Hoofdmenu

navigatiesystemen

Gestart door DeWitte, 17 januari, 2006, 19:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Toledo

Citaat van: Dwars op 06 oktober, 2007, 08:39:25
Citaat van: Toledo op 06 oktober, 2007, 08:03:26
Ik heb de TT one v2 Europa, en gebruik hem in de auto en op de Gs.
Ik kan thuis route's erin zetten, en locatie's ingeven zoals tankstations, eetgelegenheden, ziekenhuizen etc etc. Hij is wel niet waterdicht. Op de Gs kan ik hem tot een snelheid van 80-90 km gewoon verstaan.
En voor de regen heb ik er een kapje voor gemaakt om erover heen te zetten. Werkt verder prima, en is een stuk goedkoper dan een TT Rider of Garmin Zumo, ja je moet een beetje opletten als het gaat regenen. En onder de kuipruit heb een 12v aansluiting gemaakt.

kan je op de TT-V2 ook een "oortje" al dan niet "blue-tooth" aansluiten?? opbergen op de motor zou je dan ook in de tanktas kunnen?


Nee, er kan geen oortje op de V2, oude model volgens mij wel. Blue -tooth weet ik niet of dit kan nog nooit zo bekeken.
Hier heb je wel een pdf over de one v2, want TT levert een zeer beperkte handleiding bij aankoop.

http://www.tomtom.com/lib/doc/one2006/refman/TomTomONE_NL.pdf
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

HD4ever

Citaat van: Dwars op 05 oktober, 2007, 21:10:39
wat is nou beter/handiger/praktischer de Tom Tom one europe, de Garmin Nuvi of een ander :dunno:? : (geen pda of zoiets)
wat ik er perse mee wil is,

-er nl ook routes in zetten vooraf thuis?
-hotels-campings-benzinestations moeten erin zitten (flitspalen hoeft niet, stoor ik me toch niet aan)
-bruikbaar oppe moto en auto
-europabreed
-idiotproof

ow ja als er iemand aanbieding van een goed ding ziet, graag .....

Zelf gebruik ik de Garmin Zumo 550, meestal op de motor en zo nu en dan in de auto,en kan me niet meer wensen op navigatie gebied. De Zumo heeft werkelijk alles aan boord wat je maar wil, en regelmatig zijn er gratis handige programma's en update's online te krijgen om dat ding nog te verbeteren. Update van de fabriekssoftware heb ik nu 3 keer al via internet uitgevoerd en werkt perfect. Zelfs via een Wifi verbinding met de laptop op het terras.  :mrgreen:
Of je nu de hele dag bij in de stromende regen moet rijden, bij vorst of bij bloedheet weer, hij doet het altijd. Zelfs de vrij forse trillingen op het stuur van een Harley maken de Zumo niets uit.  :worship-cool:

Europa zit er af fabriek al compleet in tot op straat en huisnummer niveau.
Je kan er geloof ik minimaal 20.000 eigen poi's ( Point Of Interest ) inzetten als je dat wil. Uiteraard zitten er hotels, restaurants en tankstations in, maar je kan dit uitbreiden zoals je zelf wil met bijvoorbeeld dealers voor jou motormerk, geldautomaten, flitspalen in de benelux, enz enz.
Verder uiteraard honderden MP'3's of een fotoalbum.  Bleutooth naar een oortje in de helm of naar je GSM werkt ook perfect. Je kan ook b.v. de topografische kaart van Nederland inladen, zodat je hoogte verschillen in het landschap kan zien en meer van die ongein.
De geladen accu gaat, als je hem niet via de motor of auto bracket gebruikt, ongeveer 6 uur mee. Dit is een beetje afhankelijk van je instellingen, dus een wandeling kun je er ook nog mee maken.

grtz HD4ever  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

d'r Blieje

Citaat van: Dwars op 06 oktober, 2007, 08:39:25
kan je op de TT-V2 ook een "oortje" al dan niet "blue-tooth" aansluiten?? opbergen op de motor zou je dan ook in de tanktas kunnen?

Yep!
Ik gebruik 'n i.Tech CLIP IIe http://www.itechdynamic.com/en/products_spec.asp?cid=1&pid=01050.Heb eerst geprobeert met 'n R35 maar die wilde niet. Ik denk dat 't 'm erin zit dat de te gebruiken passcode "0000" moet zijn voor de TT. Dan kan hij er verbinding mee maken. "nadeel" van de CLIP IIe is dat er dus wel een kabeltje aan het oordtje zit... Ik zou sowieso eerst passen en proberen! Heel eerlijk? Ik gebruik het beeldscherm, geen getoeter aan m'n kop...

TT vs Garmin...
Wat wil je uitgeven?

Ik heb mijn TT v2 via Notter gekocht www.gps.nl. Omdat ik wist dat de meegeleverde ScalaRider niet goed op mijn C2 zou passen heb ik hun gevraagd die in te ruilen op de auto-steun. Daarna gezocht naar een 2e hands i.Tech en de boel was weer compleet. Voor een aanzienlijk lager bedrag dan de Garmin Zumo.

TT Heeft geen software om routes te maken. Hiervoor gebruik ik Promotor OnRoute. OnRout plaatst tussenpunten, maar je TT zal de route opnieuw berekenen. Er kan dus iets anders uitkomen dan je verwacht had. Dit zullen altijd details zijn. Feit is dat er verschillen kunnen zijn. Maar ja ik ga touren op de motor, geen post rondbrengen  :) Dit is trouwens altijd achteraf te corrigeren.

Gamin heeft op de duurdere systemen (vanaf de Zumo) een track-log. Hiermee kun je een gereden route op je computer oproepen en bewerken. Is dit iets dat je wil?

Het prijsverschil is trouwens flink afgenomen zie ik net...
TT v2 + Onroute 599,-- + 50,-- = 649,--
Zumo 700,--
Voor beiden moet je dan nog een "oortje" aanschaffen
Toen ik m'n TT aanschafte was de Zumo nog voor 799,-- dus dat waren nog beina 100 euri extra!

Ik zou zeggen, tuf eens naar Notter! Dan kun je alle 2 de systemen eens vasthouden en mss zelfs ff proberen...

Stuc6!



Blieve lache...8)

QuattroFrits

Heeft er iemand ervaring met de TomTom Rider 2nd edition ?
Ik loop met het rare idee om zo'n ding aan te schaffen.
Speciaal gemaakt voor op de motor inclusief een bluetooth oortje erbij.
En is ook waterbestendig zodat hij ook in een fikse regenbui kan blijven zitten.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

d'r Blieje

QuatroFrits,
Kijk ff bij mijn vorige post...

De TomTom Rider 2 is er nu voor 499,--
De Zumo is er nu voor 675,-- en tijdelijk met gratis headset.
De prijzen zijn lager geworden, maar het verschil is nog hetzelfde.

Ikzelf heb een TTR2 naar volle tevredenheid. De Zumo is duurder maar heeft meer mogelijkheden. Als je die extra mogelijkheden kunt benutten kun je een afweging maken.

Het gebruikersgemak van de Zumo ken ik trouwens niet, dat van de TTR is kinderlijk eenvoudig (heb ik nodig)

Voor mij blijft de keuze: TTR2 met OnRoute.

Check trouwens ff of de Cardo Rider (meegeleverd bij de TTR2) op je helm past! Anders kun je deze inruilen voor bijv. de autosteun. Bij Notter hebben ze eventueel ook alternatieven voor de Cardo headset. Zelf heb ik een iTech bluetooth clip aangeschaft. Maar deze heb ik slechts 1 keer gebruikt. Ik rij nu geluidloos  ;). Omdat ik niet in het drukke verkeer ga touren heeft dat nu mijn voorkeur... ook geen lastige miep die me zegt wat ik moet doen!

Bezoek www.gps.nl hier vind je voldoende info om je keuze te maken. Bezoek ook het forum! Hier zie je commentaar van gebruikers op de verschillende systemen.

Blieve lache...8)

QuattroFrits

 :D Hier kan ik weer wat mee, hartelijk bedankt.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BMWhub

Citaat van: QuattroFrits op 02 januari, 2008, 20:47:22
Heeft er iemand ervaring met de TomTom Rider 2nd edition ?
Ik loop met het rare idee om zo'n ding aan te schaffen.
Speciaal gemaakt voor op de motor inclusief een bluetooth oortje erbij.
En is ook waterbestendig zodat hij ook in een fikse regenbui kan blijven zitten.


Frits

kijk eens op de bij gevoegde link, hier hebben ze de Garmin als de TT getest ( ook al is het een site van Beemer piloten )
Dan moet je onder het hoofdstuk accesoires kijken. :mrgreen:

http://www.pvdk.be/
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

QuattroFrits

Citaat van: BMWhub op 04 januari, 2008, 13:15:43

Frits

kijk eens op de bij gevoegde link, hier hebben ze de Garmin als de TT getest ( ook al is het een site van Beemer piloten )
Dan moet je onder het hoofdstuk accesoires kijken. :mrgreen:

http://www.pvdk.be/


Ik heb ze volledig doorgestudeerd en ben dus weer een heel stuk wijzer geworden.

Bedankt Hub.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 02 januari, 2008, 20:47:22
Heeft er iemand ervaring met de TomTom Rider 2nd edition ?
Ik loop met het rare idee om zo'n ding aan te schaffen.
Speciaal gemaakt voor op de motor inclusief een bluetooth oortje erbij.
En is ook waterbestendig zodat hij ook in een fikse regenbui kan blijven zitten.

De Tom Tom Rider heb ik onlangs ook eens gebruikt ( geleend ) en ik moet zeggen wat functionaliteit betreft doet hij niet veel onder voor bijvoorbeeld de Zumo. Zeker ook een goede keuze.

Wat de Garmin Zumo betreft heb ik vorige week de complete update van internet gehaald en de Zumo ge-update. Het volgende was gewijzigd:

Support voor Afrikaanse tijdzones.
Afstanden in Yards wanneer je de Zumo in Engelse taal zet (handig om bv in Engeland te rijden).
Support voor MAD MAPS senic routes (routes met MP3 begeleiding).
Verbeterd compas.
Verbeterde support voor rondritten (met eenzelfde vertrek- en aankomstpunt).
Verbeterde archivering van de tracklogs.
Verbeterde 'Vermijd' functie

Update was een fluitje van een cent. Daarna even mijn persoonlijk routes, poi's en favorieten teruggezet en de Interphone bleutooth weer gepaird, en klaar is kees. :worship-cool:

Vooral de verbeterde "vermijd" functie is nu ook in orde. Probleem was dat de Amerikanen geen verschil maakten tussen een Interstate en een highway, waardoor bij 'vermijden snelwegen' ook een Nederlandse autobaan werd vermeden en zelfs sommige Rijkswegen.  :evil:

HD4ever  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

#144
Het is dus de TTRider geworden.
Meer als genoeg mogelijkheden .
Tot nu toe ben ik tevreden. ( heb hem net een halve dag.)
En voor 499,00 euro voor compleet west europa.
Alweer 100 euro verdiend.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

nou wil wel eens weten ! als je 19 dagen gaat touren in europa kun je dat tuus in 1x laden en 19 dagen rijden  :shock:
of moet je dat per dag doen !


QuattroFrits

#146
Zou ik zo nog niet weten.
Volgens mij kun je routes laden zoveel je maar wil, als je maar genoeg geheugen hebt en dat geldt voor alle navigatie-apparatuur.
Voor mijn doeleinden voldoet deze naar mijn mening meer als genoeg.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 12 januari, 2008, 09:48:31
Zou ik zo nog niet weten.
Volgens mij kun je routes laden zoveel je maar wil, als je maar genoeg geheugen hebt en dat geldt voor alle navigatie-apparatuur.
Voor mijn doeleinden voldoet deze naar mijn mening meer als genoeg.

Klopt, in principe kun je zoveel laden als je geheugen kan opslaan, maar hou er rekening mee dat de rekensnelheid van de GPS flink gaat teruglopen, als je een route van 19 dagen ineens gaat opslaan. Het kan zelfs voorkomen dat de opbouw van de kaart op het scherm en de waarschuwingen te laat op beeld verschijnen.
Sommige Garmin ontvangers hebben zowiezo al last van vertraging bij de beeldscherm opbouw bij normaal gebruik. E.e.a is ook afhankelijk van je beeldschem instellingen, zoals 3D weergave of hoge detail weergave. Schakel dit dan ook uit als het niet beslist nodig is. Dat scheelt weer snelheid  ;)
Daarom is dus altijd verstandig om een SD kaartje te plaatsen als de GPS deze mogelijkheid heeft.
Ik heb een 4GB kaartje in de Zumo 550 zitten, en laad vanuit deze SD kaart de route die ik nodig heb in het interne geheugen. Ik laad dus alleen die route die ik maximaal in 1 of 2 dagen ( binnendoor ) kan rijden.  De rest van de route staat op het SD kaartje. Op een kaartje van 4GB heb je dan nog ruim genoeg plaats over voor het opslaan van bijvoorbeeld vakantie foto's of MP3's.

grtz HD4ever  :mrgreen:

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: HD4ever op 12 januari, 2008, 14:15:19
Daarom is dus altijd verstandig om een SD kaartje te plaatsen als de GPS deze mogelijkheid heeft.
Ik heb een 4GB kaartje in de Zumo 550 zitten, en laad vanuit deze SD kaart de route die ik nodig heb in het interne geheugen. Ik laad dus alleen die route die ik maximaal in 1 of 2 dagen ( binnendoor ) kan rijden.  De rest van de route staat op het SD kaartje. Op een kaartje van 4GB heb je dan nog ruim genoeg plaats over voor het opslaan van bijvoorbeeld vakantie foto's of MP3's.

grtz HD4ever  :mrgreen:



En dit is nu precies wat ik bedoel.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

d'r Blieje

Je kunt mbv TomTom Home verschillende routes op je TomTom opslaan. Deze zijn te activeren via reisplanner-opties-laad reisplan. Op deze manier kun je ook een lange toertocht in stukken hakken (ivm het berperkt aantal routepunten).

Ik heb een eigeste splash screen gemaakt.... is aangehangen  :D
Wat is jullie mening hierover? Ik vind 'm geslaagd  :mrgreen:

Iemand interesse? PB-tje met je iemeel adress is geboeg! :yes6rs:
Blieve lache...8)