oranje koplamplicht by philips ??

Gestart door DeWitte, 10 februari, 2006, 19:39:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

CiteerOranje licht voor motoren op komst

Om de zichtbaarheid van motoren te verhogen, heeft Philips een nieuwe soort lampen uitgedacht. Die geven 40 procent meer wit licht, maar het opvallendste kenmerk is dat de nieuwe lamp een oranje kleur uitstraalt. Die is pas zichtbaar voor wie enkele graden uit het centrum van de lamp staat. Zo merken voetgangers op kruispunten de motoren beter op, en ook chauffeurs wanneer ze in hun spiegel kijken of een motor hen wil voorbijsteken. De lamp komt volgende maand op de markt, maar zal tweemaal zo duur zijn als zijn gewone tegenhanger.

Het Nieuwsblad, 10/02/2006

:?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

hmm.... heeft misschien wel iets...
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Busaberke

Goed plan, het omderscheidend vermogen kan nooit genoeg zijn!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

is het trouwens verplicht om verlichting te voeren overdag..op de motor welteverstaan ??
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Citaat van: "FZ_Ron"is het trouwens verplicht om verlichting te voeren overdag..op de motor welteverstaan ??

denk ut niet. wel verstandig om te doen :wink: als het errug hard gaat gooi ik zelfs het grootlicht aan :idea:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

dat het verstandig is wisten we al Dwars...daarom hebben de meesten onder ons het wel aanstaan..maar of het verplicht is/word ?
Ik d8 iig dat het niet verplicht is..maar zeker weten doe ik dat ook niet.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Citaat van: "FZ_Ron"daarom hebben de meesten onder ons het wel aanstaan..

Nou?  :? let maar eens op als ut "seizoen" weer start :shock: hoeveel van die sukkels de weg op gaan zonder en dan ook nog in een spijkerbroekie :cry:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

ik zei al:
ONDER ONS... :lol:

idioten heb je overal..mischien ook onder ons MFL ers

van mij mogen ze het verplichten: Verlichting,fatsoenlijke beschermende kleding etc.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Citaat van: "FZ_Ron"idioten heb je overal..mischien ook onder ons MFL ers

zal toch niet :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: "FZ_Ron"dat het verstandig is wisten we al Dwars...daarom hebben de meesten onder ons het wel aanstaan..maar of het verplicht is/word ?
Ik d8 iig dat het niet verplicht is..maar zeker weten doe ik dat ook niet.

Is zover ik weet nog steeds niet verplicht, net als bij de auto's.
Staat er wel aan te komen.
Beschermende kleding is ook nog niet verplicht, dus we kunnen nog in de zwembroek op de brommert.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

WhomBom

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "FZ_Ron"daarom hebben de meesten onder ons het wel aanstaan..

Nou?  :? let maar eens op als ut "seizoen" weer start :shock: hoeveel van die sukkels de weg op gaan zonder en dan ook nog in een spijkerbroekie :cry:

ik zeg niks... maar ik heb wel altijd mn licht aan  :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

PatSpinner

Citaat van: "FZ_Ron"dat het verstandig is wisten we al Dwars...daarom hebben de meesten onder ons het wel aanstaan..maar of het verplicht is/word ?
Ik d8 iig dat het niet verplicht is..maar zeker weten doe ik dat ook niet.

Is het inmiddels niet zo dat alle nieuwe motoren geneens het licht meer kunnen uitzetten? Tenminste op mijn laatste Duc zit niet eens meer een aan/uit schk voor het licht.. Ik was toch wel even verbaast dat italianen zich iets van veiligheid aantrekken... Ik kan alleen nog kiezen Groot?groterst
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)

Busaberke

Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "FZ_Ron"dat het verstandig is wisten we al Dwars...daarom hebben de meesten onder ons het wel aanstaan..maar of het verplicht is/word ?
Ik d8 iig dat het niet verplicht is..maar zeker weten doe ik dat ook niet.
Beschermende kleding is ook nog niet verplicht

sinds ( als ik het goed herinner) vorig jaar dus wél!

echter, het is een rekbaar begrip, want er staat nergens precies omschreven wat dan wel beschermende kleding is, maar met een korte broek , slippers o.i.d.  :shock:  op de motor ben je wel degelijk strafbaar!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"maar met een korte broek , slippers o.i.d.  :shock:  op de motor ben je wel degelijk strafbaar!

moet ff iemand die Italianen vertellen die je in de zomer bijv. rond de meren raggen met een strak miepie met naaldhakken achterop.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

PatSpinner

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"maar met een korte broek , slippers o.i.d.  :shock:  op de motor ben je wel degelijk strafbaar!

moet ff iemand die Italianen vertellen die je in de zomer bijv. rond de meren raggen met een strak miepie met naaldhakken achterop.

Aaah lekker... :wink:

Edit : Ik ben het zeker met Dwars commentaar op de volgende pagina eens! :yes6rs:
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)