Motor Forum Limburg

Nieuws => Motornieuws => Topic gestart door: DeWitte op 22 november, 2006, 14:34:07

Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: DeWitte op 22 november, 2006, 14:34:07
een hele mond vol  :lol: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT

(http://img157.imageshack.us/img157/5534/buellez1.jpg) (http://imageshack.us)

(http://img157.imageshack.us/img157/6010/buell202ae6.jpg) (http://imageshack.us)


CiteerPrimed with 84 ft. lbs. of torque and broad powerband of the Buell Thunderstorm 1203 45-degree engine, the Lightning Super TT is just the bike to attack city streets. On the roads of the urban jungle or in the corners of a long canyon run, the Lightning Super TT is powerful in every gear, rpm and twist of the throttle. The air/oil/fan-cooled V-Twin engine features DDFI II electronic fuel injection and the Buell Interactive Exhaust is tuned for the ultimate in performance and control.

bron Cycle news online
hier het hele artikel: http://www.cyclenews.com/ShowStory.asp?HeadlineID=10176
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Motzippaldy op 22 november, 2006, 15:04:32
(http://img487.imageshack.us/img487/9767/smileypukeygr3.gif)
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Desmo-devil op 22 november, 2006, 15:05:29
:stupid:
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: karz op 22 november, 2006, 15:20:16
Ligt het aan mij of blijven die dingen op een stukje plastic hier en daar hetzelfde ?
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Steefke™ op 22 november, 2006, 19:16:23
:stupid:  (http://img487.imageshack.us/img487/9767/smileypukeygr3.gif)
speije op kapot af
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: HD4ever op 22 november, 2006, 19:32:51
Citaat van: "Steefke":stupid:  (http://img487.imageshack.us/img487/9767/smileypukeygr3.gif)
speije op kapot af

Logo voor op de Buell folder:
(http://home.hccnet.nl/w.schoenmakers/Harley/kotsen.jpg)
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: alfathull op 22 november, 2006, 19:35:26
is dit een ontwerp voor Lego of Playmobil ??
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Steefke™ op 22 november, 2006, 19:55:28
Citaat van: "alfathull"is dit een ontwerp voor Lego of Playmobil ??
nee voor de duplo want de kleintjes hebben toch nog geen gevoel voor stijl :)}
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Motzippaldy op 22 november, 2006, 19:55:38
Citaat van: "alfathull"is dit een ontwerp voor Lego of Playmobil ??




Nee, het is ontwerp van HD hoofd ingenieur  :mrgreen:
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: karz op 23 november, 2006, 07:45:45
De Buell op zich vind ik best :cool: , maar volgens mij hebben ze bij andere stickers al een nieuw 'model'
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Motzippaldy op 23 november, 2006, 09:01:13
Citaat van: "karz"De Buell op zich vind ik best :cool: , maar volgens mij hebben ze bij andere stickers al een nieuw 'model'


Wat zou je dan zegen voor MV AGusta of Ducati met Senna, Mamba, S, R, SP, SPS, Factory etc  :?
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: karz op 23 november, 2006, 09:08:59
Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "karz"De Buell op zich vind ik best :cool: , maar volgens mij hebben ze bij andere stickers al een nieuw 'model'


Wat zou je dan zegen voor MV AGusta of Ducati met Senna, Mamba, S, R, SP, SPS, Factory etc  :?

Hetzelfde :mrgreen:
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Youp op 23 november, 2006, 19:09:17
een XB12S vind ik uber geil... maar dit is een beetje mislukt... een XB12S "verrijkt" met zijschildjes achter en een crossmotorspatbordje :?
Titel: Re: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: HD4ever op 23 november, 2006, 22:27:48
Citaat van: "Dwars"een hele mond vol  :lol: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT

(http://img157.imageshack.us/img157/5534/buellez1.jpg) (http://imageshack.us)

En zou er iemand in dit forum op het idee komen om een Buell aan te schaffen, meld je dan gelijk aan bij de BORG ( Buell Owner & Repair Group ) op http://www.borgforum.de/. Daar kunnen ze je alles vertellen over reparatie van je nieuwe motor, aangezien er blijkbaar volgens hun nog niemand met een Buell meer dan 40.000 km heeft gereden zonder flinke ( motorblok ) schade.
Kijk ook even naar de recall list van de Buell's op
http://www.grabo.de/buell/technospezial/0303-recallliste.html

Die dingen zijn blijkbaar nog veel slechter dan een Harley Davidson en dat is al niet veel soeps. :shutup:
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Youp op 24 november, 2006, 08:03:35
op 't nederlandse buell forum valt het anders wel mee met de schades  :P
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Desmo-devil op 24 november, 2006, 14:41:10
Kennis van mij heeft al 50.000 op de teller van zijn XB 9 en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Is ook een kwestie van weten waar je mee rijdt. Op tijd onderhouden en goed warmrijden voordat je gaat gassen scheelt een hoop.
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Youp op 24 november, 2006, 15:53:14
Citaat van: "Desmo-devil"Kennis van mij heeft al 50.000 op de teller van zijn XB 9 en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Is ook een kwestie van weten waar je mee rijdt. Op tijd onderhouden en goed warmrijden voordat je gaat gassen scheelt een hoop.

precies
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Steefke™ op 25 november, 2006, 08:24:12
een grote brok tupperware, als ik mocht keizen geeft mij maar deze

de Firebolt XB12R

(http://www.buell.com/common/07/firebolt/xb12r/featuresimage.jpg)

http://www.buell.com/nl_be/bikes/firebolt/xb12r/features.asp
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: B-Witch op 25 november, 2006, 08:52:41
Het zijn vooral compacte motoren, heb er eens op de beurs opgezeten, prima zit, lekker makkelijk met de voetjes aan de grond komen, op zich helemaal niet verkeerd.
En laatst toevallig achter een Harley en een Buell aangereden (ffkes maar he) :twisted: Je kan zeggen wat je wil, maar een geluidje heeft die Buell om jaloers op te worden 8)
Ik zou daar best eens mee willen rijden, gewoon voor de fun :wink:
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: DeWitte op 25 november, 2006, 09:29:08
Heb eens met een van die eerste toenmalige Buell's gereden: kon mij niet charmeren ondanks voldoende koppel, geluid, uitstraling: net niet het ware voor mijn bescheiden persoon :wink: Vooral het totale gebrek aan comfort: :cry:  Ik vond ut net een Trilboor op wielen.
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Steefke™ op 25 november, 2006, 18:20:09
Citaat van: "Dwars"Heb eens met een van die eerste toenmalige Buell's gereden: kon mij niet charmeren ondanks voldoende koppel, geluid, uitstraling: net niet het ware voor mijn bescheiden persoon :wink: Vooral het totale gebrek aan comfort: :cry:  Ik vond ut net een Trilboor op wielen.

klopt het is maar rauwe hap maar het geluid en koppel vind ik wel vet
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: Schmetzke op 25 november, 2006, 18:23:40
Citaat van: "suzuki-girl"Ik zou daar best eens mee willen rijden, gewoon voor de fun :wink:

Ja dat is wel wat voor je. Trilt behoorlijk zo'n Buell :mrgreen:
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: QuattroFrits op 25 november, 2006, 18:46:24
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "suzuki-girl"Ik zou daar best eens mee willen rijden, gewoon voor de fun :wink:

Ja dat is wel wat voor je. Trilt behoorlijk zo'n Buell :mrgreen:

Dus ook een trilplaat net als HD. :roll:
Titel: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
Bericht door: HD4ever op 26 november, 2006, 16:11:38
Citaat van: "Youp"
Citaat van: "Desmo-devil"Kennis van mij heeft al 50.000 op de teller van zijn XB 9 en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Is ook een kwestie van weten waar je mee rijdt. Op tijd onderhouden en goed warmrijden voordat je gaat gassen scheelt een hoop.

precies

Dat geloof ik best, en ik weet niet of dit ook bij de XB9 van toepassing is, maar dat bij sommige Buell types een 'ziek' tandwiel met overmatige slijtage de oliepomp aandrijft en daarbij ook nog eens niet 100% in lijn loopt met de oliepomp, los je ook niet op met goed onderhoud en goed warm rijden. Je verlengt hoogstens de levensduur van dat ding.
Er zijn blijkbaar al mensen die dit tandwieltje vervangen door een gehard exemplaar.

Ik weet niets van motor techniek maar als ik lees dat rijders een tandwiel ( 1:5 ) moeten gaan vervangen om de oliepomp sneller te laten rondraaien ( 1:3 ) om zodoende voldoende smering te krijgen, is er toch af fabriek al iets mis met de techniek. Om nog maar niet te spreken over de thermische problemen van die Twins. Volgens mij zijn de smeerproblemen juist het gevolg van de vaak belachelijke toleranties die HD bij hun onderdelen hanteert, die wederom veroorzaakt worden door hun thermische problemen. En zo is de cirkel weer rond en zijn we terug bij af.  :laughing49so:
Het blijft tenslotte Harley Davidson, en het wordt echt tijd dat ze bij dat bedrijf eens een paar goede 'Tupperware' ( Suzuki ? ) ontwerpers uit Japan 'importeren'. :shutup:
Ze zijn tenslotte nu al meer dan 100 jaar aan het klooien met smering en hitte problemen. En we willen toch straks niet dit lelijke V-rod blok gaan rijden.

(http://www.mcnews.com.au/Testing/HD/V-Rod/Engine_400p.JPG)


gr. HD4ever. :wink: