brillen/ lenzen op de brommert

Gestart door DeWitte, 16 december, 2005, 09:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

als brildrager komt de vraag in me op, wie nog meer hiero? en wat is je oplossing op de motor (bedoel dan vooral bij slecht weer of in ut donker, ivm beslaan) iig zit er vaak mee te worstelen :?

Hoe doe jij dat.....................?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Dwars"als brildrager komt de vraag in me op, wie nog meer hiero? en wat is je oplossing op de motor (bedoel dan vooral bij slecht weer of in ut donker, ivm beslaan) iig zit er vaak mee te worstelen :?

Hoe doe jij dat.....................?

heb dr zelf geen last van.... heb een pinlock die na verloop van tijd wel aanslaat maar alleen onderlangs..... stukkie ducktape werkt daar goed.....
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

pinlock werkt bij mij ook goed; echter niet in combi met de bril (die ik helaas steeds vaker nodig heb, zeker in ut donker) :?

:?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Toen ik nog aan het lessen was droeg ik ook een bril, alleen last gehad van beslaan als het regende. maar dan liet ik het vizier op een kiertje voor de ventilatie.
heb voor een radicalere oplossing gekozen, want ik had echt slechte ogen.
vond het gezichtsveld te beperkt om veilig te kunnen rijden, dus ben ik naar België gegaan, en heb daar een lazerbehandeling laten doen.
Beetje duur, maar het geld meer dan dubbel waard. :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Karin

Ik heb lenzen, en moet altijd een (zonnen)bril op om de rondvliegende vuiltjes te weren. Want dan heb ik echt een probleem, mijn ogen gaan dan megatranen als er wat onder de lens komt te zitten. Bij mij beslaat de bril ook altijd als ik stil sta en dan voornamelijk bij kouder/nat weer. Ik zet altijd even het vizier een klein stukje open als ik stil sta, maar tijdens het rijden heb ik er nooit geen last van. De pinlock doet dan uitstekend zijn werk.

Je hebt trouwens ook sprays voor brillenglazen tegen condens.

WhomBom

Als ik de bril op heb en er begint iets te beslaan zet ik gewoon het vizier open, is wel minder als t regent, meja.  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

AngelInMe

Citaat van: "WhomBom"Als ik de bril op heb en er begint iets te beslaan zet ik gewoon het vizier open, is wel minder als t regent, meja.  :?

:stupid: en bij mij niet als, heb de bril wel nodig :roll: Ik heb zo'n vizier met "dubbele beglazing" (weet ff niet hoe het heet) en dat beslaat niet zo snel. Als het beslaat zet ik het vizier een klein stukje open, heb je niet veel last van de regen...  
Maar ben niet van suiker gemaakt dus dat beetje regen boeit niet  :wink:

Mounty

Heb ook een bril, en op de motor is het knap lastig.
Hij beslaat idd wel eens en als ik het vizier stukje open zet waait de wind onder de glazen door (werveling) in me ogen en dan beginnen de ogen meteen te tranen als een gek..
Ben aan het denken aan lenzen maar Karin schrijft al dat het uitkijken is met vuiltjes etc enals oplossng een zonnebril..bril _lenzen_bril...schiet ik niks op..
Ik ga komend seisoen op zoek naar een goeie helm die wat beter geventileerd is zodat beslaan minder of zelfs opgelost word.

Als klein truukje doe ik de bril wel eens poetsen met veel dreft o.d...dan beslaat ie ook minder snel.

Het beslaan komt meestal door de adem, dus als deze netjes afgevoerd zou worden waren we van het probleempje af..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Joepie1958

Citeerdubbele beglazing" (weet ff niet hoe het heet)
Da's Thermopane :shock:

Ben ook brildragend, bril beslaat zelden, visier heeft meer problemen, dan maar een beetje open (Schuberth kan ook in ventilatiestand, dan zet je het visier een stukje naar voren)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

@Nippon

ben ook een glasdrager  :lol:

Hoe ik 't doe  :?:  neem een kleine bril (nee geen kindermaat) maar een met een klein ruit oppervlak.  :wink:
Dat je bril beslaat komt door je adem :idea: dus een sjaal voor je smoel  :wink:  en je adem naar onder uitblazen, heb ook een fogcity vizier
als 't te erg wordt dan doe ik de bril af

lenzen is voor mij geen oplossing ( zonder bril ben ik zo knap als een finse bostroll )  :mrgreen:
en m'n werk laat dit niet toe

B-Witch

werk wel een kleinere bril, maar dan heb je wel enorm gezichtsveld verlies, dus wil zeggen dat je zicht opzij beperkt is.
ik heb dat ervaren als zeer lastig, met bijv wegrijden uit een parkeervak.
je moet je dan bijna omdraaien op de motor om nog wat te kunnen zien.
speelt natuurlijk minder als je niet zo slecht ziet maar toch.
You may own the bike, but the bike possesses you.

QuattroFrits

Gelukkig heb ik alleen een leesbril nodig en nog niet voor de tellertjes te kijken, die zie ik nog. :shock:

Voor de echte brildragers stel ik voor een helm met geslepen vizier :rofl:  :rofl: .

Of dit al bestaat betwijfel ik ten zeerste, maar het idee lijkt me leuk :D .

Er bestaat wel een verwarmd vizier wat goed moet helpen maar dat past volgens mij maar op één merk helm maar het merk ben ik even kwijt. :oops:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

d'r Blieje

-OO-

Ook brildrager, en dus veroordeeld tot systeemhelmen. (-10 en nog -1.5 cylindrisch of zoiets).

Heb BMW systeem 2 en systeem 3 gehad. De laatste met pinlock.
Tijdens een zomer-bui cq regen kunt je idd het vizier op een kiertje zetten. Maar wat voor oplossing hebben de dames en heren voor de vrieskou? Het temperatuurverschil tussen buitenkant en binnenkant is dan het grootst. BMW-handschoenen hebben dan een stukje zeemleer op de wijsvinger zodat je aan de binnenkant kunt zemen. Maar dan moet iedere keer het visier weer open. :cry:

Ik ben zelfs een keer goed in de problemen gekomen toen zich ijs tussen visier en pinlock had afgezet, daar kun je dus niet meer bij! Eerst nog op de tast gereden.... geen suc6. En 40 km met je visier open bij -10 is dan helemaal geen pretje!

Nu heb ik de nieuwste Schubert systeemhelm C2, maar hier heb ik nog geen winter-rit mee gereden.
Blieve lache...8)

QuattroFrits

Citaat van: "d'r Blieje"-OO-


Nu heb ik de nieuwste Schubert systeemhelm C2, maar hier heb ik nog geen winter-rit mee gereden.

Als je meer ervaring met de C2 hebt had ik dat graag geweten,ook of deze geruislozer is dan de Concept.
Ik wil namelijk ook een C2 kopen en hoor hier dus graag over :P
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Motzippaldy

Citaat van: "d'r Blieje"



Ik ben zelfs een keer goed in de problemen gekomen toen zich ijs tussen visier en pinlock had afgezet, daar kun je dus niet meer bij! Eerst nog op de tast gereden.... geen suc6.


Antifog folie misschien  :?
Proud on the South