waarom wil je ineens een duc?

Gestart door Bakkertjedeeg, 17 april, 2006, 07:42:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Desmo-devil

Citaat van: "Schmetzke"Je tiller weg doen op vervolgens een Duc te kopen.

Hoe dom kun je zijn? Sorry, maar dat is mijn mening... Natuurlijk niet wat je wil horen, maar ik kon het niet voor me houden.

Op welke ervaring baseer je deze uitgesproken mening Smetzke ?
Heb je enige ervaring met een Duc of met een Tiller ?
Stel " puur Hypothetisch" dat een of andere gek aan jou de Ducati Supermotard zou willen schenken, dan zeg jij dus : Nee dank je ?

Gelukkig dat iedereen een andere mening heeft over en voorkeur voor een bepaald motormerk, anders werd het wel erg saai op de weg !!!

Bakkertjedeeg

WTF.. :shock:

Wie heeft met de Topics liggen te knoeien. Dit heb ik nooit geopend.

Ik eis rectificatie!!!

DeWitte

Citaat van: "Bakkertjedeeg"WTF.. :shock:

Wie heeft met de Topics liggen te knoeien. Dit heb ik nooit geopend.

Ik eis rectificatie!!!

tis gesplitst by Karz :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"WTF.. :shock:

Wie heeft met de Topics liggen te knoeien. Dit heb ik nooit geopend.

Ik eis rectificatie!!!

tis gesplitst by Karz :mrgreen:

Rare jongens die romeinen...

Hakinnen

Citaat van: "Schmetzke"Je tiller weg doen op vervolgens een Duc te kopen.

Hoe dom kun je zijn? Sorry, maar dat is mijn mening... Natuurlijk niet wat je wil horen, maar ik kon het niet voor me houden.



waarom is het dom om een TLR weg te doen voor een Duc.? schmetzke

Tell me...wat heeft een TLR wat een Duc niet heeft?  ja ...kilo's..

alé,,onderbouw je mening eens..ervaringen...objectieve mening?



kan een leuk topic worden...
:mrgreen:

edit:

merkengeouwehoer altijd.. ik blijf erbij..TLR's zijn ultracool.
als er geen ducs waren reed ik een TLR hoor..(alhoewel ik zou twijfelen tussen de TLR (da blok!) en de Honda SP1/2 (da rijwielgedeelte).

whatever...ieder het zijne..

Ik geef de voorkeur aan ducati dus maar das puur persoonlijk..enige merk (en KTM ook wel redelijk )  waarvoor ik nog warm kan lopen..

vanmiddag op de ring zat er 1 999 tussen een 30 tal japanse viercilinders..ik vindt dat prachtig als dien Duc voorbij komt gebulderd.
Anderen vinden da niet en snappen niet waarom ik da wel vindt..na und.

Ik heb een maatje met een bloedmooie GIX1000k5.  fantastisch mooie fiets maar ik kan er niet warm voor lopen..voor mij is het de zoveelste rijstracer waar er ik weet niet hoeveel van zijn.  Ik vindt het wel mooi maar ik heb er niks meer mee... Hij daarintegen kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen wat ik in een Twin zie en dan ook nog ne itakken twin?  die wordt al wild als ie de koppeling hoort rammelen..


als we allebei de loterij wonnen zou hij waarschijnlijk een dikke porsche kopen...ikke niet..ik nam de ferrari..

whatever...

Prima toch

:wink:

Schmetzke

Hahaha ik wist dat ik hier gezeik mee ging krijgen  :lol:

Ducati? Mooi maar niet degelijk. Is gewoon een feit. Het blijft een Italiaan.

Stiekem weten alle Duc rijders wel wat ik bedoel  :wink:

En mijn mening heb ik vaker bevestigd gekregen door zowel Duc-rijders (mensen die hun hele leven al Ducati rijden) als door zeer ervaren monteurs.

Ducati of Suzuki? Suzuki.
Ducati of Honda? Honda.
Ducati of Yamaha? Yamaha.
Ducati of Kawasaki? Kawasaki.

Maar zoals ik al zei... Er zijn nog steeds mensen die een Harley kunnen kopen  :wink:

Schmetzke

Citaat van: "Hakinnen"enige merk (en KTM ook wel redelijk )  waarvoor ik nog warm kan lopen..

How wat lees ik nu  :lol:  :lol:  :lol:

Ik denk dat je wat gaat moeten uitleggen  :lol:  :lol:  :wink:

Desmo-devil

Citaat van: "Schmetzke"Hahaha ik wist dat ik hier gezeik mee ging krijgen  :lol:

Ducati? Mooi maar niet degelijk. Is gewoon een feit. Het blijft een Italiaan.

Stiekem weten alle Duc rijders wel wat ik bedoel  :wink:

En mijn mening heb ik vaker bevestigd gekregen door zowel Duc-rijders (mensen die hun hele leven al Ducati rijden) als door zeer ervaren monteurs.

Ducati of Suzuki? Suzuki.
Ducati of Honda? Honda.
Ducati of Yamaha? Yamaha.
Ducati of Kawasaki? Kawasaki.

Maar zoals ik al zei... Er zijn nog steeds mensen die een Harley kunnen kopen  :wink:

Sorry Smetzke, dit is mijn vierde Duc en  nog nooit schokkende problemen gehad en ik rij ongeveer 12.000 km per jaar.
Natuurlijk is het een feit dat de vroegere Duc's kwalitatief minder waren, maar de modernere zijn dat imo niet, mits ze op tijd onderhouden worden.
Het is wel een feit dat het onderhoud duurder is .

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "Schmetzke"Hahaha ik wist dat ik hier gezeik mee ging krijgen  :lol:

Ducati? Mooi maar niet degelijk. Is gewoon een feit. Het blijft een Italiaan.

Stiekem weten alle Duc rijders wel wat ik bedoel  :wink:

En mijn mening heb ik vaker bevestigd gekregen door zowel Duc-rijders (mensen die hun hele leven al Ducati rijden) als door zeer ervaren monteurs.

Ducati of Suzuki? Suzuki.
Ducati of Honda? Honda.
Ducati of Yamaha? Yamaha.
Ducati of Kawasaki? Kawasaki.

Maar zoals ik al zei... Er zijn nog steeds mensen die een Harley kunnen kopen  :wink:

Sorry Smetzke, dit is mijn vierde Duc en  nog nooit schokkende problemen gehad en ik rij ongeveer 12.000 km per jaar.
Natuurlijk is het een feit dat de vroegere Duc's kwalitatief minder waren, maar de modernere zijn dat imo niet, mits ze op tijd onderhouden worden.
Het is wel een feit dat het onderhoud duurder is .

Ik heb ook nog nooit problemen gehad,..alhoewel ik bij de 748 ff de koppelingsplaten moet vervangen wegens te lang met ingetrokken koppeling staan wachten in de pitstraat op spa..bij een GSX-R zou dat niet gebeuren..

Sommige oude ducs zijn kwalitatief minder ..andere niet..ik zou dat alleen geen mindere kwaliteit noemen maar gevoeligere techniek..een 750ss koningsasser uit 1975 is nu eenmaal heel andere (in mijn optiek mooiere)  techniek dan laten we eens zeggen een Honda CB750 uit 75.

de luchtgekoelde tweekleppers ala 750 / 900ss zijn imo erg betrouwbaar..
De vroege 4kleppers niet zo.  met name de vroege 851's schijnen echte "ziekenhuizen" te zijn waarbij je met 30k kilometers op de klok aan vervanging van krukaslagers moet denken.

tsja...ik ken mensen die 100.000 km met een koningsasser gereden hebben zonder problemen. maar weet ook een zeer recent verhaal van een monster 1000 testfiets die werd opgehaald bij de importeur en 50 km later weer terug was vanwege een gescheurd carter!  Ken ook een verhaal van een bijna nieuwe "test 999" die met 1200 km op de klok koelvloeistof stond te verleizen

je weet het van te voren als je er aan begint..als je een snelle duc gaat rijden kan ie eerder kapot dan een snelle jap en bovendien kost het meer dan.  
japanners zijn "idiotproof" , Ducati's minder..

Niet voor iedereen dus..ik zal de laatste zijn om te verkondigen dat Ducati's beter zijn dan de jappen. Ik ben altijd weer blij als de 748 ongeschonden van de baan komt omdat ik weet dat het geld kost als er iets kapot gaat.  De koningsasser komt maar zeer zelden buiten en dan wordt er zeer behouden gereden.  De reden daarvoor is  simpel..als er motorisch iets kapot gaat heb ik  een probleem om e.a weer okay te krijgen omdat het peperduur is..

en toch..als je het spul ziet staan, ermee rijdt , ernaar luisterd en het "beleefd" ..tsja...

Hakinnen

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Hakinnen"enige merk (en KTM ook wel redelijk )  waarvoor ik nog warm kan lopen..

How wat lees ik nu  :lol:  :lol:  :lol:

Ik denk dat je wat gaat moeten uitleggen  :lol:  :lol:  :wink:


hoezo.?

is wel bekend dacht ik ..

ik ben nogal onder de indruk van het LC8 blok en de rijkwaliteiten van de superduke en de 950 adventure...

bovendien vindt ik het persoonlijk een nogal apart merk..


ze zijn europees, ze weten zich duidelijk te onderscheiden van de rest in bijna alles wat ze doen van marketing tot styling van de fietsen. En ze gebruiken fabriekaf fatsoendelijk kwaliteits aftermarked spul op hun motoren..bedoel standaard wp en brembo .  renthal, excell..

ze maken mooie fietsen vindt ik die anders zijn dan al die andere.  prima..

echter, in het geval van de 950adventure...ik zou die moest ik kiezen tussen die een ne beemer adventure onmiddelijk kopen...terwijl ik weet dat de beemer waarschijnlijk langer meegaat..ik zie een lc8 echt geen 100k kilometer draaien?

net als bij ducati denk ik..niet slechter of beter..anders, meer "competitie"qua opbouw van techniek  en minder "idiotproof".

yep..ktm's zijn cool..

PatSpinner

:sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks:

Het gaat namelijk niet om PK's, snelheid maar om de fun faktor...Sommige halen die uit een SM en anderen uit een Hayabusa...Voor mijzelf ben ik er achter dat ik het Vtwin gevoel machtig vind.

Volgens mij heb ik de minste problemen hier..En ik rij een Duc.. Ik heb er nog nooit iets aan gehad...

Het kan fout gaan als je de DUC in het bovenste toerengebied blijft rijden zoals een rijstracer, maar das niet nodig omdat de kracht in de kelder zit...

Maarja ben ik weer aan het antwoorden op een onzinnige discussie...

Meer zinnigs heb ik niet te melden! :D
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)

PatSpinner

Citaat van: "Schmetzke"Hahaha ik wist dat ik hier gezeik mee ging krijgen  :lol:

Ducati? Mooi maar niet degelijk. Is gewoon een feit. Het blijft een Italiaan.

Stiekem weten alle Duc rijders wel wat ik bedoel  :wink:

En mijn mening heb ik vaker bevestigd gekregen door zowel Duc-rijders (mensen die hun hele leven al Ducati rijden) als door zeer ervaren monteurs.

Ducati of Suzuki? Suzuki.
Ducati of Honda? Honda.
Ducati of Yamaha? Yamaha.
Ducati of Kawasaki? Kawasaki.

Maar zoals ik al zei... Er zijn nog steeds mensen die een Harley kunnen kopen  :wink:

Schmetzke leeft nog in de vorige eeuw!! :shock:
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)

standuc

:stupid:

Ik snap niet eens waarom wij ons moeten verdedigen????????????
Ik bepaal toch zelf welke motor ik het liefste heb.......... :fuckyou:
Ook ik heb weinig te klagen over mijn Ducje.
Hij is inmiddels 11 jaar oud en heeft slechts 2 keer bij Motoshop Margraten gestaan.
1 keer voor het vervangen van de riem (preventief onderhoud) en nu voor een deffect in het elektrocircuit (waarschijnlijk happerend relais).
Maar ik hou toch al 11 jaar van dezelfde motor en hoeveel van jullie rijstrijders of andere merkfanaten kunnen dat nou zeggen??????????  :nana9oi:  
Diegene die al langer dezelfde motor rijden, van welk merk dan ook, weten waar ik het over heb.
Passie overstijgt elk ongemak van een keer slecht starten.
In een goed huwelijk moet je nou eenmaal werken om het in stand te houden. :shutup:
Maar dat heeft nog altijd mijn voorkeur boven een groot aantal onbevredigende OneNightStands. :rofl:

Schmetzke

Citaat van: "PatSpinner"
Maarja ben ik weer aan het antwoorden op een onzinnige discussie...

Hahahaha  :lol: Jullie maken er een discussie van hoor :mrgreen:

Schmetzke

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Hakinnen"enige merk (en KTM ook wel redelijk )  waarvoor ik nog warm kan lopen..

How wat lees ik nu  :lol:  :lol:  :lol:

Ik denk dat je wat gaat moeten uitleggen  :lol:  :lol:  :wink:


hoezo.?

is wel bekend dacht ik ..

ik ben nogal onder de indruk van het LC8 blok en de rijkwaliteiten van de superduke en de 950 adventure...

bovendien vindt ik het persoonlijk een nogal apart merk..


ze zijn europees, ze weten zich duidelijk te onderscheiden van de rest in bijna alles wat ze doen van marketing tot styling van de fietsen. En ze gebruiken fabriekaf fatsoendelijk kwaliteits aftermarked spul op hun motoren..bedoel standaard wp en brembo .  renthal, excell..

ze maken mooie fietsen vindt ik die anders zijn dan al die andere.  prima..

echter, in het geval van de 950adventure...ik zou die moest ik kiezen tussen die een ne beemer adventure onmiddelijk kopen...terwijl ik weet dat de beemer waarschijnlijk langer meegaat..ik zie een lc8 echt geen 100k kilometer draaien?

net als bij ducati denk ik..niet slechter of beter..anders, meer "competitie"qua opbouw van techniek  en minder "idiotproof".

yep..ktm's zijn cool..

En toch lekken KTM's (de 2004 LC4 modellen) binnen 18.000 km al olie....