(http://i23.photobucket.com/albums/b393/suzuki-girl/benelibxcross.jpg)
Waar bij veel van de motormerken al min of meer bekend was wat er in Keulen gepresenteerd zou worden, was dat bij Benelli een grote verrassing. Een heuse 450cc-crossmotor en een conceptmotor met een paralleltwin.
Bijzonder verrassend mag je de BX Cross noemen. Benelli doet met deze crossmotor een poging om een plekje in de motorcrosswereld te veroveren. De crosser is uitgerust met een in eigen huis ontwikkeld 449cc-viertaktblok, waarmee ze in de MX1-klasse willen stappen. Bijzonder is dat de kickstarter aan de linkerzijde is gemonteerd. Uitgevoerd in de huiskleuren van Benelli, groen en zilver, heeft de motor in ieder geval een heel eigen gezicht.
Bron: moto73
die ziet dr vet uit eey :D :D :D :thumbsup: :thumbsup: :mrgreen:
Citaat van: "suzuki-girl"
Waar bij veel van de motormerken al min of meer bekend was wat er in Keulen gepresenteerd zou worden, was dat bij Benelli een grote verrassing. Een heuse 450cc-crossmotor en een conceptmotor met een paralleltwin.
Bijzonder verrassend mag je de BX Cross noemen. Benelli doet met deze crossmotor een poging om een plekje in de motorcrosswereld te veroveren. De crosser is uitgerust met een in eigen huis ontwikkeld 449cc-viertaktblok, waarmee ze in de MX1-klasse willen stappen. Bijzonder is dat de kickstarter aan de linkerzijde is gemonteerd. Uitgevoerd in de huiskleuren van Benelli, groen en zilver, heeft de motor in ieder geval een heel eigen gezicht.
Bron: moto73
hier nog een paar piccies
(http://static.blogo.it/motoblog/benelliprototipi20078321275f.jpg)
(http://static.blogo.it/motoblog/benelliprototipi20078321310f.jpg)
(http://static.blogo.it/motoblog/benelliprototipi20078321280f.jpg)
ziet er niet eens zo gek uit
(bron: http://www.motoblog.it/categoria/benelli)
Deze Due van Benelli al gezien ? :wink:
(http://img211.imageshack.us/img211/4274/benellidue120wz3.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img211.imageshack.us/img211/2802/benellidue030wl7.jpg) (http://imageshack.us)
niet onaardig best een leuke fiets, alleen die uitlaat die mis ik 8)
duo steps hebben ze imo weer verschrikkelijk lelijk bevestigd :cry: voor de rest wel een toffe fiets 8)
al wat specs beschikbaar van die BXC? leuk apparaat, concurrent voor de SXV misschien?
imo beter een 2 in lijn dan een V2 in een crosser imo, veel compacter en simpeler...
2 in lijn roelt supreme :lol:
waarom bouwen ze eigenlijk V2's en geen 2 in lijn? Lijkt mij toch beter... minder bewegende delen, makkelijker met onderhoud...
dat het blok smaller kan blijven lijkt me niet echt een argument.. en het motorkarakter kan een 2-lijn ook leveren.... waarom dan V2?
mis ik ergens iets?? :|
Citaat van: "WhomBom"2 in lijn roelt supreme :lol:
waarom bouwen ze eigenlijk V2's en geen 2 in lijn? Lijkt mij toch beter... minder bewegende delen, makkelijker met onderhoud...
dat het blok smaller kan blijven lijkt me niet echt een argument.. en het motorkarakter kan een 2-lijn ook leveren.... waarom dan V2?
mis ik ergens iets?? :|
in de SXV ligt gewoon een "small-bore" RSV blok, dat hadden ze nog liggen bij aprilia :lol:
Citaat van: "Youp"al wat specs beschikbaar van die BXC? leuk apparaat, concurrent voor de SXV misschien?
imo beter een 2 in lijn dan een V2 in een crosser imo, veel compacter en simpeler...
En geen vermogen onderin.
Citaat van: "Schmetzke"Citaat van: "Youp"al wat specs beschikbaar van die BXC? leuk apparaat, concurrent voor de SXV misschien?
imo beter een 2 in lijn dan een V2 in een crosser imo, veel compacter en simpeler...
En geen vermogen onderin.
de SXV moet het ook van enorme toerentallen hebben