bijzondere verrichting, welke kon je goed welke niet ?

Gestart door karz, 11 januari, 2006, 16:14:27

Vorige topic - Volgende topic

karz

Hoi,

Naar aanleiding van een artikel op motorfreaks over het nieuwe motor rijbewijs.

Welke bijzondere verrichting had je geen moeite mee, en welke was iedere keer gedoemd te mislukken ?

Ikzelf had moeite met het 'huisje' Alles ging prima alleen de laatste draai naar buiten, dan sloeg ik met die enorme koker die op die ER-5 hing net altijd even het pionnetje om.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

als ik vertel waar ik moeite mee had...mag ik niet meer achter jullie rijden... :oops:  :oops:  :oops:  :oops:
gelukkig gaat het nu wel goed, tenminste..tot nu toe. :shock:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

kan me niet herinneren van bijzondere verrichtingen :oops: vlgs mij alleen slalom en remproef en klaar 8) heb div oefeningen vaker wel achteraf gedaan bij Roger Thewissen (THAT) op de parkeerplaats in Wittem; stapvoets die korte draai linksom is/was (he BB?) is nie me sterkste punt :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

langzame slalom had ik in het begin wat moeite mee, des te meer omdat die cb 250  :?  gas gaf als je de ene kant opstuurde, en gas terugnam als je de andere kant opstuurde, maar na n paar lessen had ik redelijk door hoe t ging.
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Mounty

Ik meen me te herinneren dat ik een remproef met alleen de achterrem moest doen, een remproef bij 50KMH met beide remmen en een remproef met 80 met beide remmen...
dan een halve circel en een 8 draaien tussen de pionnen door.
Lopen naast de motor met de motor vooruitduwen..
en slalommen....
dit was op een stukje bedrijfsterein in landgraaf, vlakbij de rijschool..
Leo cremers.
Ik heb gelest op een Honda NX250 en examen op een suus GS500E..
moet zeggen dat met de suus de remproef beter ging, maar het sturen niet zo goed..met de NX was dat net andersom..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Richard K.

tsja ... fileparkeren hé....

t is en blijft lastig  8)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Mounty

Citaat van: "Richard K."tsja ... fileparkeren hé....

met de motor ??

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Richard K.

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "Richard K."tsja ... fileparkeren hé....

met de motor ??

gemiddeld toch wel 5 keer steken  :oops:
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

B-Witch

Ik heb geen bijzondere verrichting die meestal mislukte, vond de 8 beetje lastig, maar geen reden om die vervelend te vinden
Slalom was favoriet, remproef ook heel leuk :yes6rs:

Wat ik trouwens een beetje mis in de rijlessen, (en dat hoor ik ook van anderen) de hellingproef!
Probeer maar eens weg te rijden van een helling als je niet weet hoe je dat moet doen.  :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

LTpaul

AngelInMe

Had niet echt problemen met de bijzondere verrichtingen. Behalve dan het feit dat ik op een hondi twofifty leste :? Bij de andere rijschool op een cb500 gelest en dat ging toch wat relaxter (maar toen had ik bijzondere verrichtingen al).

Ja hellingproef daar zeg je wat. Ken indd een meid die wil perse in Valkenburg die helling niet op (dat kondigt ze dus al van te voren aan als we gaan touren) :? Maar vind het met de motor makkelijker dan met de auto :lol:

WhomBom

je moet gewoon genoeg gas geven, dat is mij motto altijd  :twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Karin

Citaat van: "LTpaul"wat dacht je van keren op een helling?

Een 8-tje maken op een helling is ook heel leuk. Het is eigenlijk hetzelfde, maar bij sommige zit het gewoon tussen de oren en dan geven ze toch een streup gas als het berg op gaat....  :lol:  (was een van de onderdeeltjes van mijn laatste training op circuit Lelystad)

QuattroFrits

Citaat van: "suzuki-girl"
Wat ik trouwens een beetje mis in de rijlessen, (en dat hoor ik ook van anderen) de hellingproef!
Probeer maar eens weg te rijden van een helling als je niet weet hoe je dat moet doen.  :?

Ik zelf heb niet veel bijzondere verrichtingen hoeven te doen, ik weet niet eens meer wat.
Maar de hellingproef wil ik sommigen wel eens zien doen.
Ik rij vaker met de Sabic classic en de DSM classic (beiden fietstours) als motard mee, afgelopen jaar achter een gediplomeerde motard/verkeersregelaar gereden over een steil bospad tussen de fietsers door.
Ging allemaal redelijk totdat hij moest stoppen voor enkele fietsers,
hij kwam dus echt niet meer van de plek en de motor sloeg enkele keren af en dat is pas echt balen.
Door dit gebeuren gingen dus ook enkele fietsers onderuit en dan is de lol eraf.
Toen hij eindelijk vooruit ging ben ik bij de eerst mogelijkheid langs hem doorgereden en heb hem de rest van de rit niet meer gezien.
DUS: hellingproef verplicht onderdeel van het rijbewijs maken. :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.