Mijn dag kan niet meer stuk.

Gestart door Road Racing Tonnie, 06 februari, 2006, 15:48:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Velen onder jullie zullen misschien wel weten, dat ik nogal heel veel bezeten ben v/d wegracesport, en wat altijd hoog op mijn raceverlanglijstje stond, is een bezoek te brengen aan de inmiddels 87 jarige, "Tijger van Borculo" oftewel Drikus Veer, en met hem terug tegaan in de vijftiger jaren, toen Drikus als gastrijder mocht optreden, op een heuse Gilera 4 cil 500cc viertakt, en hij het eerste jaar een super indruk achterliet, en het vervolg daarvan was dat hij het jaar daarop wederom zo,n heuse Gilera mocht bestijgen, en wat niemand voor mogelijk hield, hij reed de fabrieks Gilera coureurs het snot voor de ogen, en kreeg hij vanuit de Gilera pits de dwingende opdracht, de gaskraan, te temperen, daar hij niet voor deze rijders mocht eindigen.
Hij was ook de allereerste Ned driver die punten heeft behaald in die klasse, zal jullie er verder niet mee vermoeien.
Concreet: na heel veel telefoontjes en weken verder, om o.a de huidige woonplaats te traceren, heb ik vadaag het verlossende antwoordt gekregen, dat Drikus mij heel graag wil ontmoeten, binnenkort, ga voor hem een taart laten maken, met een racemotor erop gespoten, en daaronder geschreven "Drikus Veer-Gilera".
Vandaar dat mijn dag niet meer stuk kan.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Kijk, dat zijn leuke dingen voor de mens!

Alvest veel plezier Tonnie!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Maandagmiddag heb ik een gesprek, met de "Tijger van Borculo" Drikus Veer, heb vanavond contact met hem gehad, en dat korte gesprek, was zeer prettig, Ik ventileerde dat ik wel 100 vragen had, hij zei "Tonnie kom dan vroeg, dan kunnen we de hele middag gezellig praten, en krijg je op al je vragen een antwoord" super toch, van de 87 jarige, die vandaag had geholpen met een verhuizing, en zijn rug had bezeerd, wat een karaktermens, maar zo ging hij ook op de motor te keer, oftewel.
"IJzeren mannen, op houten motoren"
kijk heel erg uit naar Maandagmiddag, ga morgen een mooie taart bestellen, met een motor erop en zijn naam, zijnde "Drikus Veer-Gilera"
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Heel veel plezier Tonnie!!
geweldig een man van die leeftijd met die spirit, daar kunnen veel mensen nog wat van opsteken.
Zonder twijfel laat je ons wel weten hoe het gesprek verlopen is, en of de taart in de smaak viel.
ik ben iig heel benieuwd :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Busaberke

Drikus Veer, zo te zien op een 2 cil. ?

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Busaberke"Drikus Veer, zo te zien op een 2 cil. ?

Is helemaal correct Robert, hier rijdt hij op een Triumph 2 cil, waar hij ook lekker mee uit de voeten kon, maar ook met een 125 Morini, waar hij in 1953, in Assen een 5e plaats behaalde, maar zijn hele grote prestatie was toch in 1955, als gastrijder voor Gilera waar hij "maar" een 4e plaats behaalde, omdat hij nogmaals opdracht kreeg om de Gilera fabrieksrijders, zijnde de beroemde Geoff Duke en Armstrong voor te laten gaan.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Citaat van: "suzuki-girl"Heel veel plezier Tonnie!!
geweldig een man van die leeftijd met die spirit, daar kunnen veel mensen nog wat van opsteken.
Zonder twijfel laat je ons wel weten hoe het gesprek verlopen is, en of de taart in de smaak viel.
ik ben iig heel benieuwd :wink:

Dank je wel Suzuki-girl, en zeker zal ik mijn gesprek met Drikus hier aan de site toevertrouwen, zal ook div foto,s maken.
Alleen de komende dage zullen wel lang duren :oops:  :oops:  :oops:, ben soms nog net een kind :D  :D  :D  :D  moet kunnen he, zeker omdat een zo lang gekoesterde wens in vervulling gaat.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Citaat van: "suzuki-girl"Heel veel plezier Tonnie!!
geweldig een man van die leeftijd met die spirit, daar kunnen veel mensen nog wat van opsteken.
Zonder twijfel laat je ons wel weten hoe het gesprek verlopen is, en of de taart in de smaak viel.
ik ben iig heel benieuwd :wink:

Dank je wel Suzuki-girl, en zeker zal ik mijn gesprek met Drikus hier aan de site toevertrouwen, zal ook div foto,s maken.
Alleen de komende dage zullen wel lang duren :oops:  :oops:  :oops:, ben soms nog net een kind :D  :D  :D  :D  moet kunnen he, zeker omdat een zo lang gekoesterde wens in vervulling gaat.

tis je van harte gegund!! :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Nog een paar uur, en dan ga ik vertekken, naar mijn zeer lange gekoesterde wens, om met Drikus te gaan praten over zijn imposante motorracecarriere.
heb een hele mooie taart laten maken, met daarop door de banketbakker, op marsepein ingescand (zeg ik dat goed?) de Gilera in kleur, en eronder "Drikus Veer-Gilera"
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Busaberke

Veel plezier, Tonnie!
En wel foto's maken hè!  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Nou beste MFL,ers, heb gisteren mijn zo naar uitziende gesprek, gesprek met de legendarische Drikus Veer gehad, en ook wil ik hier nadrukkelijk zijn vrouw (Marie) in noemen.
De ontvangst was allerhartelijkst, en het aanbieden v/d "Gilera-Drikus Veer taart" maakte op hun een diepe indruk, is ook niet aangesneden daar
ze er eerst s,avonds een foto van wilden laten maken, door een familielid.
Nadat ik mij eerst goed had voorgesteld, wie ik was, en waar ik woonde, en waarom ik met Drikus graag wilde praten, had mw Veer inmiddels koffie gezet, (er zouden nog vele kopjes volgen) en heeft Drikus eerst zijn leven gekenschetst, geboren-opgroeien-beroep-trouwen-kinderen enz,
toen hij in grote lijnen dat uiteengezet had, zei hij, "Nou Tonnie, kom maar met al je vragen" nou dat zijn er heel veel geweest, en Drikus (bijna 88 jaar) wist mij haarscherp op alle vragen een antwoordt te geven, echt uniek, dit gesprek (3,5 uur) heeft op mij zo,n enorme indruk gemaakt, dat dit moeilijk onder woorden te brengen is, zal zeer regelmatig een stukje ventileren, wil er nu eentje alvast vertellen.
Drikus is begonnen met motorcross en grasbaanraces, op een Norton, en
voor de openbare weg had hij een getunede Eysink, waar hij de omgeving Borculo Neede, heel erg onveilig mee maakte, en na div politie conflicten, hebben die hem aangeraden, om te gaan racen, en zo gezegd zo gedaan.
En het is best een beetje frappant, dat Drikus zijn allereerste race heeft gereden in Limburg op 26 Juni 1938 in Ell-Hunsel, zou tussen Roermond en Weert liggen, Drikus had zeer slecht getraind, en moest als laatste vertrekken, maar in de eerste ronde, had hij al zeven drivers ingehaald,
en uiteindelijk finishte hij als eerste, en daar de 250 cc klasse gelijktijdig, gereden werd, finishte hij ook nog voor vele 250cc drivers. en was zijn naam gezet, en heette hij daar voortaan "Den Driek"
Bij het weggaan gisteravond, werd mij uitdrukkelijk gevraagd, om snel nog een keer terug tekomen, wat ik ZEKER ga doen, en als dank voor het prettig samenzijn, kreeg ik van Drikus, een hele mooie medaille uit 1939, waar hij een eerste plaats had gehaald in Assen, en twee originele foto,s uit 1954-1955, waar hij de Gilera over de Asser piste jaagd, echt uniek
Ben ik SUPERTROTS  op.
Nou volgende keer, weer een verhaaltje.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Motzippaldy

Proud on the South  

DeWitte

Citaat van: "Motzippaldy":thumbsup:  :worship-cool:
:stupid:  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

ik kan me wel voorstellen dat RRH nu helemaal in zn nopjes is... maar, geen fotokes gemaakt?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."