Hoofdmenu

navigatiesystemen

Gestart door DeWitte, 17 januari, 2006, 19:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mounty

Citaat van: SuzukiLimburg op 01 juli, 2008, 15:56:57
Gewoon zoiets inbouwen: (Maar dan wellicht iets kleiner, deze is voor audio installaties in auto's bedoeld)
Dit apparaat zorgt ervoor dat de spanning niet te veel varieert en haalt dus de pieken eruit.



zou wel perfect zijn...maar een maatje minder mag ook...gewoon bij halforts en heuts te krijgen..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

sow...

StreetpilotIII en de routes avondvierdaagse. Elende elende elende..
Heb inmiddels het probleem ontdekt.
Als je met je SP3 aan evenementen meedoet als de 4daagse, en ze kunnen route's op je SP3 zetten moet je beginnen met je eigen kabeltje mee te nemen. De nieuwe systemen werken allemaal via BT en USB.

Aansluiten dan gee probleem en de software vind ook de SP3. No problem..
Dan komt het.
Als de organisatie de nieuwte kaarten gebruikt ,en ook nog een gecomprimeerde versie (NT),waarmee hij ook de route gemaakt heeft dan werkt het NIET...De route word wel op de SP3 gezet en de SP3 ziet de route wel maar komt al meteen met de melding dat de kaarten niet overeenstemmen. Dat kan, wegen veranderen nu eenmaal.
Omdat de "maakkaart" een NT versie is weet de SP niet hoe hiermee om te gaan en gebruikt alleen de info welke hij nodig vind, danwel wel kan gebruiken. Zodoende word er wel een route gereden maar niet of nauwelijks de juiste. In minn geval stopte de route opeens in Monchau en keerde om... :shock:

Ik heb de route nu op mijn PC gezet, herberekend in mijn kaarten CN9 en vloila...werkt als een tiet/trein of wat dan ook. Volgt netjes de wegen en afslagen, kortom perfect.

Dus als Tip wil ik meegeven...SP3 gebruik met nieuwe routes, ff uitkijken welke kaarten de maker heeft gebruikt en evt. zelf de route laten herberekenen op de pc.

Ben blij dat ik de hamer nog niet gebruikt heb om de SP te slopen en/of te kijken hie sterk dat ie is.. :twisted:

Nu kan ik alsnog de route gaan rijden, en nu wel op de juiste wijze...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Had de organisatie daar niet meer opmerkingen over gekregen dan?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: FZ_Ron op 05 juli, 2008, 06:09:43


Dus als Tip wil ik meegeven...SP3 gebruik met nieuwe routes, ff uitkijken welke kaarten de maker heeft gebruikt en evt. zelf de route laten herberekenen op de pc.



Dat had ik je ook kunnen vertellen. ;)
Kijk ook uit met routes waar heb beginpunt tevens het eindpunt is.
De route beeld ie wel af maar de navigatie blijft je sturen naar het begin/eindpunt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: karz op 05 juli, 2008, 08:10:25
Citaat van: FZ_Ron op 05 juli, 2008, 06:09:43


Dus als Tip wil ik meegeven...SP3 gebruik met nieuwe routes, ff uitkijken welke kaarten de maker heeft gebruikt en evt. zelf de route laten herberekenen op de pc.



Dat had ik je ook kunnen vertellen. ;)
Kijk ook uit met routes waar heb beginpunt tevens het eindpunt is.
De route beeld ie wel af maar de navigatie blijft je sturen naar het begin/eindpunt.


komt ie nu mee.. :D

ben er zelf met andere  :mrgreen: achter gekomen dat iets niet werkte...
Heb inmiddels de 2008 NON NT kaarten europa binnen...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Citaat van: FZ_Ron op 05 juli, 2008, 08:35:48
ben er zelf met andere  :mrgreen: achter gekomen dat iets niet werkte...
Heb inmiddels de 2008 NON NT kaarten europa binnen...

:naughty:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: karz op 05 juli, 2008, 13:17:18
Citaat van: FZ_Ron op 05 juli, 2008, 08:35:48
ben er zelf met andere  :mrgreen: achter gekomen dat iets niet werkte...
Heb inmiddels de 2008 NON NT kaarten europa binnen...

:naughty:

met de nieuwe mapsource en usb drivers etc..
kaarten van europa. eens kijken wat dat gaat geven..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Toledo

Citaat van: Toledo op 28 juni, 2008, 16:09:15
Ik heb net deze online besteld bij Waypoint, m'n eigengemaakte steuntje is gescheurd
na meerdere duizenden km. Nu maar gekozen voor een degelijker systeem



Na 3 maanden wachten , is hij eindelijk gearriveerd  :?  . Het ding was destijds niet meer op voorraad en moest opnieuw in Amerika besteld worden door Waypoint. Maar het ziet er goed en degelijk uit (Ram Mount)
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

QuattroFrits

Een Ram Mount zit als een rots bevestigd, mijn TT Rider 2 zit er ook mee op het stuur en trilt niks.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

mijn tassie van 15 pleuro van Louis beweegt ook niet en is nog eens zo goed als "waterdicht"  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: QuattroFrits op 25 september, 2008, 20:04:42
Een Ram Mount zit als een rots bevestigd, mijn TT Rider 2 zit er ook mee op het stuur en trilt niks.

Ik heb nog een relatief zware street pilot 3 op de rammount zitten , de arm loopt nagenoeg horizontaal dus er komen ook nog best veel krachten op.  Geeft geen krimp, zelfs niet op bumpy roads ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

#221
Ik ben me omdat ik de laatste tijd veel ritjes naar allerlei uithoeken heb gemaakt een beetje aan het orienteren op het gebied van de navigatie systemen. Omdat ik vind dat de Tomtom veel te duur is en je eigenlijk alleen maar voor het merk betaald was ik opzoek gegaan naar een goed alternatief. Om die reden heb ik verschillende sites afgestuimt naar een betaalbaar (rond de 200 euro) systeem. Ik had als eisen een 4:3 beeldscherm, en bleutooth en kwam bij mijn zoektocht de mio Moov 330 tegen. Lijkt me gezien de beroordelingen op de verschillende sites een zeer leuk altenatief. De prijzen liggen tussen de € 159,00 en de €189,00. Heeft er toevallig al iemand ervaring met deze Mio.

Wat specs:
Specificaties Mio Moov 330

Algemeen
Gewicht 170 gram
Formaat 78 x 130 x 18 mm
Bediening Toestel
Gebruikstijd Afhankelijk van gebruik
Kleuren Zwart

Scherm
Soort TFT
Grootte 4.30 inch
Resolutie 480 x 272 pixels

Navigatie
Kaarten Detailkaart West Europa
Kaart LeverancierTeleAtlas
Connectivity Bluetooth
TMC
Multimedia Picture viewer

Citeer
Inleiding

De Mio Moov 330 werd op de CeBit 2008 in Hannover tegelijkertijd geintroduceerd met de Mio Moov 200 en Moov 370. Alle zijn producten in de nieuwe Moov-familie, waarin het beste van Mio en Navman wordt gecombineerd. Met zijn hoogwaardige 4,3" inch scherm biedt de Moov 330 je navigatiegemak in grootformaat. Dankzij het innovatieve zoeksysteem van Mio zoek je makkelijk in omvangrijke informatie over interessante locaties in de je buurt, zoals restaurants. Het grote beeldscherm van de Moov 330 is ideaal voor navigeren door foto's en door het brede nieuwe gebruikersoppervlak is de bediening van de Moov 330 kinderspel. De Mio Moov 330 ondersteunt Bluetooth, om lokaal te kunnen zoeken, en biedt detailkaarten van geheel West-Europa.

Apparaat & afmetingen
De Mio Moov 330 is een navigator met een gewicht van 170 gram. De afmetingen van de navigator zijn 7.8 x 13 x 1.8 centimeter. De gebruikstijd van de hangt af van de mate van gebruik. De Mio Moov 330 is enkel verkrijgbaar in de kleur zwart.

Hardware en bediening
De Mio Moov 330 is voorzien van een 4.30" breedbeeld touchscreen (480 x 272 pixels). Middels de ingebouwde TMC-ondersteuning kan je – gratis – live verkeersinformatie ontvangen op je navigatiesysteem. Dankzij de geïntegreerde bluetooth module kan je de Moov 330 ook gebruiken als handsfreeset. Op multimediagebied biedt de Mio Moov 330 tenslotte een foto-viewer.

Software
De Moov 330 wordt geleverd met kaarten van West-Europa. TeleAtlas levert de data voor de kaarten. De navigatiesoftware is ontwikkeld door Navman
Smells like rubber

B-Witch

#222
Ik heb ook een mio, op zich best een goede navi, kaarten zijn heel goed, en display is goed af te lezen.

Maar, wil je ook eens geen autoweg rijden, laat hem dan zijn wat ie is.
Zeer slecht in het berekenen van routes die niet via de snelweg gaan, je hebt nl alleen de optie om vaak, of minder vaak de snelweg te gebruiken.
Als ik hem dan instel op minst vaak de snelweg gebruiken, pakt ie toch steeds weer de snelweg  :?
Je kan ook niet zoals bij Tom Tom een alternatieve route selecteren.
Routes kun je niet inladen via je pc  :roll:
Bediening is niet zo prettig als bij de Tom Tom, het touchscreen reageert soms niet of soms te snel.

In mijn mening een goede navi om snel van A naar B te rijden maar voor gebruik op de motor (routes rijden) is het een absolute afrader  :yes6rs:

Soeswief gaat zeer zeker weer terug naar de TomTom... ffkes sparen dus, liever wat meer betalen en dan hebben wat ik verwacht van een Navi
You may own the bike, but the bike possesses you.

HD4ever

Citaat van: Suzuki-Girl© op 18 november, 2008, 15:59:52
In mijn mening een goede navi om snel van A naar B te rijden maar voor gebruik op de motor (routes rijden) is het een absolute afrader  :yes6rs:

Mee eens  :yes6rs: Ga bijvoorbeeld voor de Garmin Zumo, TomTom rider of de Garmin Streetpilot. Ze kosten de hoofdprijs, maar dan heb je ook wat. Met de Zumo op de motor heb ik nu een kleine 10000 km door Europa gereden, en hij bevalt perfect. Met de goedkopere systemen moet je vaak geluk hebben of ze leveren wat ze beloven, en ik ken meerdere mensen die erg teleurgesteld zijn in de GPS aanbieding van hun 'buurtsuper'.  ;)



"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

#224
Je kunt ook eens naar Waypoint in Vessem bij Eindhoven rijden, zij geven een perfect advies en hebben vaak ook leuke tweedehands navigatiesystemen voor een redelijke prijs.


Adres is : Jan Smuldersstraat te Vessem.
Helaas heb ik geen nummer maar het kan volgens mij niet missen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.