Norton weer in de problemen

Gestart door Busaberke, 21 april, 2006, 09:43:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke



De poging van Norton-fanaat Kenny Dreer om zijn geliefde merk van de ondergang te redden lijkt te gaan mislukken. Het bedrijf kondigde vorige week aan dat het de zaken vanwege geldgebrek langzaam zal gaan stopzetten.

Kenny Dreer blies het merk in 2003 nieuw leven in nadat hij het overgenomen had van mensen die er niets mee deden. Onder Dreer zette het bedrijf een stap vooruit van het produceren van replica's van Nortons uit de jaren '70 naar het uitbrengen van een totaal nieuw model; de Commando 961.

Hoewel de Commando 961 enthousiast ontvangen werd, waren de kosten om de motor te produceren te hoog. De ontwikkeling van de vier bestaande prototypes kostte meer dan 7,5 miljoen euro en de uiteindelijke productiekosten werden geschat op zo'n 9 miljoen euro.

Bron: MCN
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Jammer :cry: weer een legendarisch merk naar de kloten :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"Jammer :cry: weer een legendarisch merk naar de kloten :!:

Dat is goed, dan blijft het ook legendarisch
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"Jammer :cry: weer een legendarisch merk naar de kloten :!:

Dat is goed, dan blijft het ook legendarisch

Nee, da's jammer, heel jammer :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Miss Triumph

Dat bedoel ik nou  :cry: Jongens ga niet alleen op jappen rijden, stimuleer de Europeaan  :wink:

Motzippaldy

Citaat van: "Miss Triumph"Dat bedoel ik nou  :cry: Jongens ga niet alleen op jappen rijden, stimuleer de Europeaan  :wink:


:?   :roll:
Proud on the South  

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Joep

Da's echt jammer die nieuwe Commando was echt een mooie bak om te zien. Misschien toch te veel een excoot  :? Maar wat blijft is dat het toch heel moeilijk blijft om tegen de gevestigde orde in te gaan. Ik ben dan ook bekend hoe het Moto Morini en Voxan gaat aflopen :(

Miss Triumph

Kzeg toch, niet alleen.... :twisted: Het is bijna Daytonageel en wordt enkel gebruikt als ........... juist :wink: