Motor Forum Limburg

Algemeen => Algemene motorpraat => Topic gestart door: DeWitte op 07 oktober, 2005, 08:45:49

Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: DeWitte op 07 oktober, 2005, 08:45:49
Vaak vraag ik me af waarom iemand nou juist op die motor rijdt, terwijl ik me er helemaal nix bij kan voorstellen :? Juist ja geldt andersom ook;

In mijn geval, waarom een Gs (A) by Beemer :shock: kan niet allleen met je geestestoestand te maken hebben :mrgreen: tis een ongelooflijk lelijk hok met allerlei uitstulpels; a-symetrisch, bulkt niet van de pk's, veuls te duur :cry: tot zover de positieve kant van deze tractor.

(http://img203.imageshack.us/img203/3056/img0295small9mp.jpg)


In de praktijk blijkt dat lelijk hok ontiegelijk fijn te rijden en nog meer te sturen, z'n bijna onbeperkte reismogelijkheden ( je komt ze overal tegen  8) ) Z'n stoere uiterlijk wellicht? ook vast wel. Ik vind het nog steeds de motor met een smoel zo van wie doet me wat :mrgreen: . Daarbij opgeteld, z'n stuur, ergonomie, reis en technisch vernuftige kwaliteiten is ut mijn passie 8)

ook als bevoorradingsschip voor verbouwingen is ie handig 8)
(http://img203.imageshack.us/img203/7575/img0317small6pv.jpg) (http://imageshack.us)

Vast staat wel onomstotelijk; eenmaal gereden met een Gs is het vaak een liefde voor het leven. of Zou het toch alleen maar m'n geestestoestand zijn? :? BusaBerke zal zeggen het laatste :roll:  8) (waar zijn anders vrienden voor :cry: )

Daarbij vraag ik me dan weer af hoe kom je er in godsnaam op om bijv. een Hayabusa, een Bandit of een CBRXZXKTWEETIKVEEL te kopen.................. Vertel het me aub, want ik begrijp het niet:arrow:  :arrow:  :arrow:
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: Karin op 07 oktober, 2005, 08:53:32
Bij mij speelde een aantal dingen mee.
Ten eerste wilde ik een makkelijke stuurfiets, dus geen sportmotor aangezien ik daarbij juist last van mijn polsen krijg en linkerschouder. Daarnaast vind ik wel het uiterlijk van de meeste supersporters mooi. En toen de Fazer ook eenzelfde kuipje kreeg ala de R6 met die agressieve staande koplampen was ik snel over de streep. Daarnaast natuurlijk prijs/kwaliteit verhouding aangezien ik niet alleen motor rijdt maar ook nog graag een leuke auto heb  :lol:

Maar een mooie sportieve tourfiets wordt zeker de volgende motor. Denk hierbij aan de FJR. Er wordt flink gespaard  :wink:
Titel: ducati
Bericht door: Desmo-devil op 07 oktober, 2005, 09:39:33
Het is duidelijk dat ik bewust op zoek was naar een twee cilinder , met een ratelende droge koppeling, verouderde techniek, te weinig PK's,
buizenframe, en vooral duur in het onderhoud, logisch toch.
Begrijp je het nu ?
Titel: Re: ducati
Bericht door: Karin op 07 oktober, 2005, 09:41:45
Citaat van: "Desmo-devil"buizenframe, en vooral duur in het onderhoud, logisch toch.
Begrijp je het nu ?

Tuurlijk, heel begrijpelijk.   :lol:
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: karz op 07 oktober, 2005, 09:44:38
(http://i18.photobucket.com/albums/b116/qarz/IMG_2993.jpg)

Waarom een Tiller ?

Ok dat het een V-twin is snappen de meesten wel.

Toch is een TLR de eerste v_twin waar ik op reed en ik was meteen verkocht.
De brute roffel, het mega koppel geweldig.

Waarom geen RSV mille of een VTR SP1/2 , die sturen toch veel beter en zijn veel verfijnder en mooier.

Behalve dat de TLR wat minder kost als bovengenoemde motoren, is een TLR ook een sleutel / modificeer motor.  Hij heeft van fabriek af geen goede achtervering, en ook de injectie is vrij uit/aan en algeheel heeft de motor een bokkig karakter.
Dit is met wat modificaties die ik inmiddels ook uit heb gevoerd makkelijk te corrigeren (achtershock,voorvork,pc2,bos dempers).

Als je naar het blok van de TLR kijkt is dit gewoon een van de sterkste blokken wat je kan krijgen in het v-twin liter segment.

Verdere vind ik de lompe uitstraling geweldig, die doorgetrokken halvemaan lamp, die dikke daffyduck kont. De hele fiets is breed terwijl het voordeel van een twin ,zoals die bij de TLR geplaatst is, juist is dat de motor smal gehouden kan worden.

Lekker lage toeren rijden, lekker roffelen, vroeg terugschakelen en met een hoop gebulder een dorpje binnen rollen.
Geweldig ;)
Titel: Re: ducati
Bericht door: DeWitte op 07 oktober, 2005, 09:47:20
Citaat van: "Desmo-devil"Het is duidelijk dat ik bewust op zoek was naar een twee cilinder , met een ratelende droge koppeling, verouderde techniek, te weinig PK's,
buizenframe, en vooral duur in het onderhoud, logisch toch.
Begrijp je het nu ?

Nope :? helaas :?  wrom????
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: @Nippon op 07 oktober, 2005, 17:37:36
1 foto zegt meer dan 1000 woorden :wink:


(http://members.home.nl/ejjhartkamp/Fotos%20Ed/DSC00238.JPG)


zeg nou zelf :!:  is 't geen lekker ding :mrgreen:  







:oops:
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: karz op 08 oktober, 2005, 10:57:56
Citaat van: "BoxerQ"1 foto zegt meer dan 1000 woorden :wink:


(http://members.home.nl/ejjhartkamp/Fotos%20Ed/DSC00238.JPG)


zeg nou zelf :!:  is 't geen lekker ding :mrgreen:  


Dat blok ziet er superruig uit.
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: Mounty op 08 oktober, 2005, 14:08:59
Ik was eigenlijk op zoek naar een leuke sportieve motor voor heel weinig geld...Ik moest ook helm,broek,jas,handschoenen en onderhoudsmiddelen aanschaffen..
Had al naar verschillende GPZjes gekeken en evenzo veel informatie van internet gehaald over onderhoud etc....
Had er zelfs bijn ene gekocht maar was een paar uur te laat..

Niet getreurt...verder zoeken totdat ik een foto op marktplaats zag staan van een FZ750 uit 89. ben de dag erna meteen gaan kijken voordat ik ook maar een reactie heb gegeven.
Toen ik m in het echt zag was ik eigenlijk al verkocht..thuis meteen alles geregeld om deze te kunnen kopen. Die zelfde week heb ik m dan ook gekocht. Helaas was de zaak wel 3 weken gesloten maar ik heb geduldig (niet dus..) gewacht. Omdat ik van een goede vriend een XJR1300 van 2002 of 2003 thuis had staan welke ik mocht gebruiken omdat hij toch op vakantie was, was het wachten niet zo heel erg..maar toch..je eigen motor is fijner en rijd beter enzo..

en nog steeds ben ik een beetje trots op mijn motertje, ook al zijn err wat krasjes en scheurtjes op te zien, ook al is ie niet echt modern, maar toch met zijn 100 PK een lekker ding   :!:  :D  :!:

(http://upload.server8.org/p457.JPG)
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: Gieskes op 13 oktober, 2005, 14:49:44
Hierbij dan ook maar ff de mijne....

Tis een Aprilia SL Mille, ook wel Falco genoemd.

Ik was op zoek naar een twin en bij het zoeken liep ik tegen dit type aan. Ik was meteen gecharmeerd van z'n looks, het design en de vraag 'wat is dit???' moest uiteraard beantwoord worden.

Nog maar wat meer informeren en onderhuids is de SL Mille identiek aan de RSV Mille qua techniek, motor, remmen, aandrijving etc...goed spul dus!!

Nou dan zat er niks anders op dan te rijden natuurlijk. Bij die zaak stond een VTR en deze dan. Natuurlijk eerst maar ff rijden op de VTR...leuk...aardig maar een beetje té aardig, niks sensatie, niks bijzonders eigenlijk.

Overstappen op de Aprilia enne....amai!!! Dit is het werk zène!! Wat een verschil  8) Dit is fun, dit is heftig!!!

Kortom....alles viel op z'n plek en ik moest 'm hebbuh!!

Ondertussen is er wel al een onderkuip opgezet (ziet er veel beter uit), LeoVince dempers erop voor de roffel en nog wat 'cheap horsepower', een andere chip dus.


(http://img355.imageshack.us/img355/8765/336576yn.jpg) (http://imageshack.us)
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: DeWitte op 05 november, 2005, 08:32:51
Kick 8)
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: brit op 05 november, 2005, 13:05:21
momenteel nog in het bezit van volgende:

(http://users.skynet.be/rqweb/r12gs2.JPG)

maar zoals eerder aangehaald te koop wegens...

heb tot nu toe enkel maar bmw gereden. niet omwille van de naam van het merk (het is mijn overtuiging dat er even en zelf mssch kwalitatievere motormerken zijn - zoals honda, ahum :wink: ), maar hoofdzakelijk omwille van de goede noteringen op de tweedehandsmarkt. heb ondertss 2 bmw's verkocht en qua prijs die ik ervoor kreeg heb ik toch geen ontgoocheling opgelopen.

vorig jaar viel mijn oog op de gs, voornamelijk omdat ik door de jaren heen steeds meer en meer km's begon te rijden (25k en meer per jaar). ik was dus op zoek naar een echte reismotor/kilometervreter. een ritje met de 1150gs van mijn broer en ik was meteen verkocht aan het concept GS (maar niet aan zijn looks!): ongelooflijk wendbaar, licht sturend, strakke wegligging, een voor mij voldoende windbescherming, het nodige comfort, ...

ik wou eerst de adv. versie kopen (had ondertss al geruchten over een r12gs opgevangen) maar ik moest algauw van dat idee afstappen omdat ik met mijn voetjes niet aan de grond kon wanneer ik op de motor zat :roll:

dan maar gewacht tot de 12gs uitkwam en 4 testritjes ondernomen. die was nog lichter, stuurde nog beter, was stukken innovatiever, had een nog betere windbescherming, schakelde beter, ... maar die 12gs heeft voor mij ook een stuk de degelijkheid van het GS concept teniet gedaan: enorm veel gebruik van plastic (tot zelfs plasticschroeven) dat ook nog eens de slechte eigenschap heeft te gaan rammelen na x aantal km's.

mijn 12gs heeft zoals zovele nieuwe bmw's de nodige problemen niet kunnen ontlopen (sommige van die problemen hebben mij toch ernstig doen twijfelen aan de kwaliteitsreputatie van bmw).

samengevat: het voorgerecht was subliem, het hoofdgerecht was lekker maar het toetje smaakte naar gort...

zou ik opnieuw voor dezelfde aankoop gaan? gezien mijn hernia is die vraag eigenlijk overbodig... maar toch, ik zou niet meer kiezen voor de 12gs. ik hou immers van wat afwisseling... en die gs vind ik nog steeds lelijk (maar éénmaal je rijdt zie je dat natuurlijk niet meer, en dat is nog steeds het belangrijkste).

grtz
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: DeWitte op 15 juni, 2006, 20:03:21
kick hier dus maar eens :wink:

waarom nou juist die motor die jij hebt  :?: en niet waarom dat bepaalde model niet....

verklaar je passie 8)
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: PatSpinner op 16 juni, 2006, 08:22:00
Citaat van: "karz"[img]
Lekker lage toeren rijden, lekker roffelen, vroeg terugschakelen en met een hoop gebulder een dorpje binnen rollen.
Geweldig ;)

:stupid:
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: The Dominator op 16 juni, 2006, 08:41:12
Citaat van: "Dwars"kick hier dus maar eens :wink:

waarom nou juist die motor die jij hebt  :?: en niet waarom dat bepaalde model niet....

verklaar je passie 8)

sja is makkuluk bij mij......

die ander is gepikt en dan maakt t niet meer uit op wat je rijd, als je maar rijd!! heb dus nu voor rijplezier gekozen en niet voor "the looks"

geld voor nne beemer had ik niet dus nu Vstrom 1000 :mrgreen:
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: Busaberke op 16 juni, 2006, 10:15:10
Mijn fietske:
(http://home.hetnet.nl/~eijsden2/IMG00171-30.JPG)

Tsja, als ik het goed beschouw is het de schuld van één of andere %$#@&*^! motordief dat ik momenteel Hayabusa rijdt.

