Ut regent, ut regent de pannen worden nat

Gestart door DeWitte, 17 april, 2006, 20:53:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

tijdens me rit gisteren met Sjeelski wederom heel goed gemerkt dat er best hard en leuk te rijden valt ondanks het eerste uur flink regende en de wegen zeiknat waren :wink: (was ik ff vergeten; vroegah tijdens evenementen werd er ook altijd gereden, zon of regen  :? en na een tijdje weet je gewoon niet beter)

je concentratie ligt stukken hoger, je moet nl. veel vloeiender rijden, op tijd terugschakelen. De beemer kan je heel goed vloeiend rijden door veel op de motor af te remmen. (het abs als risicoverzekering tussen je oren helpt ook wel;niet nodig gehad trouwens) Maar je let ook veel meer op putdeksels, strepen etc.

daarbij kan de Anakee's van Michelin alleen maar aanbevelen, zeker in de regen; gaven geen krimp :worship-cool:

ga ik binnenkort nog eens doen zo'n regenritje 8) en nu maar hopen op regen :mrgreen: denk wel dat je er veel van leert: kan het alleen maar aanbevelen (wel goed aankleden), 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"
daarbij kan de Anakee's van Michelin alleen maar aanbevelen, zeker in de regen; gaven geen krimp

Dan heb je niet hard genoeg gereden

DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Dwars"
daarbij kan de Anakee's van Michelin alleen maar aanbevelen, zeker in de regen; gaven geen krimp

Dan heb je niet hard genoeg gereden

wat weet jij nou van in de regen rijden :? als het al bewolkt is laat jij die brommer nog binnen (dat vonden je collega SM-ers nog laatst) :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

mss een comment vd heren circuitrijders? Welke techniek/tactiek bij regen op een circuit? Daarbij wat is er buiten het profiel anders aan een regenband dan een slick?? :wink:

shoot.........
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Wanneer het op voorhand, een wat lange regen rit gaat worden, gaan bij mij, de bandenspanning met 3/10 omhoog, dit om de band wat ronder te laten staan, zodat hij beter door het water snijdt, en dan maakt het niet uit, of er wel of geen profiel op zit, daar het profiel op een motorband NIET bijdraagd, om het water af te voeren, het motorbandenprofiel dient alleen maar ter versiering, d.w.z op een normale wegmotor, de raceregenbanden, dan praten we over een geheel andere band, rubbersamenstelling enz enz.
Het in de regenrijden, zouden veel meer drivers moeten doen, je wordt en blijft, zoals Dwars al aangaf, scherp, en net een goede rijstijl is er heel veel mogelijk, probreer i.i.g mooi "rond" te rijden, en het gashandel egaal te bedienen, met als meerwaarde, het toepassen v/d buiitenboord stijl, daar de motor dan meer rechtop blijft staan, maar de buitenboordstijl, moet je in feite op een droge weg gaan aanleren, dit alles meenemnde in een regenrit, kun je je verrassend snel verplaatsen, in de bochten, en op de rechte stukken, is een 200+ geen enkel probleem, MITS je superscherp blijft, door heeel ver voor je uit te kijken, om niet verrast te worden, door e.o.a suffende koekblikdriver.
Veel plezier bij een regenrit.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

WhomBom

ik rij altijd buitenboord style  :? ik kan echt voor geen meter rijden als ik er recht op blijf zitten. Komt nog bij dat ik zelfs buitenboord met de hele metaal winkel aan de grond kom, dus als ik n bochtje ga pakken ga ik ook écht buitenboord.

In de regen rijden is best te doen, ligt eraan wat voor banden je hebt en hoe je rijdt.  Ik heb t probleem dat de laatste 2 cm oid van mijn achterband "profielloos" zijn, dus als je net iets te plat gaat kom je op dat stukje, en dat vindt ie toch echt niet leuk  :x
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Wanneer het op voorhand, een wat lange regen rit gaat worden, gaan bij mij, de bandenspanning met 3/10 omhoog, dit om de band wat ronder te laten staan, zodat hij beter door het water snijdt, en dan maakt het niet uit, of er wel of geen profiel op zit, daar het profiel op een motorband NIET bijdraagd, om het water af te voeren, het motorbandenprofiel dient alleen maar ter versiering

:shock: profiel alleen ter versiering?? waarom zit het er dan op en waarom houdt de wetgever vast aan een minimale profieldiepte???
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Wanneer het op voorhand, een wat lange regen rit gaat worden, gaan bij mij, de bandenspanning met 3/10 omhoog, dit om de band wat ronder te laten staan, zodat hij beter door het water snijdt, en dan maakt het niet uit, of er wel of geen profiel op zit, daar het profiel op een motorband NIET bijdraagd, om het water af te voeren, het motorbandenprofiel dient alleen maar ter versiering

:shock: profiel alleen ter versiering?? waarom zit het er dan op en waarom houdt de wetgever vast aan een minimale profieldiepte???

Dit is enkel en alleen maar ter controle, dat de band aan vervanging toe is, m.a.w wanneer een nieuwe profielloze band gemonteerd zou worden met alleen maar z.g.n. indicatoren (Vout geschreven??) dan zou dat voldoende zijn, dit geld uiteraard niet voor autobanden, daar die anders gaan "drijven" op het wateroppervlak (Aquaplaning) gezien het veel grote bandenoppervlak.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Mss ook vering aanpassen als het regent? in de winter/regentijd staat mijn vering vooral achter (ook om de cardanreactie wat te "verzachten") ietwat "weker" met minder voorspanning en zachtere demping :?

vraag me niet waarom, doe ik al jaren bij al mijn Gs-en tot nu toe? voor mijn gevoel werkt dit 8) : of zit dit alleen tussen mijn oren?? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Dwars"Mss ook vering aanpassen als het regent? in de winter/regentijd staat mijn vering vooral achter (ook om de cardanreactie wat te "verzachten") ietwat "weker" met minder voorspanning en zachtere demping :?

vraag me niet waarom, doe ik al jaren bij al mijn Gs-en tot nu toe? voor mijn gevoel werkt dit 8) : of zit dit alleen tussen mijn oren?? :?

Helemaal correct Hub, heel goed bezig, om zo het rijden in de regen tot een aangenaam genoegen te maken.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

May Day

Dat je in de winter de demping zachter zet is logisch, de olie wordt namelijk niet echt warm en is daardoor minder viscoos. Hierdoor zal de demping een stuk zwaarder zijn. Dus bij lage temperaturen een tikkie terug (Jaap).

Ik doe niets met de banden als het regent en ik ga er ook niet meer naast hangen. Wel gebruik ik mijn tenen als sensor om te bepalen hoe schuin ik ga. De tenen dan dus niet op de steps maar zeg maar de standaard zit en dan de tenen schuin naar beneden laten wijzen.

Verder is het een kwestie van vroeg in de juiste versnelling zitten en heel 'rond' rijden. En natuurlijk pas gas erop als de motor recht staat.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

DeWitte

Citaat van: "May Day"en ik ga er ook niet meer naast hangen. .
zie ik sowieso de meerwaarde niet van in op de weg: knietjes tegen de tank dan heb ik het beste gevoel en het meeste controle over de brommert :roll:

Citaat van: "May Day"
Wel gebruik ik mijn tenen als sensor om te bepalen hoe schuin ik ga. De tenen dan dus niet op de steps maar zeg maar de standaard zit en dan de tenen schuin naar beneden laten wijzen

8) deed ik vroeger op mijn St1100 ook  :P bij de GSA staan de steps vrij hoog vd grond en moet ik vrij plat gaan vooraleer ik de tenen aan de grond krijg. (lukt wel hoor, net als de steps; maar dan wel op droog wegdek :? als die 260kg gaan schuiven bij regen ben ik bang dat ie me uit de handen glipt bij zulks soort hellingshoeken)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away