(http://members.chello.nl/a.brouwershaven/Scan10016.jpg)
35 litertank, Telelever, 100pk zoals de gewone GS, TT alu-koffers, standaard valbeugel en een 21" voorwiel voor de off-road liefhebber :shock:
hebbe, hebbe :evil:
Tsja............ wat zal ik zeggen? :shock:
euh.......... "het" heeft een hoog klimrekgehalte ? :?
krijg je die 2 ijskasten er ook bij ? (http://www.tlplanet.com/forums/images/smilies/fou.gif)
opzich een mooie brik 8)
alleen die koffers :shock: bij de eerst beste file zit er al lak van 'n koekblik op :mrgreen:
Bijna 300 Kg :shock: ga er maar aan staan!
FF ON TOPIC
Waarom een groter voorwiel?
dat schijnt beter te sturen...
en dat schijnt weer vooral bij t off-road gebeuren te boeien..ofzo
Citaat van: "Rookie"Bijna 300 Kg :shock: ga er maar aan staan!
FF ON TOPIC
Waarom een groter voorwiel?
300kg is de 1150 Gs Adventure (volgetankt, olie en alu-koffers) zo zie je maar wat ik moet meeslepen :mrgreen: ; deze 1200 Gs A zou nog maar 250 oid op de weegschaal doen; aangezien ie op de hp-2 (de enduro) gebasseerd is (ander frame en lichtgewicht, haha :lol: onderdelen)
21" voorwiel vanwege betere Off-road stuur/rij-eigenschappen; een groter wiel heeft het voordeel dat ie makkelijker stuurt en beter/sneller is te corrigeren :wink:
De Adventure is net als bij de 1150 serie een hebbeding, de pc-hooft tractor onder de motors; de overtreffende trap zeg maar; avontuurlijker stoerder, vetter en zgn. (vlgs BMW dan he) betere off-road kwaliteiten; echter dat is allemaal relatief uiteraard; want je moet behoorlijk bedreven zijn om dit soort "mastodonten" off-road met die Kg's de sporen te kunnen geven. en oh ja ietwat langere benen zijn ook wel handig als je perse de Kalahari doorstuift op zoek naar avontuur.
Citaat van: "Dwars"
21" voorwiel vanwege betere Off-road stuur/rij-eigenschappen; een groter wiel heeft het voordeel dat ie makkelijker stuurt en beter/sneller is te corrigeren :wink:
Dat klopt niet he. Een groter wiel betekent grotere gyroscopische krachten en dus betere rechtuitstabiliteit....
oh jawel, spoorwissel is bijv. veel makkelijker met een groter voorwiel
Dit schijnt de definitieve versie te zijn; best mooi gedaan imo 8) alleen die "roll-bar" :roll:
de nieuwe BMW R1200GS Adventure
(http://img414.imageshack.us/img414/1566/bmwr1200gsadv15ug.jpg)
Ziet er bruut uit, en bruut is goed ;)
@Dwars......al ingeschreven :?:
Citaat van: "TTigertje"@Dwars......al ingeschreven :?:
nope :cry: nog ff doorsparen :banghead4rv:
Ik vind hem i.i.g. mooier dan dat HP-2 klimrek!
Ik kan hem ook waarderen..... :thumbsup:
moeten ze wel die beautycases eraf halen die zien er toch een partij slecht uit!! en die valbeugel die op een rolbar lijkt ook niet echt jofel, is die om tank te beschermen of wat??? (kunnen misschien als klimrek gebrukt worden voor de kleinere motorrijders onder ons) die zit toch al half ingepakt in de platen, is dat niet genoeg.... maarja wel een leuke basis om wat van te maken :twisted:
Citaat van: "hayasjeelski"moeten ze wel die beautycases eraf halen die zien er toch een partij slecht uit!! en die valbeugel die op een rolbar lijkt ook niet echt jofel, is die om tank te beschermen of wat??? (kunnen misschien als klimrek gebrukt worden voor de kleinere motorrijders onder ons) die zit toch al half ingepakt in de platen, is dat niet genoeg.... maarja wel een leuke basis om wat van te maken :twisted:
ik ken er één die zo ongeveer een aanloop moet nemen om er op te komen ............ :rofl:
net effe wat betere foto's gekregen, kut vindt um ook wel wat hebben (dat ik dat ooit zou zeggen)
(http://www.zroadster.net/tim/gs/12gsa-front.jpg)
(http://www.zroadster.net/tim/gs/12gsa-rear.jpg)
(http://www.zroadster.net/tim/gs/12gsa-overhead.jpg)
(http://www.zroadster.net/tim/gs/12gsa-lsidegrey.jpg)
(http://www.zroadster.net/tim/gs/12gsa-lside-red.jpg)
(http://www.zroadster.net/tim/gs/12gsa-rqtr.jpg)
(http://www.zroadster.net/tim/gs/12gsa-fqtr.jpg)
(http://www.zroadster.net/tim/gs/12gsa-3qtr-grey.jpg)
(http://www.zroadster.net/tim/gs/12gsa-rside-grey.jpg)
de da ook nog een paar :wink:
(http://img472.imageshack.us/img472/2584/gsadventure10yq.jpg)
(http://img472.imageshack.us/img472/8273/gsadventure21kz.jpg)
Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "hayasjeelski"moeten ze wel die beautycases eraf halen die zien er toch een partij slecht uit!! en die valbeugel die op een rolbar lijkt ook niet echt jofel, is die om tank te beschermen of wat??? (kunnen misschien als klimrek gebrukt worden voor de kleinere motorrijders onder ons) die zit toch al half ingepakt in de platen, is dat niet genoeg.... maarja wel een leuke basis om wat van te maken :twisted:
ik ken er één die zo ongeveer een aanloop moet nemen om er op te komen ............ :rofl:
had ik nog niet eens aan gedacht, maar nu je t zo zegt.... laat ut m maar niet horen :mrgreen:
Citaat van: "hayasjeelski"Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "hayasjeelski"moeten ze wel die beautycases eraf halen die zien er toch een partij slecht uit!! en die valbeugel die op een rolbar lijkt ook niet echt jofel, is die om tank te beschermen of wat??? (kunnen misschien als klimrek gebrukt worden voor de kleinere motorrijders onder ons) die zit toch al half ingepakt in de platen, is dat niet genoeg.... maarja wel een leuke basis om wat van te maken :twisted:
ik ken er één die zo ongeveer een aanloop moet nemen om er op te komen ............ :rofl:
had ik nog niet eens aan gedacht, maar nu je t zo zegt.... laat ut m maar niet horen :mrgreen:
ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend,
ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:
Klimrek is wel o.k.....
