Motor Forum Limburg

Nieuws => Motornieuws => Topic gestart door: DeWitte op 24 september, 2005, 20:28:34

Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 24 september, 2005, 20:28:34
concurentie voor de door sommigen aanbeden Hayabusa.?? :?  2006 ZZR1400

Vlgs. Kawasaki's de sterkste produduktiemotor ooit gebouwd; vermogen nnb.

Bron: MotorCycleNews

(http://img40.imageshack.us/img40/6310/6953328small9im.jpg)
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Motzippaldy op 24 september, 2005, 20:32:24
Dus Hayabusa is niet meer de lelijkste motor  :?
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 24 september, 2005, 20:38:41
Psst niet zo hard hier (http://img84.imageshack.us/img84/3558/brushteeth5wh.gif)
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: @Nippon op 25 september, 2005, 09:49:37
heeft veel weg van een ......... :?:  (http://images-eu.amazon.com/images/P/B0000BY5H0.02.LZZZZZZZ.jpg)  :oops:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 25 september, 2005, 14:40:47
(http://img386.imageshack.us/img386/766/laughing49so.gif)
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 29 september, 2005, 18:50:14
192pk 200nm  8) Nie verkeerd, nog een paar piccie's waarop ie beter uitziet imo

(http://img297.imageshack.us/img297/5738/091605zx14middle1ey.jpg)

(http://img297.imageshack.us/img297/1476/2006zzrsmall9ob.jpg)

(http://img297.imageshack.us/img297/4047/kawasakizzr14001105nk.jpg)
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Busaberke op 29 september, 2005, 19:27:19
Citaat van: "Dwars"192pk 200nm

200 Nm uit een 1400cc benzinemotor ............ ech nie!
Het koppel zal naar schatting max. 150 Nm zijn.
Als ze dat halen mogen ze blij zijn !
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: karz op 30 september, 2005, 08:03:41
Als je die lichtunit doortrekt dan lijkt het net de kop van een TLR

(http://i18.photobucket.com/albums/b116/qarz/IMG_3380.jpg)

TLR is die rechts trouwens..
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: The Dominator op 23 november, 2005, 16:04:31
heb m vrijdag live gezien en moet zeggen, gave bak hoor maarja tis geen busa he :mrgreen: maar idd hij is even lelijk zo niet lelijker!!

mocht helaas geen proefrit maken dus het bleef bij erop zitten en aant gas draaien terwijl ik met mn hoofd plat op de tank wheee, wheee, wheeeeee riep...... weinig sensatie dus  :?
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Bakkertjedeeg op 23 november, 2005, 17:00:25
In het kader van discussies, ben ik benieuwd wat iemand beweegt zulke motoren te kopen. Sturen (gummen) kan je er niet mee. Om te toeren lijkt het me qua zitpositie ook niet geschikt. Wie o wie brengt mij het verlossende antwoord??
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Speedtwin op 23 november, 2005, 17:05:55
Moet je er mee?
Zoveel vermogen is toch alleen maar interessant op de Duitse autosnelweg. Geen koffers, hoog verbruik, kleine tank, matige windbescherming, hoge verzekeringspremie en je moet
NOG STEEDS JE KETTING SMEREN>>>>>>>>>>>>> :lol:  :lol:  :lol:


Overbodige motor dus en alleen geschikt voor mannen met een kleine p..... die indruk denken te moeten maken met een dikke motor :lol:  :lol:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: t_rex1970 op 23 november, 2005, 17:09:11
Citaat van: "Speedtwin"Moet je er mee?
Zoveel vermogen is toch alleen maar interessant op de Duitse autosnelweg. Geen koffers, hoog verbruik, kleine tank, matige windbescherming, hoge verzekeringspremie en je moet
NOG STEEDS JE KETTING SMEREN>>>>>>>>>>>>> :lol:  :lol:  :lol:


Overbodige motor dus en alleen geschikt voor mannen met een kleine p..... die indruk denken te moeten maken met een dikke motor :lol:  :lol:

Laat mij dan maar een kleine p.... hebben, mooier dan de Busa is tie al. Ik zou er geen willen hebben daar in dit k*t land er toch niet mee te rijden is, maar anders...
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Bakkertjedeeg op 23 november, 2005, 17:11:14
Citaat van: "Speedtwin"Moet je er mee?
Zoveel vermogen is toch alleen maar interessant op de Duitse autosnelweg. Geen koffers, hoog verbruik, kleine tank, matige windbescherming, hoge verzekeringspremie en je moet
NOG STEEDS JE KETTING SMEREN>>>>>>>>>>>>> :lol:  :lol:  :lol:


Overbodige motor dus en alleen geschikt voor mannen met een kleine p..... die indruk denken te moeten maken met een dikke motor :lol:  :lol:

Koffers??? Moet ik daar mee?? Ga toch niet op vakantie...
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 23 november, 2005, 17:30:11
Citaat van: "Bakkertjedeeg"In het kader van discussies, ben ik benieuwd wat iemand beweegt zulke motoren te kopen. Sturen (gummen) kan je er niet mee. Om te toeren lijkt het me qua zitpositie ook niet geschikt. Wie o wie brengt mij het verlossende antwoord??


Citaat van: "Hakinnen"En dan...de foute Big Bad Busa Brigade.

Kent u die niet,..?
175 echte overpotente paardenkrachten onder de vetlerenbroek bij stilstand, waarschijnlijk een bruinachtige substantie in de vetleren broek bij volacceleratie! .....

need i say more  :shock:

:mrgreen:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: WhomBom op 23 november, 2005, 17:47:59
waarom zou je met n busa/zzr niet kunnen gummen????
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Bakkertjedeeg op 23 november, 2005, 18:05:08
Rij der maar eens op.
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 24 november, 2005, 03:22:11
Alé. met ne busa kan best "gegumd" worden imo. zo slecht sturen ze nu ook weer niet. als ze maar de ruimte hebben.



Vindt die nieuwe kawa wel tof eigenlijk,  heeft tenminste geen  koffers en cardanaandrijving  :mrgreen:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 24 november, 2005, 03:25:54
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"In het kader van discussies, ben ik benieuwd wat iemand beweegt zulke motoren te kopen. Sturen (gummen) kan je er niet mee. Om te toeren lijkt het me qua zitpositie ook niet geschikt. Wie o wie brengt mij het verlossende antwoord??


Citaat van: "Hakinnen"En dan...de foute Big Bad Busa Brigade.

Kent u die niet,..?
175 echte overpotente paardenkrachten onder de vetlerenbroek bij stilstand, waarschijnlijk een bruinachtige substantie in de vetleren broek bij volacceleratie! .....

need i say more  :shock:

:mrgreen:


Heb ik dat gezegd..? :roll:

Maaruh,, da heeft niks met de Busa te maken maar meer met sommige berijders ervan.

Busa's zijn tof.

"Nothing beats the Mighty Busa on sheer power and speed" (tsja,  de Gix1000k5 wel natuurlijk maar daar die vergeten we even... :wink:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 24 november, 2005, 03:28:52
Citaat van: "Speedtwin"Moet je er mee?
Zoveel vermogen is toch alleen maar interessant op de Duitse autosnelweg. Geen koffers, hoog verbruik, kleine tank, matige windbescherming, hoge verzekeringspremie en je moet
NOG STEEDS JE KETTING SMEREN>>>>>>>>>>>>>
:lol:  :lol:  :lol:




Uh...

dus er moet voldoende bagageruimte zijn, voldoende windbescherming , een redelijk grote tank gecombineerd met een laag gebruik en het ding mag geen ketting hebben?

Voilamijn beste,  ........u bent "vet in de markt" voor ne Opel astra. :D  :wink:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Bakkertjedeeg op 24 november, 2005, 05:46:09
Citaat van: "Hakinnen"Alé. met ne busa kan best "gegumd" worden imo. zo slecht sturen ze nu ook weer niet. als ze maar de ruimte hebben.



Vindt die nieuwe kawa wel tof eigenlijk,  heeft tenminste geen  koffers en cardanaandrijving  :mrgreen:

Ik vind die Kawa ook wel tof, maar je kunt er zo weinig mee imo. Wat is de definitie van gummen eigenlijk.. :?:  :?:

:arrow:  Burnen
:arrow:  Hard vooruit gaan, waarbij band met 1000 km kaal is.
:arrow:  Het serieuse gooi en smijtwerk.

Ik ga voor de laatse optie.. 8) Igg mijn verklaring voor de definitie.
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Speedtwin op 24 november, 2005, 06:35:34
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Speedtwin"Moet je er mee?
Zoveel vermogen is toch alleen maar interessant op de Duitse autosnelweg. Geen koffers, hoog verbruik, kleine tank, matige windbescherming, hoge verzekeringspremie en je moet
NOG STEEDS JE KETTING SMEREN>>>>>>>>>>>>>
:lol:  :lol:  :lol:




Uh...

dus er moet voldoende bagageruimte zijn, voldoende windbescherming , een redelijk grote tank gecombineerd met een laag gebruik en het ding mag geen ketting hebben?

Voilamijn beste,  ........u bent "vet in de markt" voor ne Opel astra. :D  :wink:


Thanks, but no thanks.............. :lol:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: The Dominator op 24 november, 2005, 06:39:24
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Hakinnen"Alé. met ne busa kan best "gegumd" worden imo. zo slecht sturen ze nu ook weer niet. als ze maar de ruimte hebben.



Vindt die nieuwe kawa wel tof eigenlijk,  heeft tenminste geen  koffers en cardanaandrijving  :mrgreen:

Ik vind die Kawa ook wel tof, maar je kunt er zo weinig mee imo. Wat is de definitie van gummen eigenlijk.. :?:  :?:

:arrow:  Burnen
:arrow:  Hard vooruit gaan, waarbij band met 1000 km kaal is.
:arrow:  Het serieuse gooi en smijtwerk.

Ik ga voor de laatse optie.. 8) Igg mijn verklaring voor de definitie.

nooit op nne busa gereden zeker????

hard vooruit gaan gaat zeker (heel hard zelfs) band met 1000km kaal?? als je t zou willen zou t gaan, wil je dat is de vraag dan??

wat is serieus gooi en smijtwerk?? op de openbare weg is dat sowieso niet aan te raden (met geen ene motor, <moraalridermodus aan>openbare weg is geen circuit he <moraalriddermodus uit>) partijtje goed doorsturen en ook na 500km nog kunnen zeggen, sow nu effe lunchen en dan weer door! nou dat zie ik mezelf op een (vergeef me t woord) 600cc grasmaaiertje niet doen.... laat me dan maar op die lompe overpotente maar wel stabiele en relaxt rijdende busa doen!

maarja ik zeg maar zo, ieder zijn ding.....
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Speedtwin op 24 november, 2005, 06:44:39
Citeer


Uh...

dus er moet voldoende bagageruimte zijn, voldoende windbescherming , een redelijk grote tank gecombineerd met een laag gebruik en het ding mag geen ketting hebben?

Voilamijn beste,  ........u bent "vet in de markt" voor ne Opel astra. :D  :wink:

Ik ga lekker met mijn motor op vakantie, hoef geen kettinspray mee te nemen, hoef ook geen nylon aftermarket namaak koffers op de een of andere manier op mijn motor te pakken, kom ik eens een keertje op een zandpad uit hoef ik niet om te keren, na 500 km minder goede wegen heb ik na het afstappen nog steeds geen last van mijn polsen of pijn in mijn rug...............kortom dit soort motoren wordt alleen ontwikkeld om elkaar de loef af te steken (tussen fabrikanten onderling), want laten wij nou eens heel eerlijk zijn onder elkaar: hoeveel motorrijders kunnen een motorfiets aan met bijna 200pk, waar kun je +300 rijden (op een verantwoorde manier) en wie durft er bij 300 km vol in de remmen te gaan........................... :roll:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Busaberke op 24 november, 2005, 07:55:43
Citaat van: "Speedtwin"
Overbodige motor dus en alleen geschikt voor mannen met een kleine p..... die indruk denken te moeten maken met een dikke motor :lol:  :lol:

jaja......... zo ken ik er nog wel een paar:  :jack:

DUS: BMW-rijders zijn gewoon mannen die hun frustratie die ze opgelopen hebben nadat ze afgekeurd zijn voor de politieschool botvieren door te pretenderen dat zij de betere motorrijders zijn.

En dan nog wat:
Je geeft jezelf wel erg "bloot" , Speedtwin.
Het immers bekend dat mannen die het lid van hun soortgenoten proberen te kleineren zelf achteraan in de rij gestaan hebben bij het uitdelen ervan.
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 24 november, 2005, 08:01:24
:laughing49so:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: The Dominator op 24 november, 2005, 09:00:45
Citaat van: "Speedtwin"
Overbodige motor dus en alleen geschikt voor mannen met een kleine p..... die indruk denken te moeten maken met een dikke motor :lol:  :lol:

Citaat van: "Busaberke"
DUS: BMW-rijders zijn gewoon mannen die hun frustratie die ze opgelopen hebben nadat ze afgekeurd zijn voor de politieschool botvieren door te pretenderen dat zij de betere motorrijders zijn.

:oops:  :oops:  zou ik hier nooit durven zeggen op het limburgse BMW forum  :twisted:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 24 november, 2005, 10:29:47
nee jij niet :roll:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Speedtwin op 24 november, 2005, 10:42:33
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Speedtwin"
Overbodige motor dus en alleen geschikt voor mannen met een kleine p..... die indruk denken te moeten maken met een dikke motor :lol:  :lol:

jaja......... zo ken ik er nog wel een paar:  :jack:

DUS: BMW-rijders zijn gewoon mannen die hun frustratie die ze opgelopen hebben nadat ze afgekeurd zijn voor de politieschool botvieren door te pretenderen dat zij de betere motorrijders zijn.

En dan nog wat:
Je geeft jezelf wel erg "bloot" , Speedtwin.
Het immers bekend dat mannen die het lid van hun soortgenoten proberen te kleineren zelf achteraan in de rij gestaan hebben bij het uitdelen ervan.


HAP HAP HAP :rofl:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: The Dominator op 24 november, 2005, 10:51:12
Citaat van: "Dwars"nee jij niet :roll:

mag ik toch niet van jou......  :oops:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 24 november, 2005, 10:53:37
Citaat van: "hayasjeelski"
Citaat van: "Dwars"nee jij niet :roll:

mag ik toch niet van jou......  :oops:

heb jij, als recalci-dinges je nog nooit iets van aangetrokken :wink:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: The Dominator op 24 november, 2005, 11:09:04
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "hayasjeelski"
Citaat van: "Dwars"nee jij niet :roll:

mag ik toch niet van jou......  :oops:

heb jij, als recalci-dinges je nog nooit iets van aangetrokken :wink:

heb ff geen zin in zo'n offtopic gebreuzeldiscussie aan te gaan van wat nu beter is (weten we toch allemaal voor ons eigen t beste, niet??)

gaat nu effe om dat lelijke hok van kawwesakkie  :mrgreen:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 24 november, 2005, 11:23:41
idd, volkomen gelijk waarde Sjeele :wink: maar wat is al lelijk/mooi???

"schön is nicht schön, gefallen macht schön" :mrgreen:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 24 november, 2005, 11:55:29
Citaat van: "Speedtwin"


kortom dit soort motoren wordt alleen ontwikkeld om elkaar de loef af te steken (tussen fabrikanten onderling),

Denk dat dit soort motoren worden ontwikkeld omdat er vraag naar is. de vraag maakt het aanbod immers. Zolang mensen persee "de snelste, sterkste en whatever" willen hebben zullen dit soort motoren ontwikkeld en gebouwd worden..

want laten wij nou eens heel eerlijk zijn onder elkaar: hoeveel motorrijders kunnen een motorfiets aan met bijna 200pk, waar kun je +300 rijden (op een verantwoorde manier) en wie durft er bij 300 km vol in de remmen te gaan........................... :roll:

ik denk dat iedereen met een beetje verantwoording en wat verstand een motorfiets met bijna 200pk aankan. waarom niet?  als de pk's er zijn wilt dat uiteraard nog niet zeggen dat ze ook allemaal benut moeten worden.
Bovendien , de moderne motoren zijn zo goed en gemakkelijk (m.u.v dat ZX10R hok :guns:  ) te rijden dat het niet zo'n probleem meer is voor de "gemiddelde rijder" om er veilig mee overweg te kunnen.  
Als voorbeeld : een 1992 supersport als een fireblade is met relatief weinig pk's en veel kilo's tov het hedendaagse ss geweld vele malen onveiliger dan een 2005 fireblade die minder weegt en zo'n 40pk meer ter beschikking heeft.  Het gaat niet zozeer om de hoeveelheden pk's denk ik maar meer om het hele "plaatje". Moderne supersports en bigbikes ala busa / kawa zzr1400 zijn dan wel heel erg sterk en snel maar tegelijkertijd ook heel erg "rijbaar", idiotproof als het ware.  hard rijden was nog nooit ,makkelijker dan vandaag.  De gemiddelde motorrijder die vroeger veel lef moest hebben om het gas een keer open te draaien op een niet sturende en  niet remmende Honda Bold'or (ale, ik roep  er maar eén) is tegenwoordig veel beter af.  Moderne supersports zijn "a peace of cake" om veilig mee te kunnen rijden. pas als de rijder er om vraagt tonen ze hun ware identiteit.  of en wanneer de rijder er om vraagt is aan de rijder.  Vroeger "lag het wel eens aan de motor", tegenwoordig ligt het altijd aan de rijder.  

tjsa, en waar kun je 300km/u rijder op een verantwoorde en veilige manier?  nergens.  300km/u is nooit 100% verantwoordt enveilig waar dan ook.  keuze is aan de rijder hoe veilig ie het wil houden.
Het kan wel,  als ik s'nachts met 300km/ u over de A2 langs het vliegveld in Beek wil scheuren dan kan dat.  betrekkelijk veilig zelfs, weg is dan leeg, gewoon rechtdoor en gas geven.

vol remmen bij 300km/u?
Das een ander verhaal...hard remmen is immers moeilijker dan hard "gasgeven".  op straat zal het nooit voorkomen. op circuit wel.
Ik deed op Spa - Franco boven op het rechtse stuk 296km/u met de Gix1000K5 op het "rempunt". en dan komt er een rechtse bocht en moet er toch echt hard geremd worden.  das meer een kwestie van "moeten"ipv durven.  niet remmen is rechtdoor en das niet tof daar.

Maar ik begrijp u "punt"...
Motoren zijn tegenwoordig beter dan hun berijders.  Motoren hebben tegenwoordig specificaties die bijna ongelooflijk zijn en zullen altijd "over" hebben tov van degene die ea moet besturen. 100pk is voldoende voor op straat. 600cc is zelfs al genoeg.
Neemt uiteraard niet weg dat het ook gewoon leuk is om te hebben en zo heel af en toe eens een poging te wagen het te kunnen benutten.
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: WhomBom op 24 november, 2005, 18:16:03
moa..of ze nu gemaakt worden om mekaar onderling wat te eikelen... misschien.

MAAAAR, als zo'n 60 kg - jap op n 125 (?) pk gixx 600 kruipt, dan moet je hem als ietwat "grotere" europeaan van pak m beet n kilo'ke of 100, toch bij kunnen houden aan t stoplicht he... dus -> zzr 1400  8)
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Speedtwin op 25 november, 2005, 06:12:41
vol remmen bij 300km/u?
Das een ander verhaal...hard remmen is immers moeilijker dan hard "gasgeven".  op straat zal het nooit voorkomen. op circuit wel.



Hard remmen zal op straat onverwachter aankomen dan op een circuit, mijn beste.
Op een circuit heb je een "vast" rempunt, op de openbare weg moet je met zoveel meer zaken rekening houden, dat wil je niet weten!
Kom maar eens een dagje met me mee.................. :lol:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 25 november, 2005, 12:03:54
Citaat van: "Speedtwin"vol remmen bij 300km/u?
Das een ander verhaal...hard remmen is immers moeilijker dan hard "gasgeven".  op straat zal het nooit voorkomen. op circuit wel.



Hard remmen zal op straat onverwachter aankomen dan op een circuit, mijn beste.
Op een circuit heb je een "vast" rempunt, op de openbare weg moet je met zoveel meer zaken rekening houden, dat wil je niet weten!
Kom maar eens een dagje met me mee.................. :lol:

nope, bedoelde " hard remmen op straat met 300km/u". Dat komt nooit voor.
Niet dat "hard remmen op straat "nooit voorkomt. Komt zeker voor.

"Dagje met u mee?".  Gaan we doen dan? Toch niet....."Hakki in de remproef he"?

:wink:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Sirkwietjuh op 25 november, 2005, 12:42:47
okee is toch een mooi idee, speedtwin wijst je de binnenwegen waar je 300 km/u kan knallen en jij doet gelijk even de remproeven.
Weten we dat ook weer  :wink:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 25 november, 2005, 12:46:30
:stupid:  en wij komen kieke :shock:  :shock:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Sirkwietjuh op 25 november, 2005, 12:47:51
Citaat van: "Dwars":stupid:  en wij komen kieke :shock:  :shock:
:yes6rs: Zekers weten :stupid:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Speedtwin op 25 november, 2005, 14:21:22
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Speedtwin"



"Dagje met u mee?".  Gaan we doen dan? Toch niet....."Hakki in de remproef he"?

:wink:

Demo stoppie?? :lol:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 25 november, 2005, 18:42:19
Citaat van: "Speedtwin"
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Speedtwin"



"Dagje met u mee?".  Gaan we doen dan? Toch niet....."Hakki in de remproef he"?

:wink:

Demo stoppie?? :lol:

uh,.,neen, gaat niet werken.  Moet bekennen dat ik "de grote kunst der hoge stoppies" slechts in zeer beperkte mate beheers.  veel te laag of erger , veel te hoog. :oops:  ben niet zo'n stoppie / wheelie kunstenaar. Geef er ook niet veel om.

:wink:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 23 januari, 2006, 09:12:25
was dit ff nog eens helemaal aan ut doorspitten; ff het off-topic geneuzel terzijde 8)

is de nw Kawa ZX14 nu de Busa-beater of nie?? gaat de ZX als ultieme "muscle en cultbike" de busa aflossen??

Dus 192pk Zx 14

(http://www.dks.si/html/ZX1400B%20BLU%20Right%20side%20shot-m.jpg)

tegen 175 pk Busa

(http://bike-exchange.com/Suz%20Hayabusa.jpg)

persoonlijk (ja en dat uit mijn mond) vindt ik de Busa mooier qua lijn van de zijkant; af en toe durven jappen iets te bouwen waar een (afwijkende) lijn in zit :wink: de ZX 14 ietwat saai  :?

De neus van ZX daarentegen "agressiever" to de neus vd Busa :wink:

(http://img9.imageshack.us/img9/9504/zzr7fl5eo.jpg)(http://img6.imageshack.us/img6/6281/front29ei.jpg)

wat ik me dus eigenlijk afvraag; ff merken-geilheid terzijde; heeft de ZX net zoveel "charisma" als de Busa, wat die laatste niet ontzegt kan worden?? op papier zal de ZX14 harder lopen (heb het dus bewust ff niet over gummen, wegligging, praktische inzetbaarheid etc.)

maar PK's is dat het enige dat de ultieme muscle-cult- jazelfs "patserbak" uitmaakt :?:  :?:

Shoot.......

wat is die Hayasjeelski trouwens stil de laatste tijd, hij zal toch nie echt serieuze plannen hebben?? :mrgreen:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Gieskes op 23 januari, 2006, 09:20:16
Zit ie zomaar mijn piccies te gebruiken   :shock:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 23 januari, 2006, 09:22:18
Citaat van: "Gieskes"Zit ie zomaar mijn piccies te gebruiken   :shock:

tis maar 1ne hoor; bron Gieskes dus :mrgreen: maar eeuh geef es antwoord op DE VRAAG :?:

8)
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Gieskes op 23 januari, 2006, 10:11:11
Ik vind de Kawa niet echt tot de verbeelding spreken qua uiterlijk en zijn het alleen de specs van de motor die de aandacht trekken. Ik zou er geen moment aan denken die motor te kopen, nulkommaniks charisma.
De Busa is imo toch heel anders. Ik ben geen Busafan, vind 'm niet mooi maar toch heeft ie een bepaalde aantrekkingskracht, iets speciaals, al is het alleen al de gekozen naam en het design. Al zou de Kawa 100PK meer hebben, als ik moest kiezen tussen deze 2 dan zou het de Busa zijn.gelukkig hoef ik die keuze niet echt te maken
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: karz op 23 januari, 2006, 10:28:32
Citaat van: "Dwars"


persoonlijk (ja en dat uit mijn mond) vindt ik de Busa mooier qua lijn van de zijkant; af en toe durven jappen iets te bouwen waar een (afwijkende) lijn in zit :wink:


Dit vind ik alleen opgaan voor Suzuki en Kawasaki trouwens.
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Gieskes op 23 januari, 2006, 11:35:19
Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"


persoonlijk (ja en dat uit mijn mond) vindt ik de Busa mooier qua lijn van de zijkant; af en toe durven jappen iets te bouwen waar een (afwijkende) lijn in zit :wink:


Dit vind ik alleen opgaan voor Suzuki en Kawasaki trouwens.

Die hebben idd een afwijking, de mooie lijnen vind je alleen terug bij de italia(a)n(se)n   :wink:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Motzippaldy op 23 januari, 2006, 17:19:14
Ik vind allebei lelijk   :shutup:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Speedtwin op 23 januari, 2006, 18:12:47
Overbodige motor..................
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 23 januari, 2006, 18:42:21
Citaat van: "Speedtwin"Overbodige motor..................

wrom?? dan hadden wij hier nix te lullen als we allemaal bijv. een Gs zouden rijden :wink: zou toch saai zijn...........
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Speedtwin op 23 januari, 2006, 18:51:00
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Speedtwin"Overbodige motor..................

wrom?? dan hadden wij hier nix te lullen als we allemaal bijv. een Gs zouden rijden :wink: zou toch saai zijn...........

Als lid van de BMW GS club kan ik je zeggen dat GS rijden er erover lullen VERRE VAN SAAI IS. (maar waarschijnlijk wist je dit al)............
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: QuattroFrits op 23 januari, 2006, 18:54:59
Citaat van: "Speedtwin"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Speedtwin"Overbodige motor..................

wrom?? dan hadden wij hier nix te lullen als we allemaal bijv. een Gs zouden rijden :wink: zou toch saai zijn...........

Als lid van de BMW GS club kan ik je zeggen dat GS rijden en er erover lullen VERRE VAN SAAI IS. (maar waarschijnlijk wist je dit al)............

:shock: Lees ik dit nou goed of hoe zit dat :?:  :twisted:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 23 januari, 2006, 19:03:40
Citaat van: "Speedtwin"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Speedtwin"Overbodige motor..................

wrom?? dan hadden wij hier nix te lullen als we allemaal bijv. een Gs zouden rijden :wink: zou toch saai zijn...........

Als lid van de BMW GS club kan ik je zeggen dat GS rijden er erover lullen VERRE VAN SAAI IS. (maar waarschijnlijk wist je dit al)............

daar gaat het toch helemaal niet om waarde Speedtwin; ff serieus er is toch meer tussen hemel en aarde dan een Gs :roll:  en mekaar wat napraten, zoals bij vele merkenclubs het geval is,  schiet dan toch ook niet op..........
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 23 januari, 2006, 19:12:43
Citaat van: "Speedtwin"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Speedtwin"Overbodige motor..................

wrom?? dan hadden wij hier nix te lullen als we allemaal bijv. een Gs zouden rijden :wink: zou toch saai zijn...........

Als lid van de BMW GS club kan ik je zeggen dat GS rijden er erover lullen VERRE VAN SAAI IS. (maar waarschijnlijk wist je dit al)............

Dat vinden de leden van de GS club, althans de meeste denk ik.
De leden van de ZZR club zullen waarschijnlijk de ZZR 1400 verre van overbodig vinden,.


Als lid van de Ducati club vindt ik zowel de GS als de ZZR volstrekt overbodig en Duc rijden en erover lullen verre van saai :mrgreen:
Geintjuh he..
Na..

:wink:  :wink:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: QuattroFrits op 23 januari, 2006, 19:15:29
:angel: Gelukkig dat smaken verschillen, anders zou het echt niet meer leuk zijn.

Denk ik. :roll:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 23 januari, 2006, 19:16:13
Citaat van: "Hakinnen"Als lid van de Ducati club vindt ik zowel de GS als de ZZR volstrekt overbodig en Duc rijden en erover lullen verre van saai
Na.. :mrgreen:

:wink:  :wink:

en het sleutelen aan een Duc is ook mooi meegenomen, toch?? je steekt er nog eens wat van op  :twisted:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 23 januari, 2006, 19:23:08
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"Als lid van de Ducati club vindt ik zowel de GS als de ZZR volstrekt overbodig en Duc rijden en erover lullen verre van saai
Na.. :mrgreen:

:wink:  :wink:

en het sleutelen aan een Duc is ook mooi meegenomen, toch?? je steekt er nog eens wat van op  :twisted:

hmm,.heb er nog nooit een sleutel (afgezien van een imbussleutel voor de olieplug) aangehad , zelfs geen contactsleutel (die heeft ie niet)


wellicht komend seizoen nog wat "op steken"?  :wink:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 23 januari, 2006, 19:40:33
:shutup:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 14 mei, 2006, 07:20:41
Wat leest mijn "leupsch" oog :mrgreen:

Mr Haki goes flying op deze zzr1400 :twisted: op deze dus :?:  :?:


(http://img40.imageshack.us/img40/6310/6953328small9im.jpg)
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 14 mei, 2006, 09:23:01
Citaat van: "Dwars"Wat leest mijn "leupsch" oog :mrgreen:

Mr Haki goes flying op deze zzr1400 :twisted: op deze dus :?:  :?:


(http://img40.imageshack.us/img40/6310/6953328small9im.jpg)

:roll:  8)

Nope, ik krijg die geen week of zo te leen...

Yep, over twee weken is ie een paar dagen beschikbaar voor freaks , hebben ze 'm in de test en ga ik zeer zeker een serieuze poging wagen om het ding een dag of zo te rijden..zal geen geheim zijn dat iedereen daar ermee wilt rijden.
Hoop dat ik 'm een dag of zo kan hebben...

ben benieuwd,..de kawa is "open"..teller stopt netjes bij 299km/u maar de    motor gaat gewoon door en is dus niet begrenst maar volledig los..

bye bye busa dus....

ben ook benieuwd wat suzuki nu gaat doen...zij hebben immers sinds 1999 min of meer het "recht op de snelste" , de busa..
Kawa had wel de zx12r die in feite net zo snel was maar die heeft nooit de reputatie van de busa gekregen.

geheel tegen de verwachting in introduceerde kawa onlangs de zzr1400 en gooit daarmee de "big-bike" strijd weer open..
Terwijl suzuki eerder verklaarde dat er geen opvolger voor de busa zou komen graaft kawa de strijdbijl weer op en introduceert niet alleen een motor die sterker is dan de busa maar schendt ook nog eens het ""gentlemens agrement" door niet te begrenzen bij 299km/u..

Ik denk dat suzuki het niet op zich laat zitten, dat zijn ze de busa en hun reputatie verplicht...
Ik zou er niet gek van opkijken als we opnieuw de "big-bike oorlog" te zien krijgen volgend jaar...
waren het eerder de busa versus de ZX12R..
Nu zullen het de ZZR1400 versus een nieuwe (1500cc??) busa worden.

als suzuki de uitdaging aanneemt tenminste.......?

alé, voorlopig ga ik proberen da kawahok ff te lenen en een stuk asfalt te vinden waar 300+ mogelijk is.. :twisted:
en ik moet mijn motorpak nu toch maar eens laten fixen en alvast beginnen met grote verhalen verzinnen..hahaha..

;)
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: May Day op 16 mei, 2006, 08:31:37
Suzuki uitdaging aannemen? Zeker, krijg je een suzuki GSXZZR 1400 met blauw witte kleurstelling. Net zoals kawa destijds opeens een mooie allroad had die ontzettend veel afweek van de V-Strom......  :roll:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 18 mei, 2006, 21:43:57
http://www.motorxperience.tv/include/video/video.asp?vid_id=631

filmpje vd snelste productiemotor ter wereld op dit moment 8)  ik vin um life wel wat hebben :wink:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Herr Tod op 18 mei, 2006, 22:07:13
Die uitlaten hadden ze nog liggen op zolder :lol:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: B-Witch op 19 mei, 2006, 16:43:04
Imposante verschijning!  8)
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 19 mei, 2006, 18:42:56
Yeah..en gelukkig heeft "mental theo :thatsgay: verstand van motoren.. :banghead4rv:

ik vindt het (ff afgezien van de filmkes) motorexperinc..dingesgedoe maar één promopraatprogramma..
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: B-Witch op 19 mei, 2006, 18:49:49
Citaat van: "Hakinnen"Yeah..en gelukkig heeft "mental theo :thatsgay: verstand van motoren.. :banghead4rv:

ik vindt het (ff afgezien van de filmkes) motorexperinc..dingesgedoe maar één promopraatprogramma..


Ja sure, moet toch ergens van betaald worden  :wink:
en ik zie um graag die Theo  :angel:

vond die kawa op foto's een beetje twijfelachtig, een ZZR in ut zoer zal ik maar zeggen, maar nu op filmbeeld toch een mooie bike
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 19 mei, 2006, 19:05:20
Citaat van: "Hakinnen"Yeah..en gelukkig heeft "mental theo :thatsgay: verstand van motoren.. :banghead4rv:

:shock: niet dan ?
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: karz op 20 mei, 2006, 10:14:49
Citaat van: "Hakinnen"Yeah..en gelukkig heeft "mental theo :thatsgay: verstand van motoren.. :banghead4rv:

ik vindt het (ff afgezien van de filmkes) motorexperinc..dingesgedoe maar één promopraatprogramma..

Zo zijn alle nederlandse motorprogramma's wat ik tot nu toe gezien heb. En iedere keer die dikkop van knmv met zijn safety lecture en slipgedoe :roll:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 20 mei, 2006, 10:28:31
Citaat van: "karz"
Citaat van: "Hakinnen"Yeah..en gelukkig heeft "mental theo :thatsgay: verstand van motoren.. :banghead4rv:

ik vindt het (ff afgezien van de filmkes) motorexperinc..dingesgedoe maar één promopraatprogramma..

Zo zijn alle nederlandse motorprogramma's wat ik tot nu toe gezien heb. En iedere keer die dikkop van knmv met zijn safety lecture en slipgedoe :roll:

da klopt..omdat ze allemaal gesponsord worden en allemaal zonder die sponsoring  / adverteerders geen programma kunnen bekostigen..

Ik zal dat niet zeggen over de bladen...weet wel dat dat nog steeds het voordeel van bijvoorbeeld motorfreaks.nl is...geen kosten voor druk, oplage en distributie ...dus niet afhankelijk van adverteerders budget ..dus in staat om zelfstandig zonder sponsoring rond te komen en dus in principe lak te hebben aan adverteerders en sponsors..

als bijvoorbeeld de zzr1400 een scheitbak is schrijven ze dat (op een nette manier)...of kawa dat nu leuk vindt of niet..ze hebben kawa en het kawa advertentiebudget niet nodig dus hoeven ze daar ook geen rekening mee te houden..

en geloof me...ik heb het meerdere malen mee gemaakt...er zijn regelmatig de nodige discussies met de importeurs over wat er over een motor geschreven gaat worden..tot een hele hoop gezever aan toe..
Ik heb destijds een hoop gezeik gehad over de 2004 gsx-r750..de importeur was het volstrekt niet eens met "de mening" en wat er geschreven zou gaan worden...we hebben het toch geschreven...het gaat er ook een beetje om hoe je het brengt he..

als ik bij motorexperience steeds ga roepen dat de zzr1400 een scheitbak is , trekt eerst de safegroep en daarna kawa nederland de stekker eruit en hebben we geen motorexperience meer..

wordt dus tijd dat iemand dat gaat roepen..

;) :mrgreen:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 20 mei, 2006, 17:21:38
:mrgreen: ok die Kawa zzr1400 is een schijtbak, safe is de motomaffia en dat "motoprogje" Mxperience is bagger :lol:

trouwens menthal theo is a childmolester :rofl:

zoe jot???
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 29 mei, 2006, 13:33:51
Afgelopen vrijdag objectief gemeten (jaros testbank)

ZZR 1400: 120KW aan het achterwiel (is ca 163 achterwielpk's)

Is (voor de optimisten) ca 183 pk aan de krukas (zonder ram-air)

alé...
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Road Racing Tonnie op 29 mei, 2006, 18:20:55
Citaat van: "Hakinnen"Afgelopen vrijdag objectief gemeten (jaros testbank)

ZZR 1400: 120KW aan het achterwiel (is ca 163 achterwielpk's)

Is (voor de optimisten) ca 183 pk aan de krukas (zonder ram-air)

alé...

Dan hoeft de Hayabusa zich nog niet echt zorgen te maken, want die waarden, gooit mijn Busa er ook spontaan uit, he he, kan ik vannacht weer rustig gaan slapen. :D  :D
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 29 mei, 2006, 19:09:24
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Citaat van: "Hakinnen"Afgelopen vrijdag objectief gemeten (jaros testbank)

ZZR 1400: 120KW aan het achterwiel (is ca 163 achterwielpk's)

Is (voor de optimisten) ca 183 pk aan de krukas (zonder ram-air)

alé...

Dan hoeft de Hayabusa zich nog niet echt zorgen te maken, want die waarden, gooit mijn Busa er ook spontaan uit, he he, kan ik vannacht weer rustig gaan slapen. :D  :D

wel ook een paar kilo's meer he Tonnie?? die Busa dan he :mrgreen:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Road Racing Tonnie op 29 mei, 2006, 20:22:06
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Citaat van: "Hakinnen"Afgelopen vrijdag objectief gemeten (jaros testbank)

ZZR 1400: 120KW aan het achterwiel (is ca 163 achterwielpk's)

Is (voor de optimisten) ca 183 pk aan de krukas (zonder ram-air)

alé...

Dan hoeft de Hayabusa zich nog niet echt zorgen te maken, want die waarden, gooit mijn Busa er ook spontaan uit, he he, kan ik vannacht weer rustig gaan slapen. :D  :D

wel ook een paar kilo's meer he Tonnie?? die Busa dan he :mrgreen:

Dat is correct, de pk gewichtsverhouding, valt ten nadele van mij uit, en niet alleen dat de Busa een 30 kg zwaarder is :D  :D  :D
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Busaberke op 01 juni, 2006, 14:20:48
Citaat van: "Hakinnen"Afgelopen vrijdag objectief gemeten (jaros testbank)

ZZR 1400: 120KW aan het achterwiel (is ca 163 achterwielpk's)

Is (voor de optimisten) ca 183 pk aan de krukas (zonder ram-air)

alé...

valt tegen  :twisted:
mijn busa had op diezelfde bank ook al 160 achterwiel pk's

hoeveel koppel leverde die Kwak ?
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Hakinnen op 01 juni, 2006, 14:52:39
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"Afgelopen vrijdag objectief gemeten (jaros testbank)

ZZR 1400: 120KW aan het achterwiel (is ca 163 achterwielpk's)

Is (voor de optimisten) ca 183 pk aan de krukas (zonder ram-air)

alé...

valt tegen  :twisted:
mijn busa had op diezelfde bank ook al 160 achterwiel pk's

hoeveel koppel leverde die Kwak ?

sorry...weet ik ff niet meer...
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Busaberke op 01 juni, 2006, 14:54:05
:whipping:
Titel: BUllshit verhalen ZX14 / ZZR1400 > BUSA
Bericht door: CJ_Texas_Ranger op 16 juli, 2006, 06:10:25
Het is alemaal een beetje jammer dat afkraken van nieuwe motoren. Of het nnou kawa of suz is. De ZX14 is het nieuwste en wordt meteen afgekraakt wanneer de nieuwe suz komt wotdt deze ook afgekraakt.
Ik rij een ZX14 en ik vind de Suzukis ook erg mooi.

Anyway my ZX14 heeft ongetuned 181 op het achterwiel en dat hebben de meesten europeese ZX14 / ZZR1400 omdat de mapping anders is dan in de states, daar hebben ze wel 165 op het achterweel,. heeft te maken met emessie eisen. Dus niet bullshitten hier. En trouwens een motor kan nog zoveel PK's hebben, maar bij de sprint is de DRIVER het belanrijkste niet de motor.
En wat is MOOI en wat is LELIJK ?????? Depends on the eyes of the beholder TOCH ??????

Het zijn allemaal op hun eigen manier mooie motoren ........

En de top is niet zo belangrijk, de mijn is open en echt snel,
maar belangrijker hoe snel je er bent .........
en nog belangrijker is dat motor rijden gewoon leuk is of je nou een SUZ, een YAM, een Honda of een KAWA rijdt ........ samen rijden dat is leuk, al de verschillende motoren zien das leuk ........... en bij sprints de patsers in hun dikke porsches, bmws, ferraries of what ever op hun plaats te zetten ....

Anyway, ik rij NU NET met Two Brothers en de PowerCom III is besteld dus dan gaat ie weer op de bank om te kijken bij Ruud Fredericks

(http://www.kwon.nl/CJ's_ZX-14R_17-07-2006_09.jpg)[/img]

(http://kwon.nl/ZX-14R_PowerCurve_Backwheel_01.jpg)

(http://kwon.nl/ZX-14R_TopSped_and_Gears.jpg)
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: May Day op 16 juli, 2006, 08:04:49
Euh, welkom.........


Die uitdraai die je daar post is uit een motorblad, algemeen bekend dat die geen achterwielpk's meten maar het vermogen omgerekend naar krukas. Dus zodra je een uitdraai hebt van een goede bank die echte achterwielpk's toont, hoor ik het graag van je.
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: karz op 16 juli, 2006, 08:51:11
Welkom,

Je kunt je hier even voorstellen :
http://www.motorforumlimburg.nl/viewforum.php?f=27

Cool dat al iemand dat apparaat rijd ;)


(http://www.kwon.nl/cj_zzr1400_09-06-2006_02.jpg)

Staan nogalwat moto's bijelkaar daar waar je hem gekocht hebt. Bij welke dealer is dat ?

Je had eerst een ZX12 las ik. Is het een grote stap zo'n ZX14 ?
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Schmetzke op 20 oktober, 2006, 16:55:28
ZX14

(http://img90.imageshack.us/img90/4628/daytona025iw7.jpg)
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 20 oktober, 2006, 17:06:31
Citaat van: "karz"Welkom,

Je kunt je hier even voorstellen :
http://www.motorforumlimburg.nl/viewforum.php?f=27

:stupid:  Welkom 8)

Citaat van: "CJ_Texas_Ranger"Dus niet bullshitten hier.
Op een motorforum bulshitten?  :shock: dat zul je hier nie vaak meemaken :mrgreen:
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: Schmetzke op 20 oktober, 2006, 17:26:01
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "karz"Welkom,

Je kunt je hier even voorstellen :
http://www.motorforumlimburg.nl/viewforum.php?f=27

:stupid:  Welkom 8)

Citaat van: "CJ_Texas_Ranger"Dus niet bullshitten hier.
Op een motorforum bulshitten?  :shock: dat zul je hier nie vaak meemaken :mrgreen:

CiteerGeplaatst: Zo Jul 16, 2006
Titel: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: RoadRage op 24 oktober, 2006, 10:42:57
ZZ-R 1400:
prachtige machine!

toeren gaat prima en gassen of gummen gaat ook goed! Zelfs met duo die overigens ook voor langere ritten prima zit. Hij stuurt heerlijk op binnenwegen.

En als antwoord op de eerder gestelde vraag: JA, HIJ BLAAST DE BUSA ERUIT!
Titel: Re: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 29 september, 2007, 09:06:13
wat een vernieuwde Busa niet allemaal teweegbrengt: en het dan brengen onder de noemer "emissie-eisen" :rofl:

iig de ZZR1400 voor 2008

Maximumvermogen verhoogd! Dankzij wijzigingen aan de motor en het uitlaatsysteem voldoet de ZZR1400 voor 2008 aan de strenge Euro III-emissienormen. Bovendien zijn de Kawasaki-technici erin geslaagd het mechanische geluid te verminderen, vermogensintervallen te minimaliseren, het algemene motorkarakter te verbeteren en het maximumvermogen te vergroten.

(http://img341.imageshack.us/img341/3772/kawasakizzr14002008xa7.jpg) (http://imageshack.us)

Belangrijkste kenmerken ZZR1400:
Hoog vermogen en koppel uit de machtige 1.352 cm3-motor met vier cilinders in lijn.
Uitstekende stabiliteit en intuïtief rijgemak dankzij het goed uitgebalanceerde aluminium monocoque frame.
Veel feedback en controle dankzij de upside-downvoorvork van 43 mm en volledig verstelbare Uni-Trak-achtervering.
Fenomenaal remvermogen en -gevoel door drie wave-type-schijfremmen, radiaal geplaatste voorremklauwen en een remhoofdcilinder met radiale pomp.
Hoogwaardige rijeigenschappen door ergonomisch ontwerp en ontspannen rijpositie.
Opvallende avant-gardistische vormgeving met bijna tastbare uitstraling.

Bij de ZZR1400 voor 2008 zijn al deze geweldige kenmerken behouden, evenals de fantastische rijeigenschappen. Algemeen gezien is het totale potentieel van de ZZR1400 vergroot. De emissie- en geluidsniveaus zijn lager, het maximumvermogen is hoger, het middelhogetoerenbereik biedt een soepeler verloop en het koppel bij lage toerentallen is verhoogd.


Bron: Kawasaki Nederland
Titel: Re: Kawasaki ZZR 1400
Bericht door: DeWitte op 05 oktober, 2007, 17:54:04
http://www.youtube.com/watch?v=fOLktJbZOXI