bron BMW Club Vlaanderen :wink:
CiteerMet een geheel nieuwe eencilinder-serie, uitbreiding van de K-modelserie en een vernieuwd Integraal ABS toont BMW Motorrad op de INTERMOT 2006 in Keulen het grootste en meest veelzijdige motorenprogramma uit de geschiedenis van het merk BMW.
Met de nieuwe eencilinder modellen speelt BMW Motorrad in op de wensen van nieuwe doelgroepen. Vanuit dezelfde technische basis zijn drie, qua karakter volledig verschillende machines ontwikkeld: de hard-enduro G 650 Xchallenge, de streetmoto G 650 Xmoto en de scrambler G 650 Xcountry. Met hoogwaardige uitstraling, een markant verschijningsbeeld en buitengewoon sportieve prestaties vullen deze krachtige eencilinders aantrekkelijke niches in de markt. Door hun geringe gewicht - nog geen 160 kg - zullen de rij-eigenschappen de liefhebbers van dynamisch rijplezier zeker aanspreken.
Met de nieuwe K 1200 R Sport presenteert BMW Motorrad de vierde variant van haar krachtigste modelserie. Zoals de type-aanduiding al doet vermoeden, is de nieuwe uitvoering gebaseerd op de BMW K 1200 R. Belangrijkste kenmerk van de nieuwe K 1200 R Sport is een met het frame verbonden, halve kuip met de koplamp van de R 1200 S. De nieuwe K 1200 R Sport is ontwikkeld voor ambitieuze motorrijders, die houden van sportieve machines met vooruitstrevende, goed zichtbare techniek en een breed scala aan gebruiksmogelijkheden.
De vierde generatie Integraal ABS wordt door BMW Motorrad op de INTERMOT 2006 aan het grote publiek voorgesteld. Dit is voortaan een koppelbaar systeem, dat toekomstige uitbreiding met andere regelsystemen voor rijdynamiek mogelijk maakt.
De nieuwe modellen worden beschikbaar bij de start van het seizoen 2007.
G650 XChallenge(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030503.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030500.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030487.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030490.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030506.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030509.JPG)
G650 Xmoto(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030501.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030491.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030527.JPG)
G650 Xcountry(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030505.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030502.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030489.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030492.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030508.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0030511.JPG)
K1200R Sport(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0027825.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0027826.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0027827.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0027828.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0027829.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0027832.JPG)
(http://mediapool.bmw.com/daten/pczoompublic/P0027839.JPG)
reuze benieuwd naar de Specs van al deze modellen :P
Citaat van: "Dwars"reuze benieuwd naar de Specs van al deze modellen :P
Ik niet, zwaarder en minder pk's dan anderen , wedden :yes6rs: . Voor specs moet je niet bij BMW zijn.
Citaat van: "karz"Citaat van: "Dwars"reuze benieuwd naar de Specs van al deze modellen :P
Ik niet, zwaarder en minder pk's dan anderen , wedden :yes6rs:
tis wat je er mee wil, toch?? :wink:
Citaat van: "Dwars"Citaat van: "karz"Citaat van: "Dwars"reuze benieuwd naar de Specs van al deze modellen :P
Ik niet, zwaarder en minder pk's dan anderen , wedden :yes6rs:
tis wat je er mee wil, toch?? :wink:
Precies, daarom ben ik niet reuze benieuwd naar de specs van al deze modellen :wink:
De G650Xmoto is als ik het goed zie, voozien van ( ja lach maar Schmetzke :wink: ) ABS. Niet onbelangrijk voor potentiele kopers :wink:
hier een action-piccie
(http://www.moto-station.com/uploads/2052_normal.jpg)
lijkt die zo klein, of is die berijder zo groot :?
53 pk bij 144 kg lees ik net :wink: te weinig pk's? te veel kg's?? idd zwaarder dan Schmetzke's Husky (maar dat is een wedstrijdbike met kenteken) maar toch 20 kg lichter dan Yamaha's Xt660X 8)
Citaat van: "Dwars"53 pk bij 144 kg lees ik net :wink: te weinig pk's? te veel kg's?? idd zwaarder dan Schmetzke's Husky (maar dat is een wedstrijdbike met kenteken) maar toch 20 kg lichter dan Yamaha's Xt660X 8)
En ruim 7 pk te weinig. :roll:
voor wat te "weinig" ?? :?
Citaat van: "Dwars"53 pk bij 144 kg lees ik net :wink: te weinig pk's? te veel kg's?? idd zwaarder dan Schmetzke's Husky (maar dat is een wedstrijdbike met kenteken) maar toch 20 kg lichter dan Yamaha's Xt660X 8)
dat kan mijn 400 ook nog beter...
Citaat van: "Youp"Citaat van: "Dwars"53 pk bij 144 kg lees ik net :wink: te weinig pk's? te veel kg's?? idd zwaarder dan Schmetzke's Husky (maar dat is een wedstrijdbike met kenteken) maar toch 20 kg lichter dan Yamaha's Xt660X 8)
dat kan mijn 400 ook nog beter...
wat ?? pk's ?? geloof je toch zelf niet :roll: gewicht wellicht :wink:
Citaat van: "Dwars"Citaat van: "Youp"Citaat van: "Dwars"53 pk bij 144 kg lees ik net :wink: te weinig pk's? te veel kg's?? idd zwaarder dan Schmetzke's Husky (maar dat is een wedstrijdbike met kenteken) maar toch 20 kg lichter dan Yamaha's Xt660X 8)
dat kan mijn 400 ook nog beter...
wat ?? pk's ?? geloof je toch zelf niet :roll: gewicht wellicht :wink:
het totaalplaatje gewicht icm vermogen... overigens een standaard E uitvoering heeft 50pk aan de kruk... ik heb een snellere uitlaat en snellere nokkenassen dan een E... you do the math
volgens Suzuki.nl heeft een DRZ standaard
CiteerMAXIMUM VERMOGEN 29,4 kW (40 pk)/7.600 t.p.m. of 25 kW (34 pk)/ nnb t.p.m.
jouw telraam kaput?? :wink:
edit: en een drooggewicht van 133kg :!:
Citaat van: "Dwars"volgens Suzuki.nl heeft een DRZ standaard
CiteerMAXIMUM VERMOGEN 29,4 kW (40 pk)/7.600 t.p.m. of 25 kW (34 pk)/ nnb t.p.m.
jouw telraam kaput?? :wink:
dat is een DRZ400S of DRZ400SM ik heb het over een DRZ400E ;)
http://www.dr-z400.nl/verschillen.htm
-edit-
drooggewicht omlaag gebracht door het verliezen van diverse onderdelen waar je niks mee doet, het monteren van een compleet titanium uitlaat en een kunstof tank van een E uitvoering, de E uitvoering zit droog ook aan 118kg
Citaat van: "Schmetzke"Citaat van: "Dwars"53 pk bij 144 kg lees ik net :wink: te weinig pk's? te veel kg's?? idd zwaarder dan Schmetzke's Husky (maar dat is een wedstrijdbike met kenteken) maar toch 20 kg lichter dan Yamaha's Xt660X 8)
En ruim 7 pk te weinig. :roll:
correct en dat bij 117 kg (de mijne)
over ABS kunnen we hier verder: topic voor het gemak en overzicht gesplits :wink:
http://www.motorforumlimburg.nl/viewtopic.php?t=1582&highlight=