Ducati zinkt diep, het moet niet gekker worden!

Gestart door Busaberke, 25 april, 2006, 09:07:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Busaberke

We maakten wel eens grapjes over alle licenties voor "branchevreemde producten" die Ducati tegen een vergoeding uitgeeft.

Maar nu hebben ze zichzelf echt wel te kakken gezet. Tegen een (hopelijk enorme) betaling mag Fiat een model uitbrengen waarbij de Ducati Monster als marketingtool mag dienen.

Op zich al bedenkelijk, een motor voor een auto misbruiken, maar het wordt nog erger. Veel erger zelfs, als blijkt om welke Fiat het gaat. Nee ,niet om een woeste stoere sportbolide maar wel om een truttig vierkant boodschappenkarretje. Jawel, de Panda! De Panda Monster dus. En, kijk eens wat grappig, er worden er maar 695 van uitgebracht. Wat een afgang!



bron: oliepeil.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Karin


Bakkertjedeeg

Ben bang dat er vanmiddag ene uit Maastricht, zijn audi gaat inruilen tegen een Panda... :yes6rs:  :shutup:

B-Witch

maarre fiat?

wat is daar nu mis mee :?:











mijne is nog kleiner uitgevallen, een echte cinqie toy :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Busaberke

Citaat van: "suzuki-girl"maarre fiat?

wat is daar nu mis mee :?:

Nix!
Ut is maar net waar men bij Ducati zich mee wilt vereenzelvigen...........  :mrgreen:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "suzuki-girl"maarre fiat?

wat is daar nu mis mee :?:

Nix!
Ut is maar net waar men bij Ducati zich mee wilt vereenzelvigen...........  :mrgreen:

ik bedoel : Suzuki brengt toch ook geen "Limited Gixxer Edition"uit van de Alto  :wink:

Of sterker nog:

Een Honda "Power of Dreams" versie van een bosmaaier :rofl:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "suzuki-girl"maarre fiat?

wat is daar nu mis mee :?:

Nix!
Ut is maar net waar men bij Ducati zich mee wilt vereenzelvigen...........  :mrgreen:

ik bedoel : Suzuki brengt toch ook geen "Limited Gixxer Edition"uit van de Alto  :wink:

Of sterker nog:

Een Honda "Power of Dreams" versie van een bosmaaier :rofl:

Nog niet nee :mrgreen:  , als deze campagne van fiat een succes wordt...be afraid..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Bahbah...

Als het nu nog één of andere vette Alfa Romeo was geweest..

Beetje vreemd sowieso..Beide Ducati teams (sbk / motoGP)  worden gesponsord door Alfa in de vorm van gratis vervoer.

Nemen ze zo'n fiat hok als "special"..zal idd wel ne bak geld opgebracht hebben.

Hakki heeft sowieso een sche*thekel aan dat "trendy marketing gedoe" soms bij Ducati.  

Desmo-devil

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "suzuki-girl"maarre fiat?

wat is daar nu mis mee :?:

Nix!
Ut is maar net waar men bij Ducati zich mee wilt vereenzelvigen...........  :mrgreen:

ik bedoel : Suzuki brengt toch ook geen "Limited Gixxer Edition"uit van de Alto  :wink:

Of sterker nog:

Een Honda "Power of Dreams" versie van een bosmaaier :rofl:

Waarom gebruiken ze dan een GSXR in de nieuwe Swift reclame ??
Omdat Suzuki toevallig ook auto's maakt kan het wel ??
Dit fenomeen zie je toch overal in de reclame wereld, en uiteindelijk gaat het allemaal om de centen. Ik als Ducati rijder heb er absoluut geen moeite mee, als daardoor het voortbestaan van het merk wordt gegarandeerd. Misschien had Norton dat ook moeten doen !!!

B-Witch

Marketing dat is het hele eiereten.
Complete denkteams brainstormen en vergaderen en denken wat af.
zo gauw er ook maar het kleinste seintje van een trend is haken die daar heel handig op in.
en die heren marketing managers ed. krijgen daar nog vet voor betaald ook!
hier gaat het gewoon om het imago van die panda wat bekend staat als een huisvrouw karretje, dat alleen ingezet word bij de boodschappen en het kids naar schoolbrengen, wat op te vijzelen.
De moderne vrouw is veel eisender, stoerder en wil net wat meer power, luxe weet ikveel wat...
door met een "ruige stoere" motor als referentie te komen, wordt dat boodschappen karretje ineens neergezet als een ruige stoere en wilde bolide :shock:
denk dat ze dat willen bereiken..tuttebellen imago kwijt raken, waardoor de verkoop natuurlijk stijgt, meer geld binnen komt, en waarvoor Ducati natuurlijk een deel van de opbrengst krijgt, die dat weer in eigen firma kan steken :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Marketeers...domste volk wat er is. :?  Verspillen meer geld dan dat het opbrengt. Sure misschien zullen ze wat zieltjes winnen, dan kunnen ze hun target als gehaald afstempelen. Maar wat ze hier winnen verliezen ze 2x zo snel ergens anders. Kijken nooit naar het geheel. dumbasses
:banghead4rv:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

Citaat van: "karz"Marketeers...domste volk wat er is. :?  Verspillen meer geld dan dat het opbrengt. Sure misschien zullen ze wat zieltjes winnen, dan kunnen ze hun target als gehaald afstempelen. Maar wat ze hier winnen verliezen ze 2x zo snel ergens anders. Kijken nooit naar het geheel. dumbasses
:banghead4rv:

Ik ben er van overtuigd dat je geen gelijk hebt!

Met een doordacht marketingplan is het heel goed mogelijk om de consument te overtuigen dat 'ie producten moet kopen die eigenlijk niet de juiste prijs hebben.

Als het verhaal bij het product goed klinkt, is men vaak bereid om er meer geld voor te betalen.

Dat zie je in bijna elke branche, of het nu motoren, auto's fietsen , electronica of whatever is.

Het kost zeker een bom duiten, maar het levert nog véél meer op!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "karz"Marketeers...domste volk wat er is. :?  Verspillen meer geld dan dat het opbrengt. Sure misschien zullen ze wat zieltjes winnen, dan kunnen ze hun target als gehaald afstempelen. Maar wat ze hier winnen verliezen ze 2x zo snel ergens anders. Kijken nooit naar het geheel. dumbasses
:banghead4rv:

Ik ben er van overtuigd dat je geen gelijk hebt!

Met een doordacht marketingplan is het heel goed mogelijk om de consument te overtuigen dat 'ie producten moet kopen die eigenlijk niet de juiste prijs hebben.

Als het verhaal bij het product goed klinkt, is men vaak bereid om er meer geld voor te betalen.

Dat zie je in bijna elke branche, of het nu motoren, auto's fietsen , electronica of whatever is.

Het kost zeker een bom duiten, maar het levert nog véél meer op!

Dan heb je niet goed gelezen. Ik zeg niet dat het de marketeers niet lukt om spul aan de man te brengen. Ik zeg alleen dat de winst die zij boeken een illusie is. Akties en campagnes kosten geld. Buiten drukwerk, budgetering en de highpriced kopier-pardon-denk kanonnen die marketeers heten, betekent een aktie of campagne ook een afwijking in het reguliere proces.
Dit laatste wordt standaard onderschat waardoor de fulfilment kosten altijd hoger uitvallen. En dan moet ook nog iedere campagne/aktie wat opleveren. Dat is ook niet altijd zo. Dan moeten mensen eventueel nog nagebeld (= lastig gevallen) worden, kost ook niks.

Yeah , we hebben op 100K aan records 100 orders .. yeah ! Marketing heeft het goed gedaan, je moet alleen niet naar het totaalplaatje kijken. Genoeg voorbeelden gezien in de praktijk waar het promotiemateriaal uiteindelijk meer geld heeft gekost dan de prijs van de order die ze binnen hebben gehaald. Maarja dat komt uit een ander potje he. Zien we niet op de rapportages.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

PatSpinner

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ben bang dat er vanmiddag ene uit Maastricht, zijn audi gaat inruilen tegen een Panda... :yes6rs:  :shutup:

euh bedoel je mij? Ik heb ook een audi.. Hahahah maar ik denk dat je desmodevil bedoelt..

Maaruh dit vind ik lame.
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)