Bumperkleven

Gestart door DeWitte, 11 januari, 2006, 14:27:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Betrap me er zelf ook wel eens op :oops: alhoewel ut stukken minder is tegenwoordig (zal toch nie oud worre) :mrgreen: iig op de motor wordt ik er altijd zwaar nerveus van als een auto (nog erger een vrachtwagen :shock: ), zeker in een file of voor een stoplicht dicht achter op me zit :idea:

hoe ga jij daar mee om :?: ikke probeer nooit als laatste aan te sluiten (liever er naast) in een file. Heb jij daar al eens over nagedacht :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

AngelInMe

Bumperkleven doe ik zelf niet aan. Ik erger me kapot als ze het bij mij doen dus waarom zou ik het zelf dan doen :?:

Hier op de 50 golf laatst ook waar het over gaat naar 70. Zo'n idiote vrachtwagen chauffeur, meende ook nog dat ie even met z'n lichtapparatuur moest knipperen :shock:

Ik heb ook al eens lichtjes op de rem getrapt toen er iemand bijna in mn kofferbak zat, maar daar is toen ook iemand mee gepakt (wouten in burger die bumperkleefden maar wel schrijven toen die gene even lichtjes het rempedaaltje aanraakte... :roll:)

Nu maak ik me er niet zo druk om, trek zelf de kofferbak voor ze open als ze erg dicht op me zitten :mrgreen: (moet alleen nog iets inbouwen zodat die klep automatisch open gaat en weer dicht kan :lol:)

Herr Tod

Bumperklevers zijn gewoon mensen die de vlam veroorzaakt door de killknop van dichtbij willen zien. Als ik zo ene achter me heb kijk ik eerst duidelijk in de spiegel... dan knik ik eens duidelijk zichtbaar 'nee' en dan ff de killknop gebruiken, meestal snapt men de hint. Mocht dat niet werken kan ik nog altijd een versnelling of 2 terugschakelen zodat ze van het concert kunnen genieten.

Als ik aansluit bij een stoplicht probeer ik altijd aan de zijkant van de weg te staan. Als het donker of mistig is knipper ik wat met het remlicht en ik kijk in de spiegel of alle sufkutten me hebben gezien. Het simpelste is natuurlijk die wielencollectie langsrijden en vooraan gaan staan.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


B-Witch

Ik moet eerlijk zijn, ik doe dat ook wel eens met de auto, vooral als der zo eentje voor me zit met 50 waar je 80 mag, oke niet netjes misschien, maar ben ook maar een mens. :oops:
Heb het eens meegemaakt dat ik achter een vrachtwagen stond, aan het stoplicht, met gelukkig voldoende afstand (koekblik), ik zag in de achteruit kijkspiegel een andere vrachtwagen met veel te veel vaart op me afkomen (de chauffeur had mij waarschijnlijk ff over het hoofd gezien).  Ik had geluk dat ik de berm in kon uitwijken, anders was het mogelijk einde oefening geweest. Dat voorval heeft me er van overtuigd dat ik best wat meer afstand kan bewaren aan het stoplicht, zeker met de motor, zodat ik nog een vluchtweg heb indien nodig. :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

AngelInMe

Ja dat vind ik ook heel belangrijk bij een stoplicht of een file. Dat als je als laatste aansluit er wel nog een uitweg is als een of andere sufnukkel je niet gezien heeft en volle gaas door wil rijden. Met de motor is dit belangrijker en makkelijker natuurlijk.

Richard K.

geleerd op rijles:

ALTIJD vluchtroute (=uitwijk) in je hoofd hebben, of  je nu op de autobaan rijdt en misschien onverwacht een file tegen komt, of dat je voor een stoplicht staat te wachten.

Met voldoende ruimte vóór je heb je altijd wel de gelegenheid om links of rechts de berm in te duiken of n paar meter op te schuiven. Is nog altijd prettiger dan overreden worden door een bumperklever die niet op tijd kan remmen.
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

WhomBom

ik bumperkleef meestal alleen als zon doefus voor me rijdt als n gladiool, ik rij dan gewwon mn 50 ofzo, en die harrie voor me 50....40....30..oow,oow..40...50...60...50...40 tot ze weer wakker worden.
daar reeg ik me echt aan op aan zon mensen.

met de motor rij ik meestal wel n paar auto's langs aan t stoplicht, van n bumperklever heb ik tot nu toe nog geen last gehad.
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

QuattroFrits

:evil: Bumperklevende vrachtauto's is pas irritant. :evil:
Laatst, met het koekblik, tussen geleen en spaubeek een vrachtauto ingehaald, je mag daar 80 en hij reed +/- 60-65.
Door heel spaubeek zat hij compleet in mijn koffer bak en ik reed daar netjes 50-55.
Toen hij dus met zijn lichtjes begon te knipperen ben ik precies 50 gaan rijden en dat vond hij schijnbaar niet leuk.
direct achter Spaubeek reed ik weer 80, mag daar, en bleef hij weer heel ver achter.
maar in schimmert, ik weer precies 50, zat hij in een mum van tijd weer in mijn kofferbak.
Ik wacht alleen nog eens af dat er werkelijk eentje zo achterop knalt :evil: .
:twisted: Wat ik dan doe weet ik nog niet. :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

:roll: ik heb wel es vaker last van bumperklevers....voor me...  :shock: :lol:
als mijn voorganger niet de snelheid rijd die je er mag maar langzamer, of opa die de 2e versnelling zoekt om de snelweg op te gaan...
Ik rij dan ff aan maar ga dan toch weer ff op afstand rijden..gewoon een paar keer "dreigen". Als er een klever achter me zit laat ik wel es het gas los..of ff de handrem...of rij gewoon verder. ligt aan het type wat is aan het kleven ook..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

LTpaul

Dat bumper kleven is dat nu een vorm van stres? :evil:

Ik zit zoals zo velen vaak te denken, :idea:  wat nu als ik al die tijd die ik win met dat haasten over hou, wat moet  ik daar nu mee :?: want tja, die tijd heb je toch maar mooi gewonnen :roll: iets extra doen :?:  :?:  of eerder dood gaan :?:  :?:

mijn advies is: als je wilt kleven doe je dat maar, maar niet bij mij, en ik ga gewoon opzij, zodat die streskip rustig eerder kan sterven  :shock:

DeWitte

Citaat van: "LTpaul"mijn advies is: .................. ga gewoon opzij, zodat die streskip rustig eerder kan sterven  :shock:

:rofl:

mja eigenlijk heb je wel gelijk :oops: (wou dat ik ut kon :? )
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

AngelInMe

Zo denk ik ook. Want die wat zo rijden, dus ook te hard kom je vervolgens bij het eerste stoplicht toch weer tegen :lol: dus wat is het nut ervan :?:

Sirkwietjuh

Citaat van: "LTpaul"Dat bumper kleven is dat nu een vorm van stres? :evil:

Ik zit zoals zo velen vaak te denken, :idea:  wat nu als ik al die tijd die ik win met dat haasten over hou, wat moet  ik daar nu mee :?: want tja, die tijd heb je toch maar mooi gewonnen :roll: iets extra doen :?:  :?:  of eerder dood gaan :?:  :?:

mijn advies is: als je wilt kleven doe je dat maar, maar niet bij mij, en ik ga gewoon opzij, zodat die streskip rustig eerder kan sterven  :shock:

Misschien wel een vorm van stress bij mij (ik doe het ook wel eens vaker moet ik eerlijk toegeven) maar dan meer omdat ik 120 km per uur wil rijden en niet iemand constant met 100 km per uur voor me wil hebben op de rechterrijbaan.
Een andere optie is dan rechts inhalen, en dan bekijken ze je ook nog of ze uit een ei komen  :roll:
Maar in mijn beroep is tijd vaak geld en telaat vaak geen of weiniger geld  :!:

Op de motor gelden natuurlijk iets andere regels omdat ik hier geen last heb van bumperklevers en zelf ook niet ga kleven omdat ik dan in mijn vrije tijd aan het genieten ben van het motorrijden.
Daarbij vind ik altijd wel een plekje als ik er echt langswil.
Fuck the system !!!