Hoofdmenu

navigatiesystemen

Gestart door DeWitte, 17 januari, 2006, 19:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 18 november, 2008, 17:44:24
Je kunt ook eens naar Waypoint in Vessem bij Eindhoven rijden, zij geven een perfect advies en hebben vaak ook leuke tweedehands navigatiesystemen voor een redelijke prijs.


Adres is : Jan Smuldersstraat te Vessem.
Helaas heb ik geen nummer maar het kan volgens mij niet missen.

Ik ben er 14 dagen geleden nog geweest. Perfecte service !!  :worship-cool:

WayPoint Vessem
Jan Smuldersstraat 28
5512 AZ Vessem
N51 25.198' E5 17.526'
Tel: 0497 594256

2e handjes zijn meestal beperkt tot een aantal fiets GPS systemen.

gr.HD4ever.  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Steefke™

#226
De Mio Moov 330 is een nieuwe generatie ontwikkeld samen met Navman. Volgens de meeste kopers vele malen beter dan de oude versies. Ook het touchscreen verbeterd. Het is overigens geen buurtsuup ding. Mio en Navman zijn al jaren actief in navigatie land.

Of je met Tomtom zo tevreden moet zijn weet ik ook. M'n pa heeft een One Xl v2 en is er absoluut niet tervreden over. Of Tomtom deze ecomische crisis zal doorstaan is ook nog maar de vraag. Ze hebben meer dan 600 miljoen verloren en zitten met omdat ze Teleatlas hebben gekocht met een enorme schuld.

De garmin vind ik persoonlijk niet mooi van design.

Vroeger kocht ik ongeacht of ik iets 1 keer of 300 keer per jaar gebruikte altijd het beste van het beste. Omdat ik de navigatie niet ieder dag of week nodig heb vind ik de prijs ook belangrijk. Ik heb geen zin om 300 euries neer te tellen voor iets dat ik hoog uit 1 keer per maand zou gebruiken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet van plan ben het ding op de motor te zetten :mrgreen:

Een keer goed laten adviseren is natuurlijk nooit verkeerd ik moet dus maar eens bij WayPoint Vessem langs vliegen.
Smells like rubber

Mounty

De meningen zijn nogal verdeeld.
Ik krijg hier nogal wat mensen over de vloer met hun Navigatie systeem...VDO,TomTom,Garmin,Mio,Yakumo PDAtjesetc. Na het oplossen van hun problemen neem ik het systeem ff een dag mee en hang ik m naast mijn TomTom in de auto. Dan merk je echt grote verschillen.

Zelf ben ik wel tevreden over de TOMTOM al duren de kaartupdate's mij soms te lang en heeft deze (ONE) geen tracklog.

De Garmin 2610 is groot,traag en voldoet niet echt aan mijn eisen, (gaat ook weer de verkoop in) en zijn voorganger de Streetpilot III was nog erger. Wel hebben deze tracklog en daar had ik m eigenlijk voor gekocht....maar na een paar keer een route rijden wat niet perfect gaat, vaak herberekenen gebruik ik m alleen nog voor het tracklog gebeuren. en dan is ie veel te groot en te dik.

Ik rij nu een paar weken rond met een VDO..werkt goed, alleen duurt het vaak lang voordat deze de satellieten gevonden heeft.
preciezie is op straatnivo. Op zich een redelijk systeem.

De mio is een leuk apparaat waar veel mee mogelijk is. Een beetje in de software kloten en je kunt zelfs TOMTOM erop draaien. Igo is ook een goede optie om erop te zetten. Mja, dat doe je niet met een nieuw apparaat.

Met een leuke PDA is het ook goed rijden, maar is minder geschikt voor op de motor. Het schijnt dat deze niet zo goed tegen de trillingen kan en erg ontvankelijk is voor vocht. Ik heb er toen ik pas de motor had twee op een jaar versleten...beide Mio/Yakumo.

Zo heeft iedere Nav zijn voors en tegens....echter, de Garmins hebben de meeste voors..zeker voor op de motor. TomTom heeft maar een echt systeem voor op de motor, de tomtom rider. Garmin heeft er verschillende maar zijn idd erg duur, al liggen de prijzen van de zumo en de rider kort bijeen.

Ik zou eens goed bedenken wat je er wel en niet mee wil, in je achterhoofd houen wat SuzukiGirl zegt over de mio en het route rijden. Mischien idd eens naar Waypoint gaan, maar die adviseren je waarschijnlijk een Garmin Zumo...


Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Voor mij was het niet zo belangrijk dat een navi speciaal voor de motor was.
Ik heb zelfs met de TomTom mobile altijd goed op de motor kunnen navigeren, en dat is dan op een schermpje van de mobiele telefoon, werkte prima, had ik zelfs de mogelijkheid om een oortje te gebruiken voor het geluid.
Reden dat ik de Mio koos, in vergelijking met de TomTom wat goedkoper, en hij zou net zo goed werken, en dat is dus achteraf gebleken gewoon niet waar.
Ik gebruik de Mio nu gewoon voor mijn werk, voor in de auto, en daar is ie prima voor.
Maar vanaf januari heb ik een vaste wijk, dus hoef ik niet meer door Limburg te koetsjen, en is de Mio eigenlijk helemaal overbodig geworden....
Weer een voorbeeld voor mij iig van goedkoop is duurkoop uiteindelijk.
Op de motor wil ik het ding nog niet eens meer gebruiken, constant terug leiden naar de snelweg, en als je dan besluit om dan maar zelf ergens in te slaan zodat hij zichzelf een andere route zou berekenen, die mss wel binnendoor is, dan begint het ding met zijn back on track geneuzel... heel vervelend en voor mij een bron van ergernis.
Geef mij maar de TomTom, en dan in combinatie met het programma Tyre (gratis te downloaden) ben je in staat vooraf de mooiste motorroutes te maken en te rijden....
You may own the bike, but the bike possesses you.

Steefke™

Ik had van de week een gesprekje met m'n pa (tevens mijn baas) over of ik al een keuze had gemaakt welke ik zou willen nemen. Komt ie vandaag met een aanbod. Ik mocht me op kosten van de zaak ne Tomtom (tot 350 euries) gaan uitzoeken daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Nu alleen nog even gaan vergelijken om mijn keuze te maken. Ut gaat dus waarschijnlijk toch een Tomtom worden. :yes6rs:
Smells like rubber

DeWitte

neem een TT-one (XL) het menu kun je simpel kraken/aanpassen en is dan zelfs verrekte handig oppe brommert. :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Kijk zo komt het toch nog helemaal goed  :yes6rs:

eeeeh, heeft je pa niet toevallig nog een secretaresse oid nodig???  :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch

Iemand ervaring met de Garmin Nuvi 250?
Ik heb die nl vandaag thuisbezorgd gekregen, was een kadootje bij een autoverzekering. :-X
Ik zag iig al dat je de optie vermijd snelwegen hebt, dat is positief, want dat kon de Mio dus niet, en vind ik wel heel erg belangrijk.
Maar wat ik jammer vind is dat je maar 1 waypoint in kan stellen, wat hem dus weer minder geschikt maakt voor tourtochtjes mee te doen...
Of is dat te omzeilen door andere software er in te pleuren???
Mijn idee van een goeie navigatie is dat je bijv het programma onroute erop kan draaien, zodat hij uitstekend geschikt wordt voor op de motor.

Iemand een idee???
anders zet ik hem te koop samen met de mio om die centjes bij te leggen voor een Zumo of zoiets  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

of een doodordinaire TomTom one (xl)   :yes6rs: :worship-cool: is heel gemakkelijk te "kraken" en te gebruiken in de auto en moto voor nitwits (zoals ik :oops:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: Dwars® op 22 december, 2008, 16:23:19
of een doodordinaire TomTom one (xl)   :yes6rs: :worship-cool: is heel gemakkelijk te "kraken" en te gebruiken in de auto en moto voor nitwits (zoals ik :oops:)

ja had ik ook liever gehad, maar die hadden ze niet als kadootje ....;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Gassie

ik heb me nu de tom tom one v4 gekocht bij heuts
hoe vallen die dan te kraken dwars en wat is de meerwaarde van kraken
KTM SMT 2011

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

#237
Citaat van: Gassie op 22 december, 2008, 17:42:45
ik heb me nu de tom tom one v4 gekocht bij heuts
hoe vallen die dan te kraken dwars en wat is de meerwaarde van kraken

Citaat van: Dwars® op 14 april, 2008, 19:37:54
http://www.jouwnav.nl/forum/index.php?showtopic=14685

om je Tom Tom te "bewerken"
:yes6rs: :worship-cool:

de meerwaarde is dat je het menu pcies kunt samenstellen zoals jij dat wil: meer of minder opties en op welke plek ze staan: voor mij het belangrijkste was dat de routeplanner (met veel tussenstops) er nu wel in heb zitten. (zat er standaard niet meer op :?) Ook leuk die andere stemmetjes (mijn favo is Darth-vader of knight rider :schater:) heb ik er nog opgezet.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Ja ja. heel leuk allemaal dat kraken van een tomtom, maar mijn Nuvi, kan dat daar mss ook mee???
Ron weet jij mss hoe dat zit?

;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

#239
Zal het eens uitpluizen..ik weet dat ze allemaal wel softwarematig aan te passen zijn. Of het nou een tomtom,mio,vdo of garmin is..
:yes6rs:

Weet wel dat je de Nuvi 250 firmware moet updaten om de sateliet ontvangst wat sneller te laten verlopen, bij de oude firmware wacht je soms wel 5 minuten of meer..

Voor de rest is er weinig te vinden over de Nuvi, is ook een echt instapmodel met weinig extra functies. In de winkel te koop va 115 euro tot een 200 euro.
Zo snel ik iets erover heb gevonden zal ik het hier melden.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009