Relatief of Absoluut ?

Gestart door DeWitte, 16 januari, 2006, 07:51:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

discussie n.a.v. het persbericht over de verzekering door een zweedse Firma voor "boetes";

stelling; als ik 2 x zoveel Kilometers rij dan mijn buurman (10.000 tegen 5000 bijv.) maak ik dan ook 2x zoveel kans op een verkeersovertreding dus ook een boete van ons allomgeliefde CJIB?? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

NEE!

het is natuurlijk allemaal absoluut :mrgreen: afhankelijk van wie er rijdt, waar, wanneer en met name hoe er gereden wordt.

voorbeeldje:

m'n pa reed als trucker ca. 100.000 km/jaar en scoorde slechts hoogst zelden een bekeuring, terwijl m'n lieftallige echtgenote met ca. 5000 km/jaar regelmatig de staatskas spekt..........  :cry:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

WhomBom

dat relatief en absoluut moet je even verduidelijken  :roll:


Maar als je dubbel zoveel km's rijdt loop je zelf natuurlijk dubbel zoveel kans op n boete.

Als iemand anders nou dezelfde rijstijl enz. heeft, en die rijdt de helft, loopt ie ook maar de helft kans op boetes.

toch denk ik idd, like berke said, als ik 5000 km rij alsof ik valentino heet dat ik redelijk wat boetes binnenkrijg, maar als ik er 100.000 rij alsof ik sjopper-sjakie heet valt dat wel mee  :twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Sirkwietjuh

Hmm das een goeie, maar ik denk ja absoluut.
Waarom.......allee ik zit nu zelf veel vaker op de weg en maak veel meer km's dan voorheen.
Alleen al door dit gegeven ben ik ervan overtuigd dat door de grote tijdsdruk je wellicht wel eens iets te hard rijd.
Het onvangen van fanmail met foto's op de vreemdste plaatsen waar ik normaal gezien nooit zou komen zijn hiervan het bewijs   :roll:

Dus Absoluut
Fuck the system !!!

SuzukiLimburg

Theoretisch gezien maak je inderdaad 2x zoveel kans op een snelheidsbelasting, maar in de praktijk is dat natuurlijk niet het geval. Een en ander hangt namelijk niet alleen af van de rijstijl van de bestuurder, maar ook van het aantal controles van de politie.
Als je bijvoorbeeld heel veel kilometers in de spits maakt dan is de kans veel kleiner op een snelheidsbelasting dan wanneer je vlak na de spit rijdt. Ook is het afhankelijk van de trajecten die je rijdt, want hoe hoger je in Nederland komt hoe groter de kans op controles en flitspalen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Denk ook dit het relatief (nee) moet zijn; buiten het aantal km's ook sterk afhankelijk van Persoon, Plaats, tijd en niet te vergeten je voertuig van dat moment :?
ter verduidelijking met me 2cv  8) die net met pijn en moeite 110 haalt en accelereert van 0-100 in 3 verlofdagen, probeer ik niet eens snel te zijn (geniet zelfs van het onthaasten) terwijl als ik op de moto zit rij ik alsof ik um vers gejat heb :mrgreen:

en me vrouw die echt heel netjes en vlgs de regels rijdt; krijgt hier de boetes :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"
en me vrouw .................................. krijgt hier de boetes :rofl:

join the club!  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

B-Witch

Hoe kan dat nou, hier brengt manlief de meeste cjib-tjes binnen... :?
terwijl ik dus veel meer kilometers maak als hij.
Dus gaat niet op, of je nu veel of weinig rijdt, de kans dat je een boete krijgt, heeft daar niks mee te maken.


(de enige boete in de laatste 5 jaar van mij is verkeerd parkeren, stond notabene naast het verbodsbord) :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

SuzukiLimburg

Citeer
(de enige boete in de laatste 5 jaar van mij is verkeerd parkeren, stond notabene naast het verbodsbord)
Sorry Suzuki-girl, ik kon het niet goed lezen dus ik heb het even uitvergroot  :D
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Busaberke

Citaat van: "SuzukiLimburg"
Citeer
(de enige boete in de laatste 5 jaar van mij is verkeerd parkeren, stond notabene naast het verbodsbord)
Sorry Suzuki-girl, ik kon het niet goed lezen dus ik heb het even uitvergroot  :D

hoezo "vrouwen lezen geen verkeersborden"  :twisted:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "SuzukiLimburg"
Citeer
(de enige boete in de laatste 5 jaar van mij is verkeerd parkeren, stond notabene naast het verbodsbord)
Sorry Suzuki-girl, ik kon het niet goed lezen dus ik heb het even uitvergroot  :D

:rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Lach er maar mee...:cry:



Blont he? :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

SuzukiLimburg

Ag jaa, dad kan de besde gebueren  :wink:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Motzippaldy

Proud on the South