Hoofdmenu

navigatiesystemen

Gestart door DeWitte, 17 januari, 2006, 19:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Mounty

Citaat van: "Gummi-Kuh"...of gewoon TT-6 installen met een west-europakaart van 935 Mb op je 1Gb sd-kaartje...hoef je nooit meer te wisselen...


Had ik ook al van gehoord..kost voor de tomtom go iets van 245 euro..

dat progje van ANWB? is dat te downloaden ? heb er wel intresse in..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

is dit wat?? is op veel types motoren mogelijk, snel te plaatsen en zeer goedkoop :rofl:

Voorbeeld 1


Voorbeeld 2
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

idd een idee....Mijn PDA is kapot, rij nu rond met een TomTomOne. Werkt ook wel prettig als navigatie..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

wat is nou beter/handiger/praktischer de Tom Tom one europe, de Garmin Nuvi of een ander :dunno:? : (geen pda of zoiets)
wat ik er perse mee wil is,

-er nl ook routes in zetten vooraf thuis?
-hotels-campings-benzinestations moeten erin zitten (flitspalen hoeft niet, stoor ik me toch niet aan)
-bruikbaar oppe moto en auto
-europabreed
-idiotproof

ow ja als er iemand aanbieding van een goed ding ziet, graag .....
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: Dwars op 05 oktober, 2007, 21:10:39
wat is nou beter/handiger/praktischer de Tom Tom one europe, de Garmin Nuvi of een ander :dunno:? : (geen pda of zoiets)
wat ik er perse mee wil is,

-er nl ook routes in zetten vooraf thuis?
-hotels-campings-benzinestations moeten erin zitten (flitspalen hoeft niet, stoor ik me toch niet aan)
-bruikbaar oppe moto en auto
-europabreed
-idiotproof

ow ja als er iemand aanbieding van een goed ding ziet, graag .....

De TomTom One  is niet echt geschikt voor op de motor dus zou ik niet doen....trillingen kunnen schade aan je apparaat toebrengen en dat is zonde van je centen...heb ik ervaring mee :oops: :oops: Eerst mijn PDA naar de verdoemenis geholpen door gebruik op de motor en daarna een TOMTOM One (de oude versie) paar keer meegahd en ...kapot.

Wat betreft de Nuvi..
Voor een garmin op de motor is de Zumo of beter de Streetpilot het meest geschikt..kost wat meer, maar dan heb je ook wat. De nieuwe 2800 serie is goed...

Ik heb zelf nu een oude streetpilot III en ben er tot nu toe best tevrden over, al mag het soms iets sneller..daarom word mijn volgende weer een Gramin SP...ook het rotes maken is een eitje en als je een route uit je hoofd weet ga je m rijden en kun je m "opnemen" op je Garmin. Ook zijn de meeste routes op internet voor de garmin te grbruiken, voor tomtom iets beperkter.
Aleen weet ik nog niet hoe het zit met updates van kaarten en software, voor TomTom heb ik al menig code gevonden en "gekraakt" Te downloaden van internet dus...weet nog niet of dat met Garmin ook kan. Garmin werkt met iets van unlockcode's voor de mapsource kaarten etc..

om op je vraag te antwoorden:

Ik zou voor een garmin gaan...de zumo is wel oke (kennis is er tevreden over) maar de Streetpilots zijn beter (zeggen ze )
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Kijk eens op deze pagina, hier wordt het verschil tussen Garmin en TomTom goed uitgelegd  ;)

http://www.gps.nl/gps_op_de_motor.html

  :rofl: :schater:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Toledo

Ik heb de TT one v2 Europa, en gebruik hem in de auto en op de Gs.
Ik kan thuis route's erin zetten, en locatie's ingeven zoals tankstations, eetgelegenheden, ziekenhuizen etc etc. Hij is wel niet waterdicht. Op de Gs kan ik hem tot een snelheid van 80-90 km gewoon verstaan.
En voor de regen heb ik er een kapje voor gemaakt om erover heen te zetten. Werkt verder prima, en is een stuk goedkoper dan een TT Rider of Garmin Zumo, ja je moet een beetje opletten als het gaat regenen. En onder de kuipruit heb een 12v aansluiting gemaakt.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Toledo



Ik heb een klem gemaakt van alu en daarop en steuntje gemonteerd en deze op de stuurbar geklemd
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Steefke™

Citaat van: Toledo op 06 oktober, 2007, 08:11:56


Ik heb een klem gemaakt van alu en daarop en steuntje gemonteerd en deze op de stuurbar geklemd

Zie ik daar ne CB 750 Four staan :cool:
Smells like rubber

Toledo

Citaat van: Steefke op 06 oktober, 2007, 08:21:07
Citaat van: Toledo op 06 oktober, 2007, 08:11:56


Ik heb een klem gemaakt van alu en daarop en steuntje gemonteerd en deze op de stuurbar geklemd

Zie ik daar ne CB 750 Four staan :cool:

Nee, een cb550 k3 uit 1978
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Steefke™

Citaat van: Toledo op 06 oktober, 2007, 08:22:54
Citaat van: Steefke op 06 oktober, 2007, 08:21:07
Citaat van: Toledo op 06 oktober, 2007, 08:11:56


Ik heb een klem gemaakt van alu en daarop en steuntje gemonteerd en deze op de stuurbar geklemd

Zie ik daar ne CB 750 Four staan :cool:

Nee, een cb550 k3 uit 1978

:lol: ich bin neet scheel ich zeen allein niks, ut steit auch in dien signature :oops:
Smells like rubber

DeWitte

Citaat van: Toledo op 06 oktober, 2007, 08:03:26
Ik heb de TT one v2 Europa, en gebruik hem in de auto en op de Gs.
Ik kan thuis route's erin zetten, en locatie's ingeven zoals tankstations, eetgelegenheden, ziekenhuizen etc etc. Hij is wel niet waterdicht. Op de Gs kan ik hem tot een snelheid van 80-90 km gewoon verstaan.
En voor de regen heb ik er een kapje voor gemaakt om erover heen te zetten. Werkt verder prima, en is een stuk goedkoper dan een TT Rider of Garmin Zumo, ja je moet een beetje opletten als het gaat regenen. En onder de kuipruit heb een 12v aansluiting gemaakt.

kan je op de TT-V2 ook een "oortje" al dan niet "blue-tooth" aansluiten?? opbergen op de motor zou je dan ook in de tanktas kunnen?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Varadero3005

wat is nou beter/handiger/praktischer de Tom Tom one europe, de Garmin Nuvi of een ander :dunno:? : (geen pda of zoiets)
wat ik er perse mee wil is,

-er nl ook routes in zetten vooraf thuis?
-hotels-campings-benzinestations moeten erin zitten (flitspalen hoeft niet, stoor ik me toch niet aan)
-bruikbaar oppe moto en auto
-europabreed
-idiotproof

Zelf heb ik nu sinds een aantal maanden de Garmin zumo europa. Kost wat maar je hebt ook wat. Alle wensen die je hierboven noemt voldoet hij ruim aan.
Garmin levert perfecte software erbij ( Mapsource ) voor thuis op je PC. Vooraf routes plannen of achteraf kijken waar je overal geweest bent is mogelijk en nog veel meer.
Extra optie is de MP3 functie ( uiteraard voor de liefhebber ) waardoor je helm verandert in een concertzaal ( tenminste bij mij in combinatie met de autocom/intercom set ) , bluetooth enz. Verder heeft hij een accu waardoor de zumo ook op een terrasje is te bedienen.
Motorsteun is zeer goed en bijgeleverde autosteun heeft ingebouwde speaker.

Daarvoor heb ik de TTrider gehad maar die kan totaal niet op tegen de garmin m.u.v. de prijs, die is van de TT lager.

karz

Zumo is in mijn opinie het beste wat je nu voor de motor kan krijgen.

Ik zou Garmin altijd verkiezen boven Tomtom of wat dan ook. Tenzij ik alleen navigatie nodig heb om zo snel mogelijk van A naar B te komen. Dan voldoet ieder apparaat wel en zou ik gewoon de billigste pakken.

Heb zelf een Garmin Street Pilot III en die bevalt me nog prima, het mocht allemaal wat sneller berekenen etc. maar ach.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: karz op 06 oktober, 2007, 09:21:27


Heb zelf een Garmin Street Pilot III en die bevalt me nog prima, het mocht allemaal wat sneller berekenen etc. maar ach.


Traag kan ie zijn ja...maar als je thuis al alles op de pc laat berekenen gaat het prima...totdat je een andere weg moet nemen, dan word ie trager...maar ach. werkt prima voor mij en ook voor jou dus.

Om even terug te komen op al die andere systemen..de meesten zijn ontwikkeld voor in de auto, op een motor zijn er veeeeel meer hoge trillingen waar de meeste apparaten niet goed tegen schijnen te kunnen. Ook het vocht in de verschillende lucht die je als motorrijder tegenkomt is niet erg bevordelijk voor die GPS systemen.
Er zijn tests gedaan waarbij bleek dat de electronica al aangetast raakt na een paar keer gebruiken op de motor.
Als je een bos in rijd schijnt de lucht opeens veel vochtiger te zijn als buiten het bos, dit vocht komt dus ook in je GPS.

De systemen die (ook) ontwikkeld zijn voor op de motor zijn waterdicht en weren dus ook dat vocht af...ook kunnen deze (beter) tegen die hoge trillingen.

Wil natuurlijk niet zeggen dat je apparaat zeker kapot gaat, er zijn ook gelukkigen die wel een pda al jaren op de motor meenemen en gebruiken zonder ook maar stuk te gaan of uit te vallen. Electronica kan gek doen.

Ik zou dus kiezen voor een systeem dat zeker ontwikkeld is voor op de motor. Kijk idd maar es op GPS.NL dan zie je wat wel en niet voor de motor is..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009