Tank wordt goed beschermd.....
Ligt niet aan rek maar aan de bloembakken.......voordat die helemaal weggeschuurd zijn..... :lol:
Opdruk R1200 had ietsje minder gemogen.....
De belangrijkste verschillen van de nieuwe R 1200 GS Adventure ten opzichte van de R 1200 GS basisversie.
• 33 liter tank
• Groter windscherm
• Bescherming voor tank, motorblok en kleppendeksels
• Bagagedrager van roestvrij staal
• Verstelbaar zadel met offroad-ergonomie
• Verstelbaar aluminium stuur met handkappen
• Langere veerweg voor betere capaciteiten in het terrein
• Spaakvelgen
• Bredere voetsteunen, verstelbaar rem- en schakelpedaal
• Krachtiger koplamp van 720 Watt
De belangrijkste verschillen van de nieuwe R 1200 GS Adventure ten opzichte van de R 1150 GS Adventure.
• Aanzienlijk lager gewicht
• Merkbaar meer vermogen (+15%) en koppel (+ 17%)
• Nieuwe zesversnellingsbak
• Nieuwe Evo-Paralever met WAD-veerpoot
• Nieuwe Telelever
• Nieuw digitaal instrumentarium met Info-flatscreen
• Boordnet met Single-Wire-System en CAN-Bus-technologie
• Elektronische startblokkering
Citaat van: "Dwars"
• Krachtiger koplamp van 720 Watt
pardon???? type bouwlamp dus?????
1. Techniek en rijeigenschappen
Met de R 1200 GS Adventure introduceert BMW Motorrad de volgende generatie van de ultieme reisenduro voor globetrotters en avonturiers. Net als het basismodel blinkt de Adventure uit door een unieke combinatie van dynamische toureigenschappen en veelzijdig gebruiksgemak, met daarnaast indrukwekkende off-road eigenschappen en extra comfort voor lange, zorgeloze ritten. Daarmee is deze R 1200 GS direct vanuit de fabriek volledig berekend op een wereldreis.
In vergelijking tot zijn voorganger, de R 1150 GS Adventure, is het nieuwe model op talloze punten verbeterd, met onder meer een aanzienlijk rijkere standaarduitrusting – waarmee het veelzijdige potentieel van deze machine merkbaar wordt vergroot en waarmee tegelijkertijd het onderscheid met de huidige basisversie duidelijker zichtbaar is. Veel van wat tot nu toe als optie of accessoire leverbaar was, is bij de R 1200 GS Adventure standaard aan boord. Voorbeelden daarvan zijn een brandstoftank met een inhoud van 33 liter, een nieuw windscherm dat betere bescherming biedt tegen de elementen, een in hoogte verstelbaar zadel, robuuste beschermingsbeugels voor tank en motorblok en bredere voetsteunen, die worden gecombineerd met verstelbare schakel- en rempedalen.
Omdat de nieuwe Adventure werd ontwikkeld op basis van de R 1200 GS, heeft de berijder bovendien het voordeel van het merkbaar toegenomen vermogen en koppel van de tweecilinder boxermotor. Deze levert bij 7.000 toeren per minuut een vermogen van 74 kW/100 pk. Het koppel van 115 Nm wordt bereikt bij 5.500 tpm.
Ook de overige techniek komt overeen met het huidige basismodel. Dankzij de toepassing van lichtgewicht materialen voor de aandrijflijn, uitlaat, het chassis en de wielen weegt de R 1200 GS Adventure ondanks zijn aanzienlijk uitgebreide standaarduitrusting nauwelijks meer dan zijn voorganger.
Tot slot betekenen ook de nieuw ontwikkelde zesversnellingsbak, de Paralever- en Telelever wielophanging van de nieuwste generatie, het nieuwe digitale instrumentarium en het boordnet met CAN-bus technologie een grote vooruitgang ten opzichte van de R 1150 GS Adventure.
