Kawasaki ZX10RR: Hoeveel pk zegt u?

Gestart door Gummi-Kuh, 14 februari, 2006, 12:55:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gummi-Kuh

Hoeveel paarden kan men in een 'gewone' burgermotor stoppen? Zo riep men jaren geleden dat het niet gekker moest worden toen dat er honderd bleken te zijn...een magische grens was bereikt.

Nee, dacht men, méér was onmogelijk. Zouden de fietsen alleen maar van gaan steigeren. Niets bleek minder waar. Tegenwoordig zijn de dames en heren ontwerpers bezig met motoren die tegen de 200 pk-grens aanhikken. Aangedreven tweewielers, die probleemloos kunnen worden bereden door mensen zoals jij en ik. Nou ja, ik droom daar ik wel eens van...in mijn praktijk zijn het er net geen 100.

Kawasaki schijnt volgens allerlei krantenmotorsportberichten bezig te zijn met een nieuwe versie van de ZX10R: de ZX10RR. En jawel, men fluistert over 200 pk op het achterwiel. Schijnt, hè,  dus of het waar is? Ach, kijken wij nog ergens van op in motorland? Het kan natuurlijk wél gekker! Dat is de laatste jaren al diverse malen gebleken. Nu nog een circuit in Nederland waar je élk weekend lekker legaal zou mogen knallen!

Koekje erbij?

URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Toen eind jaren zestig, Honda de nieuwe 750cc 4 cil 67pk op de Frankfurter beurs, zijn vuurdoop gaf, heeft de beroemde Motorrad redacteur Ernst (Klacks) Leverkuss, gevraagd of hij met deze motor, na de tentoonstelling een stukkie mocht sturen, nou dat mocht dus in geen geval van Honda, waarop Ernst spontaan een Sit Down hield voor de Honda stand, en dat zolang heeft volgehouden, totdat uiteindelijk Honda overstag ging, en hij de allereerste redacteur ter wereld was, die, in ogen van velen de "raket" mocht bemannen.
Nadat hij de proefrit had gemaakt, waren zijn woorden, dit is gekkenwerk, geen zinnig mens, kan het potente blok temmen, we praten nog steeds over 67 pk he, ik bedoel maar, we gaan nu spontaan naar het drievoudige toe..
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Bakkertjedeeg

Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo spannend. Ik denk onderhand dat je beter op een 1000 kunt beginnen te rijden dan op z'on zenuwachtige 600. Als je de 1000 serieus uit zijn kast lokt, dan wordt het een beest, maar de meeste SS rijders komen niet zo ver. Idiotproof is misschien een goed woord.

WhomBom

ik denk ook dat die 67 pk er heel wat "nutter" uitkwamen dan de pak m beet 180 van nu...
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

@Nippon

wat boeit mij pk's :jack:

koppel wil ik  :mrgreen:

Motzippaldy

Citaat van: "Gummi-Kuh"



Kawasaki schijnt volgens allerlei krantenmotorsportberichten bezig te zijn met een nieuwe versie van de ZX10R: de ZX10RR. En jawel, men fluistert over 200 pk op het achterwiel. Schijnt, hè,  dus of het waar is?




Ze moeten eerst zorgen dat ze zoveel PK uit eigen GP fiets uitpersen en dan maar dromen over een 200AWPK straatfiets  :roll:
Proud on the South  

Joep

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo spannend. Ik denk onderhand dat je beter op een 1000 kunt beginnen te rijden dan op z'on zenuwachtige 600. Als je de 1000 serieus uit zijn kast lokt, dan wordt het een beest, maar de meeste SS rijders komen niet zo ver. Idiotproof is misschien een goed woord.

Misschien een beetje off-topic, maar dat gevoel krijg ook steeds meer.
Als je nu al leest hoe hard die 600's lopen in combinatie met hun stuurgedrag, dan je beter op een 1000 zitten. Tuurlijk de huidige generatie 1000's is ook niet voor de poes, maar het gaat er wel net wat rustiger aan als je dat wilt. Allé jullie begrijpen wat ik bedoel.

Speedtwin

Dan te bedenken dat 90% van alle rijders de potentie van 100 pk al niet volledig kan benutten..................

SuzukiLimburg

Opzich zijn al die PK's wel erg sjiek natuurlijk voor eens lekker te vlammen, maar wat hubste der noe eigenlijk aan?
In Nederland mag je dadelijk nog maar overal 80 wat dus betekent dat je 1,5 seconde plezier hebt aan het optrekken en daarna moet je het gas dicht draaien.

Ach ja, gelukkig wonen wij nog dicht bij de Duitse grens  :D
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Bakkertjedeeg

Citaat van: "SuzukiLimburg"Opzich zijn al die PK's wel erg sjiek natuurlijk voor eens lekker te vlammen, maar wat hubste der noe eigenlijk aan?
In Nederland mag je dadelijk nog maar overal 80 wat dus betekent dat je 1,5 seconde plezier hebt aan het optrekken en daarna moet je het gas dicht draaien.

Ach ja, gelukkig wonen wij nog dicht bij de Duitse grens  :D

Snelweg rijden is geen zak aan imo. De fun zit hem juist in het uitkomen van de bocht. Bij het juiste toerental kan je een lekkere streep trekken. Ik trok al een voorzichtig streepje op mijn blade uit 2003 met 150PK. Als je er naar gaat rijden met z'on 200 pk monster, dan moet je toch met een leuke wheelspin de bocht uitkomen. :yes6rs:

Speedtwin

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "SuzukiLimburg"Opzich zijn al die PK's wel erg sjiek natuurlijk voor eens lekker te vlammen, maar wat hubste der noe eigenlijk aan?
In Nederland mag je dadelijk nog maar overal 80 wat dus betekent dat je 1,5 seconde plezier hebt aan het optrekken en daarna moet je het gas dicht draaien.

Ach ja, gelukkig wonen wij nog dicht bij de Duitse grens  :D

Snelweg rijden is geen zak aan imo. De fun zit hem juist in het uitkomen van de bocht. Bij het juiste toerental kan je een lekkere streep trekken. Ik trok al een voorzichtig streepje op mijn blade uit 2003 met 150PK. Als je er naar gaat rijden met z'on 200 pk monster, dan moet je toch met een leuke wheelspin de bocht uitkomen. :yes6rs:


Motorrijden bestaat toch uit meer dan alleen maar strepen trekken als je de bocht uit komt?! Zo niet, doe ik toch al jaaaaaaaaaaaaaaren iets verkeerd......... :lol:

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Speedtwin"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "SuzukiLimburg"Opzich zijn al die PK's wel erg sjiek natuurlijk voor eens lekker te vlammen, maar wat hubste der noe eigenlijk aan?
In Nederland mag je dadelijk nog maar overal 80 wat dus betekent dat je 1,5 seconde plezier hebt aan het optrekken en daarna moet je het gas dicht draaien.

Ach ja, gelukkig wonen wij nog dicht bij de Duitse grens  :D

Snelweg rijden is geen zak aan imo. De fun zit hem juist in het uitkomen van de bocht. Bij het juiste toerental kan je een lekkere streep trekken. Ik trok al een voorzichtig streepje op mijn blade uit 2003 met 150PK. Als je er naar gaat rijden met z'on 200 pk monster, dan moet je toch met een leuke wheelspin de bocht uitkomen. :yes6rs:


Motorrijden bestaat toch uit meer dan alleen maar strepen trekken als je de bocht uit komt?! Zo niet, doe ik toch al jaaaaaaaaaaaaaaren iets verkeerd......... :lol:

Wat de meeste met motorrijden hebben, dat heb ik niet.


Lekker toeren, gevoel van vrijheid, etc etc... :jack:


Misschien komt het nog, maar voorlopig geniet ik nog lekker van mijn eigen opvatting van motorrijden.

Speedtwin

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Speedtwin"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "SuzukiLimburg"Opzich zijn al die PK's wel erg sjiek natuurlijk voor eens lekker te vlammen, maar wat hubste der noe eigenlijk aan?
In Nederland mag je dadelijk nog maar overal 80 wat dus betekent dat je 1,5 seconde plezier hebt aan het optrekken en daarna moet je het gas dicht draaien.

Ach ja, gelukkig wonen wij nog dicht bij de Duitse grens  :D

Snelweg rijden is geen zak aan imo. De fun zit hem juist in het uitkomen van de bocht. Bij het juiste toerental kan je een lekkere streep trekken. Ik trok al een voorzichtig streepje op mijn blade uit 2003 met 150PK. Als je er naar gaat rijden met z'on 200 pk monster, dan moet je toch met een leuke wheelspin de bocht uitkomen. :yes6rs:


Motorrijden bestaat toch uit meer dan alleen maar strepen trekken als je de bocht uit komt?! Zo niet, doe ik toch al jaaaaaaaaaaaaaaren iets verkeerd......... :lol:

Wat de meeste met motorrijden hebben, dat heb ik niet.


Lekker toeren, gevoel van vrijheid, etc etc... :jack:


Misschien komt het nog, maar voorlopig geniet ik nog lekker van mijn eigen opvatting van motorrijden.


Ben je dan niet sneller aan een nieuwe achterband toe dan aan een volle tank???????????

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Speedtwin"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Speedtwin"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "SuzukiLimburg"Opzich zijn al die PK's wel erg sjiek natuurlijk voor eens lekker te vlammen, maar wat hubste der noe eigenlijk aan?
In Nederland mag je dadelijk nog maar overal 80 wat dus betekent dat je 1,5 seconde plezier hebt aan het optrekken en daarna moet je het gas dicht draaien.

Ach ja, gelukkig wonen wij nog dicht bij de Duitse grens  :D

Snelweg rijden is geen zak aan imo. De fun zit hem juist in het uitkomen van de bocht. Bij het juiste toerental kan je een lekkere streep trekken. Ik trok al een voorzichtig streepje op mijn blade uit 2003 met 150PK. Als je er naar gaat rijden met z'on 200 pk monster, dan moet je toch met een leuke wheelspin de bocht uitkomen. :yes6rs:


Motorrijden bestaat toch uit meer dan alleen maar strepen trekken als je de bocht uit komt?! Zo niet, doe ik toch al jaaaaaaaaaaaaaaren iets verkeerd......... :lol:

Wat de meeste met motorrijden hebben, dat heb ik niet.


Lekker toeren, gevoel van vrijheid, etc etc... :jack:


Misschien komt het nog, maar voorlopig geniet ik nog lekker van mijn eigen opvatting van motorrijden.


Ben je dan niet sneller aan een nieuwe achterband toe dan aan een volle tank???????????

Nope. 1 setje banden op 2 dagen in combinatie met 4 tanken benzine. :wink: