gebakken lucht of ...

Gestart door DeWitte, 08 februari, 2006, 15:44:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

druk in je banden is die altijd gelijk ongeacht type, merk band en/of weertype? :?  op ut circuit is bandendruk daar anders dan op de weg... :?:

en wie vult er hier z'n banden af met stikstof? ow ja hoevaak dien je bandenspanning te controleren? ben ik zot als ik dat zeker 2-3 keer per week doe?

of allemaal gebakken lucht :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

ik heb mn bandendruk al n half jaar ofzo niet gecontroleerd... is misschien wel een idee  :roll:
maar ik houd me daar ook niet echt mee bezig, ik heb eens wat uitgeprobeerd, es wat meer, es wat minder, maar ik kan niet zeggen dat ik verschil merkte. Is natuurlijk wat anders als je meteen es n half bar ofzo verandert.... als t weer n beetje weer is ga ik dat es doen  :twisted:

stikstof lijkt me trouwens maar flauwekul, of is daar echt iets mee??
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

het verhaal van afvullen met stikstof; vd bandenboer is dat door de grotere moleculen van stikstof to van lucht, er veel minder snel kans op lekkage is :?

onzin??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Nou ik moet zeggen dat ik het heel gauw merk als mijn banden niet op de juiste spanning zijn.

Maar stikstof in motorbanden wordt vlgns mij af geraden, iets met het opwarmen van de banden :?:

Ik heb geen idee, en personeel dat alles voor mij regelt wat dat betreft. :twisted:

ik heb mijn banden nog nooit zelf opgepompt :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

WhomBom

Citaat van: "Dwars"het verhaal van afvullen met stikstof; vd bandenboer is dat door de grotere moleculen van stikstof to van lucht, er veel minder snel kans op lekkage is :?

onzin??

ja.... in "lucht" zit voor 80% oid stikstof, nu weet ik niet zeker of die groter zijn dan zuurstof moleculen, dat zou opgezocht moeten worden. Maar als t hele verhaal zou kloppen, dan zou uit n band met "lucht"maar 20% weglekken, in t geval dat er een lek ontstaat waarbij de kleinere moleculen nét well erdoor glippen en de grote niet.

Dus.. die "hoddelskier" dat je zon lek hebt rij je met lucht nog maar met 2,0 ipv 2,5 bar rond.



Wat ik eens gehoord had was dat stikstof niet (of stukken minder) uit zou zetten als t warm word, waardoor je dus constant dezelfde bandendruk hebt, of je banden nu warm of koud zijn. Maar ik vraag me dan af hoeveel het uitmaakt qua bandendruk, of die band warm of koud is.... ook dat moet ik es testen.... als ^*()^*()&% t weer beter is  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Gieskes

Citaat van: "Dwars"het verhaal van afvullen met stikstof; vd bandenboer is dat door de grotere moleculen van stikstof to van lucht, er veel minder snel kans op lekkage is :?

onzin??

Dat van die grotere moleculen klopt, dat rubber niet 100% dicht is klopt ook   :shock: , dat er geen vocht in stikstof zit klopt ook, dat er temperatuurverschillen zijn klopt ook.

Het verschil zal echter dermate klein zijn aangezien 73% van wat er zich in de buitenlucht bevindt (en je normaal ook je band mee vult)ook stikstof is dus blijft en maar een heel klein verschil over.

Een heel klein broodje aap imo  :wink:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Gieskes

oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

WhomBom

opgezocht: Zuurstof (O2) heeft een atoomstraal van 66*10^-12m
Stikstof ene van 70*10^-12m.... hele 6% groter....

wat heb jij voor bandenboer?

edit: holy-duo-post zie ik.. :D
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Gieskes

Ff op ingaan nu es ut ff moag  :wink:

Hoe groot is de interesse voor een bandenspanningscontrolesysteem (scrabble?) voor op de motorfiets?

Ik zag deze week dat we die dingen in het gamma gaan krijgen bij ons en ik loop er nog niet zo warm voor. Misschien ben ik zoals gewoonlijk weer de rare en wordt het een hit???

Ik heb nog niet veel info maar aangezien het hier toch ff aan gelinkt kan worden drop ik 't mer ff.

Werking berust op verschilmeting van de gemeten banden en dus niet op de werkelijke bandenspanning. Montage is easy, prijs is minder easy, ik gok tegen de 200 euries (ik mot nog ff een prijs bepalen aan de hand van de interesse).

Zek 't mer, geaf mer hieje of gooi mer in de dreksbak  :?:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Hakinnen

Stikstof?

Gebakken lucht imo

Heb in de racerij nog nooit een band gevuld zien worden met een stikstof.

WhomBom

ik ben n metertjes freak, t liefste zou ik olietemp, buitentemp, bandenspanning, versnellings-aangave, tijd enz. hebben... alleen... als zoiets niet standaard op n fiets zit, en je bouwt het er zelf op, ziet het meteen zo debielig uit, tenzij je de hele cockpit zelf maakt, en dat is me te veel werk, zeker voor een motor die toch weer de deur uitgaat  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Citaat van: "Gieskes"Ff op ingaan nu es ut ff moag  :wink:

Hoe groot is de interesse voor een bandenspanningscontrolesysteem (scrabble?) voor op de motorfiets?

Ik zag deze week dat we die dingen in het gamma gaan krijgen bij ons en ik loop er nog niet zo warm voor. Misschien ben ik zoals gewoonlijk weer de rare en wordt het een hit???

Ik heb nog niet veel info maar aangezien het hier toch ff aan gelinkt kan worden drop ik 't mer ff.

Werking berust op verschilmeting van de gemeten banden en dus niet op de werkelijke bandenspanning. Montage is easy, prijs is minder easy, ik gok tegen de 200 euries (ik mot nog ff een prijs bepalen aan de hand van de interesse).



Da spul lever ik ook...

Ik denk ...uh..nee, laat ik het anders zeggen.... in alle eerlijkheid vindt ik het voor straat gebruik niet meteen volstrekt overbodig maar zeker niet noodzakelijk..

Leuke gadget imo
Bovendien niet goedkoop

Voor degenen die het geld eraan willen uitgeven is het weer een leuk speeltje ,  degenen die het 't geld niet waard is (inclusief Hakki dus) zullen het niet missen.

kost 298 incl. BTw

Bestaat uit een digitaal display voor op de Dash dat de bandenspanning continue weergeeft (voor en achter uiteraard afzonderlijk) en tevens temperatuur en tijdweergaven.

Het display ontvangt zijn informatie draadloos via gemonteerde speciale ventielen met sensors erin..

Tjsa...leuk spul...al zou ik het voor mezelf niet kopen

Ten Kate en Team Suzuki Nederland gaan er dit seizoen wel mee rijden

karz

Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "Dwars"het verhaal van afvullen met stikstof; vd bandenboer is dat door de grotere moleculen van stikstof to van lucht, er veel minder snel kans op lekkage is :?

onzin??

Dat van die grotere moleculen klopt, dat rubber niet 100% dicht is klopt ook   :shock: , dat er geen vocht in stikstof zit klopt ook, dat er temperatuurverschillen zijn klopt ook.

Het verschil zal echter dermate klein zijn aangezien 73% van wat er zich in de buitenlucht bevindt (en je normaal ook je band mee vult)ook stikstof is dus blijft en maar een heel klein verschil over.

Een heel klein broodje aap imo  :wink:

Als je je band met gewone lucht vult verdwijnt 27% , je vult hem weer bij met lucht, dan verdwijnt 27% van 27% , dat vul je weer bij dan verdwijnt 27% van 27% van 27%. Uiteindelijk zou je dus alleen stikstof over houden ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"Stikstof?

Gebakken lucht imo

Heb in de racerij nog nooit een band gevuld zien worden met een stikstof.

Bij auto's is het de hit :!:

:wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"Stikstof?

Gebakken lucht imo

Heb in de racerij nog nooit een band gevuld zien worden met een stikstof.

Bij auto's is het de hit :!:

:wink:

dat komt door die bling bling groene ventieldopjes. ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.