De nieuwe R 1200 GS borduurt voort op het succesvolle designconcept van zijn voorganger, dat vooral gekenmerkt wordt door een even dynamisch als robuust karakter. Hoogwaardige materialen en oppervlakken van roestvrij staal en aluminium zorgen daarbij voor een elegantie die zowel technisch als functioneel mag worden genoemd. Afhankelijk van zijn smaak heeft de klant de keuze uit twee verschillende kleurstellingen.
Ook de voor de R 1200 GS Adventure leverbare opties en accessoires geven een indicatie van zijn veelzijdige talenten. Zo zijn af-fabriek bijvoorbeeld het BMW Motorrad Integral ABS (semi-integraal, uitschakelbaar), speciale terreinbanden, extra schijnwerpers en een boordcomputer leverbaar. Daarbij is via de dealers van BMW Motorrad een nieuw aluminium koffersysteem leverbaar, alsmede de BMW Motorrad Navigator en talloze andere accessoires waarmee de enthousiaste motorrijder zijn machine kan afstemmen op zijn rijgedrag en persoonlijke smaak.
De nieuwe R 1200 GS Adventure is werkelijk op alle punten verbeterd en toont zich daarmee een waardig opvolger van de R 1150 GS. Als overtreffende trap in de reeks van de R 1200 GS is de Adventure niet alleen de ultieme reisenduro voor globetrotters en avonturiers, maar is hij evenzeer geschikt voor de meest kritische motorrijders. Deze motorfiets spreekt ook die klanten aan die een imposant uiterlijk en praktisch gebruiksgemak op waarde weten te schatten.
De belangrijkste verschillen van de nieuwe R 1200 GS Adventure ten opzichte van de R 1200 GS basisversie.
• 33 liter tank
• Groter windscherm
• Bescherming voor tank, motorblok en kleppendeksels
• Bagagedrager van roestvrij staal
• Verstelbaar zadel met offroad-ergonomie
• Verstelbaar aluminium stuur met handkappen
• Langere veerweg voor betere capaciteiten in het terrein
• Spaakvelgen
• Bredere voetsteunen, verstelbaar rem- en schakelpedaal
• Krachtiger koplamp van 720 Watt
De belangrijkste verschillen van de nieuwe R 1200 GS Adventure ten opzichte van de R 1150 GS Adventure.
• Aanzienlijk lager gewicht
• Merkbaar meer vermogen (+15%) en koppel (+ 17%)
• Nieuwe zesversnellingsbak
• Nieuwe Evo-Paralever met WAD-veerpoot
• Nieuwe Telelever
• Nieuw digitaal instrumentarium met Info-flatscreen
• Boordnet met Single-Wire-System en CAN-Bus-technologie
• Elektronische startblokkering
33 liter tank – meer kilometers op één tank
Een van de meest in het oog springende wijzigingen aan de R 1200 GS Adventure is ongetwijfeld de grotere brandstoftank met een inhoud van 33 liter, inclusief ongeveer 4 liter reserve. Daarmee heeft de bestuurder maar liefst 13 liter meer brandstof aan boord dan met de basisversie. Ook vergeleken met de R 1150 GS Adventure, waarvoor een grotere tank alleen als optie leverbaar was, heeft het nieuwe model een grotere tankinhoud van 3 liter. Bij een constante rijsnelheid van 90 km/h heeft de R 1200 GS hiermee een theoretische actieradius van 750 kilometer. Dat betekent dat de nieuwe R 1200 GS Adventure tussen twee tankbeurten een grotere afstand kan afleggen dan iedere willekeurige concurrent.
Groot windscherm – extra comfort bij hogere snelheid
Dankzij een doordachte vormgeving geleidt het nieuwe windscherm de rijwind vrijwel volledig langs en over de bestuurder. Dat geschiedt bovendien vrijwel zonder hinderlijke wervelingen, waardoor het hoofd en bovenlichaam aanzienlijk worden ontlast. Speciaal gevormde 'flaps' die zijn aangebracht achter het windscherm, verminderen bovendien de belasting op het onderlichaam. Omdat het windscherm verstelbaar is, biedt het bestuurders van verschillende lengtes uitstekende bescherming tegen wind en regen.
Tank, motorblok en kleppendeksels – bestand tegen een stootje
Een stabiele en robuuste buizenconstructie van roestvrij staal beschermt de brandstoftank en het motorblok tegen de gevolgen van een valpartij – zowel in het terrein als op de openbare weg. Daarbij vrijwaren hoogwaardige aluminium covers de kleppendeksels tegen al te intensieve gebruikssporen.
Bagagedrager van roestvrijstaal – fraai en praktisch
Voor een echte reisenduro zijn stevige en praktische bevestigingspunten voor bagage onmisbaar. De R 1200 GS Adventure is dan ook voorzien van een stevige bagagedrager van roestvrij staal, waarop desgewenst een aluminium topcase kan worden bevestigd.
Verstelbaar zadel – optimaal voor offroad-gebruik
Om voor uiteenlopende doeleinden de optimale zitpositie te garanderen, kan het uit twee delen bestaande zadel van de nieuwe Adventure in twee hoogtes worden versteld. De bovenste stand – de zithoogte bedraagt hier 915 millimeter – biedt de berijder het comfort van een volledig vlak zadel zonder verhoging. Hiermee heeft hij in het terrein alle noodzakelijke bewegingsvrijheid. In de onderste stand zorgt een zithoogte van 895 millimeter voor een goede bereikbaarheid van de ondergrond, belangrijk wanneer bijvoorbeeld wordt gestopt voor een verkeerslicht. Daaraan draagt ook de ergonomische vormgeving van het zadel bij, dat aan de voorzijde uiterst smal is uitgevoerd.
