Limiet op de autobahn?

Gestart door DeWitte, 22 februari, 2006, 18:19:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

http://www.nu.nl/news/680704/75/Brussel_denkt_aan_Europese_maximumsnelheid.html

CiteerBrussel denkt aan Europese maximumsnelheid

Uitgegeven: 22 februari 2006 13:55
Laatst gewijzigd: 22 februari 2006 14:01
BRUSSEL - Europees Commissaris Barrot (Verkeer) gaat studeren op de mogelijkheid om Europese snelheidslimieten in te voeren. De EU-landen zouden dan hun maximumsnelheden op elkaar moeten afstemmen.

"Ik kan vandaag niet zeggen welke snelheid ik graag wil invoeren", zei de EU-commissaris. "Het zal afhangen van de infrastructuur, zoals de soort weg en de omgeving. Ik wil deskundigen uit de EU-landen samenbrengen en dan kunnen we de regels harmoniseren."

De commissaris denkt zo de veiligheid van het verkeer te verbeteren. Het kan bijvoorbeeld betekenen dat er limieten gaan gelden op de Duitse Autobahn. Automobilisten op autowegen in Duitsland mogen nu in principe zo hard rijden als ze kunnen.

De Duitse fabrikanten van snelle wagens als Porsche en Mercedes hebben zich steeds tegen de limieten uitgesproken.


:banghead4rv: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA nee he. Dat hele europa-1 is slechts een list om het leven nog oninteressanter te maken! Stelletje kansloze beroepsplezierafpakkers! :evil: :guns:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bakkertjedeeg

Ik ben der voor. Ik weet nooit hoe hard ik mag rijden in het buitenland. 130 lijkt me een redelijk acceptabele snelheid.

WhomBom

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ik ben der voor. Ik weet nooit hoe hard ik mag rijden in het buitenland. 130 lijkt me een redelijk acceptabele snelheid.

:?:  :?:  :fuckyou:

ik ben er tegen  :evil:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Motzippaldy

Proud on the South  

Busaberke

Citaat van: "Bakkertjedeeg"130 lijkt me een redelijk acceptabele snelheid.

Voor een sleurhut ja, zoals in Frankrijk!  8)

Maar lach niet te hard Bakkertje!
Nadat die betuttelende mongolen in Brussel al onze vrijheden op de openbare weg afgenomen hebben, gaan ze vast en zeker verder met het onzinnig, milieubelastend en daarmee verboden verklaren van het rondjes draaien op circuits ............
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

@Nippon

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ik ben der voor. Ik weet nooit hoe hard ik mag rijden in het buitenland. 130 lijkt me een redelijk acceptabele snelheid.

mee eens  :wink:

Trouwens met koffers mag ik toch niet sneller :twisted:

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"130 lijkt me een redelijk acceptabele snelheid.

Voor een sleurhut ja, zoals in Frankrijk!  8)

Maar lach niet te hard Bakkertje!
Nadat die betuttelende mongolen in Brussel al onze vrijheden op de openbare weg afgenomen hebben, gaan ze vast en zeker verder met het onzinnig, milieubelastend en daarmee verboden verklaren van het rondjes draaien op circuits ............

Ik bedoel het 130 niet cynish voor de motorrijders op de weg. Ik vind 130 serieus een nette snelheid. Der zullen er vast bij zitten die er 180 van willen maken. Vind ik basisschool praat en niet realistisch. Uiteraard rij ik met mijn leasebak ook wel harder dan 130, maar ik vind 130 wel een mooi getal voor op papier. :wink:

Ik verwacht overigens dat verbieden op het circuit wel zal meevallen. In belgie bijvoorbeeld worden weer crossbanen aangelegd, omdat er veel vraag naar is. Zal dus wel meevallen hoor.

B-Witch

Ik vind 130 bijv een mooie snelheid op autowegen die als drukker bekend staan, maar op de 3de baan in duitsland vind ik dat gewoon belachelijk.
is denk ik ook niet haalbaar, want wie bepaald dadelijk wat een toelaatbare snelheid is, let maar es op daar komt heibel van.
Neem bijvoorbeeld Luxemburg, met zijn buiten de bebouwde kom snelheid van 110, zal echt niet met nederland eens zijn dat je op die wegen dadelijk nog maar 60 of 80 mag, de verschillen zijn te groot, daar komen ze nooit uit, denk ik, hoop ik :!:  :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

WhomBom

ik vind dat die paar stukjes openbare weg waar je, zonder te vrezen voor je met bloed zweet en tranen (en n hoop geld) gehaalde papiertje, effe kunt "kijken wat ie doet bij volgas" vooral moeten blijven  :idea:

Dat niet gewoon elke snelweg vrij knallen moet worden, ok
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

QuattroFrits

Citaat van: "suzuki-girl"Neem bijvoorbeeld Luxemburg, met zijn buiten de bebouwde kom snelheid van 110, zal echt niet met nederland eens zijn dat je op die wegen dadelijk nog maar 60 of 80 mag, de verschillen zijn te groot, daar komen ze nooit uit, denk ik, hoop ik :!:  :?

Is niet moeilijk, 110-80=30
30/2=15

Het wordt dus een gemiddelde snelheid van 95Km/h in zowel nederland als luxemburg buiten de bebouwde kom.

In belgië 70 door de bebouwde kom, dus het gemiddelde wordt weer 60 voor in de bebouwde kom.

Duitsland: diverse autobanen onbeperkt.
Ook hier weer het gemiddelde, Bekijk het maar tussen de 120 en 350, U mag zelf kiezen dus wordt het 200Km/h adviessnelheid. :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

:laughing49so:

Als ze het zo gaan doen, ben ik voor!! :lol:
You may own the bike, but the bike possesses you.

PatSpinner

Citaat van: "suzuki-girl"Ik vind 130 bijv een mooie snelheid op autowegen die als drukker bekend staan, maar op de 3de baan in duitsland vind ik dat gewoon belachelijk.
is denk ik ook niet haalbaar, want wie bepaald dadelijk wat een toelaatbare snelheid is, let maar es op daar komt heibel van.
Neem bijvoorbeeld Luxemburg, met zijn buiten de bebouwde kom snelheid van 110, zal echt niet met nederland eens zijn dat je op die wegen dadelijk nog maar 60 of 80 mag, de verschillen zijn te groot, daar komen ze nooit uit, denk ik, hoop ik :!:  :?

Duistland zal dat zowiso niet toelaten want hun autobahn is anders gebouwd dan de std europese en speciaal geprept voor hoge snelheden..Zonde investering zullen ze zeggen!
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"Voor een sleurhut ja

ja en dan mensen die er flink de sokken in hebben dat hok voor de neus pleuren om de linkerweghelft van een 3 baansautoweg in Duitsland waar je met zo'n doodskist op wielen niet eens mag zitten. Let eens goed op er zit in 9 vd 10 gevallen een NL stickertje op. En ow jee als je er dan rechts langs durft te steken. krijg je van zo'n "ik trek zelf me KIP zigeuner wannabee" de middelvinger omdat ie met krijsende kids achterin en een zeurend mokkel naast um maar andere weggebruikers de kont uit hangt om z'n frustraties van dat getuf en gemuts wil botvieren........... :?

Ik heb dus een bloedhekel aan Nederlanders (vooral) met sleurhutten  :guns: (aanwezigen uitgesloten uiteraard :wink: ) zou verboden moeten worden, meen ik echt :evil:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"Voor een sleurhut ja

ja en dan mensen die er flink de sokken in hebben dat hok voor de neus pleuren om de linkerweghelft van een 3 baansautoweg in Duitsland waar je met zo'n doodskist op wielen niet eens mag zitten. Let eens goed op er zit in 9 vd 10 gevallen een NL stickertje op. En ow jee als je er dan rechts langs durft te steken. krijg je van zo'n "ik trek zelf me KIP zigeuner wannabee" de middelvinger omdat ie met krijsende kids achterin en een zeurend mokkel naast um maar andere weggebruikers de kont uit hangt om z'n frustraties van dat getuf en gemuts wil botvieren........... :?

Ik heb dus een bloedhekel aan Nederlanders (vooral) met sleurhutten  :guns: (aanwezigen uitgesloten uiteraard :wink: ) zou verboden moeten worden, meen ik echt :evil:


idd  :evil: verbannen naar de vluchtstrook :yes6rs:

soms hé, heel soms :shock:  heb ik de neiging om al rijdend een ruit in te tikken met 'n klauwkamer :shutup:

Road Racing Tonnie

NL landensticker betekend voor de Duitsers  Nur Links, ben het lang niet altijd eens met die gasten, maar in deze uitleg, 100%.
Kzie nog die Tabbert caravan of hoe die hokken ook heten mogen, naar links komen, 50 mtr voor me, waar mijn snelheid, zo tussen de 260-270 km lag, en er maar 1 ontsnapping mogelijk was, enwel tussen de vangrail, en die !@#@$%^&(*&^^%$$#@@#$%^&^%$@!#$%^&**&^%$#@#$%^& gore caravan, sorry, liet mij even gaan.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********