Hoofdmenu

navigatiesystemen

Gestart door DeWitte, 17 januari, 2006, 19:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

B-Witch

Citaat van: "Dwars"ik verlaat me komend weekend nog gewoon op mijn eigen interne harde schijf en Truus Truus achterop zegt dan wel Ho hier stoppen :lol: zoals we dat ook vroegah altijd deden; gewoon kijken waar je uitkomt: wil ut gewoon niet weten vooraf, waar ik ga slapen, zuipen en ..... :wink:

Heb ik niet een Truus achterop, en Mr.Kawa als die voorop moet rijden, kom ik dus nergens uit :?
HIj kan geen kaart lezen, en ik wil niet met zo'n joekel van tanktas rijden waar ik een verfroemfraait stukje kaart of route in heb zitten.
Want had ik dat al verteld? ik ben altijd de voorrijder :!:
gewoon als begeleiding om ergens te komen, en als er een mooie route terplekke in te laden is, kan dat ook.
En het is echt niet zo dat ik de weg niet weet, je kan me nu zeggen rij naar oostenrijk, frankrijk of voor mijn part Polen, dat doe ik zo, zonder kaart, maar dat betekent autoweg, en dat is met de motor niet de bedoeling, vandaar de tomtom :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: "suzuki-girl"Ik heb er geen flauw benul van Karz, :oops:
Ik vertel ook maar wat die jongen mij vertelde, en ik neem in eerste instantie niet aan dat ie zich dat uit zijn duim zuigt.
Hij had al met de provider contact gehad zelfs over dit probleem.

..kan nu iets schrijven over discussieren met vrouwen etc..
:mrgreen:

Ik zeg nergens dat hij ongelijk heeft, alleen dat de stelling niet geheel klopt.
Er zijn 2 dingen.

1. Je hebt een abonnement van Vodafone .
2. Je hebt een abonnement + toestel van Vodafone.

In het eerste geval klopt zijn bewering niet, en het tweede waarschijnlijk wel.
In jou verhaal kun je alleen uit de tekst opmaken dat het over het eerste geval gaat, waarvoor het dus niet klopt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Omdat SuzukiGirl laatst de TOMTOM niet aan het werken kreeg heb ik bij mijn toestel eens de software eropgezet. Met een BleuThooth GPS ontvanger werkte het niet maar met een GPS ontvanger op de mini USB wel. Hij vind wel maar 5 Satelieten maar net genoeg om te navigeren.
Werkte wel aardig maar toch...de PDA is handiger.
OP de PDA draai ik nu IGO, dat werkt ff sneller en kaarten zijn iets up2dater dan tomtom.

Anyway..bij mij wrkte de GPS software wel...
Motorola V3X ->Vodafone life 22,50 abonementje.
Toetsel draait op Vodafone software welke ik wel hier en daar aangepast heb..

Over PDA gesproken.

Voorheen was het niet mogelijk om een andere versie van Windows erop te zetten. Vorige week word ik gebeld door schoonbroer en ik ga bij m langs.... Heeft ie nieuwere windowsversie op zijn PDA draaien (Mio168)

Ik nu dus ook... :lol:  Veel verschil merk ik tot nu toe niet Ik had een Yakumo maar nu een Mio..dat geeft de software aan..
Windows Mobile 2003 Second Edition Version 4.21.1088 (Built 14235.2.0.0)


Nog iemand intresse ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Ik heb het net even uitgeprobeerd, maar met de bleutooth werkt het wel, zij het dat hij wel een paar keer de ontvanger kwijt was, dat er dan geen GPS aparaat aanwezig is geeft ie dan aan.
Moet er wel bijzeggen dat ik die ontvanger nog niet goed geladen had, mss is dat de oorzaak. :?
De "miep" heb ik er nog niet op staan, morgen maar ff terug, dat ze dat ook maar ff doen. want daar snap ik niet zo veel van :oops:
vond het wel goed beeld voor op een telefoon, ik kan dus inzoomen zodat het nog wat duidelijker is allemaal, maar dat was niet nodig.
Tel in het vakje van de tanktas en ik kon het hele scherm lezen, en de tel ook nog bedienen als het nodig mocht zijn. :lol:

en ow ja die jongen heeft me de plus versie erop gezet, dat betekent dat ook alle flitsers behoorlijk groot worden aangegeven. 8)
ik kan nu navigeren inde Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen en tjechië, en waarachtig ook nog op de canarische eilanden :shock:
:rofl:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Busaberke

Citaat van: "FZ_Ron"Over PDA gesproken.