Aluminium stuur met handkappen
Het stuur van hoogwaardig lichtmetaal is uitgerust met een stevige beschermingsrol van met kunststof omwikkeld schuimmateriaal. Ook de praktische handkappen behoren tot de standaarduitrusting van de nieuwe Adventure.
Brede voetsteunen en verstelbare schakel- en rempedalen
Omdat de R 1200 GS Adventure naar verwachting veel in het terrein zal worden gebruikt, is hij uitgerust met aanzienlijk bredere voetsteunen. Deze bieden optimale steun en grip en maken het de berijder gemakkelijker om bepaalde trajecten staand op de voetsteunen af te leggen. Ook de verstelbare schakel- en rempedalen zijn berekend op de uiteenlopende eisen die de berijder van de R 1200 GS Adventure aan zijn machine kan stellen, bijvoorbeeld wanneer hij bij het rijden in zwaar terrein volledig ander schoeisel draagt dan op de snelweg. Het rempedaal kan met behulp van een klapmechanisme eenvoudig in hoogte worden versteld, aanpassen van het schakelpedaal gebeurt met een stelexentriek.
Vering en velgen met gekruiste spaken aangepast voor het terrein
Ook het onderstel van de R 1200 GS Adventure is optimaal uitgerust voor het rijden in zwaar terrein. Zo is de veerweg van de voorvering 20 millimeter langer dan bij de R 1200 GS. De wielophanging van de nieuwe Adventure is gebaseerd op de beproefde lichtgewicht constructie van de basisversie.
Voor is de befaamde Telelever voorwielophanging toegepast, gecombineerd met veerpoten van 41 millimeter doorsnede. De Evo-Paralever wielophanging achter is uitgerust met een centrale veerpoot en wegafhankelijke demping (WAD) – naarmate de veerpoot verder inveert, wordt de demping stugger. Uitgebreide informatie over het frame en de wielophanging is te vinden in de persinformatie over de R 1200 GS.
Standaard is de nieuwe R 1200 GS Adventure uitgerust met kruisspaakvelgen, die hun waarde vooral bewijzen op de meest extreme terreinen en wanneer met hoge snelheid off-road wordt gereden. Uiteraard kunnen ook tubeless-banden worden geleverd. De spaken in de velgen kunnen per stuk worden verwisseld.
Frame – optimale stabiliteit en een laag gewicht
Het tweedelige roestvrij stalen frame van de R 1200 GS Adventure is gebaseerd op het buizenframe van het R 1200 GS basismodel, en onderscheidt zich door zijn ongekende stijfheid en stabiliteit. Het voor- en hoofdgedeelte werd overgenomen van de R 1200 GS, terwijl het achterste gedeelte en de verbinding met de zijstandaard en middenbok kleine geometrische aanpassingen hebben ondergaan. In het uitzonderlijk lichte frame is het motorblok als dragend deel geïntegreerd, wat bijdraagt aan een lager gewicht van de nieuwe Adventure. Bovendien kan de motor dankzij de gewijzigde middenbok ook makkelijker op de hoofdstandaard worden gezet.
Krachtige dynamo – meer vermogen voor externe verbruikers
Diverse elektrische stroomverbruikers zorgen voor een aanzienlijk hoger stroomverbruik, reden waarom de dynamo van de R 1200 GS Adventure een vermogen van 720 watt levert, 120 watt meer dan de basisversie.
Motorblok – krachtig vermogen voor superieure rijeigenschappen
De nieuwe Adventure is voorzien van de 1.170 cc metende tweecilinder boxermotor die voor het eerst werd geïntroduceerd op het basismodel van de R 1200 GS. De motor levert een krachtig vermogen van 72 kW/100 pk bij 7.000 toeren per minuut en ontwikkelt al bij 5.500 tpm het maximale koppel van 115 Nm. Alle belangrijke kenmerken van de constructie en alle overige details van deze potente krachtbron zijn uitvoerig beschreven in de persmap van de R 1200 GS.
Zesversnellingsbak van de R 1200 GS
Ook de lichte, soepel schakelende zesversnellingsbak met schuine vertanding is afgeleid van de R 1200 GS basisversie.
Instrumentarium en boordelektronica – de nieuwste digitale techniek
Op dit gebied is de nieuwe R 1200 GS uitgerust met dezelfde systemen als het basismodel. Tot de moderne elektronica horen onder meer het digitale instrumentarium met Info-Flatscreen, het innovatieve boordnet met Can-bus technologie en de elektronische startblokkering.
Carosserie en design – duidelijke taal
Al op het eerste gezicht verraadt de nieuwe R 1200 GS Adventure dynamiek en behendigheid, en het robuuste karakter van een enduro. Hoogwaardige materialen en vormen, zoals de valbeugels en bagagedrager van gestraald roestvrij staal en het geanodiseerde aluminium van de velgen en zijpanelen, geven de machine een technische, functionele elegantie en onderstrepen tegelijkertijd de kwaliteit van het voertuig.
Ook de kleurstelling draagt bij aan het esthetisch fraaie uiterlijk en vormt een duidelijk contrast met het vorige model. De klant heeft de keuze uit twee kleurstellingen:
Met alpinweiß uni kiest hij voor de klassieke GS-kleur, die wordt gecombineerd met een zwart-rood zadel en zwarte geanodiseerde zijpanelen.
De lakkleur mat weißaluminium-metallic wordt gecombineerd met een grijs zadel en olijfkleurige zijpanelen van geanodiseerd magnesium. Deze combinatie straalt een zakelijke technische elegantie uit en past uitstekend bij andere metalen componenten zoals de valbeugels en aluminium koffers.
2. Standaarduitrusting
Opties en accessoires
Geheel overeenkomstig zijn veelzijdige rijeigenschappen is voor de nieuwe R 1200 GS Adventure een uitgebreide reeks opties en accessoires beschikbaar, waarmee de klant zijn motorfiets volledig op zijn wensen kan afstemmen. De opties worden tijdens het productieproces in de fabriek in Berlijn aangebracht. Bij de BMW Motorrad dealer kunnen op ieder gewenst moment de accessoires gemonteerd worden.
Opties
• BMW Motorrad Integral ABS (semi-integraal, uitschakelbaar)
• Terreinbanden (zonder meerprijs)
• Anti-diefstal alarm (DWA)*
• Verchroomde uitlaat
• Handvatverwarming
• Witte knipperlichten
• Kofferhouders voor aluminium koffers
• Extra schijnwerpers
• Boordcomputer
De met een * aangeduide opties zijn via de BMW Motorrad dealers ook als accessoire leverbaar.
Extra schijnwerpers
Net als voor het voorgaande model zijn voor de nieuwe Adventure extra schijnwerpers leverbaar, die worden bevestigd op de valbeugel voor de tank. Deze schijnwerpers combineren een geringe afmeting met een hoge lichtopbrengst en zorgen ervoor dat de bestuurder beter ziet en gezien wordt. De schijnwerpers kunnen af-fabriek worden gemonteerd, maar zijn ook achteraf leverbaar door de BMW Motorrad dealer.
Boordcomputer
Een bijzonder praktische reisgezel is de optioneel leverbare boordcomputer, die de functies van het standaard Info-Flatscreen verder uitbreidt. De boorcomputer geeft gegevens weer als de buitentemperatuur, resterende actieradius, gemiddeld brandstofverbruik en de gemiddelde snelheid. Ook waarschuwt de boordcomputer de bestuurder voor een te laag oliepeil en voor mogelijke gladheid, zodra de buitentemperatuur beneden 3 °C komt.
Terreinbanden
Wie met zijn nieuwe R 1200 GS Adventure hoofdzakelijk buiten de gebaande paden gaat, kan eventueel kiezen voor terreinbanden. De robuuste Continental TKC 80 noppenbanden (begrensd op 160 km/h) geven ook op zand, grind, gladde keien en in de modder de nodige grip en worden af-fabriek gemonteerd, zonder meerprijs.
Accessoires
• Topcasehouder voor aluminium topcase
• Aluminium topcase
• Kofferhouders voor aluminium koffers*
• Aluminium koffers
• Handgreep voor aluminium koffers
• Binnentas voor aluminium koffers en topcase
• Tanktas
• Softbag Sport groot
• BMW Motorrad Navigator incl. houder, bedrading en tas
• Handvatverwarming*
• Extra schijnwerpers*
• Anti-diefstal alarm (DWA)*
• Witte knipperlichten *
• Beschermingsvenster voor koplamp
• Extra stroomaansluiting
• Kleppendeksel noodloop-kit
• Spatbord voorwiel, kunststof
• Spatbescherming achter, kunststof
• Werkplaatsstandaard (paddockstand) met adapter
• Uitbreidingsset boordgereedschap
De met een * aangeduide accessoires zijn als optie ook af-fabriek leverbaar.
Nieuwe aluminium koffers
Het compleet nieuw ontwikkelde bagagesysteem bestaat uit aluminium koffers en een topcasehouder, die gemonteerd wordt op de roestvrij stalen bagagedrager. Koffers en topcase zijn uiteraard waterdicht, maar zijn ook leverbaar met waterdichte binnentassen. Beide koffers hebben een gezamenlijke inhoud van 79 liter, de topcase voegt daaraan nog eens 33 liter toe. De kofferdeksels zijn ieder voorzien van twee sloten, waarvan het ongeopende slot tevens als scharnier fungeert. Op deze manier kan de koffer eenvoudig worden opengeklapt. Op het moment dat beide sloten geopend worden, kan het deksel volledig worden verwijderd. Eventueel zijn de koffers leverbaar met gelijksluiting, zodat de eigenaar deze kan openen met de contactsleutel van de motor. Ook zijn de koffers en de topcase voorzien van extra bevestigingspunten waarmee extra bagage kan worden bevestigd. De koffers zijn berekend op een totaalgewicht van 25 kilo en een maximale rijsnelheid van 180 km/h.
