(http://www.mc-nett.no/yamaha/02-yamaha/yamaha-tdm-900-3.jpg)
Yamaha beschikt over het welbekende Two-Trac-systeem, Maar vooralsnog heeft de frabrikant nog nooit een productiemotor voorzien van dit ingenieuze systeem. Alleen in de Dakar rally was de WR450F aandrijving op 2 wielen te vinden.
(http://motoplanete.com/yamaha/450wrf-2x2.jpg)
Enkele jaren geleden deden er al berichten de ronde dat de R1 wel eens met Two-Track uitgerust zou worden. :shock:
(http://www.presto-corp.jp/lineup/05_yzf_r1/YZF-R1-SMX_m.jpg)
Niet dus. Maar nu weer het gerucht van een TDM 1000 met Two-Track. Het blok zou van de YZ450 gaan gebruiken met gelijke boring maar een grotere slag. Hierdoor stijgt het koppel als het vermogen tot rond de 100pk. Het frame zou worden geleend vand de FZ6 Fazer. Toekomstmuziek??
Welke voordelen zou het allemaal kunnen hebben 2 wheeldrive?? en welke nadelen?? shoot...........
Citaat van: "Dwars"(http://www.mc-nett.no/yamaha/02-yamaha/yamaha-tdm-900-3.jpg)
Yamaha beschikt over het welbekende Two-Trac-systeem, Maar vooralsnog heeft de frabrikant nog nooit een productiemotor voorzien van dit ingenieuze systeem. Alleen in de Dakar rally was de WR450F aandrijving op 2 wielen te vinden.
(http://motoplanete.com/yamaha/450wrf-2x2.jpg)
Enkele jaren geleden deden er al berichten de ronde dat de R1 wel eens met Two-Track uitgerust zou worden. :shock:
(http://www.presto-corp.jp/lineup/05_yzf_r1/YZF-R1-SMX_m.jpg)
Niet dus. Maar nu weer het gerucht van een TDM 1000 met Two-Track. Het blok zou van de YZ450 gaan gebruiken met gelijke boring maar een grotere slag. Hierdoor stijgt het koppel als het vermogen tot rond de 100pk. Het frame zou worden geleend vand de FZ6 Fazer. Toekomstmuziek??
Welke voordelen zou het allemaal kunnen hebben 2 wheeldrive?? en welke nadelen?? shoot...........
:?: wordt wel een hele lange slag dan he..
:wink:
lijkt me wel vet zo'n bike met 2 wheels aangedreven 8)
Citaat van: "Hakinnen"Citaat van: "Dwars"(http://www.mc-nett.no/yamaha/02-yamaha/yamaha-tdm-900-3.jpg)
Yamaha beschikt over het welbekende Two-Trac-systeem, Maar vooralsnog heeft de frabrikant nog nooit een productiemotor voorzien van dit ingenieuze systeem. Alleen in de Dakar rally was de WR450F aandrijving op 2 wielen te vinden.
(http://motoplanete.com/yamaha/450wrf-2x2.jpg)
Enkele jaren geleden deden er al berichten de ronde dat de R1 wel eens met Two-Track uitgerust zou worden. :shock:
(http://www.presto-corp.jp/lineup/05_yzf_r1/YZF-R1-SMX_m.jpg)
Niet dus. Maar nu weer het gerucht van een TDM 1000 met Two-Track. Het blok zou van de YZ450 gaan gebruiken met gelijke boring maar een grotere slag. Hierdoor stijgt het koppel als het vermogen tot rond de 100pk. Het frame zou worden geleend vand de FZ6 Fazer. Toekomstmuziek??
Welke voordelen zou het allemaal kunnen hebben 2 wheeldrive?? en welke nadelen?? shoot...........
:?: wordt wel een hele lange slag dan he..
:wink:
ik verzin ut gelukkig niet allemaal zelf :wink:
haha lol
maar zou ut werken oppe weg?? Two-Track?? zou je er voordeel bij kunnen hebben??
Citaat van: "Dwars"maar zou ut werken oppe weg?? Two-Track?? zou je er voordeel bij kunnen hebben??
volgens mij is het stuurgedrag dan anders...of het beter is weet ik zo net nog niet..
Citaat van: "FZ_Ron"Citaat van: "Dwars"maar zou ut werken oppe weg?? Two-Track?? zou je er voordeel bij kunnen hebben??
volgens mij is het stuurgedrag dan anders...of het beter is weet ik zo net nog niet..
..ya think ? :lol:
Whahahahaha een TDM 1000 ééncilinder
Yeah, right :rofl:
Citaat van: "Schmetzke"Whahahahaha een TDM 1000 ééncilinder
Yeah, right :rofl:
zo stond het in het bericht :wink: maar denk eens mee Schmetzke: Dat Two-Track een verbetering of niet? :? kan je er voordeel aan hebben op de weg ??
Citaat van: "Dwars"Citaat van: "Schmetzke"Whahahahaha een TDM 1000 ééncilinder
Yeah, right :rofl:
zo stond het in het bericht :wink: maar denk eens mee Schmetzke: Dat Two-Track een verbetering of niet? :? kan je er voordeel aan hebben op de weg ??
Banden zullen wel wat gelijkmatiger afslijten. Voor de rest geen voordeel.
David Frétigné had het 2 trac systeem zelfs eraf gesmeten tijdens de eerste paar etappes van de Dakar vorig jaar. De voordelen (tractie) wogen niet op tegen de nadelen (extra gewicht). En dan te bedenken dat David sowieso met een veel lichtere motor rijd dan zijn concurentie (de appelsienen)...