ducati 916,996,998

Gestart door karz, 16 april, 2006, 16:38:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Hoi, kan/wil iemand mij in een notedop vertellen wat de technische verschillen zijn tussen een 916,996 en 998 ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Heb even gekeken en vergeleken op motorbikes be.
Ik zie dat de 916 vooral wat ouder is en 916c heeft (dat dacht ik al).
De 996 heeft dus 996cc en heeft als achterschokbreker een ohlins ipv showa.
De 998 heeft 998 cc en ten opzichte van de 996 weinig verschillen.

En als je van de laatste 2 een R te pakken hebt. dan krijg je 20pk erbij 10 kilo eraf en alles ohlins...

KLopt dit een beetje ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"Heb even gekeken en vergeleken op motorbikes be.
Ik zie dat de 916 vooral wat ouder is en 916c heeft (dat dacht ik al).
De 996 heeft dus 996cc en heeft als achterschokbreker een ohlins ipv showa.
De 998 heeft 998 cc en ten opzichte van de 996 weinig verschillen.

En als je van de laatste 2 een R te pakken hebt. dan krijg je 20pk erbij 10 kilo eraf en alles ohlins...

KLopt dit een beetje ?

nope , da klopt niet.

van da ohlins (SP's) en de verschillen tussen de 996 en de 998, verschil tussen die twee is nogal veel groter dan 2 cc.

heb niet veel tijd om te typen...

desmo devil........aan u het woord..testastretta's

karz

ah weer een aanwijzing .. google wordt weer opgestart..

testastretta (klinkt super iig, betekent iets als smalle/platte kop)
   
998 en nieuwer is met testastretta blok uitgerust en desmoquatro (4 kleppen per cilinder?)
Is schijnbaar ook nog in de laatste versies van de 996R gebruikt.

Een smallere cilinderkop,met minder onderhoudsgevoelige nokvolgers en kleppenspeling door een net wat andere plaatsing vd kleppen.Blok is lichter en potenter dan het vorige blok...
Is idd een aardig verschil.

..maar klopt het ook ;)  :?:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"ah weer een aanwijzing .. google wordt weer opgestart..

testastretta (klinkt super iig, betekent iets als smalle/platte kop)
   
998 en nieuwer is met testastretta blok uitgerust en desmoquatro (4 kleppen per cilinder?)
Is schijnbaar ook nog in de laatste versies van de 996R gebruikt.

Een smallere cilinderkop,met minder onderhoudsgevoelige nokvolgers en kleppenspeling door een net wat andere plaatsing vd kleppen.Blok is lichter en potenter dan het vorige blok...
Is idd een aardig verschil.

998 heeft de testastretta krachtbron ...testastretta..alé vrijvertaald ..smalle kop. :wink:

ducati vierkleppers zijn de desmoquatro's
ducati tweekleppers de desmodue's

alle ducati "SS type blokken"  (350 / 600/ 750/ 800 / / 900 / 1000 ) zijn desmodues
alle ducati 851/ 888 - 748/916/996/998-749/999 series zijn desmoquatro's
Van de Monsters series heb je zowel desmodue's als quatro's ...ligt er maar net aan welk type het is en van welke sportDuc het blok geleent is

karz

Kijk dat is duidelijk...maareh what about : Desmotre's ? ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"Kijk dat is duidelijk...maareh what about : Desmotre's ? ;)

:shock:

desmotre's..mamamia!

Da weet nog niemand he..

Il risultato della gara odierna per nuove Ducati desmotre è da leggere sotto una doppia ottica. Il toscano ha sofferto nelle prove ufficiali per una moto non al meglio come ciclistica, un problema aggravato dall'assenza di grip riscontrato sul tracciato.. Il fiorentino ha optato per la gara su coperture soffici per avere la possibilità di guadagnare posizioni nella fasi iniziali contando su di una temperatura esterna moderata. La tattica ha dato buoni riscontri visto che Hakinnen è partito bene guadagnando la sesta piazza in poche tornate. Al netto rialzo della temperatura esterna ha fatto seguito un peggioramento globale della tenuta che ha negato all'alfiere del Team SC di difendersi dagli attacchi portati. In aggiunta a questo un calo di efficacia del freno anteriore lo ha obbligato ad amministrare il resto della gara conclusa con un buon ottavo posto finale. Se c'è un briciolo di delusione per quanto riguarda la classifica permane la soddisfazione del crono in Desmotre del tutto in linea con i migliori della categoria.I'l nuove Ducati 788 desmotre, una bella machina! Per venti de 2008..

duidelijk..?    :D   :wink:

Alé, ik moest toch maar es gaan pitten nu..

May Day

Volgens mij zit in de ST tegenwoordig een drie-klepper hakki......
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Hakinnen

Citaat van: "May Day"Volgens mij zit in de ST tegenwoordig een drie-klepper hakki......

:shock:

ST3 yep

ja fuck...wilde de tillerdude stiekum op een zijspoor zetten..... :mrgreen:

(de italiaanse tekst is afkomstig van de website van Gianluca nanneli met wat "hakki geklooi erdoorheen" ......... :lol: )

heb jij het verraden :wink:  :wink:  :D

karz

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "May Day"Volgens mij zit in de ST tegenwoordig een drie-klepper hakki......

:shock:

ST3 yep

ja fuck...wilde de tillerdude stiekum op een zijspoor zetten..... :mrgreen:

(de italiaanse tekst is afkomstig van de website van Gianluca nanneli met wat "hakki geklooi erdoorheen" ......... :lol: )

heb jij het verraden :wink:  :wink:  :D

:) Wist dat ie in de ST3 zat..daar had ik ook desmotre's gevonden.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.