Jaren geleden was ik de trotse bezitter van een rood/zwarte Suzuki GSXR1100. Precies dezelfde zoals Samurai nu heeft.
Ik had destijds totaal geen intentie om er afscheid van te gaan nemen.
Het was echt een motor naar mijn hart: karaktervol, rauw en krachtig.
Ik gebruikte hem nooit voor woon-werk verkeer, maar werd hiertoe gedwongen toen mijn toenmalig VW Golf weer eens stuk ging.

Dus: ik lekker met de motor werken, hetgeen in mijn baan als project-engineer niet praktisch is, maar het moest nu eenmaal.
Dat is precies 2 dagen goed gegaan.
De derde dag was de motor gestolen. Hij stond nota bene nog onder het raam van mijn kantoor en op een zeer overzichtelijke hoek voor voorbijgangers!

Toen de centen van da verzekering binnen waren had ik de volgende motor al gekozen: een CBR900RR Fireblade, hetgeen achteraf een zeer slechte keuze bleek (voor mij dan........  )
Mijn keuze was op de F.B.  gevallen omdat de GSXR1100 destijds al niet meer nieuw verkocht werd, waarbij de laatste watergekoelde modellen alleen maar steeds zwaarder en lomper werden.
Néén ditmaal moest het een lichtvoetige motor worden. Suzuki had in het zwaarder segment alleen de RF 900 in de aanbieding, maar die heeft mij nooit helemaal kunnen bekoren.
De F.B. is mij op den duur steeds slechter gaan bevallen.
Ik kon niet wennen aan het hoogtoerige karakter van de motor. Om bij het betere bochtenwerk met de R1's enz. mee te kunnen moest ik het ding vanwege gebrek aan koppel, bij uitaccelereren werkelijk helemaal uitknijpen, en dat is gewoon niet mijn rijstijl.
In die tijd reed ik nog regelmatig naar buitenlandse GP en SBK wedstrijden toe, en  bleek de sportieve zithouding tijdens lange ritten (300+ km) toch net iets te veel van het goede.
Nee, die F.B. was geen motor naar mijn hart.  :
Destijds zat ik net in de situatie dat we ons eerste huis kochten, constant verbouwden en vervolgens ons eerste kind zich aanmeldde. Weinig financiele ruimte voor een andere motor dus ......

Toen het financieel wel weer kon, kwam er meteen een andere machine. Ik heb destijds zwaar staan te twijfelen tussen en Hayabusa of een Blackbird.
De Hayabusa was lelijker en duurder dan een Blackbird, waardoor mijn keuze op de laatse viel.
Die B.B dat was tenminste weer eens andere koek. De zithouding, het koppel en vermogen en het complete pakket was gewoon dik in orde!!
Ik heb met de B.B. een prachtige rit door de Vogezen, Alpen en Dolemieten gemaakt, echt een super-reismachine!
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. De Hayabusa bleef aan mij trekken. Als echte Suzukifiel heb je dan niet veel meer nodig om de overstap te maken.

Ca. 1,5 jaar na aanschaf van de B.B. stond er plotseling een Hayabusa te koop bij Rosa motoren.
Holy Shit!!!!!!!!
Een prachtige rood /zwarte...........
Omdat 'ie van een monteur was, kon mijn B.B. niet ingeruild worden, maar het was inmiddels te laat.  
Er moest een Busa komen!
Vervolgens heb ik maanden lang dealers in zuid Nederland bezocht en internet afgestruind.
Het leek niet te gaan lukken. De aangeboden rood/zwarte exemplaren waren niet naar mijn zin, afgeragd enz.
Op een bepaald moment zie ik op internet een advertentie staan van een '99 er Busa die net 7000km gelopen zou hebben - in Zeeland.
Het bouwjaar was hetzelfde als mijn B.B. dat was jammer, maar dat kilometrage was ongekend laag en interessant.
De kleurstelling was óók niet zwart rood, maar bronskleurig.
Maar de kleur had al geen prioriteit meer, een Busa was mijn prioriteit!

Meteen gebeld, en het verhaal klonk goed.
Er was alleen één ding.............. men was exclusief-Suzuki dealer en de verkoper wilde bedenktijd om te zien of hij wel een Honda ipv een Suzuki in de showroom wilde hebben................ een man naar mijn hart!

Na diverse telefoongesprekken waarin we elkaar over en weer de motoren exact beschreven werd de deal beklonken, en toog ik met een B.B. en een pak geld naar Zeeland.
De motor die ik daar aantrof verkeerde werkelijk nog in showroomconditie, gewoon super!
De testrit was overweldigend. Op papier verschillen de B.B. en de Busa niet zoveel, maar op de weg dus wél.
Héérlijk, eindelijk weer een echte Suzuki met een surplus aan koppel en vormogen. Tel daarbij op dat de Busa lekker rauw is, zoals een echte Suzuki betaamt en dat 'ie net iets sportiever stuurt dan de B.B. dan weet je dat dit de motor naar mijn hart is.

Na 2 jaar Hayabusa ben ik nog steeds verknocht aan dat ding.
Een motor blijft gemiddeld 2,5 jaar in mijn eigendom, maar deze blijft voorlopig nog.
Het feit dat 'ie onbegrensd is en in de redelijk exclusieve koperkleur is, maakt hem voor mij nog specialer. Het wordt een collectors-item, neem dat van mij aan!
Maar de Busa heeft ook een ongekende uitstraling. Iedereen kent het model en vinden hem prachtig óf juist nog te lelijk om tegen aan te pissen.
Maakt niks uit, dit is geen motor van 13 in een dozijn.
Het model wordt al 6 jaar in ongewijzigde vorm verkocht, dat is redelijk uniek in dit segment.

Jong en oud is geïmponeerd door de snelheidsmeter die tot 340 reikt. Iedereen wil weten hoe hard ik er al mee gereden heb, en is vervolgens teleurgesteld als ik vertel dat ik nog nooit voluit gegaan ben.
Hoeft ook niet, ik prefereer koppel boven topsnelheid.
Suzuki zal toch met iets heel speciaals op de markt moeten komen om mijn Busa en ik te laten scheiden!

(een tip voor Mr. Suzuki-San: misschien ooit nog een 2.0 liter V6 busa met 200 Nm koppel en droog max 190kg -please-please ?!?!?!?!)

(http://home.hetnet.nl/~eijsden2/IMG00118-35KiRo.JPG)

(http://home.hetnet.nl/~eijsden2/Busa-Nordschleife.jpg)
Titel: Waarom nou juist die HD?
Bericht door: HD4ever op 16 juni, 2006, 19:29:20
Waarom nou juist een HD? Ik heb wel 100 redenen!  :D


They're made in North America. Most of their components, anyway.
They're loud (or they can be with a little help).
They're beautiful.
Everyone wants to own one.
There are thousands of accessories available, so you can make your     Harley uniquely yours.
They can be painted outrageous colours, with strange murals, and no one thinks they look terrible or silly. They just look like Harleys.
There are more Harley mechanics around than for any other bike.
Even an old, beaten up one looks good.
They have a long, rich history and heritage.
Anyone can ride one.
Everyone recognizes a Harley.
You can get a Harley tattoo.
You can get a Harley bumper sticker.
They hold their value, most of it, even years later.
There are songs about riding Harleys. There are even collections of Harley music on CD.
You can find more Harley parts at swap meets and flea markets than for any other bike.
You can get a loan to buy a Harley easier than most other motorcycles.
You can buy a fully-dressed Harley with a radio; comfy seats with armrests; a big, useful windshield; solid saddle bags and a trunk, and no one thinks you're an old fart when you ride it.
You never have to wonder how to spend your extra money.
You always know there's something appropriate you can give as a gift to a Harley rider.
You can join a HOG chapter, wear a patch and pretend you're a one-percenter on weekend rides, then go back to your real life on week days without getting into serious trouble.
An old Harley rusting in a barn is probably still worth something to someone.
When your Harley is stored away for the winter, you never feel ridiculous when you go to the garage to sit on it or polish a little chrome.
When you say you're going to clean the bike, your spouse will always know what you're up to for the next few hours and not have to worry.
It can make you smile on a bad day.
It gives the local police a way to earn their salaries and keeps them wondering if you're a badass biker or maybe really an influential judge or lawyer under those leathers.
It gives you the opportunity to try out every metal polish and auto cleaner in the hardware store.
Every man's second childhood is more fun on a Harley.
Even a small Harley is a big bike.
You don't have to wear a lime-green and purple leather body suit to ride a Harley.
You're more willing to go out and pick up milk and the newspaper if you can ride to the store on your Harley.
You can wear a Harley cap and not look as silly as 99 per cent of people who wear baseball caps (except of course backwards, which immediately identifies you as a dweeb regardless of the brand name... Remember: people who can't figure out which way a hat goes on are also poor prospects for mates.).
Unlike sport bikes, you don't need to visit your chiropractor after riding a Harley for more than 15 minutes.
You never have to explain or apologize for your choice or ride.
No one ever asks you to race them.
There's something infinitely satisfying about that big-twin rumble.
You always have something to talk about with other Harley riders.
You can always find an after-market part for any Harley, no matter how old it is.
The chrome is on all the right parts, but you can always add more or take some off and it still looks good.
If you own two Harleys, people get even more jealous than if you have just one.
They have only one carburetor to adjust.
They're always in style.
If you ride another motorcycle at 40, people think you're either crazy or haven't grown up. If you ride a Harley at 40, people think you're young at heart and have style.
Harley riders always have something to talk about at parties.
Sure you can ride other motorcycles to Daytona and Sturgis, but why?
Women riding Harleys look sexy, confident and independent.
Cleaning your bike becomes an act of love and respect - almost worship - with a Harley.
Harley riders have a better sex life. Honest!
Harley riders are recognized worldwide. Wear a Harley cap or T-shirt anywhere in the world and someone will walk up and talk to you about your bike.
People can argue endlessly about the technical advantages and ergonomics of other motorcycles, but when it's all been said, Harley riders get on their bikes and ride away with a smile.
Harley riders always have a wrench handy to loan someone.
Harley riders never have to worry about their Harley-riding friends asking to borrow money.
Harley riders learn to say 'No' early to people who ask to borrow their bike. This skill is useful when dealing with sales people, Jehovah's Witnesses and children.
Harley riders always turn heads going through the center of town.
Harley owners can (almost) always get a loan (although they may not be eligible for a Harley Davidson credit card simply because they own a Harley!... or a house, a computer, another motorcycle and a car... or have a steady job and no significant debt... maybe you have to be Bill Gates to qualify, because I have all the rest and I still didn't qualify).
Harley riders don't have to worry about their bikes being outdated by new technology.
Long-term marriages are safer with a Harley because the husband will be too preoccupied with the bike to bother meeting other women. And the wife always knows where hubby is when he's not in the house... he's in the garage, polishing something or out riding around town showing off.
When someone asks "What do you ride," everyone understands "Harley." They don't care what the model is. If you tell them a GSX... or a CBR... or an Intruder... or an ST100... or any of these makes, you have to explain who makes it and what kind of bike it is. Note the eyes of your audience glazing over...
You meet more people at bike shows and rallies who ride Harleys.
Speed doesn't matter on a Harley.
Harleys even make good rat bikes.
You can ride a Harley in rodeo and field day competitions at bike rallies (try riding a sport bike in the barrel push... or the weenie bite).
If you want speed and power, you can buy a Buell and still have a Harley. And when people ask you what it is and you tell them, they get a wonderful look of amazement and say things like "Gee, I didn't know they made one like that..."
There are more Harley riders at any gathering than any other bike rider.
Harley still offers demos and test rides.
No matter that he rode a 1953 Triumph Thunderbird in his role, everyone still believes Marlon Brando rode a Harley in the movie The Wild One. Harley makes its own mythology.
When you do the wave to another Harley on the highway they wave back.
Every other issue aside, Harley takes pride in its people, and its people take pride in Harley. Harley Davidsons aren't built on a faceless assembly line that cranks out motorcycles by the ton, it isn't just a product pumped out for consumption. It's made by people who care, for people who believe in it.
You get more grins per mile, even in the rain!
You dont need to understand "double overhead cam's" to maintain them.
Harley riders understand that if you have 2 Harley's you are not rich, if you have 2 harleys you have no money at all!
Non-Harley riders will never borrow your tools...no metric!
Harley Davidsons feel better than any other bike. You can feel the rumble pulse through you as you ride.
You don't have to drop the engine out to work on it.
You can find any style of seat for every year.
You can build one from the ground-up, and everyone thinks its cool.
If you have to ask or have it explained, you wouldn't understand.
They can get you laid!
The older you are the better; the idle helps keep your pacemaker synchronized...
Simply put, "They're big, they're bad, and they look good!!!!!
So you can have nice, wide, soft seat to fit your old, wide, soft butt.
When people ask "Isn't there a waiting list?", you can tell them "Yeah, I waited 33 years and 9 Jap bikes"
Harley salescritters gotta eat to
Help keep your neighbors from sleeping away their whole weekend!
You can do your part to keep the highways properly lubricated.
Lots of extra protein from those bug hits while rollin' on and smilin' wide!
Remember those old-time vibrating excercise belt machines? Think of all the flab you can shake off just going to the grocery store!
Let's just think of them as the Winnebago of motorcycles -- room for everything you ever wanted to bring along... and then some.
It's a piece of physical fitness equipment -- you have to make sure that you are in shape, just in case you ever have to stand it back up.
You don't have to explain your mid-life crisis in detail -- "got a Harley" will suffice nicely.
If someone cuts in front of you in traffic, then sees you in the mirror, you have the "Biker on a Harley" intimidation factor on your side.
If you get stuck in boring business meetings, you can always think about that stretch of back road with the big sweeping turns.
"Honey, it's economical -- gets GREAT gas mileage!"
You can putz along at 20MPH, and still look dangerous.
If things got bad, you could melt it down and have enough iron to build a locomotive.
Think of it as "dry cleaning" for your brain -- hop on and do a few miles, and it's amazing how much clearer things are.
You have a great excuse to wear really old jeans - "He rides a Harley" explains it all.
You get to hear that neat "plop" sound that comes as their jaws hit the pavement.
Relieve eye strain and muscle tension -- crank it up and shake 'em around for a while.
When someone asks what color it is, you can answer "mostly chrome"!
Because you've wanted one since you were 11 years old, and that was a very long time ago!

