navigatiesystemen

Gestart door DeWitte, 17 januari, 2006, 19:26:31

Vorige topic - Volgende topic

B-Witch

Thanx Ron, ik ben hem nu aan het updaten, laatste software er in aan het kieperen.  ;)
Ik moet zeggen dat hij de sattelieten veel sneller te pakken had dan de Mio, en ook sneller dan de TomTom mobile die ik eerst had, seconden werk.
Dus dat zit wel goed.
Ik vraag me af of als ik de software van een andere nuvi erin prop door middel van een sd kaartje of het ding dat dan ook zou trekken? (een van de Nuvi series die werken met Mapsource)
Of moet de besturings software van het apparaat zelf dan aangepast worden???

(jaja ik weet het allemaal heel stomme vragen natuurlijk) :oops:

Trouwens, ook leuk om te weten, Bij de Garmin zat natuurlijk geen data kabel voor de pc, maar wat bleek; die van de Mio is dezelfde, dus spaart weer een paar eurokes uit... wie benne zuunig... :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

jep die data kabel is meestal wel een usb-mini usb kabel. De meeste apparatuur kan daarmee op de pc aangsloten worden.

Je kunt niet zomaar software wan een ander app. eropzetten omdat je dan vaak de verkeerde drivers voor de hardware erop hebt..

Ik heb laatst een VDO MS2010 geupdate met een slecht resultaat, bleek er een 2110 in te zitten...na het software pakket van deze erin te zetten werkte de boel wel weer...

Ben echt bijna niks tegengekomen over de Nuvi...schijnt een minder geliefd apparaat te zijn dan een tomtom of zumo.....daarvoor is wel genoeg te vinden.

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Busaberke

Vorige week een Nüvi 550 gekocht bij Waypoint Vessem.
Goede uitleg over de verschillende systemen gekregen, ze nemen er écht de tijd voor (2 uur).
De mogelijkheden van de Garmin voor op de motor zijn echt TOP, maar qua gebruiksvriendelijkheid vind ik TomTom een stuk beter.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

@Nippon

:-X

heb 't jaren tegen gehouden  :yes6rs: maar gezien ik de lettertjes op de landkaart niet meer goed zie  :roll:
en hierdoor al bijna de fietsenrek op een Camper te hebben gekust dacht ik " kappen met die onzin "

Zumo 550 gekocht bij waypoint in vessem   :mrgreen:

DeWitte

BoxerQ komt zelfs uiteindelijk ook in de 21e eeuw terecht   :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Toledo

Straks rijd hij ook nog op een 4 kleps boxer  ;)
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

HD4ever

Goede keuze en zeker bij een van de beste bedrijven op GPS gebied gekocht. Ik ben al jaren tevreden gebruiker van de 550, en je kan hem geheel naar eigen smaak 'tunen'.  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

@Nippon

tof spul zo'n Zummie  :worship-cool:

ik heb bij  http://gpstracks.nl/ov-motor-europa.php
een route in "Thuringerwald" gevonden
kep 'm geladen op m'n zummie  :thumbsup:

Jor

Hey mensen, ik ben aan het kijken voor een gps voor op de motor...
Ik heb een etrex hcx weet iemand of je hier europe v9 op kunt laden, en is met zo'n klein scherm te rijden..??

Dan wat zijn de grote verschillen tussen de garmin nuvi 550 en de zumo 550??
Behalve ongeveer de €300,- ......
Welke is fijner, welke is handelbaarder... etc....
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

karz

Die etrex kun je niet mee navigeren toch ?

Bedienen zal niet zo makkelijk gaan met handschoenen aan, ik zie dat de knopjes aan de zijkant zitten en dicht bijelkaar zitten.
Als je hem alleen wil gebruiken als digitale landkaart met positie indicator dan lijkt het me meer dan genoeg. Dan is het ook een kwestie van aanzetten en bollen. Bedienen hoeft dan toch niet.

Volgens mij is dat ook een beetje het verschil tussen de nuvi en de zumo. De zumo is gemaakt voor de motorrijder, dus dikke druktoetsen etc.
De nuvi is volgens mij touchscreen, dat is ook niet handig met handschoenen aan.

Volgens mij moet je europe v9 kunnen laden op de etrex. Je moet alleen even kijken of deze kaarten NT of non-NT moeten zijn.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Citaat van: Jor op 27 mei, 2009, 15:09:16
Dan wat zijn de grote verschillen tussen de garmin nuvi 550 en de zumo 550??
Behalve ongeveer de €300,- ......
Welke is fijner, welke is handelbaarder... etc....

Ergens gelezen:

De prijs van dit toestel ten aanzien van de Zumo 550 is gehalveerd. Maar dat betekent ook dat de voor de motorrijdende faciliteiten ontbreken. Garmin had toch moeten beseffen dat het waterdicht maken van een auto-toestel niet voldoende doorweegt. Door de prijs te drukken hebben ze de meest belangrijke zaken weggenomen waar wij als motorrijder net zoveel belang aan hechten. Zo ontbreekt de software om routes te maken, zoek je tevergeefs naar bluetooth mogelijkheden om een headset of gsm te koppelen, is elk spoor van een motorsteun bijster en is de bediening met een handschoen haast onmogelijk. Ons besluit staat dan ook vast. De Garmin navi 550 is allerminst een goedkope vervanger van de Garmin Zumo 550. Toch is er mogelijk een markt voor dit toestel.
Deze navi 550 zal eerder in de smaak vallen bij de prijsbewuste motorrijder die het toestel minstens even veel wil gaan inzetten in de auto of op de fiets. Diezelfde persoon verkiest gewone functionaliteit boven extra features en gezien de prijs is hij bereid, op de motor althans, visueel te navigeren zonder spraakgebeleiding. Hij zal tevens tot begin 2009 moeten wachten voor een echte motorsteun. Anders gesteld kunnen we begrijpen dat er zeker gebruikers zullen zijn die voor de helft van de prijs van een Zumo 550 toch de eerste stappen willen zetten naar elektronische routebegeleiding met behoudt van de mogelijkheid tot het inladen van de vele routes die ondertussen via het internet vlot te vinden zijn. De compacte afmetingen en het lage gewicht zijn eventuele andere troeven om met dit kleinood te voet de stad in te trekken of een leuke fietstocht te plannen. Toegegeven, de navi 550 past in elke handtas en heeft een degelijke autonomie. Aan u de keuze om uit te maken of de prijs je kan overtuigen en dit voor jou de ideale reispartner wordt.

+ : Compact, licht, dun, goede batterij, waterdicht, trackback, POI's, vloeiend scherm, boordcomputer, prijs.
-  : Geen Bluetooth, geen motorsteun, geen Nederlandstalige handleiding, geen thuislader, geen software.

Tja, de conclusie moet zijn.....leuk kwa prijs ,maar verder voor de motorrijder bijna onbruikbaar.  :-X
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

@Nippon

Ik heb getwijfeld tussen een Nüvi 550 en een Zumo 550
maar als ik de spullen bij Nüvi moest bijkopen die ik bij Zumo standaard kreeg was het prijsverschil veel kleiner
en de mogelijkheden zijn bij Zumo vele malen groter/beter.

de Zumo 660 koste evenveel als de Zumo 550, maar ik wil geen testhoer zijn van Garmin
gezien er een softwarefout in zit mbt de taal  :roll:

Mounty

Citaat van: karz op 27 mei, 2009, 15:53:07
Je moet alleen even kijken of deze kaarten NT of non-NT moeten zijn.

zijn beide te verkrijgen op internet...legaal en illegaal met unlock  :yes6rs: :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

even trug op die vraag van Jor, kan mij iemand de de Etrex H serie van garmin uitleggen> bedoel behalve dat ie je laat zien waar je gelopen hebt en de weg terug vindt middels een zgn kruimelspoor, laat deze je ook zien waar je bent en welk dorpje bijv in de buurt ligt? kan je ook zien hoeveel km je ermee gelopen hebt en de gemiddelde snelheid???? (tis bedoeld als kadootje voor mijn kmvretende/wandelende echtgenote, vandaar deze vraag)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Dit kan volgens mij tegenwoordig met de meeste navigatie systemen. Met mijn cheap-ass Medion apparaat van de Aldi kan dit zelfs.
Of moet het per sé zo'n Garmin zijn?
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!