Citaat van: "Dwars"
ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend, ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:
maar dan ook alleen dáár ......... :fuckyou:
Voor welk luttel bedrag is ie verkrijgbaar.......... :?:
't is maar een hobby hè!! :wink:
Maar als je hiermee je hobby kunt uitvoeren... :thumbsup:
uit ervaring weet ik dat de 1150 Adv. toendertijd dik de 17.dzd pleuro overschreed :cry: deze echt niet (compleet dan he) onder de 18 dzd te krijgen is :banghead4rv: (yep dikke 40.000 ouwerwetse nederlandse guldens voor een "pratschbrommert")
Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "Dwars"
ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend, ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:
maar dan ook alleen dáár ......... :fuckyou:
:rofl: overal waar der maar bochies zijn jochie :twisted:
Citaat van: "Dwars"Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "Dwars"
ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend, ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:
maar dan ook alleen dáár ......... :fuckyou:
:rofl: overal waar der maar bochies zijn jochie :twisted:
`
is good jong, veer kalle oes nog......... :twisted:
Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "Dwars"Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "Dwars"
ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend, ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:
maar dan ook alleen dáár ......... :fuckyou:
:rofl: overal waar der maar bochies zijn jochie :twisted:
`
is good jong, veer kalle oes nog......... :twisted:
is good es te mer chocomel has :rofl:
Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "Dwars"Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "Dwars"
ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend, ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:
maar dan ook alleen dáár ......... :fuckyou:
:rofl: overal waar der maar bochies zijn jochie :twisted:
`
is good jong, veer kalle oes nog......... :twisted:
jungskes verstaot uuch :mrgreen:
Citaat van: "Dwars"
De belangrijkste verschillen van de nieuwe R 1200 GS Adventure ten opzichte van de R 1150 GS Adventure.
• Aanzienlijk lager gewicht
• Merkbaar meer vermogen (+15%) en koppel (+ 17%)
• Nieuwe zesversnellingsbak
• Nieuwe Evo-Paralever met WAD-veerpoot
• Nieuwe Telelever
• Nieuw digitaal instrumentarium met Info-flatscreen
• Boordnet met Single-Wire-System en CAN-Bus-technologie
• Elektronische startblokkering
ch
Alé, moet hier toch ff reageren.
Heb destijds in een vergelijkingstest gereden met zo'n 1200.
Ik (en das puur een persoonlijke mening) vindt de verschillen met de 1150 weliswaar aanwezig maar tevens nog steeds de 1150 de betere.
het was weliswaar de 1200GS uitvoering met de gietwielen waar ik mee moest rijden maar ik was er niet van onder de indruk. vindt al die "verbeteringen" die bmw noemt dan ook maar marketinggezever.
zaken die ik niks vondt aan die 1200.
het ding is niet vooruit te branden , althans voor je gevoel. de ook bij de test aanwezige suzuki v-strom1000 en KTM 950 lieten de bmw alle "hoeken van de kamer zien"
- het geluid is zwaar onder de maat. klinkt als een hoogzwangere kameel met aambeien en bronchites. pffffffffff.pfffffffff.
-de voorvering is te slap.
-op hoge snelheid rechtdoor gaat de voorzijde pendelen.
-op de testbank bleek dat het injectiesysteem niet o.k is. de testmotor had de slechtse vermogens en koppelkromme van alle testfietsen die in twee jaar op die Jarosbank hadden gestaan. waarschijnlijk te danken aan het motronic systeem dat alles doet om het "milieu"tevreden te houden en daarvoor inboet aan prestaties.
-ik vindt 'm te doordacht, te clean, te steriel. imo "ne dooie" motor.
daarintegen kan de 1150m me wel bekoren. veel ruiger als de 1200. een echte karakterbak , tank die bijna alles kan.
1150 - toffe ragbak die zeer verassend uit de hoek kan komen.
1200- nee dank u. jeanetten GS.
Nogmaals, puur een persoonlijke mening. heb niks tegen bmw, vindt de K1200S zelfs beter dan een....... :roll:
alé, ga dat niet zeggen, krijg ik helemaal gezever met de B-boys :wink:
moest ik kiezen uit een gloednieuwe 1150 of een gloednieuwe 1200 dan werd het zeker weten de 1150.
tot zover mijn volstrekt overbodige gezever maar weer.
Citaat van: "Hakinnen"
zaken die ik niks vondt aan die 1200.
- het ding is niet vooruit te branden , althans voor je gevoel.
-op hoge snelheid rechtdoor gaat de voorzijde pendelen.
deze minpuntjes vielen mij idd óók op toen Dwars mij eens (onder dwang!!) op een GS 1200 liet proefrijden.
Citaat van: "Hakinnen"
vindt de K1200S zelfs beter dan een....... :roll: alé, ga dat niet zeggen, krijg ik helemaal gezever met de B-boys :wink:
Eej, Hakki:
maak van je hart vooral geen moordkuil! :wink:
Trouwens, het zou toch ook wel diep-treurig zijn als een in 2004 .......-- ownee 2005 want er zaten nog wat ontwerpfoutjes in :mrgreen: -- gelanceerde motor niet beter zou zijn dan een model wat in 1998 gepresenteerd werd........... toch?
Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "Hakinnen"
zaken die ik niks vondt aan die 1200.
- het ding is niet vooruit te branden , althans voor je gevoel.
-op hoge snelheid rechtdoor gaat de voorzijde pendelen.
deze minpuntjes vielen mij idd óók op toen Dwars mij eens (onder dwang!!) op een GS 1200 liet proefrijden.
Citaat van: "Hakinnen"
vindt de K1200S zelfs beter dan een....... :roll: alé, ga dat niet zeggen, krijg ik helemaal gezever met de B-boys :wink:
Eej, Hakki:
maak van je hart vooral geen moordkuil! :wink:
Trouwens, het zou toch ook wel diep-treurig zijn als een in 2004 .......-- ownee 2005 want er zaten nog wat ontwerpfoutjes in :mrgreen: -- gelanceerde motor niet beter zou zijn dan een model wat in 1998 gepresenteerd werd........... toch?
hahaha.
alé , vindt 'm beter, niet bruter.
