een hele mond vol :lol: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
(http://img157.imageshack.us/img157/5534/buellez1.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img157.imageshack.us/img157/6010/buell202ae6.jpg) (http://imageshack.us)
CiteerPrimed with 84 ft. lbs. of torque and broad powerband of the Buell Thunderstorm 1203 45-degree engine, the Lightning Super TT is just the bike to attack city streets. On the roads of the urban jungle or in the corners of a long canyon run, the Lightning Super TT is powerful in every gear, rpm and twist of the throttle. The air/oil/fan-cooled V-Twin engine features DDFI II electronic fuel injection and the Buell Interactive Exhaust is tuned for the ultimate in performance and control.
bron Cycle news online
hier het hele artikel: http://www.cyclenews.com/ShowStory.asp?HeadlineID=10176
(http://img487.imageshack.us/img487/9767/smileypukeygr3.gif)
:stupid:
Ligt het aan mij of blijven die dingen op een stukje plastic hier en daar hetzelfde ?
:stupid: (http://img487.imageshack.us/img487/9767/smileypukeygr3.gif)
speije op kapot af
Citaat van: "Steefke":stupid: (http://img487.imageshack.us/img487/9767/smileypukeygr3.gif)
speije op kapot af
Logo voor op de Buell folder:
(http://home.hccnet.nl/w.schoenmakers/Harley/kotsen.jpg)
is dit een ontwerp voor Lego of Playmobil ??
Citaat van: "alfathull"is dit een ontwerp voor Lego of Playmobil ??
nee voor de duplo want de kleintjes hebben toch nog geen gevoel voor stijl :)}
Citaat van: "alfathull"is dit een ontwerp voor Lego of Playmobil ??
Nee, het is ontwerp van HD hoofd ingenieur :mrgreen:
De Buell op zich vind ik best :cool: , maar volgens mij hebben ze bij andere stickers al een nieuw 'model'
Citaat van: "karz"De Buell op zich vind ik best :cool: , maar volgens mij hebben ze bij andere stickers al een nieuw 'model'
Wat zou je dan zegen voor MV AGusta of Ducati met Senna, Mamba, S, R, SP, SPS, Factory etc :?
Citaat van: "Motzippaldy"Citaat van: "karz"De Buell op zich vind ik best :cool: , maar volgens mij hebben ze bij andere stickers al een nieuw 'model'
Wat zou je dan zegen voor MV AGusta of Ducati met Senna, Mamba, S, R, SP, SPS, Factory etc :?
Hetzelfde :mrgreen:
een XB12S vind ik uber geil... maar dit is een beetje mislukt... een XB12S "verrijkt" met zijschildjes achter en een crossmotorspatbordje :?
Citaat van: "Dwars"een hele mond vol :lol: BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT
(http://img157.imageshack.us/img157/5534/buellez1.jpg) (http://imageshack.us)
En zou er iemand in dit forum op het idee komen om een Buell aan te schaffen, meld je dan gelijk aan bij de BORG ( Buell Owner & Repair Group ) op http://www.borgforum.de/. Daar kunnen ze je alles vertellen over reparatie van je nieuwe motor, aangezien er blijkbaar volgens hun nog niemand met een Buell meer dan 40.000 km heeft gereden zonder flinke ( motorblok ) schade.
Kijk ook even naar de recall list van de Buell's op
http://www.grabo.de/buell/technospezial/0303-recallliste.html
Die dingen zijn blijkbaar nog veel slechter dan een Harley Davidson en dat is al niet veel soeps. :shutup:
op 't nederlandse buell forum valt het anders wel mee met de schades :P
Kennis van mij heeft al 50.000 op de teller van zijn XB 9 en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Is ook een kwestie van weten waar je mee rijdt. Op tijd onderhouden en goed warmrijden voordat je gaat gassen scheelt een hoop.
