Hoofdmenu

Opvouwbare motortrailer

Gestart door Gummi-Kuh, 08 februari, 2006, 18:12:14

Vorige topic - Volgende topic

Gummi-Kuh

Was een beetje aan het rondkijken wat er te koop is aan compacte motortrailers en kwam dit tegen, o.k. het concept is niet helemaal nieuw maar ik vind het erwel goed uitzien.
2.20x1.30 max belast.400kg omgerekend ongeveer 611,- euro.

Voor meer info http://www.agtrailers.co.uk/
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

Sirkwietjuh

Inderdaad erg handig moet ik zeggen, die kan er zo bij in de garage  :D
Fuck the system !!!

@Nippon

opzich een leuk concept  :idea:

kzou alleen wel eens weten hoeveel speling er in de verbindingen zit als je ermee naar spanje bent geweest

DeWitte

:shock: wat moet je nou in Spanje? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gieskes

Citaat van: "Dwars":shock: wat moet je nou in Spanje? :mrgreen:

Twas aan de Costa del Snol, tingelingeling  :rofl:

Overduidelijk toch?
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Gummi-Kuh

O.K. deze dan is ook nog made in Holland, bekijk zeker eens de demo- video op hun site!

http://www.vanvossen.nl/

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

Gummi-Kuh

tja...prachtig karretje die ETT trailer van Van Vossen(dichtsbijzijnde dealer zit in Nederweert) maarja... die prijs...1600,-pleuro's :cry: .

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

Busaberke

Citaat van: "Gummi-Kuh"tja...prachtig karretje die ETT trailer van Van Vossen(dichtsbijzijnde dealer zit in Nederweert) maarja... die prijs...1600,-pleuro's :cry: .

Voor een fractie van dat geld neem je een standaard aanhangwagen waar je de motor op vassjort.
Zo doe ik dat al jaren, en heb ik meteen een aanhangwagen voor alle andere transportklusjes.

Die luchtvering van ETT is natuurlijk wel leuk maar echt niet noodzakelijk!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

B-Witch

Het is misschien wel mijn bekrompen "vrouwelijke" mening, maar waarvoor heb je in hemelsnaam zo'n trailer voor nodig?
voor de motor mee te nemen op vakantie?
Als ik op vakantie ga met mijn gezin, wil ik er ook zijn die paar dagen voor mijn gezin, dan moet de motor maar thuis blijven.
Ik kan me wel voorstellen dat je de motor mee wilt nemen als je een vakantie met je partner alleen plant, maar dan nog, rijden met die motor en niet met het blik :lol:

En voor de pech gevallen, of om een nieuwe motor op te halen is zo'n ding echt veel te duur, alternatieven genoeg.:wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Gummi-Kuh

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Gummi-Kuh"tja...prachtig karretje die ETT trailer van Van Vossen(dichtsbijzijnde dealer zit in Nederweert) maarja... die prijs...1600,-pleuro's :cry: .

Voor een fractie van dat geld neem je een standaard aanhangwagen waar je de motor op vassjort.
Zo doe ik dat al jaren, en heb ik meteen een aanhangwagen voor alle andere transportklusjes.

Die luchtvering van ETT is natuurlijk wel leuk maar echt niet noodzakelijk!

Dat aanhangwagentje Robert wat jij bedoeld heb ik inderdaad al enige jaren maar is vanwege zijn beperkte lengte(1.2m) niet zonder meer geschikt maar desondanks maak ik er een aantal keren per jaar gebruik van iid voor alle soorten transportklusjes.
Technisch gezien is hier wel een oplossing voor maar om zo'n zware tractor op die kar te zetten....ik weet het niet.Dat vond ik net de charme van die ETT dat je het eigenlijk zonder hulp zelf kunt doen.

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

Gummi-Kuh

Citaat van: "suzuki-girl"Het is misschien wel mijn bekrompen "vrouwelijke" mening, maar waarvoor heb je in hemelsnaam zo'n trailer voor nodig?
Als ik op vakantie ga met mijn gezin, wil ik er ook zijn die paar dagen voor mijn gezin, dan moet de motor maar thuis blijven.
Ik kan me wel voorstellen dat je de motor mee wilt nemen als je een vakantie met je partner alleen plant, maar dan nog, rijden met die motor en niet met het blik :lol:

En voor de pech gevallen, of om een nieuwe motor op te halen is zo'n ding echt veel te duur, alternatieven genoeg.:wink:

Inderdaad Suzuki-girl je hebt volledig gelijk...als ik er nu zo over nadenk laat ik het plan maar varen en hou die 1600,- in de knip.... :cry:

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

karz

Citaat van: "suzuki-girl"Het is misschien wel mijn bekrompen "vrouwelijke" mening, maar waarvoor heb je in hemelsnaam zo'n trailer voor nodig?

Circuitfiets, geen kenteken enzo.

Wat zijn de alternatieven volgens jou met pech ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Citaat van: "karz"

Ik heb het al eens meegemaakt dat ik met pech in Roosendaal stond met de ZZR, kon er echt niet meer mee rjiden. op één motor naar huis gereden, en toen de volgende dag de motor met de Express opgehaald, ging perfect, als dat niet gekund had, hadden we gewoon met de aanhanger gegaan.
Iedereen kent wel iemand met een aanhanger (of heeft er zelf een )
En daar komt natuurlijk nog onze vrienden van de Wegenwacht bij, dus als je ff nadenkt weet je dat het gewoon onnodig is voor een doorsnee motorrijder om zo'n trailer te kopen :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Busaberke

Nou het zit zo:
Toen S. haar eerste motor had, was dat een GN 250, daar wil je dus NIET mee op de snelweg rijden.
Daarom kocht ik in eerste instante een karretje, zodat we de Blade & de GN250 (de meest belachelijke combi ooit) mee sleurden.

Tijdens een ritje aan het eind van de vakantie ging de Blade stuk (Honda hè  :twisted: ) waardoor het karretje extra goed van pas kwam.

Momenteel wordt de kar voornamelijke voor andere transportkarweitjes gebruikt, maar ook door vrienden en bekenden die wel eens hun motor als zodanig willen vervoeren.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "karz"

Ik heb het al eens meegemaakt dat ik met pech in Roosendaal stond met de ZZR, kon er echt niet meer mee rjiden. op één motor naar huis gereden, en toen de volgende dag de motor met de Express opgehaald, ging perfect, als dat niet gekund had, hadden we gewoon met de aanhanger gegaan.
Iedereen kent wel iemand met een aanhanger (of heeft er zelf een )
En daar komt natuurlijk nog onze vrienden van de Wegenwacht bij, dus als je ff nadenkt weet je dat het gewoon onnodig is voor een doorsnee motorrijder om zo'n trailer te kopen :wink:

Ok, maar je hoort wel eens verhalen m.n. als je motor vanuit het buitenland moet komen via anwb achtige toestanden, dat je motor wel eens links en rechts ergens tegenop gevallen is voordat hij keurig bij jou thuis afgeleverd is.

Tip hiervoor is een paar plaatjes te schieten van het ding voordat je hem achterlaat.

Ik zou iig 10x liever de motor zelf ophalen dan hem via een pechhulpdienst te laten bezorgen, en dan kan dan idd wel met een aanhangwagen of busje ofzo. MOet je hem wel echt goed kunnen vastzetten. Ik heb me een keer laten ophalen met een busje en toen ben ik bij de motor gebleven zeg maar. Daar was ik blij mee, want bij de eerste remactie schuifde het apparaat al 50cm naar voren.  daarna ben ik er op gaan zitten met de versnelling in de 1 en de voorrem constant inknijpend.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.