.

Team manager Klaus Klaffenboeck explains all. "At the next to last running of the Superbike World Championship at the beginning of October in Imola, I spoke with the management of Max Neukirchner immediately over the possible negative developments. Unfortunately, the fears became true now.

"On the 18th January I had the last meeting with Honda. An additional budget for Max Neukirchner is not available on the part of Honda.
Proud on the South  

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Motzippaldy"Ik vind dit schandalig  :guns:  Barros & Honda  :fuckyou:  :cum:  :violent:

MotoGP refugee Alex Barros has been confirmed as a rider for Klaffi Honda in the Corona Extra Superbike World Championship in 2006, but his arrival means there is no longer a race seat for Max Neukirchner.

The team's official website confirms the news with insufficient budget to run both riders - which was orginally thought to be the plan - the reason cited for Neukirkner's departure. The squad is supported by money from Honda, and the Japanese manufacturer supports the placement of Barros at the team, but negotiations for an increase in budget to retain Neukirchner did not come to fruition.

Team manager Klaus Klaffenboeck explains all. "At the next to last running of the Superbike World Championship at the beginning of October in Imola, I spoke with the management of Max Neukirchner immediately over the possible negative developments. Unfortunately, the fears became true now.

"On the 18th January I had the last meeting with Honda. An additional budget for Max Neukirchner is not available on the part of Honda.

:stupid:

Honda zijn echt arrogante klootzakken. :fuckyou:

Maken de MotoGP eerst naar de klote en nu WSB.

May Day

Dit slaat echt weer nergens op. Max had toch wel bewezen potentie te hebben, had wel wat van hem verwacht dit jaar. Bedankt he honda  :evil:
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober