Hoofdmenu

Yeah! First WIN!

Gestart door Hakinnen, 24 april, 2006, 16:23:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hakinnen

Yo, we lijken er te komen na vandaag..flinke progressie geboekt iig mbt bandenslijtage.

verslagje..

Zoals gebruikelijk in de endurance delen de rijders dezelfde fiets,  de rijders wisselen af, de motor loopt de volle raceafstand.

we kwamen er vanmorgen al snel achter dat Allard niet kon leven met de afstelling van sepp.  (dit is normaal de reserve superstock fiets van sepp).
Allard is zeer gevoelig voor beweging in de fiets en schijnt alles te voelen.
Klaagde over een traag insturende voorzijde en over een gebrek aan stabiliteit aan de voorzijde.  bovendien kwam de fiets met allard aan boord iedere ronde aan de voorkant flink los bij het uitacceleren vanuit de chicane richting start-finish.
Had bovendien na enkele ronden reeds last van "opgepompte" onderarmen.

Veranderen dus...het is wel zaak dat beide rijders met de fiets kunnen leven he.
Nu moesten we dus op zoek naar een set-up die én de slijtage van de achterband zou beperken én die beide rijders kon bekoren.
Alé, ga er maar aanstaan..twee zeer verschillende rijders op één fiets.

eerst doel was vooral een motor te maken die de rijder niet uitput maar die vanzelf "loopt"...zeer neutraal dus

We hebben toen de gehele set-up van de fiets na de eerste sessie veranderd naar de set-up van Allard's eigen superstock GSX-R (ook een 1000K6 volledig op Bitubo) hetgeen een complete verandering was.
Alaard rijdt met een veel strakkere fiets met meer demping en rijdt "mooier"
Sepp rijdt "losser"en geeft niks om een soms heftig bewegende fiets
Het spreekt vanzelf dat iemand als allard veel moeilijker tevreden te krijgen is..
Allard ging rijden en was meteen een stuk meer tevreden.
Even later ging sepp er mee weg , kwam weer binnen en klaagde niet..kon er goed mee leven zei ie.

Voor de derde sessie zijn we gaan zoeken naar een manier om de bandslijtage binnen de perken te houden.  we kwamen de vorige keer slechts 20 ronden met een achterband.

Zal de details achterwege laten maar het komt er min of meer op neer dat we de minder rebound demping toepasten, ietsje meer compressie, 1mm meer veervoorspanning.
aan de voorzijde gigne we zowel in rebound als in compressie meer demping toepassen.
Later gingen we omhoog in bandenspanning. voorheen reden we met 2.25 B (warm gemeten) we gingen nu naar 2.35B(wederom warm gemeten) in de achterband.  (koud meten is niet meer mogelijk doordat de band niet meer afkoelt..bandenwarmers)

voor de liefhebber:
gemeten bandenspanning achter  in warme toestand = 2.35B (das ca 2.0 koud)
Gemeten achterband bandtemperatuur na een sessie: links 61 graden / midden 68 graden / rechts 65 graden.

het verschil tussen de linkse en rechtse zijde van de band wordt veroorzaakt door de hoeveel rechtse bochten..toch vindt ik 4 graden meevallen..had meer verwacht.

geeft meteen aan dat de band niet te heet wordt op zolder..de slijtage is dus puur te wijten aan de ruwe "vretende" samenstelling van het asfalt

Weer later hebben we shock even gelaten voor wat ie was en ons weer op de voorzijde geconcentreerd.  Met name sepp remde de ty-wrap om de voorpoot helemaal onderin.  (wederom een verschil in rijstijl..allard met zijn vloeiende nette stijl had nog 5mm veerweg over)
Omdat we verwachten dat e.a steeds sneller zal gaan naarmate de sessies vorderen en omdat er warmer weer verwacht wordt veranderden we de luchtkamer in de voorvork.  van 120mm naar 110 mm. Wat olie erbij dus.  vork is nu bovenin ietsje progresiever door de kleinere luchtkamer en dat moet voorkomen dat ie "outbottemed" naarmate er harder gereden , geremd gaat worden en de temperatuur (en daarmee ook de olietemperatuur / dikte in de vork)  stijgt.
Verder daarna aan de shock toch weer wat meer veervoorspanning gegeven (14mm)  om het voorwiel aan de grond te houden bij het uitacceleren naar het rechte stuk.

Uiteindelijk na een dag testen, rijden, sleutelen ,  wijzigen, weer rijden, wijzigen, weer rijden........

Doen we nu zo'n 40 ronden met een pirelli SC2 slick.  dat is 100% meer als de vorige keer dat we op het nieuwe zolder.
Na 40 ronden begint ie slecht te worden ,  na 44/45 heeft ie het gehad.



komt mooi uit...de rijders gaan in de race wisselen om de 45 minuten.  iedere 45 minuten vindt er een rijders wissel plaats.  45 minuten rijden is circa 34 ronden rijden, dat is goed dan komt de fiets de pits binnen ruim voordat de band begint na te laten..
Kunnen we dus iedere 45 miuten gewoon bij de rijderswissel ook bvan achterband wisselen en tanken..(de voorband?  tsja..die gaat het zeker 2 x 45 minuten volhouden!)


piccie van de versleten achterband na 45 ronden..de vorige keer zag een band er zo uit na 20 ronden!


Anyway...het was een vruchtbaar dagje..weer is gebleken dat testwerk zeer belangrijk is en dat iedere verandering maar op één manier getoetst kan worden...rijden.

we hebben nu dus de fiets qua rijwielgedeelte okay genoeg...de bandenslijtage vormt geen probleem meer en de rijders kunnen beide met de set-up leven.

In de race gaat het niet op een halve seconden per ronde komen...omdat we geen snelwisselapperatuur hebben verliezen we sowieso kostbare tijd in de pits die niet "goed te rijden is".

Tijden van vandaag op "testtempo"

een 1.39.2 voor sepp die niet aan het pushen was.
een 139.6 voor allard die op een "vreemde fiets" reed en nog niet op het nieuwe zolder gereden had.

gaat goed, er zit nog wat "in het vat"...voorlopig laten we het er ff inzitten.

Morgen gaan ze weer voor een viertal sessies vrij trainen en dan zaterdag de qualifying waarbij "alles uit de kast gaat" en de snelste tijd van één van beiden gaat tellen..ik denk dat sepp dat gaat worden en hoop dat ie een 137er  / lage 1.38 kan neerzetten dan.

sunday...raceday!  Start om 12.00

oja...en danny de boer rijdt zaterdag nog in het Duitse Oschersleben voor de cup..hoop dat ie 'm weer wint! vol weekend dus voor het team. één fiets in zolder, een andere fiets in oschersleben.



piccie...sepp voor de box


Bakkertjedeeg

Gaaf verslag Hakki. Zeer leerzaam. Bovendien goed werk geleverd.

Ben trots op je. :wink:

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Gaaf verslag Hakki. Zeer leerzaam. Bovendien goed werk geleverd.

Ben trots op je. :wink:

thanks..

jij deed een 1.44 he de laatste keer daar?

ff voor de fun dan...allard begon in zijn eerste sessie met een 1.42.6!

natuurlijk wel op een voor hem vreemd circuit op een voor hen vreemde fiets met een set-up die ongeschikt voor hem was..hij reed naarmate de dag vorderde dan ook al snel snellere tijden.''


maar toch....

jij rijdt een niet meer nieuwe 600 met min of meer standaard vering die je zelf hebt "afgesteld" ...1.44 he..

wat zou je daar kunnen doen op bijvoorbeeld een fiets als "waar de jongens" nu mee rijden?  Een volledig geprepareerde superstock 1000k6 op jouw afgesteld?  

denk je zelf?

tell me...wat zou het in jou gedachte voor jou schelen qua tijd om een heeeele bak extra pk's (170 achterwiel) te hebben en bovendien de beschikking te hebben over gloedje nieuwe pirelli's , "echte" remmen, vering en een rijwielgedeelte volledig naar jouw wens..?
als je er dan ook nog eens echt voor ging zitten..?

na?  bakkerke?

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Gaaf verslag Hakki. Zeer leerzaam. Bovendien goed werk geleverd.

Ben trots op je. :wink:

thanks..

jij deed een 1.44 he de laatste keer daar?

ff voor de fun dan...allard begon in zijn eerste sessie met een 1.42.6!

natuurlijk wel op een voor hem vreemd circuit op een voor hen vreemde fiets met een set-up die ongeschikt voor hem was..hij reed naarmate de dag vorderde dan ook al snel snellere tijden.''


maar toch....

jij rijdt een niet meer nieuwe 600 met min of meer standaard vering die je zelf hebt "afgesteld" ...1.44 he..

wat zou je daar kunnen doen op bijvoorbeeld een fiets als "waar de jongens" nu mee rijden?  Een volledig geprepareerde superstock 1000k6 op jouw afgesteld?  

denk je zelf?

tell me...wat zou het in jou gedachte voor jou schelen qua tijd om een heeeele bak extra pk's (170 achterwiel) te hebben en bovendien de beschikking te hebben over gloedje nieuwe pirelli's , "echte" remmen, vering en een rijwielgedeelte volledig naar jouw wens..?
als je er dan ook nog eens echt voor ging zitten..?

na?  bakkerke?

:D  :D  :D

Een 1,43 is absoluut mogelijk met mijn huidige fiets zonder al teveel risico's te nemen. Daarna zal het echt wel moeilijker worden. Ik denk trouwens dat jou pupillen toch wel meer dan 2 seconde zullen vinden in de wedstrijd. Persoonlijk vind ik het verschil tussen amateurs en profs onrealistisch klein. Wat zou het voor mij betekenen op een getunede fiets met super vering??? Op zolder denk ik niet veel. Vermogen zal zeker wat schelen maar geen 2 seconde imo. Qua vering ben ik op dit moment eigenlijk heel tevreden. Tuurlijk kan het stukken beter, maar ik voel me na mijn veranderingen echt als een vis in het water op de kwak. Verder wil ik wel aangeven dat mijn 1,44 een piek is wat ik niet 10 ronden kan volhouden. Conditioneel en mentaal trek ik dat niet. 2 a 3 ronde echt vlammen kan ik echter wel op commando. :)

Anyway. Het is voor mij echt een hobby, wat ik graag wil houden. Voor het echte werk moet echt de knop om en dat wil ik echt niet. Ben der ook al veel te oud voor.

Btw? Zin om mee te gaan naar de Ring (GP Strecke) @ 4 september?

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Gaaf verslag Hakki. Zeer leerzaam. Bovendien goed werk geleverd.

Ben trots op je. :wink:

thanks..

jij deed een 1.44 he de laatste keer daar?

ff voor de fun dan...allard begon in zijn eerste sessie met een 1.42.6!

natuurlijk wel op een voor hem vreemd circuit op een voor hen vreemde fiets met een set-up die ongeschikt voor hem was..hij reed naarmate de dag vorderde dan ook al snel snellere tijden.''


maar toch....

jij rijdt een niet meer nieuwe 600 met min of meer standaard vering die je zelf hebt "afgesteld" ...1.44 he..

wat zou je daar kunnen doen op bijvoorbeeld een fiets als "waar de jongens" nu mee rijden?  Een volledig geprepareerde superstock 1000k6 op jouw afgesteld?  

denk je zelf?

tell me...wat zou het in jou gedachte voor jou schelen qua tijd om een heeeele bak extra pk's (170 achterwiel) te hebben en bovendien de beschikking te hebben over gloedje nieuwe pirelli's , "echte" remmen, vering en een rijwielgedeelte volledig naar jouw wens..?
als je er dan ook nog eens echt voor ging zitten..?

na?  bakkerke?

:D  :D  :D

Een 1,43 is absoluut mogelijk met mijn huidige fiets zonder al teveel risico's te nemen. Daarna zal het echt wel moeilijker worden. Ik denk trouwens dat jou pupillen toch wel meer dan 2 seconde zullen vinden in de wedstrijd. Persoonlijk vind ik het verschil tussen amateurs en profs onrealistisch klein. Wat zou het voor mij betekenen op een getunede fiets met super vering??? Op zolder denk ik niet veel. Vermogen zal zeker wat schelen maar geen 2 seconde imo. Qua vering ben ik op dit moment eigenlijk heel tevreden. Tuurlijk kan het stukken beter, maar ik voel me na mijn veranderingen echt als een vis in het water op de kwak. Verder wil ik wel aangeven dat mijn 1,44 een piek is wat ik niet 10 ronden kan volhouden. Conditioneel en mentaal trek ik dat niet. 2 a 3 ronde echt vlammen kan ik echter wel op commando. :)

Anyway. Het is voor mij echt een hobby, wat ik graag wil houden. Voor het echte werk moet echt de knop om en dat wil ik echt niet. Ben der ook al veel te oud voor.

Btw? Zin om mee te gaan naar de Ring (GP Strecke) @ 4 september?

ik heb Kitagawa reeds op een lage 1.36er geklokt vanmiddag...das wel f*cking snel ..volgens mij was ie daarmee sneller dan daemen


4 september...das de dag na het SBK weekend in Assen.  dan ben ik reeds vanaf de donderdag 4 dagen vanhuis en in Assen en kom pas zondagavond erg laat (en waarschijnlijk afgebrand)thuis.  dan meteen de dag erop weer vroeg weg naar de ring? Pfff..uh...bedankt dat je me meevraagt maar ik denk het niet..

;)

Karin

Heel mooi en zelfs voor mij duidelijk te volgen verslag Hakki  :thumbsup:

En super dat jullie zo´n progressie uit de banden hebben kunnen halen met de aanpassingen. Lijkt me heel moeilijk om 1 fiets af te stellen voor beiden rijders. Gelukkig heb je niet 2 rijders die beiden heel gevoelig zijn voor een bepaalde afstelling.

Succes dit weekend!

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"

4 september...das de dag na het SBK weekend in Assen.  dan ben ik reeds vanaf de donderdag 4 dagen vanhuis en in Assen en kom pas zondagavond erg laat (en waarschijnlijk afgebrand)thuis.  dan meteen de dag erop weer vroeg weg naar de ring? Pfff..uh...bedankt dat je me meevraagt maar ik denk het niet..

;)

Klopt. Is idd gekke werk. Volgende keer beter. :wink:

Hakinnen

oja...team piccie van "de mennekes"

links den sepp, dan teamboss Dirk, rechts Allard (met een cool petje :D )


Busaberke

8)

Volgende keer wel een Bitubo-chick erbij zetten hè!   :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"8)

Volgende keer wel een Bitubo-chick erbij zetten hè!   :wink:

hoe was dat ook alweer??  :? waar het hart vol van is..... :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"8)

Volgende keer wel een Bitubo-chick erbij zetten hè!   :wink:

hoe was dat ook alweer??  :? waar het hart vol van is..... :mrgreen:

nou, ik kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar ik zie toch liever zo'n chick dan 3 van die lelijke kerels! (en één mooie motor).
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Desmo-devil

Mooi verslag Hakki.
Hard werken lijkt me, maar beter dan die fucking kantoorbaan van mij.
Je bent echt bevoorrecht als je van je hobby je werk kan maken, hou dat maar in je achterhoofd.
Veel succes dit weekend.

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"Mooi verslag Hakki.
Hard werken lijkt me, maar beter dan die fucking kantoorbaan van mij.
Je bent echt bevoorrecht als je van je hobby je werk kan maken, hou dat maar in je achterhoofd.
Veel succes dit weekend.

thanks...

ik heb weliswaar van mijn hobby mijn werk gemaakt maar kan er niet van leven...gaat niet...met name "de racerij" is "geen geld verdienen"
Ik doe dan ook wel verkoop maar alé
heb er ook een (nog steeds noodzakelijke) partime baan naast

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"8)

Volgende keer wel een Bitubo-chick erbij zetten hè!   :wink:

hoe was dat ook alweer??  :? waar het hart vol van is..... :mrgreen:

nou, ik kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar ik zie toch liever zo'n chick dan 3 van die lelijke kerels! (en één mooie motor).

alé, voor u dan...vondt nog een "oudje



Tits and Ass..

Da kontje van den Duc he..



sorry voor de fotokwaliteit...onbewerkt gedoe..



:wink:

Hakinnen

:D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D


Tiende tijd zonet tussen de grote mannen in de overall tijden!!!!! in de 1ste officiele vrije training!!
1ste tijd in de super-productie klasse!!!

ga zo bellen voor de precieze tijd...wow!

edit: 1.38.4!

tweede run gaat nu beginnen...

CiteerFirst Free Practice

Suzuki Castrol were fastest in the first free practice session this morning, recording a best time of 1:34.082. Local wildcard team Van Zon Honda were second (1:35.082) and Diablo Kawasaki were third (1:36.189). Yamaha Endurance Moto38 were fourth, Yamaha Austria were fifth, Kawasaki Bolliger sixth, Franco-Belgian team Yamaha Acropolis Zone Rouge 99 seventh, Yamaha Phase One eighth, Suzuki Fagersjo-el.se ninth and Suzuki Racing Dirk Van Mol tenth.