Inforad flitspaalverklikker

Gestart door Busaberke, 17 januari, 2006, 09:30:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Met het verbod op radarverklikkers zijn producenten steeds inventiever geworden voor wat betreft het ontwikkelen van waarschuwingssystemen voor hardrijders.

Nieuw op deze markt is de Inforad, een volgens de producent volledig legale flitspaal verklikker. De Inforad is dan ook geen detector, maar een vereenvoudigd GPS-toestel dat alle flitspalen in Europa weet staan en aan de hand van hun coördinaten je verwittigt wanneer je een flitspaal nadert.

Twintig seconden op voorhand, onafhankelijk van je snelheid, word je gealarmeerd aan de hand van een bijzonder heldere LED. De LED gaat branden als je de correcte snelheid aanhoudt, of knipperen als je sneller dan toegelaten snelheid de flitspaal nadert.

foto van het apparaatje: http://www.motorfreaks.nl/fsget.php?id=16463
foto op motorfiets: http://www.motorfreaks.nl/fsget.php?id=16463[/img]
(edit: foto's worden automatisch zichtbaar zodra ImageShack weer werkt)

Daarnaast kun je ook gepersonaliseerde risicozones instellen aan de hand van de bijgeleverde software. Nieuwe flitspaal? Geen probleem: zelf instellen of geregeld een gratis update van het Internet halen! Het systeem voor de motor is gegarandeerd waterdicht. Voor de auto bestaat het systeem ook, is echter niet waterdicht maar wel voorzien van een geluidsmelding.

Prijs:
€ 149,- (motor)
€ 109,- (auto)

Meer informatie: bike-design.be
Bron: motorfreaks.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

SuzukiLimburg

En wat is hier nu precies nieuw aan?
Op mijn GPS navigatiesysteem kan dit al jaren  :?
Niks innovatiefs aan dus, maar gewoon gekopieerd.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

lange

Dat klopt wat je zegt, maar het is wel goedkoper dan een GPS navigatiesysteem.
prilia rijder

Hou het rubber onder

Busaberke

Citaat van: "SuzukiLimburg"En wat is hier nu precies nieuw aan?
Op mijn GPS navigatiesysteem kan dit al jaren  :?
Niks innovatiefs aan dus, maar gewoon gekopieerd.

klopt, ik gebruik een palmtop met TomTom incl de radarwaarschuwingen.
Dat is wel een beetje onhandig om op de motor te gebruiken (is o.m. NIET waterdicht), daarnaast is een navigatiesysteem natuurlijk al snel 3x zo duur.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

SuzukiLimburg

Ja ik weet dat het niet hetzelfde is als een navigatiesysteem, maar deze sstemen waren al los verkrijgbaar.
Wat ik alleen even kwijt wilde is dat dit bepaald geen innovatie is zoals wel word omschreven
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Busaberke

Citaat van: "SuzukiLimburg"Ja ik weet dat het niet hetzelfde is als een navigatiesysteem, maar deze sstemen waren al los verkrijgbaar.
Wat ik alleen even kwijt wilde is dat dit bepaald geen innovatie is zoals wel word omschreven

IMO is het wel een inovatie.
Er was tot op heden nog geen dergelijk systeem verkrijgbaar wat puur bedoeld is voor flitspaalwaarschuwingen, en ook nog eens in een speciale uitvoering voor motorfietsen.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

May Day

Nou, deze is al een tijdje op de markt hoor.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Busaberke

Citaat van: "May Day"Nou, deze is al een tijdje op de markt hoor.

ja, maar is niet geschikt voor op de motor........... toch?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009