Voorheen was het niet mogelijk om een andere versie van Windows erop te zetten. Vorige week word ik gebeld door schoonbroer en ik ga bij m langs.... Heeft ie nieuwere windowsversie op zijn PDA draaien (Mio168)

Ik nu dus ook... :lol:  Veel verschil merk ik tot nu toe niet Ik had een Yakumo maar nu een Mio..dat geeft de software aan..
Windows Mobile 2003 Second Edition Version 4.21.1088 (Built 14235.2.0.0)


Nog iemand intresse ?

Zolang de werking niet beduidend beter is, houd ik het nog ff bij de standaard Windows op m'n MIO.  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"
ik kan nu navigeren inde Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen en tjechië, en waarachtig ook nog op de canarische eilanden :shock:
:rofl:

zou wel een paar lieslaarzen aantrekken in dat laatste geval  :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gummi-Kuh

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "suzuki-girl"
ik kan nu navigeren inde Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen en tjechië, en waarachtig ook nog op de canarische eilanden :shock: :rofl:

zou wel een paar lieslaarzen aantrekken in dat laatste geval  :lol:

In deze map zit de geheime sleutel om de andere kaarten geactiveerd te krijgen, net zoals de Guammap(e.o.a polyindonesischnogwat eiland).
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

Ozze

Heb als navigatie systeem, een routerol voor op de fiets van de Halfords....... :lol: En een kaart in de jas, en als ik met bepakking rij, een geplastificeerde kaart onder het bagagenetje  8) Er komt geen tanktas op mien brommer, dus da ik verkeerd rij, komt regelmatig voor, maar ja, leg vaak de weg van A naar B via Q af, zie je nog meer dan eigenlijk de bedoeling is  8)
resident Frans Bauer fanclub chapter Belfeld

B-Witch

Om nog even op de TomTom Mobile terug te komen,
Ik heb hem dit weekend uitgetest.
moet zeggen dat het best goed werkt op de motor.
Ik had hem in de tanktas zitten, headset erbij, vond het goed af te lezen, en vooral goed te volgen via de stem. (mannelijke variant uiteraard) :lol:
En zelfs zonder headset was het goed te volgen, de stem op vol volume en ik kon hem zo nog horen.
Ik ben er zeer tevreden over, Mja ik heb nog nooit een navigatie systeem gebruikt hiervoor.
Voor mij een ideale oplossing zo, kan ik ook inzetten voor het werk, en af en toe op de motor mocht ik eens wat verder weg willen :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

CiteerWat doet een predikant in zijn vrije tijd? Jan Boersma uit Harderwijk weet het wel. Hij combineert zijn twee grote hobby's computers en motorrijden. Resultaat: motorrouteplanner Tyre.

Het idee is simpel, de uitvoering ook. Je stippelt op Google Earth een route uit die je vervolgens naar je TomTom kunt kopiëren. Volgens Boersma is dit het enige routeprogramma dat deze twee programma's combineert.
Hij liep er tegenaan dat een rit uitstippelen op de TomTom nogal wat voeten in de aarde had, vanwege het geworstel door de vele kleine schermpjes. Dat kan beter, dacht hij. En hij heeft er succes mee, want inmiddels is versie 4.0 verschenen.

Meer weten? De predikant heeft er speciaal een website over geopend, waar je het een en ander kunt downloaden. Kun de 'winterstallers' alvast een paar leuke routes bedenken voor wanneer het seizoen volgend jaar weer begint. http://www.janboersma.nl/gett/help/index.html

Algemene adres van de website vind je hier. Hij schrijft er onder meer gepassioneerd over motorrijden. Amen.
:lol: bron motoblog
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

alfathull

Citaat van: "Dwars"door de bomen zie ik af en toe het bos niet meer, zoveel van dat spul is te koop; van een goede bekende van BB :mrgreen: kan ik een TomTom Go overnemen echter hij doet het ook weg omdat ut kreng niet grensoverschrijden kan werken; vraag me niet waarom schijnt ut niet aan te kunnen :!:

met welk systeem werk jij en is het zowel op de motor als in de auto te gebruiken; zou een must moeten zijn, alsook het grensoverschrijden zou ut gewoon aan moeten kunnen :idea:

shoot.......

Hoi, ik weet niet of je ondertussen bent voorzien ?
Ik heb toevallig deze week nog tom tom gebruikt.
Mijn PDA-phone in de binnenzak, headsetje in, en rijden maar.
Werkt ook over de grens..............succes
gr P

Mounty

Citaat van: "alfathull"
Citaat van: "Dwars"door de bomen zie ik af en toe het bos niet meer, zoveel van dat spul is te koop; van een goede bekende van BB :mrgreen: kan ik een TomTom Go overnemen echter hij doet het ook weg omdat ut kreng niet grensoverschrijden kan werken; vraag me niet waarom schijnt ut niet aan te kunnen :!:

met welk systeem werk jij en is het zowel op de motor als in de auto te gebruiken; zou een must moeten zijn, alsook het grensoverschrijden zou ut gewoon aan moeten kunnen :idea:

shoot.......

Hoi, ik weet niet of je ondertussen bent voorzien ?
Ik heb toevallig deze week nog tom tom gebruikt.
Mijn PDA-phone in de binnenzak, headsetje in, en rijden maar.
Werkt ook over de grens..............succes
gr P

Met de Pluskaarten van tomtom kan ie wel grensoverschrijdend maar alleen de hoofdwegen..Kaart Benelux Plus heeft dus de benelux plus de hoofdwegen van de rest van europa..
TomTom zou wel een kaart uitbrengen met heel europa of delen erop compleet...dan is het wel echt grensoverschrijdend..

Heb zelf de TomTom One en TomTom op de PDA, Gebruik echter het liefst I-Go op de PDA, ondanks zijn kleine foutjes blijkt ie gewoon lekker te werken en is redelijk up2date. Ook als je PDA crasht word ie automaties weer erop geinstaleerd vanaf de SD kaart..Schijnt ook met TomTom te kunnen maar met een omweg..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

alfathull

Als ik een willekeurig adres kies, ook in Duitsland, dan navigeert hij over hoofdwegen, maar het laatste stuk is echt op straat nivo !
Of ben ik in abuis ?

Mounty

Citaat van: "alfathull"Als ik een willekeurig adres kies, ook in Duitsland, dan navigeert hij over hoofdwegen, maar het laatste stuk is echt op straat nivo !
Of ben ik in abuis ?

Zover ik weet, en dan praat ik over de TomTom die ik op mijn PDA heb (5.21) heb ik een kaart van west germany plus. Dan leid ie idd naar duitsland over de hoofdwegen en in duitsland ook de binnenwegen..klopt..
wil je weer terug naar huis...moet je toch de benelux of nederland kaart erin zetten...of niet ?>
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gummi-Kuh

...of gewoon TT-6 installen met een west-europakaart van 935 Mb op je 1Gb sd-kaartje...hoef je nooit meer te wisselen...

Btw zat ff te stoeien met het nieuwe pakketje van ANWB/Promotor, ziet er gaaf uit.Komt hier op neer: je instalt deze europa kaart op je desktop en gaat lekker thuis de mooiste ritjes of vakantie's plannen.Dit pakket is speciaal voor de motorrijder geschreven omdat hij hij alleen plant volgens de meest mooie route en niet dus de snelste.
Als de route route klaar is converteer je hem automatisch naar bv garmin apparaten of en nu komt het:ppc(lees:TT of Navigon) of palm!
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window