Benoem "het" stukje techniek dat jij vind dat de door ons (MFL) te bouwen motorfiets moet hebben :P en waarom: let op zaak niet het "onderdeel" van een ander "af te zeiken" doch Constructief op papier misschien samen de "ideale" motor te bouwen 8)
dus niet naar merken kijken of type's maar naar het onderdeel en vooral waarom...
de vork misschien van un Beemer??
Voordeel. degelijk, altijd vering tijdens remmen, zo goed als geen duikneiging, weinig slijtagedelen.
Nadeel zware constructie, weinig voeling (feedback), duur.
(http://www.metzele.de/motorrad/r1100gs/bmwtelelever.jpg)
wie bouwt er mee (let op bouwen, niet afbreken :wink:, overtuig een ander waarom wel of niet met inhoudelijke argumenten en kom met goede alternatieven) :worship-cool:
Wat bouwen we? Een tourketel? Of een vette naked met brute power :twisted: Daar gaat je BMW vork :angel: Doe mij maar zo'n mooie Bitubo USD :thumbsup: Een systeem dat door elke motorfabrikant gebruikt wordt en op alle mogelijke vlakken bewezen is, op de openbare weg, op het circuit, in de modder en het ziet er een stuk mooier uit!
Als ik een motor zou bouwen dan zat er in ieder geval een turbo of een compressor op, daar zou ik de rest dan omheen gaan bouwen :mrgreen:
Ja..... Wat bouwen we :?:
Ik zal wel ff een SM in m'n eentje bouwen:
CRF alu frame
Marzocchi Shiver Factory USD
Ohlins achterschok
Husky 660 SMRR blok
Magura/STM slipper kluts
Radiale Brembo stoppers
Pilot SM rubbers
Dat zijn zowat alle technische hoogstandjes die ik op m'n SM wil 8)
Citaat van: "Herr Tod"compressor op, daar zou ik de rest dan omheen gaan bouwen :mrgreen:
Euh... dan krijg je dus een Buell met compressor :rofl:
Vergeet het maar Dwars, hier komen jullie nooit uit samen. :lol:
begin 'ns met een blok :!:
neem een 2kleps boxer :wink:
geen kinderziektes
veel reserve onderdelen
is bij 80.000 km pas ingelopen
eenvoudig in onderhoud
of anders gezegd " een simpele motor voor simpele zielen " :mrgreen:
ja wat bouwen we :? : laten we eens beginnen met een "standaard" fiets: nothing fancy, eerst de produktie op gang brengen en verkopen zeg maar voordat we aan SM of wathever beginnen :wink:
compressor of turbo zeg je Herr Tod: mss op een Hayabusblok????
Beetje overdreven :twisted: Een dikke V-twin staat wel stoer, compressor er op en dan loopt dat hard zat 8) Hoewel een turbo misschien wat meer uitdaging brengt tijdens het rijden :rofl:
We maken er gewoon een bi-turbo van mét compressor :yes6rs:
Ik stel voor op het Gix 1000 K7 blok :thumbsup:
Het intruder 1800 blok is ook wel lachen trouwens, als het een V-twin moet zijn :lol:
Carbs of Injectie??? :?
inectie natuurlijk! meer power, minder brandstofverbruik....
Doe maar een V-8 5,7 liter motorblok, dan heb je ook tenminste plaats voor een paar turbo's, liefst in het frame van een Puch Maxi, dan wordt het geheel tenminste niet zo zwaar :nana9oi:
Bedankt voor uw waardevolle bijdrage :? Dat hadden een paar maffe Ami's al uitgevonden :wink:
Welk frame gaan we nemen? Schmetzke, Herr Tod ?? gaan we een eigen ontwerp maken toch zeker? Wie kan er een beetje technisch tekenen?? Ja van BB weet ik ut :? maar die zit nog met z'n ventiel aan ut lago Magiore.
Dus wie is een beetje handig met 3D tekenen?? Na
Citaat van: "Dwars"Bedankt voor uw waardevolle bijdrage :? Dat hadden een paar maffe Ami's al uitgevonden :wink:
Welk frame gaan we nemen? Schmetzke, Herr Tod ?? gaan we een eigen ontwerp maken toch zeker? Wie kan er een beetje technisch tekenen?? Ja van BB weet ik ut :? maar die zit nog met z'n ventiel aan ut lago Magiore.
Dus wie is een beetje handig met 3D tekenen?? Na
:lol: :lol: :lol:
Buizenframe a la Suzuki TL 1000 S, twee dikke jeupen van buizen boven elkaar met een leuk vakwerk er tussen als verbinding, zo veel mogelijk in het zicht 8) Alleen daar waar ze bij elkaar komen geen lelijk plaatwerk maar meer buizen a la Moto Morini Corsaro 1200 :mrgreen:
en een V4 blok, dat loopt als een twin, dus 1 en 2 tegelijk en 3 en 4 tegelijk boem laten zeggen :twisted: heb je een 100'er twin met 170 pk of zo :twisted:
Heb je ook meteen 4 nokkenassen en een hoop dubbel :wink:
vandaar ook geen 185 pk of wat de gixxer nu heeft maar 170 :wink:
en voor de rest kun je mooi alle onderdeeltjes van de gixxer gebruiken, alleen effe wat nokkenassen doorzagen enzo :twisted:
wat bouwen we?
dé ideale motor?
als hetgeen er te krijgen is "qua het beste" qua rijwielgedeelte, vering , krachtbron..remmen enz..?
die is er al ..Honda RCV..maar die is niet te koop he
iets anders zelf "bouwen"..kee
dan moeten we geen "exoot" qua krachtbron nemen he..te moeilijk..
ik zou het simpel houden..eigenlijk. geen wilde ideeen maar meer "het beste van alles"samenvoegen..
- rijwielgedeelte: MV -Agusta Brutale 910R
(suuuuuuuuuuuper rijwielgedeelte.."made by Verlicchi"
-Krachtbron: Honda CBR1000RR
(niet moeilijk..honda kwaliteit.."bruikbare" pk's in overvloed en geen "screamer"
- remmerij.: brembo radiaal
(ook niet moeilijk..beter is er niet)
- velgen: uh..ff denken...gegoten alu "whatevers" . merk maakt niet uit..pvm, marchesini, marvic..als ze maar licht , mooi en sterk zijn.
- vering: voor compleet Ohlins vork / achter Bitubo FXF31 raceshock
(wederom.."best there is" ...kost wat- heb je wat..WP? nope..WP is niet meer wat het geweest is helaas..bij lange na niet meer..
en dan het design...mogen we wat mij betreft in een "superduke" achtig jasje gieten..
supersports zijn "out" op straat...de snelle naked heeft de toekomst..
oja...we moeten ne uitlaat hebben he..
hou ik het ook simpel...mooi kort..beetje megafoonachtig...beetje MotoGP stijl..ééntje opzij..eentje "uit de kont"
maar zoals elders al vermeld: we hebben weinig budget hiero :mrgreen: dus nu nog eens en dan met spullen van de plank en de sloper 8)
en waar blijft die tekening?? (in 3 D) ut liefst :wink: