Mijn dag kan niet meer stuk.

Gestart door Road Racing Tonnie, 06 februari, 2006, 15:48:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Herr Tod"Stuk voor stuk kunstwerken :thumbsup: Super zoiets!

De eigenaar van al dat moois, is voornemens, om een hele grote hal te bouwen, om de 350 motoren-bromfietsen-en nog een partij oude auto,s onder 1 dak te brengen, en dan af en toe voor zeer geinteresseerden, open te stellen, ze zijn nog aan het kijken hoe e.e.a beveiligd moet gaan worden, daar ze dan op een bedrijventerrein komen te staan.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Geweldige foto's Tonnie, heel leuk die waar Drikus op jou Busa zit, echt iets om trots op te zijn :thumbsup:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "Herr Tod"Stuk voor stuk kunstwerken :thumbsup: Super zoiets!

Klopt  8) behalve dat 1e tupperware-hok  :twisted:


:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Herr Tod"Stuk voor stuk kunstwerken :thumbsup: Super zoiets!

Klopt  8) behalve dat 1e tupperware-hok  :twisted:


:mrgreen:

:x  :x  :x  :x  8)  8)  8)
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Italy-Holland(Twente)-Nieuw Zeeland-Holland (Twente)

Vorige week had ik weer een afspraak gemaakt, met een 82 jarige oud wegracecoureur, zijnde Louis Fogarin, geboren in 1924 te Venetie (I)
en op 4 jarige leeftijd met zijn ouders verhuisd naar Enschede, waar hij na zijn schooltijd, het vak als motormonteur uitoefende,en Louis "besmet" raakte met het virus raceritis, heeft hij in zijn vrije tijd, een motor wegraceklaar gemaakt, en was zijn eerste wedstrijd, in het naburige wel bekende Tubbergen (1948), wat voor hem bijna een thuiswedstrijd was, na Tubbergen stond Zandvoort op de kalender, maar gezien er nog weinig auto,s waren, zat er niets anders op, dan daar op dezelfde motor, met achterop zijn monteur, de reis naar Zandvoort te aanvaarden, alwel thuis voorzien v/d startnummers, en is men Zaterdagssmorgens vroeg vertrokken om te trainen voor de wedstrijd van Zondag, gelukkig had men nog een verre bekende in haarlem wonen, waar men de nacht heeft doorgebracht, en die hun Zondagssmorgen, een pakje boterhammen meegaf, de wedstrijd zelf, verliep niet naar wens, want de carburateur vatte vlam, en was Louis genoodzaakt te stoppen, vlakbij een brandweerman, en die wild graag, zijn kunsten vertonen, om het vuur te doven, maar dat heeft Louis, kunnen voorkomen, daar anders de motor, zeker niet meer bereidbaar was voor de terugreis, en heeft hij het vuur met zijn handschoenen gedoofd, en zijn ze vanaf Zandvoort naar Giethoorn gereden, om daar te overnachten, maar wat veel belangrijker voor hun was, om daar eens lekker te kunnen gaan eten, want geld hadeen ze niet, alleen voor de hoognodige benzine, en s,Maandags zijn ze weer veilig in Enschede aangekomen.
Zal nu een sprong maken in de tijd, nadat Louis getrouwd was met een Twentse schone, hebben ze het plan opgevat, om te gaan verhuizen naar Nieuw Zeeland, zijnde naar de plaats Auckland, en daar heeft Louis zijn racecarriere voortgezet, zijnde twintig jaar, met klinkende resultaten, hij heeft nog gestreden met Hugh Andersson (de latere GP Suzuki driver, en getrouwd is met een Assense verpleegster, nadat hij gewond was geraakt in Assen) maar ook met Rod Cooleman ken Mctosch enz enz.
Louis heeft  op de renpistes altijd met Engelse motoren geracet zijnde Triumph-Velocette-AJS-Matchless
In 1992 is hij na een verblijf van meer dan dertig jaar weer teruggekeers naar Nederland (Twente) en tot op de dag van vandaag, doet hij nog vrolijk mee met zijn Matchless G50 bij de veteraanraces.
Conclusie Motorrijden(racen) houdt je jong
Zal nog wel wat over hem ventileren in de loop der tijd.
Dit wil ik er aan toevoegen, het was een fijn en zeer goed gesprek, heb nog een paar unieke racefoto,s van hem gekregen, dankjewel Louis, ik weet dat je dit leest, en we houden contact met elkaar.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

:shock: waar haal je ze toch vandaan? Jezus wat een brok race-history en kennissen heb jij :shock: ik sta elke weer versteld :worship-cool:


vooral zo doorgaan :thumbsup:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Dwars":shock: waar haal je ze toch vandaan? Jezus wat een brok race-history en kennissen heb jij :shock: ik sta elke weer versteld :worship-cool:


vooral zo doorgaan :thumbsup:

En dan niet te vergeten wat mij overkwam op de kartbaan,  afgelopen Zondag, hou je niet voor mogelijk, kom ik nog op terug, echt SUPER. :D
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Zit hier ook altijd te lezen vol verwondering.
Geweldig, ben benieuwd naar je volgende anekdote. :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Wat is toeval, bestaat dat???????

Gezien mijn nogal vele bemoeienissen, met een open kartbaan www.kartingeefde.nl was ik daar Zondag ook, en nadat alle karts buiten opgesteld stonden, deed ik mijn ronde langs de karts, om te zien of ze er allemaal techn goed bij stonden, komt daar een hele sjieke auto, de parkeerplaats op rijden, met daarin twee jonge stellen en een kind, even later komen ze bij mij, en vroegen, hoe het in zijn werk ging, daar ze graag wilden karten, nadat ik ze het een en ander had verteld, zei ik, dat ze een hele mooie auto hadden, en was het ijs totaal gebroken, en ging ik een heel fijn gesprek met hun aan, mede doordat het op dat moment nog niet druk was, en ventileerde de eigenaar v/d auto, dat hij nogal op snelheid kikte, o.a in een Ferrari (260km) nou zei ik zo tussen neus en lippen door, dat ik daar ook niet vies van ben, maar dan op twee wielen, nou verbaasde gezichten alom, en de vraag was dan ook, motor????
wat van motor, nou mijn antwoordt, Hayabusa bla bla bla bla.
Op dat moment kwam 1 v/d jonge vrouwen het woordt, het zei, dat haar Opa, ook heel veel met motoren te maken heeft gehad, en ook op de renpistes heeft vertoefd, die helaas overleden is, en zij heeel veel spullen van haar Opa heeft (Bekers-medailles-motoren enz) ik vroeg, wie was uw Opa dan, want dat moest en zou ik weten, nou haar Opa was de oprichter van Safe motoren, en nam ik het woord over, door haar te zeggen dat haar Opa, in Rotterdam aan de Brielselaan, een oude bioscoop had gekocht en daar de motorzaak Safe is begonnen, met als uniek voor Nederland, een aparte motorpraathoek, voor de klanten.
Na de periode Brielselaan , is er in de Berkenwoudestraat , de hele grote Safe zaak gebouwd, nadat ze dit had aangehoord, viel ze bijna om van verbazing, dat ze Zondags, in het Oosten van het land, iemand sprak, die het een en ander van haar Opa wist, vond ze echt super.
Nadat ik haar verteld had over mijn nogal bezetenheid v.w.b de wegracesport, (En mijn dochter heeft daar later nog het een en ander aan toegevoegd) en dat ik b.v Drikus Veer goed ken enz enz, kwam ze nadat ze gekart hadden weer bij me, en zei, "Tonnie gezien jou bezetenheid, wil ik je graag iets aanbieden van mijn Opa, iets wat me toch wel dierbaar is, maar ik geef het jou graag, zijnde een hele mooie ledere sleutelhangeretui, van haar Opa, en doe daar de sleutels v/d Hayabusa maar aan", nou dat was voor mij veel emotie, " En bij deze wil ik graag de prive gegevens uitwisselen, om jou een keer uit te nodigen, bij ons thuis, dan kun je alle bekers motoren enzenz bekijken, en zal ik je verrassen, met wat van mij Opa is geweest"
Nou beste MFLers, begrijpen jullie het nog???????, is dat toeval????, of hoe moet ik dat zien, we hebben inmiddels al weer met elkander gemailt,
Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

kan geen toeval meer zijn :shock: een gelovig mens zou er "gods voorzienigheid" van kunnen maken :wink:

:thumbsup:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

<<<<<<<<<<Louis Fogarin>>>>>>>>>>

In de loop der jaren had Louis in Nieuw Zeeland vele racevrienden gemaakt, en zeker ook bij de toeschouwers, die zeer gecharmeerd waren, van zijn racestijl, en vasthoudendheid, zowel op als naast de renpiste, maar met 1 collega driver, had hij een zeer speciale band, en toevallig starte die in dezelfde klasse als Louis, wat in de wedstrijd, er meestal hard maar fair aan toeging, en zo hoort het ook.
Bij de laatste wedstrijd van dat seizoen, was het voor beiden mogelijk, om de 4e plaats te behalen in het eindklassement, en de Zaterdagtraining verliep dan voor beiden succesvol, met onderling een minimaal tijdsverschil.
Maar zijn vriend wilde niets aan het toeval overlaten, en heeft nog tot diep in den nacht, aan zijn motor gesleuteld, om hem nog wat sneller te krijgen.
Toen dan Zondags de wedstrijd een aanvang nam, verbaasde het Louis dat hij zijn beste racevriend, niet voor of achter hem zag, en bij het ingaan v/d tweede ronde, zag hij een driver langs de baan staan, nogal wild met zijn armen zwaaien, en jullie raden het al, het was zijn beste vriend, na afloop v/d race ging Louis direct naar hem toe, en zag dat zijn vriend totaal niet te genieten was, want wat bleek, ondanks dat hij zijn motor, tot het laatste boutje had nagekeken, en ook de motor had willen voorzien van verse olie, was hij na het aftappen v/d oude olie, VERGETEN, om er verse olie op te doen, en dat koste hem niet alleen de 4e plaats, maar ook een totaal aan gort gereden blok, heel erg triest.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

De allereerste race die Drikus reed, was zoals ik al had verteld, in Limburg, zijnde het plaatsje Ell-Hunsel, en hij heeft die dan ook winnend afgesloten, maar er is wel iets vreemds gebeurt tijdens die race.
De 125cc en 250 cc klasse, gingen gelijk van start, en al snel had Drikus div 250cc piloten ingehaald, edoch in een zeer moeilijke passage, ging Drikus te laat van het gas af, en remmen en bijsturen, ging daardoor niet meer, nou dacht Drikus, dan neem ik de weg v/d minste weerstand, mede doordat hij veel crosservaring had, rechtdoor het weiland in, en niet van het gas afgaan, maar volle poele doorgaan, om zo een par hondert meter verder weer de baan op te gaan, en kwam hij weer op dezelfde plaats terecht als voordien, en heeft hij zolas bekend de race winnend afgesloten, heden ten dage kan Drikus daar nog smakelijk om lachen.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

WhomBom

wat n verhaal weer. Ik zie het al helemaal voor me, zon oud race beestj e met n flink tempo door de wei  :lol:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."


WhomBom

we hebben wel een bakker-deeg  :roll: maar om daar nou een foto van te plaatsen zou te ver gaan  :shock:


:mrgreen:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."