Mijn dag kan niet meer stuk.

Gestart door Road Racing Tonnie, 06 februari, 2006, 15:48:08

Vorige topic - Volgende topic

Road Racing Tonnie

Citaat van: "WhomBom"ik kan me wel voorstellen dat RRH nu helemaal in zn nopjes is... maar, geen fotokes gemaakt?

Zeker heb ik foto,s gemaakt, maarre mijn fotoplaatsen computerkennis is,
zeer slecht, mijn vraag zou zijn, naar wie zou ik ze kunnen mailen en dan plaatsen, mijn dank is zeer GROOT. :)

Toen door bemiddeling van de Hollandse Gilera importeur Willem Hagen uit Haarlem hem in 1954 een fabrieks Gilera ter beschikking werd gesteld, wat in feite al een jaar eerder had moeten gebeuren, toen door bemiddeling van de beroemde Piet Nortier, wat op het laatste moment door Gilera weer werd tegengesproken, kwam zijn motor, pas Donderdag laat in de middag aan, en voordat Drikus aan de training mee kon doen, werd hij eerst ernstig toegesproken, door de beroemde Gilera manager Taruffi, dat hij niet boven de 9000 toeren mocht komen, en onder geen beding tijdens de wedstrijd op Zaterdag de Gilera fabrieksrijders Duke en Armstrong in te halen.
Maar om toch een snelle trainingstijd neer te zetten, bleef er voor Drikus niets anders over, daar hij de topsnelheid niet mocht gebruiken, dan maar de vele bochten sneller te ronden dan wie dan ook, we praten nu nog wel 1954, over het oude circuit, dus door de plaatsen Hoog en Laaghalen enz, en wat Drikus daar liet zien grenst bijna aan het ongelofelijke, zo hoog was zijn bochtensnelheid, maar nu kwam er een ander probleem om de hoek kijken, de Pirelli banden konden dat geweld niet aan, en het canvas begon los te laten, en de Gilera zeer heftig te trillen, en gezien hij daardoor, in de beleving van Gilera veel te lang onderweg was, werd Duke het circuit op gestuurd, om te zien waar Drikus bleef, daar hij rustig toerend naar de pits kwam, bij binnenkomst, was er echt paniek, bij het zien van zijn banden, en heeft men s,avonds laat de beslissing genomen, om over te stappen op Avon banden, wat voor Pirelli zeer pijnlijk was.
Op de dag v/d race stond mw Veer, bij de ingang v/.d pits, en daar stonden ook de Hollanse en Italiaanse Pirelli mensen, met een zuur gezicht, en vond men het nodig, om, niet rechtstreek maar door erg hard te praten, zodat mw veer het duidelijk kon horen.
" Ik hoop dat hij zich op de Avon banden te pletter rijdt"
Kunnen jullie je voorstellen wat dat is, voor een vrouw wiens man over enkele minuten gaat starten, in de beroemd TT, en hij dee de unieke mogelijkheid heeft om op een heuse fabrieks 4 cil te starten
Toen ze mij dit vertelde, werd haar gezicht nog bedroefd. jammer jammer.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Zeker heb ik foto,s gemaakt, maarre mijn fotoplaatsen computerkennis is,
zeer slecht, mijn vraag zou zijn, naar wie zou ik ze kunnen mailen en dan plaatsen, mijn dank is zeer GROOT. :)

hoef je niet te vragen, mail maar :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Dit is leuk! Ben ook heel benieuwd naar de foto´s.

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Karin"Dit is leuk! Ben ook heel benieuwd naar de foto´s.

Foto,s zijn verstuurd naar de moderator :D  :D

DeWitte

De da; de bijbehorende piccie's :wink:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Road Racing Tonnie

Moderator Dwars, mijn hartelijke dank voor het plaatsen van de foto,s, echt toppie.

Enne de volgende zeer oud coureur, (82) heb ik binnen afzienbare tijd ook een afspraak mee, hij heeft nog samen met Drikus op het podium gestaan, zoals gezegd is hij nu 82 jaar, en rijd nog met een Matchless G50 mee in de HMV.

Road Racing Tonnie

Tijdens het gesprek, ventileerde ik dat ik eind van de middag graag wat foto,s wilde maken, en ook van zijn gewonnen bekers lauwerkransen enz, en toe werd het even stil, wat blijkt, Drikus heeft niets meer, v.w.b bekers enz enz, alleen nog een paar oude medailles, waar hij zeer aan gehecht is, maar bij het afscheid, heeft hij mij, zoals ik al in een eerder verhaaltje had geventileerd, er 1 aan mij geschonken, met daarbij twee foto,s van zijn Gilera optreden, (foto,s en medaille staan op de site) ook daarbij van hem gekregen een zeer oud CZ speldje, het merk waar hij ook klinkende resultaten mee heeft behaald.
Terugkomd op de bekers enz, die heeft hij allemaal geschonken, aan de hr Wighers jr in Schoonoord, die ze allemaal tussen zijn verzameling motoren heeft gestald, Drikus heeft nog met Wighers sr, zeer felle heftige strijd geleverd op de div racepistes, en gezien Drikus zijn drie zonen geen belangstelling hadden voor, de behaalde bekers enz, (voor mij onbegrijpelijk, maar goed) zijn ze daar goed ondergebracht, en kan ik ze daar een keer gaan bekijken, waar ik mij ook erg op verheug.

Road Racing Tonnie

Zoals ik al ventileerde, kreeg Drikus Veer v/d plaatselijke politie, de wijze raad, dat hij zijn krachten maar moest gaan meten op de circuit,s, daar het zo niet langer meer kon op de openbare weg, en Drikus heeft toen die wijze raad ten harte genomen, en zijn eerste race was toen in Limburg Ell Hunsel, toevallig woont daar een bekende MFLer, die ik al eens met een bezoek heb vereerd, en die ga ik binnenkort benaderen, of hij voor mij kan uitzoeken, waar dat stratencircuit precies was, wil daar graag een foto van maken, en dat bij de mooie medaille en oude foto,s bewaren, die ik zo spontaan van Drikus heb gekregen.

DeWitte

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"in Limburg Ell Hunsel, toevallig woont daar een bekende MFLer
:shock:

:? wea is dat da??

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"in Limburg Ell Hunsel, toevallig woont daar een bekende MFLer
:shock:

:? wea is dat da??

Ik zal je een PB doen toekomen, daar ik niet prcies weet, of het zomaar openbaar gemaakt kan (mag) worden. :D

Karin

Wat een leuk topic is dit RRH. En superfoto's. Je hebt een prachtige taart laten maken, maar wat ben jij zelf toch een "grote" man als ik je zo zie staan op die foto's.

Heel leuk dat jij die "oude" helden allemaal gaat opzoeken. Superleuk, niet alleen voor ons en jezelf. Maar ik merk dat dat die "oude helden" het zelf ook heel leuk vinden. Ben benieuwd naar je volgende bezoekje. :lol:

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Karin"Wat een leuk topic is dit RRH. En superfoto's. Je hebt een prachtige taart laten maken, maar wat ben jij zelf toch een "grote" man als ik je zo zie staan op die foto's.

Heel leuk dat jij die "oude" helden allemaal gaat opzoeken. Superleuk, niet alleen voor ons en jezelf. Maar ik merk dat dat die "oude helden" het zelf ook heel leuk vinden. Ben benieuwd naar je volgende bezoekje. :lol:

Dank je wel Karin, i.d.d vinden ze het heel erg leuk, ze hebben toch door een grote (race) inzet, en karakter, "ons' land op de "racekaart" gezet, en zoals je al wel gemerkt zult hebben, is mijn interesse, in deze mannen en hun motoren, en alles wat erbij hoort, bijna niet normaal meer. :D  :D

QuattroFrits

:D Ik ben het helemaal met Karin eens. :D
:( Alleen die foto van die taart was veel te echt. :(
:oops: Ik heb mijn hele scherm kapotgelikt maar nog niks geproeft. :oops:
Verder inderdaad leuke en goeie verhalen.
:wink: Ga zo door RRH. :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Road Racing Tonnie

Citaat van: "QuattroFrits":D Ik ben het helemaal met Karin eens. :D
:( Alleen die foto van die taart was veel te echt. :(
:oops: Ik heb mijn hele scherm kapotgelikt maar nog niks geproeft. :oops:
Verder inderdaad leuke en goeie verhalen.
:wink: Ga zo door RRH. :wink:

Fijn dat je de oude helden ook respecteert, enne als je een keer in de Achterhoek komt, dan krijg je van Ma Racing, ook een lekker stuk taart,
afgesproken?????? :D  :D  :D  :D