:D
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: QuattroFrits op 16 juni, 2006, 19:46:40
:shock: Where haal you de kal from, suck you that out your doim? :rofl:



That's pas engelish wa. :rofl:
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: Schmetzke op 16 juni, 2006, 22:11:57
:laughing49so:  :laughing49so:  :laughing49so:  :laughing49so:  :laughing49so:  :laughing49so:  :laughing49so:  :laughing49so:
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: DeWitte op 18 november, 2006, 09:51:41
en jij Schmetz?? wrom die SM??  :wink:
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: HD4ever op 18 november, 2006, 11:24:05
Citaat van: "QuattroFrits":shock: Where haal you de kal from, suck you that out your doim? :rofl:

That's pas engelish wa. :rofl:

If i had to explain Harley Davidson, you wouldn`t understand it  :wink:
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: May Day op 20 november, 2006, 08:24:09
CiteerThere are more Harley mechanics around than for any other bike.
You can find more Harley parts at swap meets and flea markets than for any other bike.
Harley riders always have a wrench handy to loan someone.
You can do your part to keep the highways properly lubricated.

en dan vragen ze zich af hoe we aan die vooroordelen komen  :roll:
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: HD4ever op 21 november, 2006, 18:10:46
Citaat van: "May Day"
CiteerThere are more Harley mechanics around than for any other bike.
You can find more Harley parts at swap meets and flea markets than for any other bike.
Harley riders always have a wrench handy to loan someone.
You can do your part to keep the highways properly lubricated.

en dan vragen ze zich af hoe we aan die vooroordelen komen  :roll:

When people ask "Isn't there a waiting list?", you can tell them "Yeah, I waited 33 years and 9 Jap bikes"  :rofl:

Heb afgelopen Zaterdag de Kawa Vulcan verkocht, dus ik ben nu eindelijk 100% Jap vrij en dat duurde gelukkig voor mij maar 25 jaar en 7 Jap bikes. !!  :nana9oi:
Titel: Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??
Bericht door: Steefke™ op 06 december, 2006, 15:50:03
waarom een SM en waarom een Husqvarna

De reden dat ik voor een supermotard heb gekozen is dat ik voorheen heb gecrosst maar toch een beetje het comfort wou hebben van een wegmotor (banden) en omdat ik meer heb met gooien en smijten dan met 250 over de snelweg jakkeren.

de reden dat ik een Husqvarna heb gekozen is dat ik geen jappanse offroad/ SM  wou hebben.