Uitlaat-dB flitscamera

Gestart door Busaberke, 23 maart, 2006, 08:21:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Is het eind van de luide uitlaten nabij? Een nieuw camerasysteem kan hier wel eens voor gaan zorgen. De camera maakt foto's van eenieder die een vooraf ingestelde dB limiet overschrijdt. Het systeem is ontwikkeld door een Australische firma, Acoustic Research Laboratories, en is volledig geautomati- seerd met dB meters, camera en computerapparatuur.



Waterdicht
De separate microfoons en videomodules zijn gezet in een waterdichte huls en de makers claimen dat hij onderscheid kan maken tussen achtergrondgeluid en het uitlaatgeluid. Eenmaal opgezet kan het systeem 10.000 maal 10 seconden audio en een foto per overtreder opslaan op de interne harddrive als bewijs voor de bekeuring. De Australische instanties zijn er reeds naar aan het kijken. Het systeem kan tevens gebruikt worden voor luide stereoinstallaties.

bron: motorfreaks.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

een logisch vervolg?? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

"ow now" neee, zover moet het niet komen  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Busaberke

Haal de ouwe bandjes maar weer van de zolder!  :twisted:



Er gaat toch niks boven zo'n lekker brandende flitspaal!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

8) en bijkomend voordeel: de jongens van de brandweer kunnen lekker oefenen 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

No way.

Wist je dat:

:arrow: Het aantal dB's dat jou motorfiets mag maken afhankelijk is van de typegoedkeuring?
:arrow: Dat dus betekend dat je nooit alle motorfietsen over één kam kan scheren...
:arrow: Een Harley uit 1977 volledig legaal +110 dB kan produceren

Dus dan moet je álle motoren al gaan flitsen, en vervolgens via het kenteken controleren hoeveel dB hij mag hebben....

Zelfde geval met aanhangers op de autobaan... Die mogen ook maar 80, maar rijden ze <120 dan zijn ze niet te pakken door de flitspaal.

SuzukiLimburg

En hoe gaan ze dat bewijzen dan als je al te veel kabaal maakt?
Bij een foto kunnen ze de snelheid aantonen met een grid, maar met geluid kun je heet niet echt bewijzen en is volgens mij wel foutgevoelig.
In Nederland moet je je echter nergens over verbazen en als het komt zul je zeker zien dat er eentje op mijn favoriete circuit komt te staan (heuvelland).  :?
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Road Racing Tonnie

Over geluid, en geluidsmeting, kan ik inmiddels bijna een boek schrijven, aangaande het kartgebeuren.
Afgelopen Dinsdag de gehele dag,weer  twee dure heren v/d provincie op bezoek gehad, die het nodig achten om 25 karts aan een geluidsmeting te onderwerpen, met de meest geavanceerde apparatuur, ja ja het mag een paar cent kosten, daar huurkarts niet meer mogen produceren dan 75 DB, en wedstrijdkarts, 90 DB, zelfs onze allernieuwste karts, (14 dagen oud) met Honda 270 cc motoren, en max gedempt, kwamen toch aan de 78-80 DB, nou lijkt dat niet veel, om ze 3-5 DB stiller te krijgen, maar zo eenvoudig is dat niet, maar dat is voor hun niet belangrijk, indien voor 15 April geen oplossing gevonden is, dan jammer dan, dan moeten ze lekker binnen blijven staan.
Heb zelf met onze GEIJKTE DB meter meegemeten, en kwam op andere waarden uit, maar dat telt even niet.
meting vondt plaats, op 7,5 mtr uit het hart v/d baan, en dan drie keer linksom en drie keer rechtsom rijden, deze zes getallen dan middelen
Dan is er nog de meting die buiten de baan plaatsvind, op 250-500 mtr, zijnde omgevingslawaai, enz enz enz. hou a.u.b op, tienduizenden euro,s
middels advocaat, onafhankelijke geluidsmetingsbureau,s Raad van state,
(Ben daar zelf al twee keer geweest)
Kartbaan zit in een totaal buitengebied, waar vroeger alleen maar landbouwers actief waren, en dat ging in de beste harmonie, maar de landbouwers gingen weg, of kwamen te overlijden, en toen kwamen er "andere" mensen, jullie begrijpen dat wel.
Voor een paar jaar geleden heb ik die mensen eens "opgezocht" en met een camera foto,s gemaakt van de "bijgebouwen' van die !#$%%^^^%&
Nou het duurde niet lang, of dit kleine "bange" jongetje was door hen ingesloten, en werden ze nogal een beetje agressief, ha ha ha ha, en ik werd me toch bang :lol: hebben ze de politie gebeld, en die kwam mij ophalen, nou ik stop, slecht voor mijn bloeddruk enz.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Karin

:twisted:  RRH, geweldige anakdote weer.

TTigertje

hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Joepie1958

Dat kan niet Edelachtbare, ik had net m'n motor uitgezet om m'n ABS te resetten, en toen kwam er toevallig een AWACS overvliegen :guns:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

B-Witch

Je kon wel eens een punt hebben Joepie,
Op de openbare weg, zijn toch meer geluiden dan alleen de uitlaat van eeen enkele motor?
Stel als je in een groep rijdt, met allemaal open uitlaten :twisted:
Hoe gaat die paal dat dan registreren??
You may own the bike, but the bike possesses you.