Hoofdmenu

WhomBom

Gestart door WhomBom, 12 september, 2005, 15:04:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"een km of 3000 geleden heb ik een ander tangetje helemaal schoongemaakt, en die erop gezet, hopende dat mn rem op die manier wat beter zou worden....not  :evil:

dus was ik op zoek gegaan naar een andere, 4 zuiger ofzo, remklauw en een andere rempomp, en toen kwam ik dit tegen



inclusief wiel, en waarschijnlijk (weet het nog niet 100%zeker) ook remmen, stuur enz. als ik geluk heb zelfs de cockpit. Voor een, zelfs voor ebay, absolute spotprijs (normaal kun je blij zijn als je voor dat geld alleen de velg hebt ) :shock:   Dat kon ik dus niet laten liggen  :twisted:

deze rem hoeft het dus nog maar uit te houden tot ik de nieuwe vork erin gefriemeld heb... helaas heb ik voorlopig verrekte weinig tijd  :evil:

dan heb ik alleen nog een nieuwe stalen remleiding voor de gs over  :roll:  die had ik al gekocht.... :roll:

Pornoooooooooooooooo  :yes6rs:  :thumbsup:

WhomBom

jup  :whipping:  ik vraag me alleen af of het niet handiger was geweest om meteen een RGV te kopen  :roll:

edit: net gehoord; ik kan m zaterdag ophalen  :twisted:  na dinsdag hoef ik niet meer te werken tot 11-9.... dus als ie compleet is probeer ik hem in de tussentijd erin te "wieksen" ben zo benieuwd hoe dat rijdt  :yes6rs:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

WhomBom

vandaag dus naar die duitser geweest, hij was er niet, zijn moeder wel... en natuurlijk de onderdelen. dat vrouwtje het geld in de handen gedrukt, alles in de golf gepropt en weer terug. Toch een uurtje of 4 onderweg geweest, inclusief effe verkeerd rijden, stoppen voor een rondvliegende hoedenplank e.d.

Zinedine ziedaar: De voorvork



helemaal compleet  :D  dat scheelt weer, is nu in principe wel binnen een dag erin te bouwen.

zelfs met cockpit  :twisted:  aangezien mn huidige gescheurd is enz. niet verkeerd



en voor bertel (voor en achter was in een koop, ik had op dit moment alleen voor nodig...)



ook compleet met wiel, hugger en rem... dat scheelt weer een hoop gezoek en gepuzzel  :roll:

ik moet voor voor alleen nog een spatbordje uit zien te halen, maar dat zou niet zo moeilijk moeten zijn  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

Dat belooft wat :thumbsup: :D
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Veel plezier met sleutelen en kijk uit met je vingers :lol: ow nee dat was Bertel he ? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

:worship-cool:  Iedereen gaat van bovenste naar onderste  :twisted:
Proud on the South  

WhomBom

onderste heeft de toekomst  :twisted:


De afgelopen dagen heb ik mijn nieuwe kroonplaat al van een likje verf voorzien, omdat er wat verf af was door de sleutel van de vorige bezitter... ik dacht nu ik hem toch in mijn handen heb... :P




Vandaag was "grote demontage dag"

eerst het trouwe Gs'je wat verzwaard aan de achterkant, zodat ie voor mooi met de voetjes van de grond af kwam... huis tuin en keuken-style  :roll:




Toen dit allemaal ervanaf geschroefd, ala niet alles, maar wel een hoop  :arrow:




waarna de gs toch een vrij kale indruk maakte  :?




Ook heb ik het "gat" voor het stuurslot eraf moeten dremelen, omdat het ietsje te ver naar buiten stak, hetgeen met een slijpschijfje of 6 gekost heeft  :shock:  (4 versleten, 2 gesprongen)





dat was het voor vandaag, morgen wordt "grote productie dag" dan moet ik een bus gaan draaien om het balhoofd een cm te verlengen, de stuuraanslag moet een beetje aangepast worden, en zoals gezegd het stuurslotgat weer aan het balhoofd gelast. Es kijken of ik mijn pa kan charteren voor dat laswerk.... met mijn las vaardigheden eindigt het balhaafd naast het blok ofzo  :roll:  Ook moet ik nog een koplamphouder zien te "friekele" (weet niemand toevallig een adresje waar je degelijke 52mm klemmen kunt krijgen?) Omdat tante louise, samen met oom polo er geen op voorraad hadden  :evil:
Overmorgen wordt helaas "grote werk dag"  :x , maar maandag wordt als het meezit "grote montage dag" en natuurlijk testdag...regen of zonneschijn... of hagel.. of sneeuw maar getest zal er worden!
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

Sjiek sjiek 8) Morgen kom ik es kijken :D
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

:worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:

Dat wordt een SUPER GS  :!:

WhomBom

een GSR  :twisted:    als ik hem ooit over zou spuiten, komt er echt wel gs500R op te staan  :yes6rs:



maarja...hoewel ik een paar leuke ideetjes heb voor een eventueel kleurenschema denk ik niet dat ik hem over ga spuiten. Kost erg veel tijd, en ook flink wat geld, voor een motor die ik toch niet ga rijden "tot ie uit mekaar rammelt" daar heeft ie net wat te weinig "mumm" voor... en opvoeren is ook niet echt een optie; met een oliekoeler, meer compressie (standaard 9 op 1  :? ) andere nokkenassen, goed uitlaatsysteem en andere carb's (die je waarschijnlijk zelf moet gaan "modden" door van een 4cil batterij de helft te pakken) win je een pk of 12, waardoor je op een pk of 60 bij 10.000 toeren uitkomt  :roll:  als je met big bore kit en weet ik wat begint haal je misschien 70 pk, hoewel je dan ook al aan waterkoeling moet beginnen te denken  :arrow:  gaan we dus niet doen  :roll:

enige wat ik wel wil doen is als ie eenmaal open is een dyno kitje... niks geks, gewoon stage 1  :)


p.s. hier een gast die met een egli oid frame en een GS500 blok racet.





powercurve met custom uitlaat, heel licht veranderde klep timing, twee 36'er mikuni's en iets meer compressie
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

WhomBom

"es ist so weit"  :twisted:

grote productie dag was in t water gevallen, een bus draaien omdat de RGV balhoofdas te lang was voor het GS balhoofd bleek geen optie.... daar was die as weer te kort voor.  :roll:  Het andere alternatief, de GS balhoofdas in de RGV ankerplaat persen was imho ook geen optie, omdat de ankerplaat aan de balhoofdas zit vasgelast. Aangezien ik geen flauw idee heb waar die ankerplaat van gemaakt is (een of andere giet-zooi lijkt het) dacht ik "blief doa mer vanaaf" . Toen kwam mn pa op het idee om de RGV balhoofdas gewoon in te korten  :idea:  

zodoende:


de ingekorte as weer aan mekaar laten lassen  :D



Daarna heb ik eerst uitgezocht welk van de 20 ofzo draadjes uit de RGV cockpit waar voor was, alle controle-lampjes draadjes aan de GS-controle-lampjes-stekker gesoldeerd (de rest moet nog)
en de vork erin gezet.


Vandaag alles met de momentsleutel aangetrokken, Gaten van de koplamphouder uitgeboord, Koplamp erop, alle stekkertjes aangesloten. Nog een tijdje gezocht waarom hij geen enkel teken van leven gaf als ik hem toch vrij duidelijk op "on" zette..... zekering kapot  :roll:





Toen een testritje gaan maken  :twisted:  Ik moet zeggen deze zithouding verleidt tot een hele andere rijstijl  :oops:  Voordat ik het wist kachelde ik met 90 door mijn straat... hetgeen vies misleidend is aan de RGV kilometerteller.... de GS "tacho" staat bij 90 km/h al bijna recht naar boven... nu staat hij naar links, alsof je bij de GS 60 ofzo rijdt  :roll: Dat wordt dus even wennen, net als de remmen, die een heel mooi drukpunt hebben, maar toch wat "bite" missen. Ligt misschien ook eraan dat het wat motregende, en ik ze niet echt goed warm heb kunnen remmen, zien we nog wel. Voor de rest rijdt het GS'ke nu toch een stuk anders, je hebt nu veel meer het gevoel dat je als het ware op je voorwiel leunt; zal ik zeker even aan moeten wennen  :P

Hier effe een snapshot van de cockpit, met zo veel verbeteringen t.o.v. de GS... De toerenteller eindelijk in het midden, zoals ik altijd al wilde, de lampjes leuk weggewerkt, als ze uit zijn zie je ze niet, en het Neutral lampje verblind je niet als het aanstaat  :?  en de Koppeling met een kliksysteempje met een hand onder het rijden te verstellen, in tegenstelling tot het gehannes met een rubber afdekkapje, en schroef met contramoer  :x





Nu nog even verder met wat kleine dingetjes, nog een vergeten schroefje erin draaien, de achtergrondverlichting van de tellers aansluiten enz. Twee beugels maken zodat het GS spatbord tijdelijk weer erop past, es bellen war mn spiegelklemmen blijven...ben nog wel effe bezig  :twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Schmetzke

:worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:

GS500R is (air)born  :yes6rs:

WhomBom

net testrit 2 gemaakt... het remhendel stond gewoon iets te ver omlaag... toen ik dat doorhad en dus wat "schuiner" kneep moet ik zeggen...lekker remmeke  :yes6rs:  Ook ben ik erachter gekomen dat er echt een spatbord op moet  :roll:  vol gesprayd door mijn voorwiel  :evil:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

8)  :thumbsup: ut wead nog get mit dich :P
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

crazy j

lol ziet dr sjun oet jong
:worship-cool:  :yes6rs:
living the life the way it comes