Poll
Vraag:
Peekaa's of koppel? STEM Nu
Optie 1: veel peekaa's
stemmen: 1
Optie 2: veel koppel bij lage toerentallen
stemmen: 10
Optie 3: maakt me geen ruk uit
stemmen: 4
CiteerBei den Supersportlern setzen die Hersteller immer mehr auf Spitzenleistung. Dafür schwächeln manche Triebwerke bei der Leistungsentfaltung. Was ist Ihnen wichtiger: Möglichst viel Spitzenleistung oder Power aus dem Keller?
Drei PS an der Spitze entscheiden für mich über Sieg und Niederlage.
2%
Ich ziehe eine homogene Leistungscharakteristik vor.
96%
Das ist mir egal.
2 %
vlgs onze oosterburen in Motorrad.de
Hoe is dat hier? wat wil jij? en maakt het je uberhaubt wat uit zolang ie maar tuft? Na? stem en verklaar je nader 8)
Onderste gestemd :?
Citaat van: "Motzippaldy"Onderste gestemd :?
en waarom? :? :wink:
Heb voor de middelste gekozen...ik zou het liefst voor de 1e en de 2e tegelijk kiezen maar vind de tweede net iets belangrijker..nou ja belangrijk...tis wat je "lekker" vind..
Ik heb voor veel koppel gestemd, vanwege veel pk's leuk is ma een behoorlijk koppel naar mijn mening mooier is!!!
Bv. mijn KTM heeft ma een pk of 50 denk ik, ma het koppel is geweldig
mijn TLR heeft een pk of 120 en een behoorlijk hoog koppel
ik vind dat gewoon echt super rijden.....
Maar is het niet zo dat als je een tour/racer rijd met een hoog koppel dat je daar ook wel weer een redelijk aantal pk's tegen over hebt staan???
Daar zal toch een bepaalde verhouding in moeten zitten denk ik zo....
Citaat van: "Jor"
mijn TLR heeft een pk of 120 en een behoorlijk hoog koppel
ik vind dat gewoon echt super rijden.....
..
Achterwiel pk's dan wel he ;)
nr.2 gestemt :cool:
Ik heb en van 150PK en een van -50PK(denk ik) en beide rijden goed .
Voor sportief werk zijn PK belangrijker dan koppel denk ik. Voor gewoon straat/verkeer rijden koppel is makelijker/leuker vind ik.
het leuke is dat het één niet zonder het ander kan..
immers:
Torque x RPM /5252=HP
Leuk als je zo veel koppel hebt dat je een boom uit kan trekken... maar harder dan 16 km/h gaat het niet :roll: Dan liever wat minder koppel, reteveel toeren draaien en dus veel PK's :twisted:
als ik eindelijk "groot" mag rijden wil ik er eens een paar gaan testen... maar ik denk dat mn voorkeur bij ietsje meer pk's dan koppel ligt, dus liever 120 pk en 100nm dan 120 pk met 60nm, maar ook weer niet zo overdreven als dat 1670cc v twin apparaat van yamaha.. iets van 100pk en 160nm :shock:
ich goan veur koppel van onderop, veur de cross of offroad hubste doa veul mjer aan als pk's 8)
Het maakt mij niks uit als het maar reageerd als mijn magnaatje nu doet,
flink toerental en dan gassen. :roll:
Veel koppel (133 nm) veel pk,s, zijn veel cc,s (1300) lees Hayabusa, m.a.w je zou hem bij wijze van spreken, s,morgens in de zesde versnelling kunnen gooien en hem er s,avonds weer uit kunnen halen, maar evenzogoed, een flitsende acceleratie, met een top die meer dan voldoende is.
Dit is niet bedoeld als reclame praatje voor de Busa, heeft ook zijn gebrek, je moet door zijn gewicht (242kg) hem nogal straf behandelen.
de gulden middenweg lijkt me het beste.. voldoende Pk's en voldoende koppel. qua topspeed hoeft het voor mij niet over de 200 te gaan..mag ook ietsje minder zijn..als je lekker 150-160 kunt cruisen oppe snelweg, en je hebt een beetje over om wat in te halen etc...is dat genoeg. Ik hou wel van snelheid...maar ook van mijn gezin :!:
Citaat van: "FZ_Ron"..als je lekker 150-160 kunt cruisen oppe snelweg, Ik hou wel van snelheid...maar ook van mijn gezin :!:
Ja Ron, we houden allemaal van ons gezin, maakt geen ruk uit of je nu met 150 of 200 onderuit gaat, pijn gaat het toch wel doen :?
wss sta je in beide gevallen niet op)Maar dat terzijde;
Wat betreft pk's of koppel: Doe mij maar koppel, Pk's, ach dat maakt mij niet veel uit. (zal ze wss toch niet allemaal kunnen gebruiken)
Als de motor maar bij alle toerentallen trekt, dat vind ik veel belangrijker :wink:
Citaat van: "suzuki-girl"Citaat van: "FZ_Ron"..als je lekker 150-160 kunt cruisen oppe snelweg, Ik hou wel van snelheid...maar ook van mijn gezin :!:
Ja Ron, we houden allemaal van ons gezin, maakt geen ruk uit of je nu met 150 of 200 onderuit gaat, pijn gaat het toch wel doen :? wss sta je in beide gevallen niet op)
Zal best, maar met snelheden boven die 200 weet je al bijna zeker dat je het niet kunt navertellen. Daarbij rijden de meeste auto's zo gemiddeld 130-140 op de duitse autobahn, op enkele snelheidsmaniakken daargelaten.. Als je zelf 150-160 rijd is dat een nette snelheid waarbij niemand zal schrikken met alle gevolgen van dien. Ik reed zelf eens met de auto 160-170 en werd ingehaald door een motor die volgens mij aan de top zat...je zag m niet aankomen en het geluid was er ook pas nadat hij(of zij) langs was. Schrik je toch ff.. verkies ik toch het 150-160 rijden zodat ze me wel zien en horen aankomen..voor mijn idee veiliger.
Het idee veel pk's en of koppel:
Wat Suzuki Girl al zegt...bij alle toerentallen toch genoeg trekkracht.
Mijn huidige motor heeft zijn max koppel bij 10.000 en bij 3000 toeren is er niks daar, moet je bijna meetrappen :shock: dus meer schakelen. Dan heb ik ook niks aan de 100+ pk's..heb eens iemand horen zeggen: "als je op kunt trekken in de hoogste versnelling heb je een prima koppel/pk verhouding.." zit mischien wel wat in..?
Citaat van: "FZ_Ron"Citaat van: "suzuki-girl"Citaat van: "FZ_Ron"..als je lekker 150-160 kunt cruisen oppe snelweg, Ik hou wel van snelheid...maar ook van mijn gezin :!:
Ja Ron, we houden allemaal van ons gezin, maakt geen ruk uit of je nu met 150 of 200 onderuit gaat, pijn gaat het toch wel doen :? wss sta je in beide gevallen niet op)
Zal best, maar met snelheden boven die 200 weet je al bijna zeker dat je het niet kunt navertellen. Daarbij rijden de meeste auto's zo gemiddeld 130-140 op de duitse autobahn, op enkele snelheidsmaniakken daargelaten.. Als je zelf 150-160 rijd is dat een nette snelheid waarbij niemand zal schrikken met alle gevolgen van dien. Ik reed zelf eens met de auto 160-170 en werd ingehaald door een motor die volgens mij aan de top zat...je zag m niet aankomen en het geluid was er ook pas nadat hij(of zij) langs was. Schrik je toch ff.. verkies ik toch het 150-160 rijden zodat ze me wel zien en horen aankomen..voor mijn idee veiliger.
Het idee veel pk's en of koppel:
Wat Suzuki Girl al zegt...bij alle toerentallen toch genoeg trekkracht.
Mijn huidige motor heeft zijn max koppel bij 10.000 en bij 3000 toeren is er niks daar, moet je bijna meetrappen :shock: dus meer schakelen. Dan heb ik ook niks aan de 100+ pk's..heb eens iemand horen zeggen: "als je op kunt trekken in de hoogste versnelling heb je een prima koppel/pk verhouding.." zit mischien wel wat in..?
droom lekker verder :roll:
ik praat uit ervaring :evil: van heeeeeeel dicht bij meegemaakt :roll:
Voor mij absoluut koppel, en dat geld volgens mij voor de gemiddelde straatrijder. Meer als 120 pk is imo onzin op de openbare weg.
Ik ken maar een handjevol rijders die met meer pk's overweg kunnen op de openbare weg.
CiteerHoe is dat hier? wat wil jij? en maakt het je uberhaubt wat uit zolang ie maar tuft? Na? stem en verklaar je nader 8)
Hhhhmmm, Moeilijke vraag!! Wat zal ik nou eens kiezen ? :rofl:......................
Koppel natuurlijk !! Wat heb ik aan dat hoogtoerig gejank, en wat moet ik met veel PK's op de openbare weg. :?: Niet jakkeren, jagen en trappen, maar rustig cruisen bij 2000 rpm.
gr. HD4ever :wink:
Het genot van beide is voor mij niet hetzelfde... hoge toeren voor veel pk's is lekker, maar de lage brul van mijn ST2 met een lekker koppel is ook fijn. Mij maakt het niet uit dus.