Nothing beats the mighty busa on brutal power. alhoewel dat sinds de K5 1000 ook niet meer opgaat he
de bmw is verfijnder en doordachter, de busa is nog steeds het powerpack.
en je hebt gelijk als je stelt dat het tot 2004 duurde totdat bmw iets had wat suzuki al 6 jaar eerder had. een goed sturende big-bike met 160+ pk.
ligt er ook aan dat de duitsers heel lang de 100 (98 ) pk grens als verzekeringslimit hadden :wink:
:shutup:
Lijkt me perfect als je deze fiets gebruikt waarvoor hij echt bedoeld is.
Ideaal voor zwervertje lijkt me.
Mooi vind ik het niet , teveel plastic.
Ik heb op de nieuwe (gewone) GS gereden toen Dwars er een te leen had en ik moet eerlijk zeggen dat viel helemaal niet tegen.
Heb nooit op de 1150 gereden dus ook geen vergelijk.
Kwamen toch wel herinneringen boven uit mijn offroad verleden .( XL 650 en XL 600 V Transalp). Toch een hoop Fun gehad op die motoren.
Op de Transalp heb ik 6000 KM door Scandinavie gereden, en in totaal
60.000 km.
Citaat van: "Hakinnen"- het geluid is zwaar onder de maat. klinkt als een hoogzwangere kameel met aambeien en bronchites. pffffffffff.pfffffffff.
Mooie vergelijking. Waar heb jij die combinatie dan voor het laatst in haar natuurlijke omgeving gehoord? Op vakantie geweest? 8)
Kan de opmerkingen van Hakkinen wat betreft het vergelijk 1150-1200
onderschrijven, de 1150 blijft de fijner lopende motor.
Enige dat me bij de 1200 kon bekoren tijdens 3 dagen ploeteren in Hechlingen wat het lagere gewicht en de iets lagere zit.
Motorisch was het zeker geen verbetering.
Net als bij iedere nieuwe (de HP2 uitgezonderd) zal ik eerst een aardige tijd moeten wennen aan de 1200ADV; aan de 1200GS ben ik in ieder geval nog niet gewend. Tot nu toe lukt het al dan niet wennen aan een nieuwe gs pas na erop gereden te hebben. Wanneer het lekkerder rijd wen je vanzelf aan het meest typische uiterlijk.
Ben wel benieuwd hoe handelbaar deze is met zijn erg ver naar buitengeplaaste tank.
Bij de 1150GSA was dat wennen, evenals de iets langere veerwegen,
wat het geheel tov de standaard 1150 niet echt stabieler maakte.
We wachten dus af en sparen verder.. Is het niets dan toch maar
doorsparen voor een HP2 (en tank/bagage wagen die dan meemoet met vakantie)
Citaat van: "Zwerver"We wachten dus af en sparen verder.. Is het niets dan toch maar
doorsparen voor een HP2 (en tank/bagage wagen die dan meemoet met vakantie)
anders verkoop je de XTZ toch ........ :wink:
heb met de 1200 gs 2 dagen gereden; uitstraling van een debielige geit; porumt niet en veel te veel plastic; idd minder stabiel rechtuit dan de 1150; maaaaaaaarrrrrrrrrrr; gaat veel beter van de plek dan de 1150, betere gasresponse, veel wendbaarder (zeker in vergelijking met de 1150 Adv) en een stuk rapper.
noem het evolutie van een motor die heel fijne rijeigenschappen combineert met grote praktische inzetbaarheid; dus
een logisch vervolg op de 1150 imo zoals die weer een logisch vervolg was op de 1100; en als ik centen bij elkaar krijg :cry: ga ik er zeker voor :wink:
mijn 1e gs, een 1100 toendertijd vond ik spuuglelijk, echter wel hebbe, hebbe; en de 1200 voor mij dus ook, zeker in deze adventure uitvoering echt ook weer een hebbeding 8) en wat een ander ervan denkt zal me een grote zorg zijn...... (zoals wellicht bekend is :rofl:)
mja eerst ff sparen, mijn vrouw opperde om dan maar mijn 2cv te verkopen :banghead4rv: kijk en daarom zijn mannen anders dan vrouwen; zoiets zeg je toch niet :cry: :cry:
Citaat van: "Dwars"mijn vrouw opperde om dan maar mijn 2cv te verkopen :banghead4rv: kijk en daarom zijn mannen anders dan vrouwen; zoiets zeg je toch niet :cry: :cry:
:shock: da's dus een volstrekt gevoelloze aktie!
gaat het alweer een beetje met je?? :?
Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "Dwars"mijn vrouw opperde om dan maar mijn 2cv te verkopen :banghead4rv: kijk en daarom zijn mannen anders dan vrouwen; zoiets zeg je toch niet :cry: :cry:
:shock: da's dus een volstrekt gevoelloze aktie!
gaat het alweer een beetje met je?? :?
zit nog steeds te "razele" :shock: , denk dat ik er vanavond met iemand over moet praten met een pilsje erbij :mrgreen:
Citaat van: "Dwars"
mja eerst ff sparen, mijn vrouw opperde om dan maar mijn 2cv te verkopen :banghead4rv:
Is dan 2CV meer waard dan Alfa :?
Citaat van: "Dwars"
mja eerst ff sparen, mijn vrouw opperde om dan maar mijn 2cv te verkopen :banghead4rv: kijk en daarom zijn mannen anders dan vrouwen; zoiets zeg je toch niet :cry: :cry:
Jewel weg met die billige frankofiele wannebee classic. (http://www.limburgracingteam.nl/lrt/smf/Smileys/lrt/hidesbehindsofa.gif)
van je vrienden (ahum, homo's hebben vrienden) moet je ut hebben :cry:
iig on topic; ik wil een GS1200 en snel een beetje :mrgreen:
Ik heb een groot boor... kom maar ff langs, maak ik dr wel een 1200+ van :nana9oi:
Citaat van: "Herr Tod"Ik heb een groot boor...
ga jij maar eerst eens ergens anders aan oefenen met dat speculeerboortje :rofl:
:oops:
Hoho je zei 1200 he en niet 3 liter :nana9oi:
Gejat van ut Vlaams Gs forum :yes6rs:
R1200GSA----R1200GS
(http://img500.imageshack.us/img500/7223/overhead2ph.jpg)
R1200GSA----R1150GSA
(http://img496.imageshack.us/img496/2847/adventures2vd.jpg)
van boven lijken t wel kikkervisjes :rofl:
Ik vind de 1200 wel mooi. Ik vind die halve kuip die de tank wat afdekt stukken mooier dan die tankbult bij de 1150. :roll:
Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "Dwars"
ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend, ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:
maar dan ook alleen dáár ......... :fuckyou:
Heb in de Vogezen ook de nodige Soeszoeki's en Hando's achter mij gelaten.................. :mrgreen: :mrgreen:
wat actionpics:
(http://users.skynet.be/rqweb/adv1.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv2.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv3.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv4.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv5.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv6.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv7.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv8.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv9.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv10.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv11.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv12.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv13.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv14.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv15.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv16.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv17.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv18.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv19.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv20.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv21.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv22.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv23.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv24.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv25.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv26.jpg)
(http://users.skynet.be/rqweb/adv27.jpg)
En wie is die langharige tekkel op de derde foto ??? Als die een motorrijbewijs heeft verkoop ik mijn GS :lol:
Errug Moooooie pics!!
Idd mooie foto's....... :thumbsup:
Zo zie je maar weer wij horen niet bij de doelgroep....... :thatsgay:
Enne.....langzaam begin ik de (nieuwe) helm te waarderen :oops:
Citaat van: "rvs_gps"En wie is die langharige tekkel op de derde foto ??? Als die een motorrijbewijs heeft verkoop ik mijn GS :lol:
da's het prototype van de doelgroep waar de GS voor in de markt gezet wordt .......... :rofl:
wat n lomp schip :roll:
geweldig! :D
topic gesplits by Dwars zieTupperware Gezever (http://www.motorforumlimburg.nl/viewtopic.php?t=478)
(http://img93.imageshack.us/img93/1457/stage03016kv.jpg)
(http://img93.imageshack.us/img93/5894/stage04034at.jpg)
(http://img93.imageshack.us/img93/4632/stage04051wc.jpg)
(http://img93.imageshack.us/img93/6124/stage05010zr.jpg)
(http://img93.imageshack.us/img93/9822/stage05022hm.jpg)
(http://img142.imageshack.us/img142/6052/stage05045xo.jpg)
(http://img93.imageshack.us/img93/7839/stage06015ta.jpg)
(http://img142.imageshack.us/img142/3678/stage06022yf.jpg)
(http://img93.imageshack.us/img93/443/stage06034ww.jpg)
(http://img142.imageshack.us/img142/8123/stage06043ms.jpg)
(http://img93.imageshack.us/img93/1674/stage06067qv.jpg)
(http://img93.imageshack.us/img93/4296/stage07014qo.jpg)
(http://img142.imageshack.us/img142/5589/stage08010dx.jpg)
(http://img142.imageshack.us/img142/7467/stage08022xq.jpg)
(http://img142.imageshack.us/img142/2858/stage08059tr.jpg)
't zijn prachtige foto's van 'n schitterend landschap........
:rofl:
(http://img93.imageshack.us/img93/6124/stage05010zr.jpg)
"Heeee, sprechen Sie talk !!??"
" Do you know Dr. A??"
:rofl:
:evil: wie riep er nondeju :?: lot mich mit rou, ich bin nog in wintersloap :whipping:
(http://img62.imageshack.us/img62/2060/uberalles9qw.jpg)
:laughing49so: :rofl:
Ik zag de GS R1200 A een tijdje geleden langskomen bij motorexperience (werd getest in de omgeving Vaals :shock: ) en dacht laat ik eens aardig doen..
Download hier het fragment (40 MB) (http://www.motorforumlimburg.nl/~aschots/bmwgsr-1200a.wmv)
Ze rijden hele tijd door Motzy bocht zonder te vallen. Niet normaal meer, ik val makkelijk voor die bocht :oops: :oops:
stoer promofilmke van de GS 1200 Adventure @china geleuf ich :roll:
http://www.tv1.de/bmwtv/cms/_vm300/62362/asx.asx?bgColor=blue&bst=127x1x215x0
sla het ff op, zal niet lang op Internet staan :wink: