Bere - handig (en illegaal)

Gestart door Busaberke, 10 februari, 2006, 15:33:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

8)  Ik zou alleen het ledje permanent laten branden. Stel je denkt dat je het ding omhoog geklapt heb en begint vol te vlemmen terwijl hij nog fijn naar beneden hangt. Of andersom dat je lekker met je opgeklapte plaat naast een  politiebusje gaat staan bij het stoplicht.  :shutup:


Misschien een idee om het inklappen recht evenredig te maken met de hoeveelheid gas die je geeft. Als je gaat vlemmen, klapt ie op rem je af, zakt ie weer naar beneden ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

PatSpinner

Die kan je zo kopen hoor. Ik was verleden jaar op zoek naar een andere plaat houder en deze dingen kwamen me regelmatig voor de voeten... Je moet er idd niet mee gepakt worden, maar alla hoe groot is die kans?

Deze is idd wel erg geod gemaakt omdat je de scharnierpunten dus niet ziet zitten . Dat was bij de andere die ik heb gezien wel het geval.

In ieder geval op google vind je ze! Misschien krijgen we MFL korting?
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)

DeWitte

Busa - BERE - handig  :worship-cool:  :worship-cool:

ikke ook hebbe :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Ik ben er nog niet achter wat ze precies voor de aandrijving gebruikt hebben.
Het lijkt op een elektrisch aangedreven cilinder, een lineaire actuator o.i.d.
Waarschijnlijk iets uit een auto omdat het dan 12 V is ?

Wie heeft een sugestie ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke", een lineaire actuator o.i.d.

:shock:  :shock:  :shock:  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Wat is dat voor een rare spoiler :shock:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Mounty

Citaat van: "Busaberke"Ik ben er nog niet achter wat ze precies voor de aandrijving gebruikt hebben.
Het lijkt op een elektrisch aangedreven cilinder, een lineaire actuator o.i.d.
Waarschijnlijk iets uit een auto omdat het dan 12 V is ?

Wie heeft een sugestie ?

In mijn werk kom ik wel eens wat tegen van aandrijvingen, van servomotortjes tot thermostatische en magneet aandrijvingen.

Welke hier toegepast is zie ik ook ff niet, maar maakt iig wel het geluid van een servomotor..
Deze zijn overigens te krijgen in verschillende grootes en mischien net zo belangrijk..het aantal Nm dat ze kunnen duwen/trekken. Kijk maar es in een modelbouw catalogus.. (bijv. Conrad.nl)

Als het cylindertje een servomotortjes bevat zal er een wormwiel of tandwiel inzitten wat de glijstang naar binnen en buiten beweegt..

Ik ga eens zoeken...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

PatSpinner

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "Busaberke"Ik ben er nog niet achter wat ze precies voor de aandrijving gebruikt hebben.
Het lijkt op een elektrisch aangedreven cilinder, een lineaire actuator o.i.d.
Waarschijnlijk iets uit een auto omdat het dan 12 V is ?

Wie heeft een sugestie ?

In mijn werk kom ik wel eens wat tegen van aandrijvingen, van servomotortjes tot thermostatische en magneet aandrijvingen.

Welke hier toegepast is zie ik ook ff niet, maar maakt iig wel het geluid van een servomotor..
Deze zijn overigens te krijgen in verschillende grootes en mischien net zo belangrijk..het aantal Nm dat ze kunnen duwen/trekken. Kijk maar es in een modelbouw catalogus.. (bijv. Conrad.nl)

Als het cylindertje een servomotortjes bevat zal er een wormwiel of tandwiel inzitten wat de glijstang naar binnen en buiten beweegt..

Ik ga eens zoeken...

Nou...Als je een proef exemplaat hebt willen we hem zien.. Daara kan je ze in productie brengen voor het MFL! Ik heb interesse
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)

Mounty

servomotortjes vanuit de modelbouw heb ik op voorraad liggen...das geen probleem..maar of die sterk genoeg zijn is de vraag....
ga ik voor wat sterkers dan word het meteen te groot...dus ik blijf ff zoeken..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

heb iets gevonden...een lineare actuator heet zoiets..12Volt dus geschikt voor de motor, en klein...zie foto..
Nu nog kijken waar deze uit te halen zijn voor een zacht prijsje..


P Standard Speed: 5 to 75 mm Per Second ¡P Load Capacity: Up to 75 KGS (165 lbs) ¡P Very Compact Size ¡P Stroke: 50, 100, 150, 200, 250, 300mm ¡P Operating Temperature Range: ¡V15 to 150 degrees F ¡P Built in Limit Switches (Factory Adjustable) ¡P Low Noise Design ¡P Control Manually or with Wireless Remote or Cabled Handset ¡P Standard 12 or 24 or 36 volt DC ¡P IP Grade: IP 53 ( IP65 Option) ¡P Maintenance free and Lubricated for Life
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

ff kijken bij Linak.nl en prijzen opvragen..

kijken of een pdf-linkje hier ook werkt..

http://www.techline.linak.com/corporate/openpdf.aspx?pdffile=/corporate/pdf/english/LA12_eng.pdf

en ook op marktplaats is soms wat te vinden..
http://koopjes.marktplaats.nl/elektronica_en_witgoed/electronica/18455411.html?

deze week eens op de werkplaats bij dassen-mechanical langs gaan..who nows hebben die wat liggen..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Busaberke

Citaat van: "FZ_Ron"heb iets gevonden...een lineare actuator heet zoiets..12Volt dus geschikt voor de motor, en klein...zie foto..
Nu nog kijken waar deze uit te halen zijn voor een zacht prijsje..


P Standard Speed: 5 to 75 mm Per Second ¡P Load Capacity: Up to 75 KGS (165 lbs) ¡P Very Compact Size ¡P Stroke: 50, 100, 150, 200, 250, 300mm ¡P Operating Temperature Range: ¡V15 to 150 degrees F ¡P Built in Limit Switches (Factory Adjustable) ¡P Low Noise Design ¡P Control Manually or with Wireless Remote or Cabled Handset ¡P Standard 12 or 24 or 36 volt DC ¡P IP Grade: IP 53 ( IP65 Option) ¡P Maintenance free and Lubricated for Life

Jij bent goed bezig, Ron!  8)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

Hiervan is de prijslijst inmiddels aangevraagd..
http://servosystems.com/ead_actuators_size23.pdf

Deze zijn voor "nummerbordjes" ook te gebruiken, mischien zelfs beter omdat je zelf de lengte van de uitgaande as kunt bepalen en afstellen dmv een moertje. Enige extraatje is een setje eindschakelaars, maar die kosten ook maar een paar cent..

ff afwachten of ze ons de prijzen willen doorgeven..

btw ik ben nog steeds op zoek naar onderdelen en alternatieven..zit nu in de robot mechanica te zoeken. Kom je nog eens wat tegen.. :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009