Citaat van: "Desmo-devil"Kennis van mij heeft al 50.000 op de teller van zijn XB 9 en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Is ook een kwestie van weten waar je mee rijdt. Op tijd onderhouden en goed warmrijden voordat je gaat gassen scheelt een hoop.
precies
een grote brok tupperware, als ik mocht keizen geeft mij maar deze
de Firebolt XB12R
(http://www.buell.com/common/07/firebolt/xb12r/featuresimage.jpg)
http://www.buell.com/nl_be/bikes/firebolt/xb12r/features.asp
Het zijn vooral compacte motoren, heb er eens op de beurs opgezeten, prima zit, lekker makkelijk met de voetjes aan de grond komen, op zich helemaal niet verkeerd.
En laatst toevallig achter een Harley en een Buell aangereden (ffkes maar he) :twisted: Je kan zeggen wat je wil, maar een geluidje heeft die Buell om jaloers op te worden 8)
Ik zou daar best eens mee willen rijden, gewoon voor de fun :wink:
Heb eens met een van die eerste toenmalige Buell's gereden: kon mij niet charmeren ondanks voldoende koppel, geluid, uitstraling: net niet het ware voor mijn bescheiden persoon :wink: Vooral het totale gebrek aan comfort: :cry: Ik vond ut net een Trilboor op wielen.
Citaat van: "Dwars"Heb eens met een van die eerste toenmalige Buell's gereden: kon mij niet charmeren ondanks voldoende koppel, geluid, uitstraling: net niet het ware voor mijn bescheiden persoon :wink: Vooral het totale gebrek aan comfort: :cry: Ik vond ut net een Trilboor op wielen.
klopt het is maar rauwe hap maar het geluid en koppel vind ik wel vet
Citaat van: "suzuki-girl"Ik zou daar best eens mee willen rijden, gewoon voor de fun :wink:
Ja dat is wel wat voor je. Trilt behoorlijk zo'n Buell :mrgreen:
Citaat van: "Schmetzke"Citaat van: "suzuki-girl"Ik zou daar best eens mee willen rijden, gewoon voor de fun :wink:
Ja dat is wel wat voor je. Trilt behoorlijk zo'n Buell :mrgreen:
Dus ook een trilplaat net als HD. :roll:
Citaat van: "Youp"Citaat van: "Desmo-devil"Kennis van mij heeft al 50.000 op de teller van zijn XB 9 en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Is ook een kwestie van weten waar je mee rijdt. Op tijd onderhouden en goed warmrijden voordat je gaat gassen scheelt een hoop.
precies
Dat geloof ik best, en ik weet niet of dit ook bij de XB9 van toepassing is, maar dat bij sommige Buell types een 'ziek' tandwiel met overmatige slijtage de oliepomp aandrijft en daarbij ook nog eens niet 100% in lijn loopt met de oliepomp, los je ook niet op met goed onderhoud en goed warm rijden. Je verlengt hoogstens de levensduur van dat ding.
Er zijn blijkbaar al mensen die dit tandwieltje vervangen door een gehard exemplaar.
Ik weet niets van motor techniek maar als ik lees dat rijders een tandwiel ( 1:5 ) moeten gaan vervangen om de oliepomp sneller te laten rondraaien ( 1:3 ) om zodoende voldoende smering te krijgen, is er toch af fabriek al iets mis met de techniek. Om nog maar niet te spreken over de thermische problemen van die Twins. Volgens mij zijn de smeerproblemen juist het gevolg van de vaak belachelijke toleranties die HD bij hun onderdelen hanteert, die wederom veroorzaakt worden door hun thermische problemen. En zo is de cirkel weer rond en zijn we terug bij af. :laughing49so:
Het blijft tenslotte Harley Davidson, en het wordt echt tijd dat ze bij dat bedrijf eens een paar goede 'Tupperware' ( Suzuki ? ) ontwerpers uit Japan 'importeren'. :shutup:
Ze zijn tenslotte nu al meer dan 100 jaar aan het klooien met smering en hitte problemen. En we willen toch straks niet dit lelijke V-rod blok gaan rijden.
(http://www.mcnews.com.au/Testing/HD/V-Rod/Engine_400p.JPG)
gr. HD4ever. :wink: