Hoofdmenu

Denktank

Gestart door DeWitte, 07 januari, 2006, 09:59:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Citaat van: "Motzippaldy"En kg's  :shutup:

nix de shutup?? wrom Motzy? moeten (sport-) motoren een minimaal gewicht hebben dan? leg svp uit  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Motzippaldy"En kg's  :shutup:

nix de shutup?? wrom Motzy? moeten (sport-) motoren een minimaal gewicht hebben dan? leg svp uit  :wink:

Boh ze moeten jou ook alles voorkouwen he :mrgreen: ?  Lijkt me logisch dat hoe lichter de motor , hoe makkelijker ie van de plek komt.

Ik weet zeker dat ik qua vermogen geen drol heb aan die 2 bosjes op de TLR. Scheelt wel 10 kilo vergeleken met die originele bananen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Motzippaldy"En kg's  :shutup:

nix de shutup?? wrom Motzy? moeten (sport-) motoren een minimaal gewicht hebben dan? leg svp uit  :wink:

Boh ze moeten jou ook alles voorkouwen he :mrgreen: ?  Lijkt me logisch dat hoe lichter de motor , hoe makkelijker ie van de plek komt.

Ik weet zeker dat ik qua vermogen geen drol heb aan die 2 bosjes op de TLR. Scheelt wel 10 kilo vergeleken met die originele bananen.

dwars houd met zijn vragen de topics op gang..
hij vraagt , wij trappen erin en geven antwoordt..

:wink:

Herr Tod

:stupid:

Wil je nog meer leugens horen? :mrgreen: :wink:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Ja :roll:  in het kader van "er bestaan geen domme vragen" (wel antwoorden) : wat ik mij namelijk dan afvraag waarom mensen vaak (ik charcheer ff :wink: ) gelijk genoegen nemen met antwoorden als ze plausibel "klinken". Let wel :!: Niet dat ik dat anders doe, alleen wijst de praktijk vaak anders uit. Is het zo dat "bevredigd" willen geraken door een (uitgebreider en/of interessant klinkend) "antwoord" voor ons het belangrijkst  :?:

of ook wel; gaat de vorm van vraag en antwoord boven de inhoud??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Motzippaldy"En kg's  :shutup:

nix de shutup?? wrom Motzy? moeten (sport-) motoren een minimaal gewicht hebben dan? leg svp uit  :wink:


Racers 190kg en 200kg groot verschil  :shock:
BMW 300kg en 350kg geen verschil  :mrgreen:
Proud on the South  

Mounty

Wat betreft de uitlaat en de instellingen/afstellimgen carbs:
Als je op mijn motor een andere uitlaat legt, moet je de instellingen aanpassen anders loopt ie voor geen ruk meer..Uitgaande op ervaringen van andere FZ750 rijders die er een Bos of andere sportuitlaat onder legde. Deze moesten wel een en ander aanpassen om de motor goed te laten lopen. Hij loopt wel beter (iets meer vermogen in de lage toeren en geen inhouden van vermogen bij de 6000 toeren). Winst ten opzichte van vermogen dus. Maar das een combi van ander uitlaat(andere "tegendrukken") en andere afstelling carbs (rijker mengsel)

Dus mijn inziens ligt de uitlaat er niet alleen onder vanwege de geluidsnormen..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

aangezien mijn (vooral rechter) gasklephuis het ver gehad heeft, speling op de as/lagertje waarop de vlinderklep zit (nee bestaan geen revisiesetjes voor) wil ik nieuwe gasklephuizen aanschaffen: nu het verwisselen lijkt mij niet zoveel werk; injectors en alles omzetten. maar nu het probke: Links zit er een zgn. Gaskleppotentiometer :roll:



1 is het gasklephuis en 2 de potentiometer :?

Gaskleppotentiometer, die meet de gasklepstand en is middels lak verzegeld na de fabrieksafstelling: als ik die loshaal zal die toch op een soort "noodprogramma" gaan lopen? is dit handmatig af te stellen? of moet ie daarvoor aan de pjoeter bij de dealer? Na???  :wink:

Het probke openbaart zich vooral bij half gas rijden zeg maar: de beemer loopt dan vrij ruw / ietwat schokkend (omdat links en rechts de gaskleppen niet meer synchroon zijn af te stellen) gelukkig rij ik zelden half gas :mrgreen:

edit als iemand mij kan helpen zoeken deze gasklephuizen op ebay of zo uit te halen?? de R1150 2002 Rt/GS/A/R gasklephuizen zijn gelijk: de serienrs zijn nl pcies utzelfde, zo ver ben ik al  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Ik denk dat ie aan de pjoeter moet om de juiste instelling te verkrijgen. Als het een vaste waarde zou zijn gelijk bij elke beemer zouden ze wel een vaste weerstand gebruikt hebben. Unieke instelling per motor dus.

Ik weet in de regeltechniek hebben we ook wel es potmeters die de waarde moeten afvlakken..dwz "onze" regelcomputer werkt met een 0-10 volt signaal of een 0-5 volt signaal. Kan voorkomen dat een 10 Volt signaal 11 volt is en wat eigenlijk 5 Volt moet zijn 6 volt is. D.m.v. potmeters word dit "bijgestuurd" oftoewel afgeregeld.

Als dit ook het geval is bij de Beemer dan moet je alleen weten wat de max en de minimale spanning moet zijn...die kun je dan afregelen dmv de potmeter..maar zoals ik al zei..ik weet niet of dat het geval is en of de potmeter deze functie heeft.. Navraag doet wonderen dus..eens op een Beemerforum vragen lijkt me een oplossing..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Dank voor je uitleg Ron 8) Ik neem aan dat zo'n potmeter in dit geval de injectie fine-tuned ??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gieskes

Citaat van: "Dwars"Dank voor je uitleg Ron 8) Ik neem aan dat zo'n potmeter in dit geval de injectie fine-tuned ??

Een potmeterke op de smoorklep zit er niet om het verschil in spanning bij te regelen maar voor de openingshoek van je smoorklep te bepalen. De openingshoek plus de aangezogen luchtmassa is bepalend voor de tijdsduur dat je injector geopend wordt, maw hoeveel brandstof er in gekieperd wordt.
3 aansluitingen, spanning, signaal en massa, de spanning op de potmeter is normaal gesproken 5V (vanuit ECU) waarmee het afgegeven signaal kan variƫren tussen ongeveer een 0,2 en 4,8V afhankelijk van de openingshoek van de smoorklep.

Vroegah werden er schakelaars gebruikt die afgesteld moesten worden om er zeker van de zijn dat de stationaire stand (smoorklep dicht) correct was. Bij een potmeter is dit (normaal) niet nodig, meestal zitten er geen sleufgaatjes in de bevestiging. Echter zie ik op de tekening dat er wel een sleufgaatje in zit? Zal er alleen maar zitten om kleine verschillen in constructie, speling etc op te vangen.
Anyway, zorg dan ervoor dat de stationaire (nodig voor stationair draaien en geen injectie tijdens decellereren) stand 'los' staat (potmeter in o-stand), de rest boeit niet, volgt vanzelluf wel.

Mijn idee, smoorklephuizen vervangen, potmeterke zonder voorspanning monteren en stekkerke erop, foutcode wissen indien nodig en rije maar  :wink:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

DeWitte

ben nou net bijn Notten in Brunssum geweest: die wijt het (onregelmatige lopen) niet aan de gas/smoor-klephuizenspeling (speling zou te verwaarlozen zijn) maar aan de afstelling van de gaskabels en het te "arm" lopen. Het te "arm" lopen zou worden veroorzaakt door het feit dat ik zonder uitlaat rijd: en de uitlaatgassen "te snel" verdwijnen. Lamdasonde meet te veel verschillen hierdoor?? De motor krijgt dus teveel lucht: de oplossing (als ik dus zonder uitlaat wil blijven rijden) zou zijn de "benzinedruk-regelaar" te vervangen voor ene die meer opbrengst heeft (ipv 3 - 4 bar) waardoor er dus meer benzine zou worden ingespoten. 2e (en duurste) optie is het "chip-tunen" (waardoor er langer benzine wordt ingespoten), de kat te vervangen door een zgn. Y- pijp. en een open uitlaat. De goekoopste (3e en snelste) optie is de standaard uitlaat er weer op te zetten - afstellen en klaar :roll:

dilemma??? :roll:  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

een weekje niet gaan zuipen en chippen dat ding  :twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Mounty

Citaat van: "Dwars"Dank voor je uitleg Ron 8) Ik neem aan dat zo'n potmeter in dit geval de injectie fine-tuned ??

iig geeft Gieskes het antwoord...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

second opinion by Schmetzke  :worship-cool: vooral het re-gasklephuis is wss de boosdoener zoals ze in Margraten ook al bevroeden: ben wel door een belgische Gs-er erop geattendeerd de zgn. "codestekker" eruit te halen: :shock: geloof je niet, loopt gelijk 80 % beter/ronder.

Zonder die "codestekker" vd Motronic 2.4 loopt ie "rijker" (schijnt meer koppel en pk's te genereren, maar ook meer CO uit te stoten en ook meer te gebruiken :? ). Die "codestekker" zit daar omwille aan de Emissie-eisen te voldoen.

eens ff zonder rijden; kijken of het verbeterd.  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away