Hoofdmenu

navigatiesystemen

Gestart door DeWitte, 17 januari, 2006, 19:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

B-Witch

draagbaar GPS systeem voor motorrijders



CiteerHet Franse Xtream Wearther heeft een draagbaar GPS systeem op de markt gebracht. Deze GPS, de So Easy Rider, hoeft niet op de motor bevestigd te worden, maar kun je op je mouw dragen.

De So Easy Rider maaakt gebruik van Asus PDA en Designator GPS software. Daardoor is de So Easy niet alleen als GPS maar ook als PDA te gebruiken. Zo kun je foto's, video's, muziek en Word bestanden op het apparaat opslaan en gebruiken. De unit heeft een batterijduur van 7 uur dat verlengd kan worden tot 23 uur met behulp van de optionele externe batterijen.

De So Easy Rider wordt met een speciaal soort klittenband op de mouw bevestigd. Het aflezen werkt net als bij horloge kijken door je arm omhoog te houden. Volgens Xtream Wearther is dat veiliger dan bij normale GPS systemen, omdat je zo niet bent gefixeerd op het scherm. Een ander voordeel is dat als je van je motor afstapt, het GPS systeem met je meegaat.

De So Easy Rider is verkrijgbaar vanaf € 459,-.

Meer informatie: www.soeasytogo.com/xwshop
You may own the bike, but the bike possesses you.

Karin

Ik denk uiteindelijk dat je toch moet kijken wat het navigatiesysteem voor je doet. Wil je gewoon van A naar B?? Of wil je ook nog leuk touren? Want daar zit wel degelijk een hoop verschil in. Niet in alle systemen zijn genoeg mogelijkheden dan wel variatie in te vinden om je route te plannen. En wat dat betreft is de Garmin toch voor de motor de nr 1.  :wink:

Mounty

Citaat van: "Karin"Ik denk uiteindelijk dat je toch moet kijken wat het navigatiesysteem voor je doet. Wil je gewoon van A naar B?? Of wil je ook nog leuk touren? Want daar zit wel degelijk een hoop verschil in. Niet in alle systemen zijn genoeg mogelijkheden dan wel variatie in te vinden om je route te plannen. En wat dat betreft is de Garmin toch voor de motor de nr 1.  :wink:

is wel de meest gebruiksvriendelijke wat betreft routes ja..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Ik ben tevreden over Destinator. :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

lijkt me nogal kwetsbaar  :shock:

DeWitte

Garmin nieuws:  8)
Citeerde nieuwe Garmin Zumo.



Alles net als de tom tom rider. Houder met luidspreker voor in de wagen, bleutooth voor op de moto, gans europa erop, waterdicht, schokvrij, touchscreen, houder voor op de moto, Mp3. verwachte vanafprijs € 800,-


Tom-Tom nieuws 8)
CiteerTomTom - Het is al geruime tijd mogelijk om je TomTom te pimpen door andere stemmen in de navigator te laden. Hobbyist Laurs Buth heeft een primeur door als eerste in Nederland een stemmenset in het Limburgs aan te bieden. De Limburgse set is verkrijgbaar met een mannen- en een vrouwenstem.

Op www.LaurusButh.nl zijn ook andere talen en dialecten te vinden, zoals Twents en Kerkraads. Uiteraard ontbreekt ook Fries niet.
TomTom zelf verkoopt ook extra stemmen. Zo kan je bij TomTom de stem van John Cleese aanschaffen. Ook op de site NavigatieStemmen.nl zijn tal van leuke stemmen te vinden, zoals de stem van Meneer de Uil of Kim Holland.
Het laden van een nieuwe stemset is een fluitje van een cent. De gebruiker kan de geluidsbestanden eenvoudig naar de TomTom kopieren.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Even een vraagje: wie heeft er ervaring met tom tom mobile??
Ik moet nl mijn abonement van mijn mobiel verlengen, en kan een Nokia N70 met tom tom mobile krijgen.
Aangezien ik ook veel voor het werk aan het rijden ben met de auto, en natuurlijk ook graag met de motor weg ben, lijkt me dit een redelijk leuke tussen oplossing.
In de auto kan ik de telefoon in de carkit zetten en op de motor in de tanktas stoppen zodat ik het scherm toch nog kan aflezen. (en Truus miemelt toch in mijn oren waar ik naar toe moet.)
En er zijn voor heel europa ook kaarten voor te krijgen...dus kan dit wat zijn, een tussen oplossing zeg maar, voor gebruik in auto, en op de motor???
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

tja, tomtom mobile doet niet echt onder aan tomtom go,one,navigator of zo, maar het scherm is klein. Ligt ook een beetje aan het bestreffende toestel. Volgens colega's zou het wel goed werken op hun foons..(Nokia). en een kaart van europa geef thet idd..je toestel moet dan wel over voldoende geheugen beschikken.

Het volgen van de route gaat redelijk goed met een oortje, het schermpje volgen minder goed.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

vraagje: de TomTom one wordt als beste koop gesteld in de consumentengids: qua gebruiksgemak schijnt het ding voor digibeten als ik super te werken: daar zit dan standaard de benulux op: winkelprijs 350,- :roll:

kan daar Europa (althans duitsland/oostenrijk/zwitserland/frankrijk/spanje) gewoon "bij" of hoe werkt dat? moet je dan weer een ander kaartje erin stoppen. :?:

wat ik wil is buiten de benelux dus bovenstaande landen erin hebben en van deur tot deur (dus niet alleen de hoofdwegen) kunnen "navigeren" en kun je daar een "oortje" inpluggen?? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gummi-Kuh

Kijk ff uit met de aanschaf van een TT-one, er is nl een nieuwe(platte!) versie in September in de winkels te vinden.Leuke bijkomstigheid hij is ook nog goedkoper geworden: 299,- voor BNL en 399,- voor Europa(grenzelose kaart,wel zo gemakkelijk).

http://www.pocketinfo.nl/artikel/6459
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

Gummi-Kuh

Citaat van: "Dwars"

wat ik wil is buiten de benelux dus bovenstaande landen erin hebben en van deur tot deur (dus niet alleen de hoofdwegen) kunnen "navigeren" en kun je daar een "oortje" inpluggen?? :?

Het eerste kan dus wel met de nieuwe one, het tweede helaas niet meer :evil:  hoewel dat niet echt een nadeel is.Ik navigeer al jaren met TT op de motor en heb nooit het oortje gebruikt alleen af en toe een blik op het scherm, gaat prima zo.
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

B-Witch

Heb dus toch die Nokia N70 met TomTom mobile aangeschaft. :lol:
Vanmiddag ben ik er mee naar een computerzaak gegaan, omdat ik het niet aan het werken kreeg, scheen dat er software op mijn foon ontbrak, deze wordt er nu opgezet, en dan zou ie moeten werken.
Volgens de medewerker daar had ik gelukkig geen Vodafone abbo, want daarmee krijg je de tomtom niet aan het werken :?

Op mijn kaartje staat alleen de Benelux, daar wil ik graag Duitsland (zwitserland en Oostenrijk) bij hebben.
Heb ik dus een nieuw geheugenkaartje moeten aanschaffen, omdat het kaartje van de Benelux maar 150 mb is, voor de Duitsland kaart heb ik nog eens 500 mb nodig.
Er komt nu een kaartje van 1 GB in waar ik dus alles op krijg te staan, het schijnt dat je die mappen gewoon kan downloaden van internet.
Kan hem straks ophalen, en mss als ik nog wat tijd over heb vanavond ga ik hem meteen even uittesten en een rondje heuvelland doen onder begeleiding van "Miep" :wink:

Ow ja dat het beeldscherm wat kleiner is dan normaal is geen probleem, ik heb een kleine tanktas aangeschaft waarin een "ruitje"zit waar je je telefoon of pda in kwijt kan, vrij goed af te lezen heb ik met de telefoon al ondervonden :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: "suzuki-girl"Heb dus toch die Nokia N70 met TomTom mobile aangeschaft. :lol:
Vanmiddag ben ik er mee naar een computerzaak gegaan, omdat ik het niet aan het werken kreeg, scheen dat er software op mijn foon ontbrak, deze wordt er nu opgezet, en dan zou ie moeten werken.
Volgens de medewerker daar had ik gelukkig geen Vodafone abbo, want daarmee krijg je de tomtom niet aan het werken :?

Op mijn kaartje staat alleen de Benelux, daar wil ik graag Duitsland (zwitserland en Oostenrijk) bij hebben.
Heb ik dus een nieuw geheugenkaartje moeten aanschaffen, omdat het kaartje van de Benelux maar 150 mb is, voor de Duitsland kaart heb ik nog eens 500 mb nodig.
Er komt nu een kaartje van 1 GB in waar ik dus alles op krijg te staan, het schijnt dat je die mappen gewoon kan downloaden van internet.
Kan hem straks ophalen, en mss als ik nog wat tijd over heb vanavond ga ik hem meteen even uittesten en een rondje heuvelland doen onder begeleiding van "Miep" :wink:

Ow ja dat het beeldscherm wat kleiner is dan normaal is geen probleem, ik heb een kleine tanktas aangeschaft waarin een "ruitje"zit waar je je telefoon of pda in kwijt kan, vrij goed af te lezen heb ik met de telefoon al ondervonden :wink:

Volgens mij is dat flauwekul, of moet er op zijn minst een nuancering plaats vinden, je netwerk provider heeft volgens mij niets met software te maken. Als jij een neutraal toestel hebt met een vodafone simkaart moet jij gewoon je ttm kunnen gebruiken.

Als jij een door Vodafone geleverd toestel hebt met bepaalde vodafone software (bijv. vodafone live) onboard, dan zou ik me daar iets bij kunnen voorstellen. Maar Cyclebase kan je daar volgens mij nog meer over vertellen. ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Ik heb er geen flauw benul van Karz, :oops:
Ik vertel ook maar wat die jongen mij vertelde, en ik neem in eerste instantie niet aan dat ie zich dat uit zijn duim zuigt.
Hij had al met de provider contact gehad zelfs over dit probleem.

Anyway, zal mij eigenlijk ook een biet zijn, ik heb Telfort, dus geen probleem :wink:
Maar ben wel benieuwd hoe het functioneert, zal wel ff tijd nodig hebben om uit te knobbelen hoe ik dat ding moet instellen ed, maar ik kom er wel uit (hoop ik)
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

ik verlaat me komend weekend nog gewoon op mijn eigen interne harde schijf en Truus Truus achterop zegt dan wel Ho hier stoppen :lol: zoals we dat ook vroegah altijd deden; gewoon kijken waar je uitkomt: wil ut gewoon niet weten vooraf, waar ik ga slapen, zuipen en ..... :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away