navigatiesystemen

Gestart door DeWitte, 17 januari, 2006, 19:26:31

Vorige topic - Volgende topic

DeWitte

TomTom Rider compleet voor 599,- ?? iemand ervaringen of nog beter kan iemand de verschillen met het Garmin systeem mij ff verduidelijken ??? ja het prijsverschil is me heel snel duidelijk :lol:

de link :wink:
http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=146&Language=5
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Weet dat de Garmin waterdicht is en shockproof. En dat zijn al 2 eigenschappen die op de motor wel belangrijk zijn.  :wink:

DeWitte

Citaat van: "Karin"Weet dat de Garmin waterdicht is en shockproof. En dat zijn al 2 eigenschappen die op de motor wel belangrijk zijn.  :wink:

dat is de TOMTOM Rider ook: wat ik bedoel is de software en wat je er mee kan dus, is ie trager met berekenen of kan je niet zoveel routes er in proppen of weet ik veel ???? :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gummi-Kuh

Ben net terug van een weekje Dolomieten, reisschema's gemaakt met TT op een Mio A201 gemonteerd op mijn stuur voorzien van een stof en spatwaterdichttasje(bleek achteraf niet nodig want we hebben in 9 dagen tijd geen regen gehad wel een paar sneeuwvlokjes op de Stelvio).Samen met o.a. 2 kameraden, 1 op een R1 met Garmin 2620 en 1 met een 1150 GSA met daarop spliksplinternieuwe BMW Navigator 3(1600,-!).Mijn conclusie: de Garmin's kunnen zeker niks meer dan een TT(R).Het enige voordeeltje van de Garmin is dat je de mapsource software op je laptopje kunt toveren, maar daar zijn ze bij TT ookal hard mee bezig, zie hun nieuwe GO-serie.
M.a.w ik zou dus zelf nooit 1000,- tot 1600,- eurootjes spenderen aan zo'n Garmin want na 1,5 jaar zijn ze ookal weer sterk achterhaald.
Btw mijn pda-tje heb ik gisteren weer verkocht voor 25,- onder de nieuwprijs en dat doe ik eigenlijk iedre 5 a 6 mnd zo....Ga nu shoppen voor de nieuwe Mio P350 maar is helaas overal uitverkocht.
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

DeWitte

wat is map-source???

Gummi-Kuh

Citaat van: "Dwars"wat ik bedoel is de software en wat je er mee kan dus, is ie trager met berekenen of kan je niet zoveel routes er in proppen of weet ik veel ???? :wink:

Bij TT zijn je way-points per reisschema beperkt tot ik dacht zo'n 47 stuks.Moet je het wel heel erg bont maken om hiermee niet uit de voeten te kunnen en als dat toch een probleem is dan deel je route gewoon op in bv dag1A, dag1B, etc.

Qua rekensnelheid zijn ze aan elkaar gewaagd, de bediening van de Garmin vereist iets meer inzicht daarentegen is de bediening van TT kinderlijk eenvoudig.

Anyway normaal gesproken is er niet uit deze discussie te komen want ze zijn elders op div. andere navigatie georienteerde fora reeds vele malen besproken.Het is net zoiets als het windows-kamp tegen de mac-jongens, allebei hebben ze hun voor-tegens......

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

Gummi-Kuh

Citaat van: "Dwars"wat is map-source???

Dit is een navigatie-programma wat draait op de desktop waarin je dus route's kunt maken, importeren en exporteren naar je Garmin.Handig voor thuis maar minder handig voor op vakantie met de motor.

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

B-Witch

Ik ben nooit voorstander geweest van navigatie, maar na mijn tripje met Karin ben ik er toch anders over gaan denken, tis toch wel een gemak, tot nu toe altijd de routes in de tanktas gestopt, moet zeggen dat dat behoorlijk lastig is.
Ik ga toch ook eens kijken voor een systeem....
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Ik ben nog steed dik tevreden met mijn Yakumo Delta GPS Pdaarje met daarop de nieuwste versie TT. Routes maken gaat ook beetje bij beetje beter al kost het soms veel tijd. Nadeel vind ik dat je steeds een straatnaam moet ingeven, waarom niet gewoon het centrum van een stad of dorp ?

Hebnu een houder voor op de motor gemaakt die in een hoek op de tank geplaatst kan worden. De bevetiging is met een magneet maar heb voor de zekerheid nog een touwtje eraan. Getest met een snelheid van 200+ en het ding blijft op zijn plaats.

Voor mijn vrouw heb ik onlangs een TomTom One aangeschaft (kregen we voordeliger bij aankoop van een auto)
Ook dit werkt perfect en kinderlijk eenvoudig.

Het enige wat ik mis bij de tomtoms is een soort log van de gereden route, de oudere tomtom versies hadden dat wel (3.**) Maar er is voldoende software voor PDA met GPS dus zal ook wel zoiuets bestaan.
Jammer dat dit niet in de TomTom One en de Go series zit, dus ook niet in de Rider.

Garmin trekt me niet vanwege zijn prijs en idd na een jaar of wat zullen ook deze oudbollig en versleten zijn. Waterdicht en shokproof zal de Rider ook zijn, tenminste staat dat op de doos en in de gebruiksaanwijzing. (Kennis heeft er een) Werkt hetzelfde als de Go en de One

Tis idd een kwestie van Windows of een Mac, werken beide goed genoeg maar hebben beide voor en nadelen.

so far
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gummi-Kuh

Citaat van: "FZ_Ron"Routes maken gaat ook beetje bij beetje beter al kost het soms veel tijd. Nadeel vind ik dat je steeds een straatnaam moet ingeven, waarom niet gewoon het centrum van een stad of dorp ?

Dan doe je toch iets fout Ron.Bij het maken van een reisplan kies ik altijd toevoegen: locatie op kaart(kweet het zit verstopt op 2de tabblad maar het is er wel).Zowel Garmin als TT verlangen wel van je dat je de waypoints exact op de juiste weghelft plaatst....

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

Richard K.

Citaat van: "Gummi-Kuh"Zowel Garmin als TT verlangen wel van je dat je de waypoints exact op de juiste weghelft plaatst....

Euhm voor Garmin niet helemaal waar, dat geldt alleen bij meerbaans autosnelwegen.  8)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Gummi-Kuh

Citaat van: "Richard K."
Citaat van: "Gummi-Kuh"Zowel Garmin als TT verlangen wel van je dat je de waypoints exact op de juiste weghelft plaatst....

Euhm voor Garmin niet helemaal waar, dat geldt alleen bij meerbaans autosnelwegen.  8)

Dit geldt inderdaad als er sprake is van gescheiden rijbanen, hoeven per definitie geen autosnelwegen te zijn.

En als je je waypoint ongelukkig net links of rechts van een kruising plakt doet TT en Garmin ook moeilijk...dwz mag je eventjes links danwel rechtsafslaan en vervolgens je weg weer vervolgen.

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

Gummi-Kuh

Maar weer ff ontopic voor wat betreft de TTR: let erop welke kaarten erbij geleverd worden.Standaard is dit meestal de BNL-plusmap maar er hoort natuurlijk ook nog een Europakaart bijtezitten.Overigens spot ik de TTR soms voor 549,-.

Nog een klein negatiefpuntje over de TTR is de standaard meegeleverde houder welke volgens de verhalen hier en daar nogweleens een TTR wil verliezen onderweg.Een investering in een rammount van zo'n 7 a 8 tientjes is danwel op zijn plaatst of kijk even bij Wunderlich deze hebben nu ook een fraaie houder in hun programma.

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

Mounty

Er schijnt een nieuw navigatie progje te zijn voor de PDA...IGO heet het, op een kaart van 1 Gig zou alles van europa passen en wat je niet nodig hebt kun je ertussenuithalen. De wegen zijn helemaal up to date (mei 2006) We gaan het zoeken en uittesten, schoonbroer heeft m al via Internet gedownload..
Min punt is dat er moeilijk routes ingezet kunnen worden maar het team is bezig met aanpassen en uitbrijding van de software om ook routes van TT en Garmin te kunnen gebruiken....zal er zo zijn gezien de vraag ernaar..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gummi-Kuh

Citaat van: "FZ_Ron"Er schijnt een nieuw navigatie progje te zijn voor de PDA...IGO heet het, op een kaart van 1 Gig zou alles van europa passen en wat je niet nodig hebt kun je ertussenuithalen. De wegen zijn helemaal up to date (mei 2006) We gaan het zoeken en uittesten, schoonbroer heeft m al via Internet gedownload..
Min punt is dat er moeilijk routes ingezet kunnen worden maar het team is bezig met aanpassen en uitbrijding van de software om ook routes van TT en Garmin te kunnen gebruiken....zal er zo zijn gezien de vraag ernaar..

Ik heb hem al en het ziet er inderdaad goed uit alleen de voice-file's vormen nog een struikelblok, slechts 1 NL-stemmetje hoewel er inmiddels al meerdere stemmentjes te vinden zijn die door hobbiesten zijn ingesproken.

Het idee van die Europakaart is inderdaad even simpel alswel geniaal, selecteer alleen de landen die je nodig hebt en hij maakt er een naadloze kaart van.

IGI is een heel nieuw product (uit oost-europa) maar er zitten nog wat kinderziektes in...

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL